Vilniaus miesto savivaldybė, siekdama populiarinti Lietuvos sostinę užsienyje, paleido į gyvenimą naują prekės ženklą VILNIUS LOGIK, kuris pirmiausiai bus pristatytas „Eurovizijos“ konkurse Kopenhagoje. Kadangi gegužės 6 – 10 vyksiantis europopso paradas iš esmės sutampa su Lietuvos prezidento rinkimų pirmuoju turu, Vilniaus meras Artūras Zuokas susikūrė patogią kombinaciją pasišlovinti rinkimų išvakarėse ir pop-rinkėjų gretose.
Anot Vilniaus savivaldybės, vilnietė Vilija Matačiūnaitė ir jos komanda Kopenhagą džiugins VILNIUS LOGIK atributika papuoštais marškinėliais, mojuos raudonai-baltai margintomis vėliavėlėmis ir barstys atatinkamai dekoruotą informacinę medžiagėlę.
PREKĖS ŽENKLĄ KŪRĖ ĮVAIRIŲ ŠALIŲ EKSPERTAI
„Naujasis Vilniaus ženklas tuo pačiu yra ir modernus, ir istorinis – Gedimino pilies bokšto kontūras. Tai gerai žinomas sostinės įkūrimo simbolis, geriausiai matomas statinys. Džiaugiuosi, kad visa Europa netrukus pamatys ar dar kartą prisimins, kaip atrodo Vilnius“, – džiaugėsi kandidatas į Lietuvos prezidentus Artūras Zuokas.
Vilniaus miesto įvaizdžio tobulinimo studiją parengė reklamos agentūros „Lukrecija BBDO“ suburta ekspertų komanda: žinomas vietovių ženklodaros ekspertas Jeremy Hildreth, konsultavęs daugiau nei 20 miestų ir valstybių (įskaitant Londoną ir Rio de Žaneirą), tarptautinis ekspertas kultūros ir kino turizmo klausimais Thierry Baujard („Peacefulfish“), dirbęs su Norvegija, Laplandija, Malta ir Vokietija, taip pat – „Ernst&Young”, EKT konsultantai ir kiti kompetencijos pritvinkę asmenys. Anot firmos vadovo Mariaus Vaupšo, komanda dirbo 9 mėnesius. Vilniaus prekės ženklo atributika puoštus drabužius lietuvių komandai „Eurovizijoje“ kūrė „LT identity“ dizainerės Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė.
ANDRIUS UŽKALNIS ĮŽVELGIA MARLBORO IR COCA COLA JĖGĄ
Anot VILNIUS LOGIK autorių, naujosios komunikacijos smaigalyje – netikėta Vilniaus miesto patirtis. Savita Vilniaus logika ir deriniai, kuriais Lietuvos sostinė stebina pasaulį.
Vilnius planuoja komunikuoti išskirtinių, netikėtų savybių dermę, būdingą tik Lietuvos sostinei: Užupis, menas gatvėse (Literatų gatvė bei kavinė ant stogo Užupyje), „Fluxus“ judėjimas (?), miestas parke, turintis vieną greičiausių interneto prieigų.
Vos pasirodęs akiratyje, VILNIUS LOGIK žaibu nudžiugino žymų gyvenimo delikatesų rūšiuotoją Andrių Užkalnį, kuris naujojoje sostinės vėliavoje net įžvelgė sąsajų su pasaulinio mąsto dievais: Marlboro ir Coca Cola.
„Estetine prasme naujasis Vilniaus prekės ženklas yra tiek modernus ir neatsiprašinėjamai non-inclusive, kad jo vertingiausias signalas yra toks: jei jums nepatinka – o jums nepatinka – tai čia tada ne jums. Čia rinkimų nebus, konsensuso nebus, ir vilniečiai nebalsuos už labiausiai patinkantį (honestly, nejau duosime vėl balsuoti tiems, kas, be kita ko, išrenka rinkimuose Darbo Partiją?). Yra toks, ir visogero. Mylėkite jį tokį.“- rašo sau A.Užkalnis ir prabangiai uždaro klausimą: „ O jei jums nepatinka, tai so what. Priprasite.“
KODĖL TUŠČIAVIDURIAI ŽENKLAI KEIČIA TIKRUOSIUS ?
Na, o tie, kurie „priprasti“ nenori, turės gerą progą pamąstyti apie tuščiavidurius simbolius, kurie keičia mūsų tikruosius ženklus (keliskart senesnius ir gilesnius už patį Vilnių) net nepasistengus jų interpretuoti modernia grafine stilistika. Ir apie Vilniaus logikos spalvinį derinį, ne tik banalų iki skausmo, bet ir idealų kyšiui įvynioti, einant pas lenkiškus atskalūnus rinkimų išvakarėse. Ir, žinoma, apie plokščią „brendomaniją“, kuri neva skirta išsiskirti iš kitų pasaulio miestų, tačiau konstruojama „turistinių“ ekspertų ir pardavimus stimuliuojančių rinkodarastų, devalvuoja miestą iki jogurtinio lygio, grįsto masinio bevardžio-belyčio-beviečio vartotojo mentalitiena.
Ar Vilniui tikrai būtent šito reikia…?
robin hudas
( 2014-05-02 )
šis dizaino šedevras beveik tobula belangės prototipo vizualizacija. ponui zuokui, regis, jau ir per ženklus aiškiai bylojama apie artėjantį besaikės korupcijos finalą. su tokia rezultato išdava belieka pasveikinti visą šauniają komandą!
mnmn
( 2014-04-28 )
informacija palyginimui: Vilniaus prekes zenklas kainavo 344.000 LT, Kauno – 29.000 LT
JPN
( 2014-04-24 )
Svarbu sudarytu palankią investicinę aplinką. Juk ir kylantys Maskvos namai priešais Gedimino pilį,manau,palankiai veiks investicinę aplinką.Neprisimenu,kuris Vilniaus meras skyrė žemės sklypą tokioje vietoje Maskvos namų statybai?
Logika?
( 2014-04-23 )
Ar „Vilnius Logik“ reiškia, kad vilniečiai nemoka rašyti angliškai? Ar čia cool-iška rašyti logik vietoje logic. Tada ir „More“ turėtų būti tiesiog „Mo“. Logic.
Alvydas Mituzas
( 2014-04-23 )
Kad Zuokas dažnai būna šiknius – visiems aišku, bet kai Jis subūrė komandą, kurioje – Marius Vaupšas su savo begalinio išprūsimo ekspertais lenda į lenkišką užpakalį – apmaudu ( Didžiosios Lietuvos Kunigaikštystės spalvos buvo bordinės; pernai per sostinę Vilnių perėjo virš 5000 lenkų su raudonai baltomis vėliavomis – dvi mažytės buvo trispalvės).
Tuo džiaugiamės?
2 mnmn
( 2014-04-23 )
o jei taip atsitraukus nuo tos uzvalkiotos dichotomijos? ar jau niekaip neiseina?
mnmn
( 2014-04-23 )
o tai jau kaunas dalinasi geresnis zenklas?
Geltonas Virgis
( 2014-04-23 )
Pritariu straipsnio autoriui visom keturiom.
Primityvumo epogėjus kelio ženklo „plyta“ interpretacijoje vilensku stiliumi.
Bevertis reikalas…
Kaip ir pats kandidatas.