Petras Išora

GRAKŠTUSIS DVIŠUOLIS: Kaune pristatytas „ilgojo“ pėsčiųjų tilto į Nemuno salą projektas

Kaunas rengiasi užbaigti pradėtąjį savo grakštų dvišuolį per Nemuną – jau kitąmet pradėti 258 m ilgio pėsčiųjų tilto tarp Žemosios Fredos ir salos miesto centre statybą. Nepaisant per kelerius projektavimo metus įvykusių pastebimų antrojo tilto konkursinio sumanymo korekcijų, vakarykštis pristatymas visuomenei praėjo sklandžiai ir be ryškesnių priekaištų šio dvišuolio projektuotojams.

TILTO PROJEKTO PRISTATYMAS VISUOMENĖS NESUDOMINO
Su ką tik baigtu rengti Kauno Nemuno salą su Žemąja Freda, Aleksotu sujungsiančio tilto projektiniais pasiūlymais (architektai „KILD“, konstruktoriai „TEC Infrastructure“) kauniečiai galėjo ir dar tebegali susipažinti Laisvės alėjoje veikiančioje ekspozicijoje. Gali būti, jog gana išsamus ir viešas pastarasis projekto pristatymo miestiečiams būdas prisidėjo, jog į itin svarbaus ir daugelio laukto infrastruktūros objekto pristatymą Laikinosios sostinės savivaldybėje užsuko vos keli tiesiogiai su projektu nesusiję asmenys. Be bejo, neatmestina tokio vangaus kauniečių dėmesio svarbiam projektui priežastis ir jog aktyvioji Kauno visuomenės dalis dar tiesiog nebaigė atostogauti…
Suplanuotasis 258 metrų ilgio naujas pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas žada ne tik ženkliai pagerinti susisiekimą, bet ir tapti nauju traukos centru iš kurio atsivertų 360 laipsnių miesto panoramos. Jis skambiu akordu taip pat užbaigs dviejų pėsčiųjų tiltų kompoziciją su kurią projektuotojų kolektyvas (inžn. „TEC Infrastructure“, arch. „KILD“ – P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys) architektūros idėjų konkursą laimėjo dar prieš 4 metus. Šiemet užbaigus pirmosios projekto dalies – „trumpojo“ tilto iš Naujamiesčio į Nemuno salą statybą, visų žvilgsniai ir viltys nukrypo į pagrindinę Nemuno vagą.

KONKURSINĮ PROJEKTĄ ARCHITEKTAI OPTIMIZAVO
Architektas Petras Išora, pristatydamas inžinerinio statinio projektinius pasiūlymus, ypač akcentavo jo architektūrinius ir socialinius aspektus. Pasak jo, atsižvelgiant į savivaldybės prašymą bei ekspertų siūlymus, konkursiniai pirminiai pasiūlymai autorių kolektyvo buvo permąstyti ir optimizuoti. 258 metrų ilgio „ilgojo“ tilto tarpatramis buvo sumažintas beveik 100 metrų – dėl to pakrančių ribose atsirado 2 papildomos atramos. Visgi, architekto P.Išoros teigimu, ši projekto evoliucija išėjo į naudą. „Pirminė tilto forma iš esmės nepakito, tačiau tiltas tapo vizualiai lengvesnis, labiau peržvelgiamas“, – pažymėjo architektas. Projektuotojų kolektyvui toks tilto optimizavimas taip pat leido veiksmą prie prietilčių sklandžiau padalinti apatinėje ir viršutinėje terasose, padėjo nustatyti Kauno centrinei daliai artimą amfiteatro erdvės mastelį. Pastaroji potvyniu metu būtų užliejama, o šiltuoju laiku ypač tiktų įvairiems renginiams.
Salos pusėje architektai pasistengė kuo labiau sumažinti invaziją į gamtinę aplinką. Ne vien projektuojamojo tilto forma, bet ir jo detalės padės pajusti kompozicinį bendrumą su jau stovinčiu „trumpuoju“ tiltu į salą, kurio konstrukcijos pagrindas gelžbetonis, o ne ažūriškas plienas. Pastarasis naujojo tilto projekte atsirado optimizujant.
Firmos „TEC Infrastructure“ konstruktorius Romas Dulieba, atsakydamas į PILOTAS.LT klausimą, pažymėjo, jog tilto tarpatramio sumažinimas beveik tiesiogiai koreliuoja su jo konstrukcijos ekonomiškumu. Pasak inžinieriaus, nors tilto montavimo būdas kol kas dar nėra parinktas, tačiau jo vidurinė dalis tarp dviejų šoninių gembių bus sumontuota vadovaujantis tais pačiais – ekonomiškumo – kriterijais.

PRIEPLAUKŲ KLAUSIMUS SPRĘS KOMPLEKSIŠKAI
6 metrų pločio naujasis tiltas per Nemuną bus skirtas ne vien pėsčiųjų reikmėms – lygiai pusė jo pločio atseikėta dviratininkams. O net ir iki maksimumo pakilus Nemuno lygiu, laivybai po tiltu dar liks būtina 8,5 m aukščio erdvė. Visgi tilto projektuotojai laivybos reikalų saloje nesprendė. Tilto projektinių pasiūlymų pristatyme dalyvavęs Kauno miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius susirinkusiuosius nuramino, jog planuojamos upės prieplaukos nėra šio projekto dalis. Pasak valdininko, jų atsiradimas saloje bei aplink ją (pavyzdžiui, prie M.K.Čiurlionio koncertų centro) bus sprendžiamas ne atskirų projektų ribose, bet kompleksiškai, kartu su Vidaus vandens kelių direkcija, mat laivybai upėje dabar smarkiai trūksta vandens.
Dar vienas svarbus tilto aspektas – nuo jo bei iš prietilčių viešųjų erdvių atsiversiančios ikoniškos Kauno Senamiesčio, Naujamiesčio, Nemuno salos bei Aleksoto panoramos. Tikimasi, kad šiuolaikiškas naujasis tiltas bei jo prietilčiai taps viena populiariausių vakarinių pasivaikščiojimų vietų mieste. Atsižvelgdamas į projektuojamojo tilto į Nemuno salą svarbą miesto visuomeniniam gyvenimui bei cirkuliacijai, plačiau ir išsamiau aptarti projektinius sprendimus PILOTAS.LT planuoja jau pradėtoje rengti išsamesnėje ir detalesnėje savo publikacijoje.

Pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos Kaune (inžn. „TEC Infrastructure“, arch. „KILD“ – P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys).

Pėsčiųjų tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos Kaune (inžn. „TEC Infrastructure“, arch. „KILD“ – P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys) su jau stovinčiu „trumpuoju“ tiltu tarp Naujamiesčio ir salos sudarys svarbią pėsčiųjų ir dviratininkų jungtį bei labai prisidės prie visuomeninio gyvenimo centre.

Pėsčiųjų tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos Kaune pasižymės grakščiomis proporcijomis (inžn. „TEC Infrastructure“, arch. „KILD“ – P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys).

Optimizuotos konstrukcijos 258 metrų ilgio ilgasis pėsčiųjų tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos Kaune pasižymės itin grakščiomis proporcijomis (inžn. „TEC Infrastructure“, arch. „KILD“ – P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys).

Tilto projektinių pasiūlymų Laikinosios sostinės savivaldybėje praėjo sklandžiai ir be ryškesnių priekaištų projektuotojams. Foto: ©PILOTAS.LT

Naujojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto projektinių pasiūlymų pristatymas, dalyvaujant labai kuklioms visuomenės pajėgoms, Laikinosios sostinės savivaldybėje praėjo sklandžiai ir be ryškesnių priekaištų projektuotojams. Foto: ©PILOTAS.LT

Kauno miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius paaiškino, jog atsiradimas saloje bei aplink ją (pavyzdžiui, prie M.K.Čiurlionio koncertų centro) bus sprendžiamas kompleksiškai. Foto: ©PILOTAS.LT

Kauno miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius susirinkusiems išaiškino, jog laivų prieplaukų atsiradimas Nemuno saloje bei aplink ją bus sprendžiamas atskirai, kompleksiškai ir kartu su Vidaus vandens kelių direkcija. Foto: ©PILOTAS.LT

Iš naujamiesčio į Nemuno salą vedantis pėsčiųjų tiltas jau baigiamas įrengti (arch. KILD). Foto: ©PILOTAS.LT

Šiemet pavasarį Kauno Naujamiestį su Nemuno sala sujungęs „trumpasis“ pėsčiųjų tiltas, suprojektuotas tuo paties autorių kolektyvo kaip ir projektuojamas „ilgasis“, todėl abu tiltai tarpusavyje derės savo architektūrine forma be detalėmis. Foto: ©PILOTAS.LT

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

v03_var-01

NUKREIPĖ MINIMALISTINE VAGA: Kaune projektuojamas naujas pėsčiųjų tiltas per Nerį

2023 liepos 28Be komentarųAlmantas Bružas

Kaune pribrendo poreikis tilto, kuris nauja pėsčiųjų ir dviračiu jungtimi surištų Senamiestį su šiuo metu bene sparčiausiai plėtojamu Vilijampolės mikrorajono ruožu. Kauno architektūros ir urbanistikos

Kėdainių tiltas

KEIS IKONIŠKĄ MIESTOVAIZDĮ: Kaunas išrinko rangovą kontroversiškajam Kėdainių tiltui

2023 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Kaunas imasi įgyvendinti grandiozinį projektą, kuris turėtų visam laikui pakeisti miestovaizdį ties Nemuno ir Neries santaka. Kaip praneša Kauno savivaldybė, rastas ką tik rangovas vadinamojo

tiltas

STATYS LAIKINĄJĮ TILTĄ: Ruošiamasi rekonstruoti automagistralės tiltą per Kruną

2023 gegužės 15Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statyti laikinąjį tiltą per Kruną. Tiltą planuojama suprojektuoti iki kitų metų pradžios ir statybas pradėti dar tais

Elektrinės tilto rekonstrukcija („TEC Infrastructure“).

VILNIAUS „BRUKLINAS“: Po rekonstrukcijos tiltas „dirbs“ pėstiesiems ir dviratininkams

2023 gegužės 12Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje bus rekonstruojamas „Bruklinu“ vadinamas 184 m ilgio Elektrinės tiltas prie Bukčių miško. Iki šiol naudotas tik inžineriniams tinklams, po rekonstrukcijos jis bus pritaikytas pėstiesiems

Kleboniškio tiltas

MENO OBJEKTU NETAPS: Atsistojusios Kauno tilto dalies neliks nė ženklo

2023 vasario 20Be komentarųPILOTAS.LT

Praėjusią savaitę Kaune netikėtai atsistojusi griaunama magistralinio kelio A1 tilto dalis socialiniuose tinkluose sukėlė tikrą audrą bei tapo gausiai lankomu objektu mieste. Entuziastingai į šį

Įgriuvęs tiltas

KĖDAINIUOSE STATYS LAIKINĄJĮ TILTĄ: Žada užtrukti pustrečio mėnesio

2023 vasario 10Be komentarųPILOTAS.LT

Praėjusią savaitę įgriuvus tiltui per Nevėžį Kėdainiuose Tilto gatvėje, po pustrečio mėnesio turėtų būti sumontuotas laikinasis tiltas. Taip Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, įvertinusi įgriuvusio

Lyduvėnų tiltas. Foto: ©PILOTAS.LT

ATVERS UNIKALIUS VAIZDUS: Lyduvėnų geležinkelio tiltas jau kitą vasarą priims lankytojus

2022 gruodžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Kitais metais lankymui bus pritaikytas ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje – Lyduvėnų – geležinkelio tiltas. Dubysos regioninio parko lankytojai jau kitą vasarą nuo jo galės gėrėtis

Kazbėjų tiltas

REMONTUOS KAZBĖJŲ TILTĄ: Prikels visuomenės išsaugotą tarpukarinį tiltą per Vokę

2022 gruodžio 221 KomentarasPILOTAS.LT

Vilniaus savivaldybė imasi į Kultūros paveldo registrą įrašyto Kazbėjų tilto remonto. Šiuo metu vyksta projektavimo darbai, tikimasi, kad gyventojai tiltu saugiai vėl galės naudotis po

Jokšų tiltas

IEŠKOMA ATSAKINGO RANGOVO: Rekonstruos unikalų tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą

2022 gruodžio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos rajonas ruošiasi vienintelio išlikusio pakeliamojo tilto per Karaliaus Vilhelmo (dabar – Klaipėdos) kanalą rekonstrukcijai. Šio rajono savivaldybė jau paskelbė konkursą rangovo, kuris padėtų atstatyti šį

Trijų mergelių tiltas

REMONTAS UŽTRUKS METUS: Kaune uždaromas Trijų mergelių tiltas

2022 gruodžio 11 KomentarasPILOTAS.LT

Virš Nemuno Kaune iškilęs ir Panemunės šilą su Biržiškų gatve jungiantis Trijų mergelių tiltas uždaromas kapitaliniam remontui. Užbaigti visus šio vaizdinga panorama pasižyminčio tilto kapitalinio

Jurgis Rimvydas Palys 20221112

7 MIESTO DIMENSIJOS: Pasivaikščiojimas po architekto Jurgio Rimvydo Palio miestą

2022 lapkričio 15Be komentarųRasytojas

Žinomo architekto, technikos žinovo ir Kauno patrioto Jurgio Rimvydo Palio pasaulis toli gražu neapsiriboja vien architektūra. Tuo šį rudenį akivaizdžiai galėjo įsitikinti ir surengto „Palio metų“ paskaitų ciklo dalyviai. Paskutinioji, trečioji, šio

Kleboniškio tiltas

KLEBONIŠKIO TILTO REKONSTRUKCIJA: Pradedama tvarkyti tranzitui skirta vidurinė dalis

2022 lapkričio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune netrukus prasidės viduriniosios Kleboniškio (A.Meškinio) tilto dalies per Nerį tvarkymas. Planuojama, kad darbai ant tilto pajudės dar šiais metais ir bus baigti iki 2024-ųjų

Petras Išora

GRAKŠTUSIS DVIŠUOLIS: Kaune pristatytas „ilgojo“ pėsčiųjų tilto į Nemuno salą projektas

2022 rugpjūčio 30Be komentarųRasytojas

Kaunas rengiasi užbaigti pradėtąjį savo grakštų dvišuolį per Nemuną – jau kitąmet pradėti 258 m ilgio pėsčiųjų tilto tarp Žemosios Fredos ir salos miesto centre

Lyduvėnų tiltas. Foto: ©PILOTAS.LT

REKORDINĮ TILTĄ PRITAIKYS LANKYTOJAMS: Kitąmet pakvies pasivaikščioti 42 m aukštyje

2022 liepos 18Be komentarųPILOTAS.LT

Lankytojai jau kitais metais galės pasivaikščioti ilgiausiu ir aukščiausiu šalyje – Lyduvėnų – geležinkelio tiltu. Nuo įspūdingo tilto, kurio aukštis siekia 42 metrus, lankytojams atsivers

Bukčių tiltas

VILKPĖDĖS LAUKIA POKYČIAI: Planuojama Bukčių tilto rekonstrukcija

2022 birželio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Pramoninės Vilniaus Vilkpėdės laukia pokyčiai. Apatinėje Neries upės terasoje išsidėstęs rajonas, gamybinės erdvės ir tarp jų įsiterpianti gamta – daug potencialo transformacijoms turinti teritorija. Vienas

Sky Bridge 721

PASIVAIKŠČIOJIMAS SUDETŲ DANGUMI: Čekai pakabino ilgiausią pėsčiųjų tiltą

2022 gegužės 25Be komentarųPILOTAS.LT

Čekijoje ką tik atidarytas ilgiausias pasaulyje kabamasis pėsčiųjų tiltas. Sudetų kalnuose įrengtas naujasis įspūdingas inžinerinis objektas vos spėja priimti visus norinčius jį išbandyti. Ir ne

Kauno grūdai

„KARŠČIAUSIA“ KAUNO VIETA: „Kauno grūdai“ pardavė Nemuno pakrantės sklypą

2021 gruodžio 211 KomentarasPILOTAS.LT

Bendrovės „Linas Agro Group“ šiuo metu valdomi „Kauno grūdai“ ką tik pardavė 3,34 ha žemės sklypą Kauno kairiajame Nemuno krante, Žemojoje Fredoje. Ši Nemuno pakrantės

Geležinkelio tiltas per Nerį

ĮŽVELGĖ GRĖSMĘ SAUGUMUI: Ilgiausio tilto konkurso laimėtoją valdo kinai

2021 gruodžio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija vakar nutarė, kad europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė „Puentes y Calzadas

Lyduvėnų tiltas

LYDUVĖNŲ MILŽINAS: Įpusėjo aukščiausio ir ilgiausio Lietuvos tilto tvarkymas

2021 spalio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Jau įpusėtas remontuoti ir restauruoti ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje – Lyduvėnų – tiltas. Šio  Dubysos slėnį 42 metrų aukštyje skersai kertančio geležinkelio tilto prieigos taip

Lyduvėnų tiltas

LYDUVĖNŲ TECHNIKOS PAVELDAS: Tvarkomas vienas aukščiausių ir ilgiausių tiltų

2021 liepos 23Be komentarųPILOTAS.LT

Šiuo metu remontuojamas ir restauruojamas ir vienas iš ilgiausių bei aukščiausių Lietuvoje tiltų – Lyduvėnų geležinkelio tiltas Raseinių rajone. Lyduvėnų geležinkelio tilto techninio projekto tvarkybos

Kuršėnų dvaras

MEDIS, KULTŪRA IR KORTENAS: Į atgijusius Kuršėnų dvaro rūmus – nauju tiltu

2021 liepos 12Be komentarųPILOTAS.LT

Liepos 6-ąją, Karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, duris visuomenei atvėrė vienintelis Lietuvoje išlikęs leno teisę turėjęs XIX amžiaus pradžios medinės architektūros dvaras. Atgijusius Gruževskių dvaro rūmus

Striatus

TRADICIJOS SU PAŽANGA: Pirmasis arkinio erdvinio spausdinimo tilto projektas

2021 birželio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Architekto Patriko Schumacherio vadovaujama firma „Zaha Hadid Architects“(ZHA) ką tik paviešino pirmojo spausdinto gelžbetoninio arkinio tilto projektą. Manoma, kad laikui bėgant, erdvinio spausdinimo technologijos įtaka

516 Arouca

516 M ILGIO REKORDININKAS: Portugalai pasitelkė tibetietiškas tiltų statybos tradicijas

2021 gegužės 41 KomentarasPILOTAS.LT

Netoli Porto miesto, Šiaurės Portugalijoje ką tik atidarytas įspūdingas 516 metrų ilgio originalios konstrukcijos Arokos tiltas „516 Arouca“. Nuo šiol tai – ilgiausias kabamasis pėsčiųjų

Geležinkelio tiltas

ILGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Rangos konkursą skelbs iš naujo

2021 kovo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgiausio šalyje geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas. Taip neseniai nusprendė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“.

Kauno tiltai

ĮTIKINO ŠVEDUS: „Kauno tiltai“ Švedijoje statys 400 metrų ilgio medinį tiltą

2021 kovo 22 KomentaraiPILOTAS.LT

Bendrovė „Kauno tiltai“ Švedijoje statys 400 metrų ilgio medinį tiltą. Ilgiausio medinio tilto šioje Skandinavijos šalyje statyboms patirties bendrovė pasisėmė 2018-aisiais įgyvendinto Kėdainių medinio tilto