Petras Išora

ARCHITEKTŪRA SU CHARAKTERIU: 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą autoriai atsigręžė atgal

Pagerinti konkursą laimėjusio projekto architektūrą tolimesniame projektavimo etape autoriams pavyksta gana retai. Ypač – jei tai techniškai sudėtingas statinys. Dažniausiai gerus autorių norus netrunka pakoreguoti konstrukciniai dėsniai, užsakovų taupomos lėšos, juridiniai kliuviniai ar kiti realybės dėsniai. 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą Kaune projektas po konkurso taip pat evoliucionavo, tačiau šiame kūrybos procese jis, atrodo, visgi laimėjo kiek daugiau, nei prarado. O ilgasis tiltas per Nemuną net ir įgavo ryškesnį įvietintą charakterį.

RYŽOSI ATSIGRĘŽTI Į VIETOS ISTORIJĄ
Kauno pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą projektinius pasiūlymus parengė jaunų perspektyvių architektų komanda KILD (architektai architektai-autoriai Dominykas Daunys, Petras Išora, Ivane Ksnelashvili, architektė Ona Lozuraitytė) bei transporto ir infrastruktūros projektavimo įmonė „TEC Infrastructure“ (konstrukcijų dalių vadovai Vilius Karieta ir Romas Dulieba; statinio projekto vadovas Mantas Markevičius). Šis pėsčiųjų tiltų duetas per kanalą, salą ir Nemuną Kauno centrą iš Karaliaus Mindaugo prospekto sujungs su Aleksotu. Per šiuodu projektuojamus tiltus bus sujungti ir du svarbūs miesto dviračių takai – Nemuno dešiniojo kranto krantinės ir projektuojamas H.O.Minkovskių gatvėje. PILOTAS.LT žiniomis, naujųjų tiltų projektavimo ir statybos biudžetas – 8 mln. eurų.

Konkurse 1-ąją vietą laimėjęs kolektyvų KILD ir „TEC Infrastructure“ projektinis pasiūlymas iš kitų išsiskyrė minimalistine estetika, aiškia konstrukcine idėja ir apgalvotais funkciniais sprendimais

Konkurse 1-ąją vietą laimėjęs kolektyvų KILD ir „TEC Infrastructure“ projektinis pasiūlymas iš kitų išsiskyrė minimalistine estetika, aiškia konstrukcine idėja ir apgalvotais funkciniais sprendimais

Pasak KILD architekto P.Išoros, tiltų projektavimas kartu su konstruktoriais vyko nuosekliai nuo „balto lapo“. Vasarą atvirą architektūros konkursą laimėjęs kolektyvų KILD ir „TEC Infrastructure“ bendras projektinis pasiūlymas iš kitų išsiskyrė minimalistine estetika, aiškia ir stipria konstrukcine idėja, apgalvotais funkciniais sprendimais.
Vis dėlto nugalėjęs konkursinis projektas kiek stokojo didesnio estetinio savitumo, aiškesnio architektoninio ryšio su Kauno urbanistiniu kontekstu. Ko gero, tai ir paskatino jo autorius giliau pažvelgti į šios Kauno vietos istoriją, o projektuojamus tiltus – stipriau „sukabinti“ su jos kontekstu. Projektuotojų kolektyvas specialiai tam pasitelkė Vytauto Didžiojo universiteto istoriką Gediminą Kasparavičių, neseniai išleidusį knygą „Nemunas Lietuvos gyvenime 1918–1940 metais“.
Vis dėlto projektavimo eigoje nuo konkursinio darbo idėjų toli nenueita. Parengtuose projektiniuose pasiūlymuose yra išlikusios visos kertinės pirminės idėjos – arkinė tiltų konstrukcija, 360° vaizdai nuo tilto, 2 papildomi viešieji amfiteatrai.

Projekto autoriai atliko Kauno tiltų istorinę analizę

Projekto eigoje autoriai atliko Kauno tiltų istorinę analizę. Pav.: KILD

PROJEKTĄ SUSTIPRINO „PENKTASIS FASADAS“
Atsigręžę į Nemuno salos bei paties Kauno sugyvenimo su didžiausia šalies upe istoriją, autoriai išgrynino mintį atgaivinti saloje iki pat 8-ojo dešimtmečio veikusį uostelį. Pasak istorinį tyrimą atlikusio autorių kolektyvo, salos smaigalys, kuriame buvo šis uostelis, iki šių dienų išliko bemaž nepakitęs, todėl jį atgaivinti nebūtų pernelyg sudėtinga. Architektai mano, kad jo patalpas būtų galima įrengti, kad ir po tilto amfiteatru.

Projekto autoriai išgrynino mintį atgaivinti saloje veikusį uostelį, o jo patalpas pasiūlė "paslepti" po tilto amfiteatru. Foto: ©PILOTAS.LT

KILD architektaii išgrynino mintį atgaivinti Nemuno saloje veikusį uostelį, o jam reikalingas patalpas pasiūlė „paslėpti“ po vienu tilto amfiteatrų. Foto: ©PILOTAS.LT

Bene didžiausias architektūrinis pasikeitimas nuo konkursinio projekto – sumanymas ilgąjį tiltą „nurengti“. Atsisakius konstrukcijas dengiančio apvalkalo, būtų „išeksponuotos“ ažūriškos tilto santvaros, o šio statinio apačia net galėtų būti traktuojama „penktuoju fasadu“. Architektai numatė suteikti galimybę šias konstrukcijas apžvelgti iš apačios nuo krantinių, tamsiuoju metu – apšviesti ir paversti svarbiu architektūros akcentu.
Dėl savo atvirų konstrukcijų statinys turėtų priminti apie praėjusio amžiaus pradžioje per Nemuną statytus santvarinius tiltus bei čia veikusio upių uosto metalinius kranus. „Eksponuojamos“ tilto konstrukcijos turėtų užmegzti architektūrinį dialogą ir su Nemuno saloje stūksančia techniško architektūrinio charakterio „Žalgirio“ arena (arch. E.Miliūnas, A.Bublys, A.Ramanauskas ir kt.), jos pašonėje projektuojamo baseino priestato (arch. A.Ramanauskas) konstrukcijomis ir kitais statiniais. Galbūt jos net taptų tam tikru urbanistinį kraštovaizdį į visumą sukabinančiu architektūros elementų.
Autoriams plėtojant tiltų projektą, išliko šio tilto arkinė konstrukcija, kuri buvo idėjos pagrindas, leidęs upėje išvengti Nemune atramų. Tačiau konstrukciją „nurengus“ iki ažūriško pavidalo, o tilto ilgį sutrumpinus iki 291 m (konkursiniame projekte buvo 320 m), statinys tapo dar labiau pražvelgiamas, o žvelgiant iš toli – tiesiog „ištirpstantis“ aplinkoje. Pagal architektų sumanymą, šis tiltas dėl savo tamsios spalvos turėtų tiesiog susilieti su Nemuno slėnio miestovaizdžiu, kuris per metus bene ilgiausiai skendi būtent pilkšvuose tonuose.

Tilto "penktasis fasadas" (arch. „KILD architektai“, konstruktoriai „TEC Infrastructure“). Pav.: KILD

Vienas įspūdingiausių ilgojo pėsčiųjų tilto į Nemuno salą elementų –  „penktasis fasadas“ (arch. „KILD architektai“, konstruktoriai „TEC Infrastructure“). Pav.: KILD

Visgi tiltui parinkta tokia tamsi spalva kiek neatitinka autorių propaguojamos architektūros akcento idėjos bei byloja tam tikrą jų neapsisprendimą statinį labiau slėpti ar išryškinti.
Projektuojamo trumpesniojo tilto – per kanalą – architektūra nuo konkursinės idėjos pakito gerokai kukliau kukliau. Vos 63 m siekiantis jo ilgis projektuotojams leido koncentruotis į konkursinės sumanymo tobulinimą. Šis tiltas, skirtingai nei ilgasis, nesistengia užmegzti dialogo su praeitimi, tačiau projekto autoriai jį supranta, kaip bendro architektūrinio ansamblio dalį.

Ilgojo tilto konstrukciją „nurengus“ ir sutrumpinus iki 291 m jis tapo „lengvas“ ir tirpstantis aplinkoje. Pav.: KILD

Tilto per Nemuną konstrukciją „nurengus“ ir sutrumpinus iki 291 m statinys tapo „lengvas“ ir tirpstantis aplinkoje. Pav.: KILD

PROJEKTAVO KAIP VIENOS ŠEIMOS NARIUS
Architektūros ekspertams kilo šiokių tokių abejonių ir dėl ties didžiojo tilto atramomis projektuojamų amfiteatrų. Jei toks amfiteatras Aleksoto pusėje padėtų kurti viešosios erdvės prie projektuojamo M.K.Čiurlionio koncertų centro (arch. R.Paleko kolektyvas) scenarijų, tai salos pusėje – jis atsivertų į gražesnio estetinio vaizdo paprastai stokojančią užliejamąją pakrantę. Šio amfiteatro naudai, greta „kietojo pagrindo“ nestabilioje aplinkoje, byloja jo techninės ypatybės – filtruoti upės vandenį bei apsaugoti tilto konstrukciją ledonešio metu.

2 naujus pėsčiųjų tiltus į Nemuno salą KILD architektai projektavo kaip vienos šeimos narius, bet ne identiškus dvynius.

Naujuosius pėsčiųjų tiltus į Nemuno salą KILD architektai projektavo kaip vienos šeimos narius, bet ne identiškus dvynius. Pav.: KILD

Architektui Aurimui Ramanauskui abejonių taip pat kilo dėl ilgojo tilto simetrijos „nesimetriškoje aplinkoje“. Architekto manymu, toks tiltas vizualiai atrodo pernelyg „saldžiai“. Taip pat buvo pasigęsta didesnio ryšio tarp tiltų per salą. Žinomas XX a. pradžios laivybos entuziastas architektas Rimas Palys sakė esąs įsitikinęs, kad projektuojamo mažojo tilto konstrukciją derėtų pakeisti į pakeliamą. Jo manymu, čia reikėtų atkurti didįjį upių uostą į kurį tarpukariu atplaukdavo įspūdingi garlaiviai… Vis dėlto dauguma architektūros ekspertų pabrėžė itin aukštą projektuojamų tiltų architektūrinę kokybę. Architektas Rimgaudas Miliūkštis pažymėjo, jog tai akivaizdžiai geriausias pastaruoju metu svarstytas tiltų projektas.

LABIAUSIAI KLIUVO KARALIAUS MINDAUGO PR. MAZGAS

Ties Karaliaus Mindaugo prospektu projektuojama aikštelė subtiliai priderinta prie tarpukarinių ugniagesių rūmų, tačiau funkcinė tilto prieigų pusė turėtų būti patobulinta. Pav.: KILD

Ties Karaliaus Mindaugo prospektu projektuojama aikštelė išraiskingai atsiveria į tarpukarinius ugniagesių rūmus, tačiau funkcinę tilto prieigų pusę dar reikėtų tobulinti. Pav.: KILD

2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą projekte žymiai daugiau abejonių nei estetiniai kelia infrastruktūriniai dalykai. Ypač – mažojo tilto jungtis su intensyvaus eismo Karaliaus Mindaugo prospektu. Šio tilto prieigose projektuojama aikštelė architektūriškai subtiliai priderinta prie tarpukarinių ugniagesių rūmų (arch. E.A.Frykas, P.Markūnas; 1930 m.), tačiau funkcinė jos pusė akivaizdžiai dar turėtų būti tobulinama. Mat tiltus pasiryžęs statyti Kauno miestas nepasirūpino, kaip pėsčiųjų ir dviračių takų jungtis kuo sklandžiau įjungti į miesto centro infrastruktūrą. Architekto Gintaro Prikockio žodžiais tariant, tiltas pėsčiuosius iš salos čia atvestų tiesiog į didelį transporto mazgą. Mat Karaliaus Mindaugo prospekto, I.Kanto ir Nemuno gatvių sankryža yra viena intensyviausių šioje miesto dalyje.
Tiltų projekto autoriai padėti kiek sušvelninti bandė siūlydami čia esančią požeminę perėją rekonstruoti. Pasak ekspertų, šis sprendimas situaciją pagerintų tik iš dalies. Be to, ši rekonstrukcija – nepatenka į pėsčiųjų tiltų projektų ribas.
Kritikos neatlaiko ir esamo dviračių tako dešiniajame krante, krantinėje jungtis su tiltu Karaliaus Mindaugo lygyje – viršuje. Mat projektuotojams užduoti rengęs miestas apie krantinės organiškos jungties būtinybe su tiltu taip pat nepagalvojo. Ne mažiau komplikuotas čia ir pėsčiųjų krantinės lankytojų patekimas ant tilto. Architektės Astos Kiaunienės nuomone, lokiškiau būtų buvę tiltą per kanalą į salą „permesti“ ne nuo Karaliaus Mindaugo prospekto, kur netoliese jau vienas pėsčiųjų tiltas yra, bet – tiesiog iš krantinės apačioje.
Akivaizdu, jog šių infrastruktūros mazgo problemų sprendimas priklauso ne nuo pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą autorių. Ko gero, geriausia jas būtų spręsti kompleksiškai ir pasitelkus architektūros idėjų konkursėlį.

IŠSAMIAUSIAS PRISTATYMAS PER 20 METŲ
Atskiro paminėjimo reikalauja 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą projekto autorių itin profesionalus požiūris tiek į savo projektuojamą objektą, tiek į paties miesto plėtrą, tiek ir į kolegas. Drįsčiau teigti, jog tai buvo pats išsamiausias projekto pristatymas per 20 ilgų mano Kauno architektūros tarybų lankymo metų (turiu galvoje tiek dabartinį KAUET‘ą, tiek prieš jį buvusį KAUT‘ą). KILD architektai projektinę medžiagą išsamiai pristatė istorine medžiaga, brėžiniais, vizualizacijomis, maketu bei išsamiais komentarais. Vis dėlto svarbiausia, jog surengtame KAUET posėdyje buvo ne tiesiog išsakytos nuomonės, bet geranoriškai konstruktyviai diskutuota. Tai yra, posėdyje vyko profesionalus projekto autorių ir ekspertų dialogas. Taip geriausiai galima suprasti autorių idėjų ištakas, jų evoliuciją bei priežastis, įtakojusias sprendimų posūkius. Posėdyje vyravusi demokratiška atmosfera neleidžia abejoti, jog projekto autoriai atsižvelgs į pastabas ir projektą pabandys dar labiau patobulinti. O kad jie tai padaryti sugeba ir nori, jie jau įrodė.

Autorių noras 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą projektus aptarti su kolegomis išprovokavo gyvas KAUET ekspertų diskusijas ©PILOTAS.LT

Autorių noras 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą projektus aptarti su kolegomis išprovokavo  gyvas ir konstruktyvias KAUET’o ekspertų diskusijas ©PILOTAS.LT

Pažymėtina, kad architektų kolektyvas KILD su architektų bendruomene pasidalinti projektuojamų tiltų architektūriniais sprendimais ėmėsi ne priverstinai, bet savo iniciatyva – siekdami sužinoti kolegų nuomonę, išgirsti pastabų ar padrąsinimų. Tam jie porą savaičių projektą eksponavo Kauno architektų rūmų galerijoje, o dvi dienas – su ekspozicijos lankytojais asmeniškai bendravo patys. Toks atsakingas požiūris yra kontrastas, pavyzdžiui, lygiagrečiai rengiamo ne mažiau svarbaus mokslo populiarinimo centro „Mokslo sala“ projektui (arch. F.Jerezas, B.Perezas De Juanas, G.Natkevičius ir kt.), kuris viešintas ir aptartas vien pagal privalomas procedūras.

TURĖTŲ PASIMOKYTI IR VYRESNI KOLEGOS

2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą planas su projektuojamomis gretimybėmis. Pav.: KILD

2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą planinė schema su projektuojamomis gretimybėmis. Pav.: KILD

Nepaisant didžiulės konkurencijos nūdienos architektūroje, tarp jaunųjų Lietuvos architektų, akivaizdžiai, jau randasi kūrėjų, kuriems profesiniai idealai gerokai svarbiau nei „greitas pinigų įsisavinimas“. Itin profesionalaus požiūrio į savo darbą ir profesinį pašaukimą jiems turėtų pavydėti net daugelis vyresnių ir žymiai labiau patyrusių kolegų. Ypač – tų, kurie visuomeninių ar svarbiose vietose numatytų architektūros objektų projektavimą linkę traktuoti vien kaip privatų projektuotojo bei užsakovo reikalą.

Titulinė nuotrauka: Kolektyvo KILD architektas Petras Išora surengė vieną išsamiausių architektūrinių projektų pristatymų KAUET istorijoje. ©PILOTAS.LT

Jauno projektuotojų kolektyvo KILD architektai Dominykas Daunys, Ivane Ksnelashvili ir Petras Išora sau kelia itin aukštus profesinius reikalavimus. Foto: ©PILOTAS.LT

Jauno projektuotojų kolektyvo KILD architektai Dominykas Daunys, Ivane Ksnelashvili ir Petras Išora sau kelia itin aukštus profesinius reikalavimus. Foto: ©PILOTAS.LT

Komentarai

  1. profesionali komanda, profesionalus projektas.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

tilta_kn_240300_e01_xxx

ELEGANTIŠKAS ŠUOLIS Į SALĄ: Kaune pradedamas statyti naujas pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas

2024 kovo 4Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune pradedamas statyti pirmasis tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos. Naujasis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas bus jau 6-oji Nemuno krantus jungianti susisiekimo arterija abipus

Elektrinės tilto rekonstrukcija („TEC Infrastructure“).

VILNIAUS „BRUKLINAS“: Po rekonstrukcijos tiltas „dirbs“ pėstiesiems ir dviratininkams

2023 gegužės 12Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje bus rekonstruojamas „Bruklinu“ vadinamas 184 m ilgio Elektrinės tiltas prie Bukčių miško. Iki šiol naudotas tik inžineriniams tinklams, po rekonstrukcijos jis bus pritaikytas pėstiesiems

Planeta iš žmonių

PLANETA IŠ ŽMONIŲ: Venecijai kurtas lietuvių projektas pristatomas Vilniuje

2023 balandžio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš dvejus metus 17-oje Venecijos architektūros bienalėje didelio susidomėjimo sulaukęs menininko Julijono Urbono projektas „Planeta iš žmonių“ pristatomas Vilniuje. Atstovavęs Lietuvai prestižiniame renginyje, dabar kūrinys

Pakui Hardware, Marija Teresė Rožanskaitė

VENECIJOJE ATSTOVAUS TRIO: Pasirinko „Pakui Hardware“ ir M.T.Rožanskaitės projektą

2022 gruodžio 21Be komentarųPILOTAS.LT

2024 metais vyksiančios Venecijos meno bienalės Lietuvos nacionaliniame paviljone bus pristatytas bendras šiuolaikinio meno kūrėjų dueto „Pakui Hardware“ (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda) bei dailininkės

Petras Išora

GRAKŠTUSIS DVIŠUOLIS: Kaune pristatytas „ilgojo“ pėsčiųjų tilto į Nemuno salą projektas

2022 rugpjūčio 30Be komentarųRasytojas

Kaunas rengiasi užbaigti pradėtąjį savo grakštų dvišuolį per Nemuną – jau kitąmet pradėti 258 m ilgio pėsčiųjų tilto tarp Žemosios Fredos ir salos miesto centre

Valstybinių miškų urėdijos naujoji būstinės konkursinis darbas 123SML, 1-oji vieta. Autoriai: G.Ubarevičiūtė, G.Mamavičius („After Party“); O.Lozuraitytė, P.Išora, G.Černiavskaja („Išora x Lozuraitytė Studio“).

TVARIOS ARCHITEKTŪROS ORIENTYRAS: Paskelbti Valstybinių miškų urėdijų būstinės laimėtojai

2022 rugpjūčio 81 KomentarasPILOTAS.LT

Jaunų ir progresyvių architektūros firmų „After Party“ ir „Išora x Lozuraitytė Studio“ duetas laimėjo 1-ąją vietą VĮ „Valstybinių miškų urėdija“ (VMU) naujosios būstinės komplekso architektūrinio

Bukčių tiltas

VILKPĖDĖS LAUKIA POKYČIAI: Planuojama Bukčių tilto rekonstrukcija

2022 birželio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Pramoninės Vilniaus Vilkpėdės laukia pokyčiai. Apatinėje Neries upės terasoje išsidėstęs rajonas, gamybinės erdvės ir tarp jų įsiterpianti gamta – daug potencialo transformacijoms turinti teritorija. Vienas

Kauno grūdai

„KARŠČIAUSIA“ KAUNO VIETA: „Kauno grūdai“ pardavė Nemuno pakrantės sklypą

2021 gruodžio 211 KomentarasPILOTAS.LT

Bendrovės „Linas Agro Group“ šiuo metu valdomi „Kauno grūdai“ ką tik pardavė 3,34 ha žemės sklypą Kauno kairiajame Nemuno krante, Žemojoje Fredoje. Ši Nemuno pakrantės

Skulptūrinių instaliacijų sodas „2123” (arch. P.Išora, O.Lozuraitytė). Foto: V.Červiakov.

SKULPTŪRINIŲ INSTALIACIJŲ SODAS: Uždara Vilniaus erdvė atsivėrė miesto gyvenimui

2021 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Nauja traukos erdvė Vilniuje gimė tarp Rasų, Markučių ir Užupio – Vitebsko ir Drujos gatvių sankirtoje architektai ir menininkai įkūrė skulptūrinių instaliacijų sodą „2123“ . Kultūrinio

Lietuvos paviljonas (autorius J.Urbonas, kuratorius J.Boelen, komisarė J.Reklaitė) 17-oje Venecijos architektūros bienalėje. Foto: ©PILOTAS.LT.

NACIONALINIS PAVILJONAS VENECIJOJE: Lietuvos kultūros taryba laukia paraiškų

2021 lapkričio 29Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos kultūros taryba (LKT) laukia kultūros ir meno organizacijų paraiškų Nacionalinio paviljono Venecijos architektūros bienalėje 2023 metų finansavimo konkursui. Kaip praneša LTT, pasirengti įgyvendinti Lietuvos

Ona Lozuraitytė ir Petras Išora

VILNIUS APDOVANOJO : Architektams O.Lozuraitytei ir P.Išorai įteiktas Šv. Kristoforas

2021 liepos 262 KomentaraiPILOTAS.LT

Sekmadienio vakarą Vilniaus miesto Rotušėje garbingo apdovanojimo sulaukė 10 praėjusiais metais labiausiai savo darbais pasižymėjusių vilniečių. Garbingoje kompanijoje – ir du perspektyvūs sostinės architektai. Kandidatūras

Kuršėnų dvaras

MEDIS, KULTŪRA IR KORTENAS: Į atgijusius Kuršėnų dvaro rūmus – nauju tiltu

2021 liepos 12Be komentarųPILOTAS.LT

Liepos 6-ąją, Karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, duris visuomenei atvėrė vienintelis Lietuvoje išlikęs leno teisę turėjęs XIX amžiaus pradžios medinės architektūros dvaras. Atgijusius Gruževskių dvaro rūmus

Pakui Hardware

BRITŲ ŽURNALAS „FRIEZE“: Lietuvių dueto paroda tarp 7 geriausių

2021 birželio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvių menininkų kolektyvo Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda) projektas „Virtualus rūpestis“ pateko tarpų 7 svarbiausių tarptautinio meno žurnalo „Frieze“ rekomenduojamų vasaros parodų Didžiojoje Britanijoje.

tit_venecija

PLANETA IŠ ŽMONIŲ: Venecijoje Lietuva atplėš architektūrą nuo Žemės

2021 balandžio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Dėl pasaulinės pandemijos iš 2020-ųjų į šiuos metus nukelta 17-oji Venecijos architektūros bienalė šįkart tikrai įvyks. Lietuvai joje atstovausianti menininko Julijono Urbono įsteigta Lietuvos erdvės

Petras Išora ir Ona Lozuraitytė

101 STIPENDIJA: Lietuvos kultūros taryba paskirstė paramą

2021 balandžio 121 KomentarasPILOTAS.LT

Lietuvos kultūros taryba paskyrė pirmąsias 101 individualią 3-6 mėnesių stipendiją kultūros ir meno kūrėjams. Architektūros, bibliotekų, kultūros paveldo, muziejų, cirko ir šokio kūrėjams, tyrėjams, vadybininkams ir

Petras Išora ir Ona Lozuraitytė

APDOVANOJO ŠV. KRISTOFORU: Už architektūros ir šiuolaikinio meno jungtį

2021 sausio 251 KomentarasPILOTAS.LT

Šiandien, švęsdamas savo 698-ąjį gimtadienį, Vilnius tradiciškai apdovanojo 10 įvairių sričių profesionalų. Už pasiekimus architektūros srityje, „jungiant architektūrą ir šiuolaikinį meną“, Šv. Kristoforo apdovanojimas atiteko

Žemaičių gatvės viadukas

PERSTATYS ŽALIAKALNIO VIADUKĄ: Senojo vietoje iškels platesnį naują

2020 rugpjūčio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune, Žaliakalnyje pradedamas demontuoti per 60 metų senumo Žemaičių gatvės viadukas. 1958 metais statytas viadukas buvo avarinės būklės ir kėlė pavojų. Žemaičių gatvės virš P.Kalpoko

Mokslo sala

ŽALIOJI PUSĖ RUOŠIASI STATYBOMS: Vyksta „Mokslo salos“ rangos konkursas

2020 birželio 42 KomentaraiPILOTAS.LT

Su vilniečio architekto Rolando Paleko kolektyvu dėl M.K.Čiurlionio koncertų centro projekto sutartį neseniai pasirašęs Kaunas  paskelbė tarptautinį mokslo ir inovacijų sklaidos centro „Mokslo sala“ rangos konkursą. Nemuno

Užvingio salos tiltas

PATOBULINTO PROJEKTO PRISTATYMAS: Vilniaus Užvingio salos tiltas ir jo prieigos

2019 spalio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus savivaldybės surengto pėsčiųjų tilto per Neries upę nuo Vingio parko iki „Litexpo“ teritorijos architektūrinį idėjų konkursą pavasarį laimėjo „Užvingio salos tilto“ idėja. Vilniaus miesto

„Alberto tiltas“, „INHUS Engineering“ ir „DO architects“

LAIMI „ALBERTO TILTAS“: Paskelbti preliminarūs tilto per Nerį idėjų konkurso laureatai

2019 spalio 301 KomentarasPILOTAS.LT

Ką tik paaiškėjo preliminarūs pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį Vilniuje architektūrinių idėjų konkurso laimėtojai. Pagal konkurso komisijos vertinimo rezultatus, tilto tarp sostinės A.Goštauto ir

Pakui Hardware

UNDERBELLY: N.Černiauskaitės ir U.Gelgudos dueto paroda Leipcige

2019 rugpjūčio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Leipcigo menų muziejuje veikia lietuvių menininkų dueto Neringos Černiauskaitės ir Ugniaus Gelgudos, žinomų kaip Pakui Hardware, personalinė paroda „Underbelly“. Tai naujausias menininkų darbas, sukurtas specialiai

Užvingio salos tiltas

UŽVINGIO SALOS TILTAS: Konkursą laimėjusio projekto viešas pristatymas

2019 balandžio 30Be komentarųPILOTAS.LT

PILOTAS.LT skelbė, kad pėsčiųjų tilto per Neries upę Vilniuje nuo Vingio parko iki „Litexpo“ teritorijos architektūrinį projekto konkursą laimėjo jaunų architektų komanda KILD su inžinierių

KILD architektai

KILD ARCHITEKTAI: „Tiltas, kaip viešųjų erdvių ansamblis“

2019 kovo 21Be komentarųPILOTAS.LT

PILOTAS.LT neseniai skelbė, kad tilto per Neries upę nuo Vingio parko iki Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ teritorijos Vilniuje architektūrinio projekto konkurso nugalėtoju tapo

KILD

„KILD“ LAIMĖJO IR VILNIUJE: Išrinkta Vingio parko pėsčiųjų-dviratininkų tilto idėja

2019 kovo 181 KomentarasPILOTAS.LT

Vingio parko pėsčiųjų-dviratininkų tiltas ką tik krito į jaunos ambicingos architektų kompanijos KILD glėbį. Po tarptautinės sėkmės Seule užpernai su 53 konkurentus iš viso pasaulio nušlavusiu

V.Landsbergio-Žemkalnio archyvas

ARCHITEKTO ARCHYVAS: V.Ladsbergio-Žemkalnio archyvo paroda pasiekiama virtualiai

2019 sausio 222 KomentaraiPILOTAS.LT

Žymaus tarpukario Lietuvos architekto Vytauto Landsbergio-Žemkalnio archyvo paroda, pernai eksponuota jo paties projektuotose Kauno „Pienocentro“ rūmuose, sulaukė daugybės šia asmenybe besidominčių lankytojų bei teigiamų atgarsių.