Klaipėdos rajonas ruošiasi vienintelio išlikusio pakeliamojo tilto per Karaliaus Vilhelmo (dabar – Klaipėdos) kanalą rekonstrukcijai. Šio rajono savivaldybė jau paskelbė konkursą rangovo, kuris padėtų atstatyti šį unikalų tiltą, išsaugant jo architektūrines ir inžinerines vertingąsias savybes.
Unikalus paveldo objektas – Jokšų tiltas per Karaliaus Vilhelmo kanalą – jau daugybę metų yra avarinės būklės ir nenaudojamas. Tilto kanalą kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų techninį projektą neseniai parengė „TEC Infrastructure“.
Numatyta, kad, tvarkant Jokšų tiltą, nepažeidžiant konstrukcijų, bus demontuotos tilto perdangos, restauruoti ir ištiesinti perdangų metaliniai elementai, restauruoti metaliniai turėklai, atraminiai guoliai, atramos iš plytų ir akmens mūras. Taip pat bus įrengtas medinis tilto paklotas su atveriama dalimi laivų stiebams praleisti, tiltas bus nudažytas. Rajono savivaldybės biudžeto lėšomis bus vykdomi ir tilto kapitalinio remonto darbai. Bus įrengtos naujos gelžbetoninių polių atramos viduje, kraštinių atramų mazgai bei gelžbetoniniai sparnai, mediniai porankiai ir vielos tinklas ant esamų turėklų, sutvarkytos tilto prieigos. Planuojama, kad rekonstrukcija atsieis apie 1 mln. eurų, o Kultūros ministerijos prisidėjimas sieks 118.000 eurų.
„Klaipėdos rajone per Karaliaus Vilhelmo kanalą iki 1904 metų buvo pastatyta 10 tiltų. Dauguma jų buvo susprogdinti per Antrąjį Pasaulinį karą, kai kur dar liko tiltų atramų liekanos. Vienintelis išliko ir į Kultūros vertybių registrą buvo įtrauktas Jokšų tiltas. Tai yra itin svarbus paveldo objektas, kurį būtina išsaugoti, kad tai taptų ne tik patraukliu, bet ir veikiančiu objektu. Atlikus kapitalinius tilto remonto ir tvarkybos darbus, juo vėl galėtų naudotis pėstieji, dviratininkai, taip pat ir lengvieji automobiliai. Taip būtų atkurtas ir susisiekimas su Svencelės kaimu, kuris per pastaruosius metus tapo itin patrauklia turizmo vietove“, – sako Klaipėdos rajono mero pavaduotoja Ligita Liutikienė.
27 km ilgio Karaliaus Vilhelmo kanalas oficialiai atidarytas 1837 m. Tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje. Per kanalą iki 1904 m. buvo pastatyta 10 tiltų, tačiau iki šių dienų išliko vienintelis Jokšų tiltas., įtrauktas į Kultūros vertybių registrą. Po Antrojo pasaulinio karo kanalas buvo pervadintas Klaipėdos kanalu.
Parengta pagal Klaipėdos rajono savivaldybės informaciją.
Titulinė nuotrauka: Jokšų tiltas. Foto: V.Uselis (KPD).