Kaune netrukus prasidės viduriniosios Kleboniškio (A.Meškinio) tilto dalies per Nerį tvarkymas. Planuojama, kad darbai ant tilto pajudės dar šiais metais ir bus baigti iki 2024-ųjų pabaigos. Rekonstrukcijos metu eismas Klaipėdos kryptimi bus nukreiptas per naująją (šiaurinę) Kleboniškio tilto dalį.
TILTAS TARNAUS VIEN TRANZITINIAM EISMUI
Kaip praneša LR Susisiekimo ministerija, ką tik įsigaliojo sutartis dėl viduriniojo tilto per Nerį (A.Meškinio) rekonstrukcijos ties Kaunu. rangovas – statybos bendrovė „Kauno tiltai“. Pagal su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašytą sutartį, tiltas, esantis magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km, taip pat viadukas per Jonavos gatvę ir tilto prieigos turi būti sutvarkytos per 23 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. Šios sutarties darbų vertė – 68,37 mln. eurų su PVM. Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, tiltas bus iš esmės rekonstruotas, taip pat išplatintas, kad būtų galima atskirti tranzitinį eismą nuo vietinio ir taip užtikrinti eismo saugą. Po rekonstrukcijos vidurinis tiltas bus skirtas tik tranzitiniam eismui. Projektuotojas – UAB „Kelprojektas“.
„Su šio antrojo A.Meškinio tilto rekonstrukcija žengiame dar vieną didelį žingsnį, kad tiek Kauno gyventojams, tiek visiems kitiems vairuotojams būtų mažiau spūsčių ir taupomas eismo dalyvių laikas. Tiltų sutvarkymui Lietuvoje artimiausiais metais skirsime daug dėmesio. Kelių tinkle šiuo metu yra 73 prastos būklės tiltai ir viadukai. Kasmet norime sutvarkyti iki 7–10 tiltų“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
AUTOMOBILIŲ SRAUTAS PER DIENĄ SIEKIA 78.000
Rekonstravus vidurinį tiltą, ketinama rekonstruoti likusį trečią (pietinį) tiltą per Nerį. Sutvarkius visus 3 tiltus, bus galima įgyvendinti paskutinį Islandijos plento projekto etapą – sutvarkyti ruožą tarp Biruliškių sankryžos ir Jonavos g.
Visas Islandijos plento projektas apima transporto mazgo ties PC „Mega“, Sargėnų, A.Meškinio (Kleboniškio) ir naujo tilto per Nerį statybą, naujo viaduko per Jonavos g. statybą ir šalia esančio ruožo tarp Biruliškių sankryžos ir Jonavos g. rekonstravimą.
Įgyvendinus visą Islandijos projektą, bus atskirti skirtingi srautai, t. y. tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio transporto, padidins eismo pralaidumą ir saugumą, bet ir padės sutaupyti daugybę valandų dabar prarandamo laiko spūstyse.
Minėti tiltai ties Kaunu per Nerį, esantys magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda nuo 99,03 iki 100,47 km, yra intensyviausi Lietuvoje. Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, į kurį patenka ir minėti tiltai, nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“ kai kuriomis dienomis automobilių srautas siekia iki 78.000 automobilių.
Šį pavasarį šalia esančių dviejų senų tiltų per Nerį buvo pastatytas naujas tiltas (šiaurinis) ir viadukas per Jonavos gatvę, taip pat kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda netoliese pabaigtas ir kitas projektas – rekonstruota Giraitės sankryža, kuri yra „Via Baltica“ projekto dalis.
Parengta pagal LR Susisiekimo ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Susisiekimo min.