images_phocagallery_3789_Parduotas krantas_3789_tit-3 damba

PARDUOTAS KRANTAS:// KAUNO SANTAKOS ATEITIS GULA Į BETONINĮ MELIORACIJOS GRIOVĮ

Paradinė Kauno deklaracija „atsukti miestą į upes“ kiekvienam, turinčiam bent minimalų supratimą apie realų gyvenimą ant kranto, seniai skambėjo, kaip tuščiavidurė biurokratinė skanduotė. Tačiau šiandien jau akivaizdu – infantilus popierinis krykštavimas akyse virsta niūriausio sapno reinkarnacija. Vilijampolės krante, ties Nemuno ir Neries santaka, pradėta apsauginės dambos statyba, užduodanti melioracinį toną ir visam kranto urbanizavimui priešais Kauno pilį.

Simptomatiška, kad šios statybos, žudančios upės ir miesto dar leisgyvius santykius, pradžią palydi ir „darbo pergalėmis“ besidžiaugiantis diktoriaus balsas, iškastas tarsi iš kino žurnalo „Sovietskaja Litva“.

PIRMAS KARTAS NEATLEIDŽIA NUO ATSAKOMYBĖS

Istorinėje miesto vietoje viena moderniausių ir seniausiai šalyje veikiančių statybos įmonių „YIT Kausta“ pradėjo apsauginio pylimo – dambos, saugančios sklypą nuo upės pakilimų, įrengimo darbus. 3,43 ha ploto teritorijoje bus sukurtas naujas rajonas, iš kurio kauniečiams ir miesto svečiams atsivers galimybė Kauno pilimi ir senamiesčiu grožėtis iš kito, ilgus metus apleisto upės kranto.

„Nemuno ir Neries upių santakoje stovinti Kauno pilis – itin svarbus, didelius sentimentus visiems kauniečiams keliantis objektas, primenantis Kauno istoriją, jo klestėjimo laikotarpį. Taigi ir priešais ją iškilsiančiam kvartalui patys sau keliame, sakyčiau, preciziškus reikalavimus, – teigė „YIT Kausta“ generalinis direktorius Kęstutis Vanagas. – Šis projektas – bendras projektuotojų, urbanistų, statybos inžinierių, hidrologijos specialistų darbas, kurio planavimas truko keletą metų.“ (YIT Kausta“ pranešimas žiniasklaidai, 2015 m. gegužės 18 d., Vilnius)

Suprantama, kad tokia žodiena geriau virškintųsi, optimizmu spinduliuojantis diktoriaus benefisas dar aromatizuojamas palydinčiais paveikslėliais – Kauno pilies ir dar neišmeliuoruotos Santakos nuotraukomis. Jokių projektų. Jokių maketų. Jokių dambų…

Kodėl? Matyt todėl, kad projekto medžiaga byloja absoliučiai priešingai nei sultingi statytojų ditirambai…

DAMBA STATOMA, NORS KVARTALO NIEKAS NEMATĖ

Visų pirma reiktų pastebėti, kad projektas „Hidrotechninis statinys (apsauginė damba)“ šį pavasarį buvo suderintas kaip grynai inžinerinis statinys (jam ir gautas statybos leidimas) atskirai nuo numatomo statyti kvartalo. Jokie architektūriniai, kompoziciniai ir funkciniai ryšiai su statysimu ant Neries kranto kvartalu nepateikti ir, greičiausiai, nenagrinėti. Tačiau akivaizdu, kad pusketvirto hektaro kvartalas bus statomas 5 metrus žemiau dambos ir vietoje apdainuotų vaizdų į senamiestį bei romantiško gyvenimo „ant kranto“, teks mėgautis gyvenimu duobėje.

Antra – kelių šimtų metrų ilgio privataus (!) Neries kranto ruožas priešais Santaką ir Kauno pilį suprojektuotas, kaip primityviausias ir pigiausias betoninis upės bordiūras. Suvokti sunku, tačiau jokie architektūriniai klausimai, įskaitant kranto įrengimą ir pritaikymą miestiečių viešosioms funkcijoms, rekreacijai bei laivybai nebuvo šiame projekte net nagrinėjami.

PRIEŠAIS KAUNO PILĮ – BUKAS BETONINIS ŠLAITAS

Trečia – 8 metrų aukščio betono plokštėmis šlaituoto negyvo pylimo įrengimas priešais seniausią Lietuvoje mūrinę pilį – ne tik šiurkštus akibrokštas paveldo objektui jo vizualinės apsaugos lauke, bet ir perspektyvos atėmimas rastis Kauno identitetą kuriančioms viešoms erdvėms ir viešiems objektams priešingame Senamieščiui krante. Kadangi sunku patikėti, jog kaimyniniuose pakrantės sklypuose bus ne pagal „YIT Kaustą“, o kaip nors protingiau formuojamas krantas.

SUGRĄŽINTI KRANTĄ VISUOMENĖS POREIKIAMS – VIENINTELĖ VILTIS

Ketvirta – pigiausiomis priemonėmis miesto centre (!) formuojama nuo potvynių sauganti 28,10 altitudės damba rodo mažų mažiausiai 3 dalykus: šiuolaikinių urbanistinių potvynio valdymo priemonių neišmanymą, besaikį taupymą viešųjų interesų sąskaita ir perteklinę baimę, orientuojantis į kartą per 200 metų (tikimybė 0,5%) galintį įvykti potvynį iki 27,90 altitudės.

Šioje niūriausios XXI amžiaus statybos Kaune akivaizdoje, belieka tikėtis, kad kauniečiai neliks akli, o miesto valdžia kurčia – ir „analogų neturinti statyba ant upės kranto“ bus garbingai sustabdyta Kauno miesto intereso vardan. Kad visas 2,4 km kranto ruožas nuo Vileišio tilto iki Žiemos uosto vartų būtų paimtas iš privačių savininkų visuomenės reikmėms, kad būtų suformuota viešosios paskirties šiuolaikinė upės krantinė. Ir kad Kaunas galų gale atsigręžtų į upes ne buku ir negyvu betonu, bet laivavimui, rekreacijai, menui ir kultūriniams renginiams paruošta krantine. Jaukia ir prieinama iki pat vandens.

Nes akivaizdu, jog privačiam kapitalui to daryti „neapsimoka“, net jei jis ir suomiškos kilmės, kur miestuose su vandens telkiniais konstruojami absoliučiai kitokie dialogai.

(Laukite tęsinio)

Komentarai

  1. Jau 2005 metais kas reikia žinojo, kad ta Neries pusė bus užstatyta gyvenamuoju kvartalu nes AT teismo sprendimu ta teritorija buvo priskirta privačiam asmeniui. Tačiau pylimų dešiniame Neries krante „tvirtinant Neries krantą“ statyba padaryta jau prieš keletą metų. Tie pylimai pakreipė Neries vagą į senamiesčio pusę. Prasidėjo Santakos (senamiesčio pusėje) krantų erozija. Bet miesto valdžia į tai niekaip nereagavo. Kodėl?… Dabar žemsiurbės ten „gilina upės vagą“ – o realiai tai formuoja užstatomą krantą. Ar tik ne Vidaus vandens kelių direkcijos žemsiurbė tą darbą vykdo?.. Taigi: jau dešimt metų, kai valdžia apie tai žino ir padeda. Kodėl? Gal visgi tai miestiečių interesų labui?..

  2. Kokios naujienos iš projekto svarstymo 25 d.?

  3. o Kaunas turi koki nors vyr architekta ar uranista? ar kokia nors architekturine taryba?
    sveiku protu sunkiai isivaizduojamas procesas, pavadinciau. durniu miestas is XXI a konteksto zvelgiant.

  4. Daugiabučio gyvenamojo namo 01 Brastos g. 24, Kaune, statybos projektas;
    Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima UAB „Kita kryptis“ patalpose Laisvės al. 11-2, Kaune, iki 2015-05-25;
    Viešo susirinkimo vieta, data: Kauno miesto savivaldybės patalpose Laisvės al. 96, Kaune, 108 kab. 17 val. 2015-05-25

  5. gal galite visuomenei aiskiau informuoti, kur ir kada bus 25 diena tas projektas svarstomas?

  6. Ši damba yra ypatingai svarbus statinys Kauno miesto upių fronto strateginiame formavime. Ji pradėta vykdyti, neapsvarsčius projekto koncepcijos pagrįstumo. Pradėtas veiksmas gali nesugrąžinamai pakeisti Nemuno ir Neries santakos kraštovaizdines, ekologines, urbanistines ir paveldines vertes. Nežinome, kodėl nevyko alternatyvių sprendimų paieška, atitinkančių kvartalo konkursą laimėjusio projekto ideologijai. Vykdomas dambos projektas gali būti tęsiamas neribotame kranto ruože, amžiams palaidodamas viltį susieti miestiečių gyvenimą su upe.

    Būtina stabdyti statybos darbus ir svarstyti galimas alternatyvias kranto įrengimo koncepcijas. Svarstyme turėtų dalyvauti ne tik architektai, bet ir miesto visuomenė, kuriai ši pakrantė ir yra skiriama.

    Su damba susijusio daugiabučio projektas yra svarstomas Kauno Savivaldybėje gegužės 25 d. Tai yra proga viešinti problemą.

  7. Kol čia ponai laužo ietis, galiu pasakyti tiek, kad derinau projektuką savivaldybėje. O šalia buvo derinamas 6 aukštų daugiabutis už Karaliaus dambos. Nu, iš akies kokie 5-6 metrai minus nuo dambos viršaus.

  8. manau, Karaliui apmaudu, kad ne jis ta kvartala projektuoja, tai neturedamas kaip igelti visokias erezijas raso. Kuo paremtos jo sapaliones, kad namai bus duobej? Gi niekuo, tik speliojimais 🙂 net ir eilinis kaimietis supranta, kad duobej namo neparduosi, tad ir suomiai nera tokie kvaili, kad vietoje su puikiu vaizdu statytu bunkerius 🙂 aisku, yra tokiu miestieciu, kuriems grazu piktzolemis apzeles upes krantas ir alchasniku saikos prigulusios paupy darancios buteliuka degtines…

  9. Manau, kad straipsnyje nors ir trumpai, bet gana taikliai išvardinti svarbiausi projekto trūkumai. Ir aišku pats svarbiausias trūkumas – visuomeninių erdvių ir objektų nebuvimas. Ir jų galimybės ateityje nebuvimas. Iš brėžinių matosi, kad Kaunas gaus tokią pačia krantinę, kokias Vilnius seniai turi ir dabar suka galvą, kaip jas rekonstruoti ir padaryti patogias vilniečiams. Iš to suprantu, kad Kaunas tikrai pasivijo Vilniaus 1975 metus, su kuo ir sveikinu.

  10. Projektas atrodo baisus del tos dambos. Tragedija. Ar Kausta nebijo, kad jis tampa ir blogai parduodamu: kas pirks tuos 1-o, 2-o ar net 3-io auksto butus? is ju nesimatys nei vandens (kas labai, labai svarbu), nei senamiescio, gal tik stogus…

  11. manau, kad sekantis A.Karaliaus straipsnis bus paneigiantis ir atsiprašantis, labai jau daug šiame straipsnyje netiesos, neprofesionalumo ir neišmanymo

  12. Kažkoks marazmas čia, ne straipsnis. Kiek mačiau vakarų iš šiaurės Europoje, visur miestų centruose upės yra „įbetonuotos“. Tai, anot Karaliaus, nebūkim kaip vakariečiai/šiauriečiai – palikim upės krantus natūraliai korozijai. Niekas ten ir dabar neina prie tos upės, nes ten šabakštynas ir narkomanų buveinė. O už jos – pramoniniai pastatai. Nuo santakos atsiveria kraupus vaizdas. Man jau geriau gražus naujas kvartalas ant įbetonuotų krantų nei dabartinis variantas.

  13. Idomu, ka Kaustos suomiu savininkai pasakytu uz toki izulu mela?
    Pries pora metu visam Kaunui apskelbia va tokius projektus http://kauno.diena.lt/naujienos/priesais-santaka-drieksis-daugiabuciu-kvartalas-324136 o po to realybeje pila zvyra is upes dugno, kaip teveliai dare prie Breznevo.

  14. Kaune eilini karta ir vel stumiamas tamsus reikalas. Ir vel atsiranda veikeju pasisovusiu prastumti projekta pro visokius KAUETUS ir pristatymus visuomenei be pykcio. Tai kad as pirma karta pamaciau nors kazkokia grafine dali. Is to genplano tai aplamai neimanoma nieko suprast. Tai toki gali rodyti kam nori. Cia gi reali informacija tai uzkoduota. O jeigu uzkoduota, vadinasi verta slept.

  15. O kas Kaune sprendžia – bus su damba ar be dambos ? Juk kažkas (savivaldybės administracija) išduoda statybos leidimą. Juk turi vykti projekto svarstymas KAUET, po to pristatymas visuomenei, paskelbiant vietą ir laiką. Tokios svarbios vietos užstatymas turi būti stipriai išviešintas. O dabar gaunasi, kad net išprūsusi miesto visuomenės dalis nieko nežino apie projekto visumą. Maketas rodomas vienas, o darbai jau daromi kiti. Ir vėl viską lemia pelnas, taip sakant „navaras“, „profytas“…

  16. Kokiom priemonėm miestelėnai galėtų stabdyti tokį buką sumanymą?

  17. galiu tik uzjausti Kauna. tokio sovietinio marazmo Lietuvoje nebesitikejau isvysti niekada.

  18. Kadais šios vietos konkursą laimėjo projektas su natūraliu krantu ir BE jokiu Dambų.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

tilta_kn_240700_e02_xxx

DVIRATININKAMS IR PĖSTIESIEMS: Kaune baigiamas projektuoti 312 metrų tiltas per Nerį

2024 liepos 2Be komentarųPILOTAS.LT

Du tiltus per Nemuną šiuo metu jau statantis Kaunas baigia planuoti dar vieną – per Nerį. 312 metrų ilgio dviratininkų ir pėsčiųjų minimalistinės išvaizdos tiltas

„Rygos pakrančių“ projekto pristatymo momentas. Foto: „Eagle Hills“.

BALTIJOS DUBAJUS LATVIJOJE: Rygos pakrantėje arabai sprogdina 3 milijardų eurų investiciją

2024 birželio 31 KomentarasPILOTAS.LT

Abu Dabyje įsikūrusi arabų kompanija „Eagle Hills“ Rygai paruošė ambicingą 3 milijardų eurų investiciją, kuri jai atvertų prašmatnumo sostinės perspektyvas.  57 ha uostamiesčio teritorijos su

v03_var-01

NUKREIPĖ MINIMALISTINE VAGA: Kaune projektuojamas naujas pėsčiųjų tiltas per Nerį

2023 liepos 28Be komentarųAlmantas Bružas

Kaune pribrendo poreikis tilto, kuris nauja pėsčiųjų ir dviračiu jungtimi surištų Senamiestį su šiuo metu bene sparčiausiai plėtojamu Vilijampolės mikrorajono ruožu. Kauno architektūros ir urbanistikos

Morfai

GATVĖS MENAS VILIJAMPOLĖJE: Morfai su „Gyva Grafika“ pabaigė „Skliautą“

2022 lapkričio 281 KomentarasPILOTAS.LT

Vienas aktyviausių Kauno gatvės menininkų Morfai su komanda „Gyva Grafika“ ką tik pabaigė vieną ambicingiausių savo kūrinių – piešinį „Skliautas“. Įspūdingas piešinys atliktas Neries krantinėje,

Tulpės

KAUNO „PILIAMIESČIO“ KONKURSAS: Žiuri išrinko 3 finalininkų kolektyvus

2022 vasario 141 KomentarasPILOTAS.LT

Kompanijos „YIT Lietuva“ atvirame „Piliamiesčio“ plėtros architektūriniame konkurse išrinktos 3 geriausios vizijos. Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus kartu su statybų bendrove „YIT Lietuva“ organizuotam konkursui

Konkursas santakoje

KONKURSAS DIEVO AKY: Nemuno ir Neries santakoje planuojamas 5 ha kvartalas

2021 lapkričio 513 KomentarųAudrys Karalius

Kaune ką tik paskelbtas architektūrinis urbanistinis konkursas, kuriuo siekiama išrinkti geriausią idėją 5 hektarų teritorijai užstatyti dešiniąjame Nemuno ir Neries santakos krante. Kaip žinia, šią

Didžioji pramonė: „Inkaras“

KAUNO DIDŽIOJI PRAMONĖ: Gumos fabriko „Inkaras“ istorijos ir konvejeris

2020 liepos 14Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno Paveikslų galerijoje atidaroma bendruomenių platformos „Mažosios istorijos“ paroda „Didžioji pramonė: „Inkaras“. Parodos eksponatai – unikalūs kūriniai ir masinės gamybos produkcija, rikiuojasi fabriko konvejerio įkvėptoje

futbolo maniežas

VILIJAMPOLĖS KUPOLAS: 110 m ilgio 25 m aukščio pripučiamas statinys kels futbolą

2019 liepos 111 KomentarasPILOTAS.LT

Vilijmpolėje, Kaune iškilo Lietuvoje neįprastas statinys – didžiulis baltas slėginis kupolas. Net 25 metrų aukščio konstrukcija užvožė baigiamą įrengti futbolo maniežą, kuris niekaip neatsigaunantį šalies

Nemunas ir Nevėžis

ATVERS NEMUNO IR NEVĖŽIO SANTAKĄ: Takai, apžvalgos aikštelės, išvalyti šabakštynai

2018 liepos 193 KomentaraiPILOTAS.LT

Žaliąsias miesto erdves itin intensyviai tvarkantis Kaunas planuoja imtis dar vienos – Nemuno ir Nevėžio upių santakos. Su Lampėdžio ežeru besiribojančią pastarąją miesto teritoriją dar

santa_kn_171000_e01_xxx

KAUNO SAVIVALDYBĖ: Rengiamas Santakos projekto pakartotinas pristatymas

2017 gruodžio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno savivaldybė ir toliau įsitikinusi, kad prieškalėdinis metas ypač tinka pristatyti miesto visuomenei svarbius projektus. Nors į neseniai įvykusį Dainų slėnio rekonstrukcijos projekto pristatymą neatėjo

Kėdainių tiltas

KONTRAVERSIŠKAS TILTAS GRETA SANTAKOS: Konkursas sulaukė 12 projektų

2017 lapkričio 2013 KomentarųPILOTAS.LT

Kauno savivaldybei nutarus statyti tiltą prie pat Nemuno ir Neries santakos, suorganizuotas atviras architektūrinis konkursas, kuriam pateikta 12 projektų. Nuo antradienio konkursinių projektų ekspoziciją bus

santa_kn_171000_e02_xxx

KAUNO PARKŲ TVARKYMO VAJUS: Pristatomas Santakos parko sutvarkymo projektas

2017 spalio 308 KomentaraiPILOTAS.LT

Kalniečių bei Draugystės parkus intensyviai pertvarkantis bei istorinį Ąžuolyno parką  skandalingai perplanuojantis Kaunas ketina imtis ir dar vienos istorinės viešosios erdvės – Senamiestyje, Nemuno ir

SIKON XXIX

SIKON XXIX MIESTO UPĖ: Architektūros studentų konkursas skelbia pradžią

2017 birželio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Seniausią tradiciją Rytų Europoje turintis Architektūros studentų idėjų konkursas SIKON imasi sunkiai įveikiamos lietuviui temos – upė mieste. Metinis entuziastingų būsimųjų architektų idėjų turnyras nuo

Haus 38

TREČIAS BANDYMAS VILIJAMPOLĖJE: „Telekomo“ pastatą pritaikys loftams ir studijoms

2017 gegužės 44 KomentaraiArtūras Karka

Jei trečias kartas nemeluos, pagaliau patrauklesnį pavidalą įgaus Kauno Varnių g. dar nuo sovietmečio stūksančios masyvaus telekomunikacijų pastato konstrukcijos. PILOTAS.LT žiniomis, nekilnojamojo turto plėtros bendrovė

images_phocagallery_4849_mvrdv_reno_1611_4849_mvrdv_fr_161100_e01_xxx

URBANISTINIAI KALNAI: MVRDV laimėjo architektūros konkursą Prancūzijoje

Neseniai Vilniuje vešėjusio olandų architekto Viny Maaso (Winy Maas) vadovaujama žinoma olandų architektų grupė MVRDV su kolegomis Prancūzijos Reno mieste laimėjo gyvenamojo projekto Ilot de

images_straipsniu_foto_4303_tit_3_ledones

LAIVŲ AVARIJA NERYJE://PAMOKA LAIVYBOS ATEIČIAI AR PRETEKSTAS ISTERIJAI?

Antradienį patvinusia Nerimi plaukiantys ledai nuplėšė ties Baltuoju tiltu žiemai prišvartuotą baržą-restoraną ir grupę laivų bei sukūrė puikią progą parketinei isterijai apie laivavimo beprasmybę, nemokšas

images_phocagallery_4285_avena_laiv_1601_4285_tit3_laivas_avenas_16

MOTORINĖ JACHTA “REI”://DIZAINERIO LUKO AVĖNO INSTRUMENTAS UPĖMS MASAŽUOTI

Jeigu reikėtųrasti temą, kurios garbei perpiltas didžiausias kiekis tuščio vandens,- neabejotinai tai būtų laivyba Lietuvos vidaus vandenyse. Galbūt todėl kiekvienas, net ir menkiausias, konkretus krustelėjimas

images_phocagallery_4226_karal_poli_1512_4226_tit_karaleviciene

TRUMPAREGIŲ BALETAS://PAVELDO KOMISIJOS VADO KĖDĘ MATUOJASI KARALEVIČIENĖ

[2015.12.21]Mūsų paveldo apsaugos sistema pasižymi aktyvia Tėvynės meile, kilniais ketinimais, atkaklumu ir rikiuotės darna. Tačiau paveldosaugą vis dar kankina ir viena kita sisteminė yda: perteklinis

images_phocagallery_3995_kaspa_damb_1508_3995_tit-3_arena_nemune famb_15

UPEIVIŲ SOSTINĖS AMNEZIJA:// NEGI KAUNAS VISAI UŽMIRŠ SAVO LAIVYBINĘ KILMĘ?

Dešiniajame Nemuno ir Neries santakos krante kylant grėsmingo aukščio dambai, nerimas dėl tokio statinio logikos, funkcionalumo ir bent kiek padorios dermės su Kauno pilies, senamiesčio

images_phocagallery_3886_Svento Reikalo sala_3886_tit-2_sala okup (92)

ŠVENTO REIKALO SALA:// HUMANITARINĖ OKUPACIJA LIEPOS 1 ATGRĘŽĖ KAUNĄ Į VANDENĮ

Liepos 1-ąją, minint Tarptautinę Architektų dieną, Kaune įvyko humanitarinė okupacija. Grupė architektų ir menininkų užėmė bevardę niekieno salą Neries upėje ir paskelbė salos nepriklausomybę, suteikdami

images_phocagallery_3872_Kauno LAS pas mera__tit-3_santaka statybu

ARCHITEKTAI NEBUVO IŠGIRSTI:// KAUNO MERAS PATENKINTAS STATYBOMIS SANTAKOJE

Kauno architektai, sunerimę dėl sparčių ir miglotų statybų Nemuno ir Neries santakoje, aplankė naująjį miesto merą Visvaldą Matijošaitį, siekdami atkreipti mero ir atsakingų Kauno miesto

images_straipsniu_foto_3849_VDU Butkeviciene_3849_tit-3_Butkeviciene

FATALIŠKAS IŠBANDYMAS KAUNUI:// AR UPĖS BUS IŠTRINTOS IŠ MIESTO IDENTITETO?

Šimtus metų Kaunas buvo laisvas, miesto teises turėjęs miestas, kuriame buvo sklandžiai derinami visų miestiečių interesai. Deja, šiuo metu Kaunas primena didikų valdomą miestą, kur

images_straipsniu_foto_3823_Titulines_tit-A3_15.04.24_krantas Kn fKAA

ŽEMSIURBIAI ATSITRAUKĖ:// STATYBOS KAUNO SANTAKOJE NURIMO, MANEVRAI PRASIDĖJO

Po kelių portalo PILOTAS.LT straipsnių apie akvaurbanistiškai destruktyvias YIT „Kausta“ statybas dešiniajame Nemuno ir Neries santakos krante – pastebimi pirmieji manevravimo ženklai. Žemsiurbė iš Neries

images_phocagallery_3813_skulptura Suomis Vilniuje_3813_tit-I_suomis

SKULPTŪRA „SUOMIS“ IŠKILO VILNIUJE:// KAUNAS NENORI ATSILIKTI

Lietuvoje veikiančių Suomijos įmonių iniciatyva, Vilniuje, Viršuliškių skersgatvyje, greta daugiafunkcinio verslo centro, iškilo 10 metrų aukščio plieninio milžino skulptūra „Suomis“, sukurta skulptoriaus Tado Gutausko ir

images_phocagallery_3806_A_galerija_3806_tit-1_ damba-X

ATVIRAS LAIŠKAS:// YIT „KAUSTA“ VADOVUI K.VANAGUI DĖL STATYBOS KAUNO SANTAKOJE

Ponas YIT „Kausta“ generalinis direktoriau Kęstuti Vanagai, malonu, kad skaitote mūsų portalą PILOTAS.LT ir radote laiko susipažinti su mano rašiniu Parduotas krantas:Kauno santakos ateitis gula