images_phocagallery_4285_avena_laiv_1601_4285_tit3_laivas_avenas_16

MOTORINĖ JACHTA “REI”://DIZAINERIO LUKO AVĖNO INSTRUMENTAS UPĖMS MASAŽUOTI

Jeigu reikėtųrasti temą, kurios garbei perpiltas didžiausias kiekis tuščio vandens,- neabejotinai tai būtų laivyba Lietuvos vidaus vandenyse. Galbūt todėl kiekvienas, net ir menkiausias, konkretus krustelėjimas šioje akvaurbanistinėje dykumoje yra vertas pagarbos ir dėmesio. Šiandieną jį su malonumu skiriame jauno dizainerio Luko Avėno motorinės jachtos “Rei” projektui.

Žinoma, Kaunas, kuriame Lukas Avėnas gimė ir augo, yra labiausiai pritvinkęs kalbų apie Lietuvos upeivystės “sostinę”, miesto atgręžimą į upes ir kitų nekonvertuojamų pažadų, dešimtmečiais styrančių Kauno strateginiuose planuose it suakmenėjusios fosilijos.

Todėl jaunojo dizainerio projektas – motorinė jachta “Rei” – svarbus ne tik kaip konkretus dizaineriškas indėlis visiškai apmirusioje lietuviškų laivų industrijos erdvėje, bet ir kaip tam tikra paskata plėtoti akvaurbanistinę mintį Kaune. Jaunų specų aplinkoje – ypač.

Motorinė jachta REI – L.Avėno ketvirto kurso projektas Vilniaus dailės akademijoje. Projektui vadovavo dizaineris Šarūnas Šlektavičius ir jachtų dizaineris iš Italijos Alessio Liuni.

Lukas Avėnas: Viskas prasidėjo tuo, kad išvažiavom į Nidą, kur rinkom informaciją apie laivus ir studijavome jų sandarą, įvairias detales. Viena iš prezentacijų, kurias turėjau parengti, buvo apie dizainerį Jon Bannenberg, iš kurio pasisėmiau nemažai patirties ir įkvėpimo. Tuo metu su Alessio bendravome tik per “skype”. Vėliau jis iš Romos atvyko į Vilnių ir išdėstė mums daug techninių dalykų, be kurių laivo nebūtume suprojektavę…

Pilotas.lt: Kokia gi laivo “Rei” kocepcija, tipas, sandara?

Lukas Avėnas:Laivo idėja yra tokia – jis turi tikti seklioms upėms, kad būtų galima atgaivinti Lietuvos upes. Bent jau sukurti vandens maršrutą Vilnius-Kaunas-Klaipėda.

Studentams buvo duota viena laivo bazė (povandeninė dalis su visais varikliais, inžinerija ir kuro bakais). Katamarano bazė buvo pasirinkta todėl, kad jie yra stabilūs, jiems nereiia balasto, todėl katamaranai gali plaukioti seklesniuose vandenyse.

Pilotas.lt: Kaip gimė forma, konstrukcija…?

Lukas Avėnas: Labai norėjau, kad mano katamaranas skirtųsi, būtų kitoks. Sukūriau futuristinę formą, kuri sukelia greičio įspūdį, išsiskiria iš aplinkos ir turėtų sukelti susidomėjimą. Greičio įspūdis yra svarbus, nes atstumas nuo Vilniaus iki Kauno ar Klaipėdos yra nemažas. Vis dėlto kelionė neturėtų prailgti, nes galima visą laiką stebėti besikeičiančius upės krantus, o salono įstiklinimas, ypač priekinis stiklas suteikia neblogą apžvalgą.

Pilotas.lt: Motorinė jachta akivaizdžiai turi kažką samurajiško. Rūstaus, vyriško, kariško…

Lukas Avėnas: Laivas vadinasi "Rei", tai yra japoniškas vyro vardas. Jis japonų kalba gali būti užrašomas keliais skirtingais simboliais, kurie turi ir visai skirtingas reikšmes. Šiuo atveju aš pasirinkau rašto ženklą, kuris reiškia padrąsinimą. Tai atitinka mano laivo įvaizdį ir formą. Šiaip man japoniški žodžiai ir vardai yra labai imponuoja. Jie pavadinimams labai tinka, nes jie arba turi daug reikšmių, arba talpina daug informacijos savyje.

Pilotas.lt: Ar japonų kultūra ir dizainas yra tai, ką Lukas galėtų įvardinti orientyru…?

Lukas Avėnas: Nežinau kiek būtent šitą projektą įtakojo Japonija, bet visam mano gyvenimui Japonija ir vienas svarbus žmogus, esantis ten daro tikrai nemažai įtakos…

Iliustracijos: Lukas Avėnas

Komentarai

  1. O ką Suvalkija jau savo laivyną turi ? Pirmą kartą girdžiu. Karinį ar prekybinį ? Tuomet gal Aukštaitija ir nuosavą „Liuftvafę“ įsigijo ? Tuomet Dzūkijai belieka įvykdyti bankrutavusio Medvilnės kombinato konversiją į Pentagoną… O dėl dambos priešais Kauno pilį, tai čia meras V. Matijošaitis nė prie ko. Ne merai statybos leidimus išduoda, jų parašų juose nebūna. Tą funkciją vykdo Nuolatinė statybos komisija.

  2. Siaip dizainas dizainui, bet kiek tai galetu buti realus projektas?
    Galbut pasiulymas magistriniam darbui – ispletoti si projekta iki realios konstrukcines dalies, bendradarbiaujant su laivu statytojais (kad ir pvz su suvalkijos laivais, kurie jau dalyvavo kazkokiuose projektuose su studentais/laivu dizaineriais).

  3. Na kam reikia tas nesamones pasakot? Ta krantine pradeta projektuot ir statyt dar pries savivaldybiu rinkimus….

    As nieko pries kritika bet kam, bet na kai pamatau tokias nesamones…

    Irodymas, kad kai kurie zmones yra ant tiek kvaili, kad net paprasciausius faktus neteisingus turi, kuriu pagrindu kritikuoja…

  4. Kol vandens nemate studentai kuria vizijas,du pensininkai jau 4 metus plaukioja savos gamybos laivu sukurtu butent Nemuno saligom.Kam idomu,ziurekit kaunouosto puslapi.

  5. Betonine Neries krantine – tai tik musu mero Matijosaicio nuopelnas – jam svarbu dabar Kauna isjudinti, kas gerai, bet ne bet kokia kaina!!! plika akimi matosi kokia nesamone yra ta krantine, Dieve, Dieve!!!

  6. Gražu, bet, iš visų pusių apžiūrėjus, aerodinamiškumu šis kūrinys tikrai nepasižymės. Tokie išsišokę buki priekiai tiesiog negali būt, nei viršuj nei apačioj.
    Užsidėt galima ant mašinos priekio panašias konstrukcijas ir pamatyt kaip slopsta pagreitis ir kyla degalų sąnaudos.

  7. Prieš II pasaulinį karą Nemunas knibždėte knibždėjo nuo keleivinių,krovininių laivų,valdomų upių kapitonų (dauguma jų buvo lietuviai) ir žvejų laivelių. Sovietų okupacijos metais dar plaukiojo keleivinės Raketos ir baržos. Dabar teliko baržos ir vienas kitas kateris…

  8. Kaune, „Cimbruvkoje“, prie Vytauto bažnyčios yra padarytos net dvi prieplaukos. Bet niekada neteko ten matyti mažųjų laivelių. Didelių taip pat. Išeitu, kad žmonės jų paprasčiausiai neturi ? Turi keturračius, „harlydevidsonus“, džipus, medžioklinių peilių kolekcijas, kai kas ir vieną kitą lėktuvėlį, o štai prie laivų turtingesnį lietuvį netraukia. Valstiečių tauta, prie jūros gyvenom, bet jūreivių neturėjom. Kauno jachtklubas irgi labai apleistas. Net gėda ten eiti – kažkokie apšiurę baltų silikatinių plytų pastatai, surūdiję šlagbaumai, visur šiukšlės, žolė nenupjauta.

  9. pagarba jaunajam kolegai. nuosirdziai!

  10. Ar realu iš Vilniaus į Kauną plaukti? Neries farvaterio gylio net katamaranui matyt neužtektų.

  11. Olandai iš Kauno Marvelės prieplaukos norėjo baržom plaukiot, bet kažkodėl tas projektas nevyksta. Baržos sudarytų rimtą konkurenciją krovinių gabenimui sunkvežimiais. Interasai kertasi, upės liūdi.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

„Rygos pakrančių“ projekto pristatymo momentas. Foto: „Eagle Hills“.

BALTIJOS DUBAJUS LATVIJOJE: Rygos pakrantėje arabai sprogdina 3 milijardų eurų investiciją

2024 birželio 31 KomentarasPILOTAS.LT

Abu Dabyje įsikūrusi arabų kompanija „Eagle Hills“ Rygai paruošė ambicingą 3 milijardų eurų investiciją, kuri jai atvertų prašmatnumo sostinės perspektyvas.  57 ha uostamiesčio teritorijos su

Konkursas santakoje

KONKURSAS DIEVO AKY: Nemuno ir Neries santakoje planuojamas 5 ha kvartalas

2021 lapkričio 513 KomentarųAudrys Karalius

Kaune ką tik paskelbtas architektūrinis urbanistinis konkursas, kuriuo siekiama išrinkti geriausią idėją 5 hektarų teritorijai užstatyti dešiniąjame Nemuno ir Neries santakos krante. Kaip žinia, šią

Jachta "Lietuva"

ŠIMTMEČIO ODISĖJA: Legendinė jachta „Lietuva“ vėl kelia bures

2018 birželio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 100-osioms metinėms paminėti, VšĮ „Klaipėdos šventės“ įgyvendina projektą – šimtmečio odisėją. Jos laivu pasirinkta legendinė jachta „Lietuva“, kuri 1989 metais iškėlusi trispalvę

SIKON XXIX

SIKON XXIX MIESTO UPĖ: Architektūros studentų konkursas skelbia pradžią

2017 birželio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Seniausią tradiciją Rytų Europoje turintis Architektūros studentų idėjų konkursas SIKON imasi sunkiai įveikiamos lietuviui temos – upė mieste. Metinis entuziastingų būsimųjų architektų idėjų turnyras nuo

_tit_fkaz-seselgis

DIZAINAS – IT AUGALAS: Eisukė Tachikawa neforsuoja jo vegetacijos

2017 vasario 142 KomentaraiUrtė Karaliūtė

NOSIGNER studijos įkūrėjas dizaineris Eisukė Tachikawa sako, jog norint nepatekti į pasaulį tvindančio „tiesiog“ įdomaus dizaino tvaną, labai svarbu atrasti vidurkį tarp paviršutiniško ir konceptualaus

images_phocagallery_4623_aven_moto_1606_4623_avena_mo_0160600_e22_xxx

DIZAINERIS LUKAS AVĖNAS://„MAN BUVO ĮDOMU, AR SUGEBĖSIU“

PILOTAS.LT tęsia pažintį su jaunu, tačiau jau spėjusiu pasižymėti dizaineriu Luku Avėnu. Metų pradžioje pristatėme jo motorinį katamaraną „Rei“, o šią vasarą perspektyvusis dizaineris vėl

images_straipsniu_foto_4303_tit_3_ledones

LAIVŲ AVARIJA NERYJE://PAMOKA LAIVYBOS ATEIČIAI AR PRETEKSTAS ISTERIJAI?

Antradienį patvinusia Nerimi plaukiantys ledai nuplėšė ties Baltuoju tiltu žiemai prišvartuotą baržą-restoraną ir grupę laivų bei sukūrė puikią progą parketinei isterijai apie laivavimo beprasmybę, nemokšas

images_phocagallery_4285_avena_laiv_1601_4285_tit3_laivas_avenas_16

MOTORINĖ JACHTA “REI”://DIZAINERIO LUKO AVĖNO INSTRUMENTAS UPĖMS MASAŽUOTI

Jeigu reikėtųrasti temą, kurios garbei perpiltas didžiausias kiekis tuščio vandens,- neabejotinai tai būtų laivyba Lietuvos vidaus vandenyse. Galbūt todėl kiekvienas, net ir menkiausias, konkretus krustelėjimas

images_phocagallery_3995_kaspa_damb_1508_3995_tit-3_arena_nemune famb_15

UPEIVIŲ SOSTINĖS AMNEZIJA:// NEGI KAUNAS VISAI UŽMIRŠ SAVO LAIVYBINĘ KILMĘ?

Dešiniajame Nemuno ir Neries santakos krante kylant grėsmingo aukščio dambai, nerimas dėl tokio statinio logikos, funkcionalumo ir bent kiek padorios dermės su Kauno pilies, senamiesčio

images_phocagallery_3886_Svento Reikalo sala_3886_tit-2_sala okup (92)

ŠVENTO REIKALO SALA:// HUMANITARINĖ OKUPACIJA LIEPOS 1 ATGRĘŽĖ KAUNĄ Į VANDENĮ

Liepos 1-ąją, minint Tarptautinę Architektų dieną, Kaune įvyko humanitarinė okupacija. Grupė architektų ir menininkų užėmė bevardę niekieno salą Neries upėje ir paskelbė salos nepriklausomybę, suteikdami

images_phocagallery_3872_Kauno LAS pas mera__tit-3_santaka statybu

ARCHITEKTAI NEBUVO IŠGIRSTI:// KAUNO MERAS PATENKINTAS STATYBOMIS SANTAKOJE

Kauno architektai, sunerimę dėl sparčių ir miglotų statybų Nemuno ir Neries santakoje, aplankė naująjį miesto merą Visvaldą Matijošaitį, siekdami atkreipti mero ir atsakingų Kauno miesto

images_straipsniu_foto_3823_Titulines_tit-A3_15.04.24_krantas Kn fKAA

ŽEMSIURBIAI ATSITRAUKĖ:// STATYBOS KAUNO SANTAKOJE NURIMO, MANEVRAI PRASIDĖJO

Po kelių portalo PILOTAS.LT straipsnių apie akvaurbanistiškai destruktyvias YIT „Kausta“ statybas dešiniajame Nemuno ir Neries santakos krante – pastebimi pirmieji manevravimo ženklai. Žemsiurbė iš Neries

images_phocagallery_3806_A_galerija_3806_tit-1_ damba-X

ATVIRAS LAIŠKAS:// YIT „KAUSTA“ VADOVUI K.VANAGUI DĖL STATYBOS KAUNO SANTAKOJE

Ponas YIT „Kausta“ generalinis direktoriau Kęstuti Vanagai, malonu, kad skaitote mūsų portalą PILOTAS.LT ir radote laiko susipažinti su mano rašiniu Parduotas krantas:Kauno santakos ateitis gula

images_phocagallery_3799_R.Palys. Damba_2_3799_tit-3_Palys damba

DVIVEIDIS KAUNAS: KODĖL MIESTAS SUKA NUGARĄ NEMUNUI IR NERIAI?

2015 gegužės 255 KomentaraiRimvydas Palys

Perskaičius "Pilote" straipsnį "Parduotas krantas" apėmė šiurpas. Net ne šiurpas, o baisus įtūžis ir neviltis. Pasirodo Kauną apėmęs kažkoks pragaištingas dviveidiškumas: vieną kalbame, o elgiamės visai

images_phocagallery_3789_Parduotas krantas_3789_tit-3 damba

PARDUOTAS KRANTAS:// KAUNO SANTAKOS ATEITIS GULA Į BETONINĮ MELIORACIJOS GRIOVĮ

Paradinė Kauno deklaracija „atsukti miestą į upes“ kiekvienam, turinčiam bent minimalų supratimą apie realų gyvenimą ant kranto, seniai skambėjo, kaip tuščiavidurė biurokratinė skanduotė. Tačiau šiandien

images_straipsniu_foto_3540_Vilnius pasiilgo upes_tit

VILNIUS VĖL PASIILGO UPĖS://TRUMPA AKVAURBANISTINĖS MEILĖS IŠKLOTINĖ

Vilnius pasiilgo upės. Tiesiog ėmė ir vieną dieną visas šis ilgesys ištryško į eterį, užtvindė žiniasklaidą ir net iki LTV „Panoramos“ atvilnijo. Kadangi tai nėra

images_phocagallery_2262_Berlin_2262_BORIS_tit

DIZAINAS NIEKIENO ERDVĖJE//DANŲ DIZAINERIS DIRBA SU VILNIAUS STUDENTAIS

Garsus danų dizaineris Boris Berlinas, tarptautinėje dizaino scenoje išgarsėjęs įvairius apdovanojimus pelniusiais dizaino objektais bei eksperimentiniais gamybos metodais, šią savaitę dalinsis patirtimi su Vilniaus dailės