Architektas Angelo Renna pasiūlė Italijoje įrengti povandeninį plūduriuojantį tiltą. Povandeninis plūduriuojantis tiltas būtų skirtas automobiliams, greitiesiems traukiniams ir net dviračiams. Jis būtų nebijotų žemės drebėjimų ir darytų mažesnį poveikį aplinkai nei įprastas. Šis sumanymas yra alternatyva šiuo metu projektuojamam tiltui per Sicilijos sąsiaurį.
APIE TILTĄ Į SICILIJĄ SVAJOJO NUO SENO
Remiantis naujausiais tyrimais, panardinti plūduriuojantys tiltai geriausiai tinka stipraus seisminio aktyvumo zonoms. Šiuo atveju, tai ypač aktualu, nes Sicilija ir žemyninė Italija yra ant skirtingų žemyninių plokščių ir per žemės drebėjimus statiniui kiltų didelis pavojus.
Angelo Renna‘os su Kittan Kodijat siūlomas 6 km ilgio tiltas taip pat turėtų žymiai mažesnės neigiamos įtakos aplinkai nei įprastas, o vandens paviršiuje – net sukurtų ištisą dirbtinių salų archipelagą. Toks tiltas darytų žymiai mažesnį poveikį aplinkai, nes nereikalauja statybų jūros dugne, o visą jo konstrukciją, pasibaigus eksploatavimo laikui, būtų galima saugiai pašalinti.
Beje, svajonė apie su žemynine Italija Siciliją jungiantį tiltą siekia romėnų laikus, kai Romos konsulas Metelas sujungė valtis ir statines taip sukurdamas plūduriuojantį tiltą ir sudarydamas galimybę iš Kartaginos į Romą atgabenti 100 dramblių.
Nuo to laiko buvo daugybė įvairių tokio tilto sumanymų, tarp kurių – tuneliai ar vos vieno tarpatramio kabamasis tiltas. Būtent pastarasis siūlymas Italijos vyriausybės dabar yra laikomas tinkamiausiu. Vis dėlto abejonių kelia jo poveikis aplinkai bei itin trapiai vietos ekosistemai. Sicilijos sąsiauris yra viena vertingiausių buveinių Viduržemio jūroje. Čia jūros dugne gyvena unikali flora, pavyzdžiui, vandens miškai.
PONTONAI SUKURTŲ DIRBTINES SALAS
Architekto A.Renna‘os pasiūlytas panardintas plūduriuojantis tiltas, manoma, pagerintų, o ne pablogintų vietos ekologine situaciją. 50 metrų žemiau jūros paviršiaus įrengtas tilto vamzdis taip pat netrukdytų vandens eismui.
Plieno konstrukcijomis prijungti pontonai neleistų tuneliui nenuskęsti. Kas 500 m išdėstyti pastarieji pontonai – dirbtinės salos su dirvožemiu ir augalija, sukuriančiais buveinę mikrorganizmams, paukščiams ir kt. Tai it tam tikros apverstos kalvos. Tilto konstrukcijoje mikroklimatą pagerintų dviračių kelio lygyje įrengti terariumai su medžiais ir augalais.
Net 3,3 km tarpatramio kabamosios konstrukcijos tilto statybos iš žemyninės Italijos į Siciliją pagal kompanijos „Stretto di Messina“ projektą turėtų prasidėti jau šiemet. Sicilijos sąsiaurio tilto atidarymas numatomas 2032-aisiais.
Parengta pagal Angelo Renna informaciją.
Titulinis pav.: Pontoninis tiltas per Sicilijos sąsiaurį Italijoje (arch. A.Renna).