images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos ūminės kilpos per Vilnių ir sulaukusi audringos Baltijos kaimynių reakcijos, nūnai sudarė aukšto lygio darbo grupę ir pradėjo stumti seną transporto nomenklatūrininkų „projektą“ – tiltą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.

Praeitą savaitę, Klaipėdos jūrų uosto direkcijoje jau darbavosi LR susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti. Darbo grupės pirmininkas – susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Kaip praneša Jūrų uosto tarnybos, buvo svarstomos tilto į Kuršių neriją statybos ir galimos tilto į Kuršių neriją vietos.

SUSISIEKIMO MINISTERIJA VEIKIA PRIEŠ LIETUVOS INTERESUS?

Šiuo atveju stebina ne tai, kad į dienos šviesą ištraukta pora dešimtmečių transporto infrastruktūrininkų depozite marinuota absurdiško tilto į Kuršių neriją idėja, bet pats faktas, kad valstybiniu lygiu konstruojamas naujas projektas, kėsinantis į prieš 14metų pasiektą vieną didžiausių Lietuvos valstybės kultūrinių laimėjimų – Kuršių nerijos įrašymą UNESCO paveldo sąraše.

Kaip žinia, 2000-aisiais Lietuva priimdama garbingą UNESCO titulą, prisiėmė ir tam tikrus įsipareigojimus dėl unikaliosios Kuršių nerijos prieš visą pasaulį. Nuo tos dienos Kuršių nerija nebėra vien Neringos savivaldybės ar Lietuvos valstybės vidaus reikalas – Kuršių nerija tapo globalaus formato gamtos ir kultūros objektu. Taigi, valstybės, kaip šeimininko elgesys su UNESCO objektu, – priskirtinas strateginei kultūros ir aplinkos užsienio politikai.

Todėl šiandieną, kai Susisiekimo ministerijos siaurakakčiai imasi „projektų“, akivaizdžiai savo tranzitinio eismo parametrais nukreiptų prieš UNESCO objektą Lietuvos teritorijoje, kyla pagrįstas įtarimas, kad veikiama prieš Lietuvos valstybę. Panašiai, beje, kaip ir destruktyviai ardant tarptautiniu lygiu suderintas „Rail Baltica“ trasas.

TRANZITINIS EISMAS NUŽUDYTŲ KURŠIŲ NERIJĄ

Tilto į Kuršių nerijos būtinybę motyvuojant išaugusiu laivų eismu Klaipėdos jūrų uoste ir būsimu Suskystintu dujų terminalu bei tam neva trukdančia „Smiltynės“ perkėla, derėtų visų pirma pačiai Susisiekimo ministerijai prisipažinti dėl protingais terminais neatliktų namų darbų.

 Visų pirma – dėl begalinio blaškymosi renkant vietą giliavandeniui jūrų uostui. Arba tiksliau, dėl ekologiškai pagrįsto, racionalaus, į ilgalaikę perspektyvą orientuoto Būtingės varianto atmetimo, pradedant pasaką vėl „iš pradžių“. Panašu, kad Susisiekimo ministerijos kavaleristai, apsiavę strategininkų šarvus, iš tiesų nekonstruoja jokių ilgalaikių strategijų, o tik tvarko jūrų uosto interesus buitiniu lygiu, gesindami „degančius klausimus“.

Kita vertus, tranzitinio eismo Karaliaučius – Klaipėda – Ryga kanalizavimas siauru siauros Kuršių nerijos kakliuku iš esmės sugriautų ir ramios kurortinės grandinėlės gyvavimą, ir turėtų žudančiai negatyvų poveikį trapiai nerijos gamtinei aplinkai. Akivaizdu, kad, Kuršių nerijos atveju, neigiamas šalutinis tilto poveikis būtų žymiai stipresnis už ministerijos prognozuojamą gydomąjį tilto poveikį jūrų uosto funkcionavimui.

Šia proga būtų galima Susisiekimo ministerijai priminti ir jos absoliutų neveiklumą, organizuojant susisiekimą su Kuršių nerijos gyvenvietėmis vandens keliais ir alternatyviomis, ekologiškomis eismo priemonėmis, kad automobilių srautai jautriame pusiasalyje būtų minimalizuoti. Bet, stebint ministerijos aistrą išimtinai sunkiasvoriams projektams, toks pasyvumas ekologizuojant eismą UNESCO paveldo objekto zonoje, visiškai nestebina.

PASAULIS TILTO – AKIBROKŠTO NESUPRASTŲ

Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės UNES­CO ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas pro­fe­so­rius Ro­mas Pa­kal­nis, žiniasklaidai jau paaiškino, kad „Kur­šių ne­ri­ją pa­sau­lis pri­pa­žįs­ta kaip ste­buk­lą dėl kul­tū­ri­nio kraš­to­vaiz­džio uni­ka­lu­mo. Pu­sia­sa­lis yra fe­no­me­na­lus žmo­nių ir gam­tos ko­vų bei dar­nos pa­vyz­dys.“ Profesorius teigė, kad „bū­da­mi UNES­CO šei­mo­je pa­sau­liui skel­bia­me apie ver­ty­bes ir par­odo­me, kad mo­ka­me jas sau­go­ti. Tai – gar­bė, pres­ti­žas ir at­sa­ko­my­bė vals­ty­bei, jos įvaiz­dis tarp­tau­ti­nė­je are­no­je, pa­ti­ki­mu­mo, so­li­du­mo, sta­bi­lu­mo sim­bo­lis. Įsi­vaiz­duo­ki­me, ko­kį smū­gį vals­ty­bė pa­tir­tų, jei dėl til­to Kur­šių ne­ri­ja, vi­saip gar­si­nan­ti Lie­tu­vą, bū­tų iš­brauk­ta iš UNES­CO są­ra­šo! Tai reikš­tų, kad vals­ty­bė ne­pa­jė­gi, ne­įga­li sau­go­ti sa­vo gam­tos ir kul­tū­ros per­lų, ku­riuos ver­ti­na ir lan­ko pa­sau­lio bend­ruo­me­nė.“

Komentarai

  1. Xebra, aš tai taip manau – kol nenueisim bent su šakėm pamojuot tilto ir kitų panašių“genialių“ projektų rengėjų panosėj, tol jie ir puoselės tokių statybų viltis.
    Vilniuj sėdintiems kiti argumentai nelabai svarbūs. Liberastai su socialistais visada rasdavo bendrą kalbą ir ar vieni, ar kiti būdami prie lovio vis vien stums savo sumanymus.
    Kol tu jiems į snukį nepasiūlai, tol jie užtikrinti ir nekreipia dėmesio į mus visus dėmesio. Žinoma, yra ir civilizuotas būdas – referendumas. Bet net ir tai negarantuoja, kad bus į jo rezultatus atsižvelgta. Dėl Ignalinos AE rodos viskas aišku turėtų būt, bet ne – toliau samdomi „specialistai“, kad patvirtint atomo Lietuvoje būtinybę, lyg to referendumo nė nebūta. Nori nenori, imi suvokt, jog kol ta gauja sėdės valdžioj, pavojus Nerijai (o kartu ir mums visiems) išliks.

  2. labai idomios izvalgos. gaila tik, kad su nutylejimais. eilines nesamones (o gal nusikaltimo) akivaizdoje butu labai gera proga pasidalinti jusu turima informacija detaliau.

  3. ir dar viena pastaba. pasak vietinių, ne ministerija valdo Klaipėdos miestą ir ne meras, o stambiosios laivybos ir transporto kompanijos. Jos ir ministrams gali pasakyti, ką daryti, o ko ne. Pažiūrėkit, kas valdo tas kompanijas, nustebsit. arba gal ne

  4. prieš kelis metus dalyvavau Klaipėdos terminalo konkurse. Tada nagrinėdamas vietos medžiagą, atkreipiau dėmesį, kad tam tiltui iš esmės viskas seniai paruošta. Smiltynės gatvė Neringoje pataiko tiesiai į Baltijos prospektą Klaipėdoje ir tik paskui pasisuka į keltų prieplauką. Baltijos prospektas ne įsilieja į Minijos gatvę (kaip dabar), o tuneliu neria po ja ir išplatėja į 8 juostas ir pasibaigia niekuo. Taigi viskas paruošta arba tiltui arba tuneliui.

    Tad akivaizdu, kad bandymai statyti tiltą bus nuolatiniai. Arba mes kaip visuomenė turim pareikalauti iš esmės panaikinti tokią galimybę. Kažkaip.

  5. pasaulyje yra desimtys tukstanciu salu, kuriose ypatingai klesti turizmas, nes jos nenuzulintos transporto. mes turime vienintele kursiu nerija, kuri atitinka daugmaz tarptautinio turizmo standartus, ir ta pacia norime sudirbt del kazkieno biznio planu. absurdas, ar ne?

  6. tegul padaro pesciuju tilta i kursiu nerija ir didziuli dviraciu nuomos punkta prie jo ;}} butu kompromisas – apmazintu srauta, ir nekenktu tiek kursiu nerijai, nes tikrai ne kiekvienas vaziuotu iki pat Nidos, greiciausiai apsiribotu Smiltine :}

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

5-asis Juodkrantės smėlio skulptūrų simpoziumas „Kuršininkų žemė“.

KURŠININKŲ ŽEMĖ: Įvyko 5-asis Juodkrantės smėlio skulptūrų simpoziumas

2021 birželio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Kuršių Nerijoje, Juodkrantėje įvyko jau 5-asis tarptautinis Juodkrantės smėlio skulptūrų simpoziumas „Kuršininkų žemė“. Manoma, kad smėlio skulptūromis poilsiautojai galės džiaugtis visą sezoną iki pat šalnų.

Thomo Manno namas

25-ASIS T.MANNO FESTIVALIS: Išsiskleis muzikos, meno ir žodžio paletė

2021 gegužės 26Be komentarųPILOTAS.LT

Kasmet vidurvasarį Nidoje rengiamas vokiečių literatūros didmeistrio Thomo Manno vardu pavadintas festivalis šiemet pasitinka 25-erių metų veiklos sukaktį. Viena iš ilgaamžiškumo paslapčių – renginį organizuojančių

Kultūros sala

KULTŪROS SALA: Pristatyta „Neringos – Lietuvos kultūros sostinės 2021“ programa

2021 gegužės 12Be komentarųPILOTAS.LT

2021-ųjų Lietuvos kultūros sostinė Neringa su projektu „Kultūros sala“ pakvietė atrasti ramybę ir įkvėpimą bei pasinerti į naujas kultūrines patirtis gražiausiame Lietuvos kurorte. „Kultūros salą“

rail baltica

NAUJI „RAIL BALTICA“ GREIČIAI: Iš Vilniaus į Kauną – per 38 min.

2021 gegužės 10Be komentarųPILOTAS.LT

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas

Urbo kalnas

DEŠIMTMEČIO PROJEKTAS: Užbaigtas Urbo kalno tvarkymo 1-asis etapas

2021 gegužės 3Be komentarųPILOTAS.LT

Kuršių nerijoje ką tik užbaigtas Urbo kalno tvarkymo 1-asis etapas. Tai viena didžiausių Kuršių nerijos tvarkomų teritorijų per pastarąjį dešimtmetį. RYŠKIAUSIAS POKYTIS – NAUJI TAKAI

uosta_pr_210400_e01_xxx

30 JURMYLIŲ KARTU: Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos jubiliejus

2021 balandžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Birželio 3-ąją Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija švęs 30-ąjį savo gimtadienį. Neturint galimybės keliauti gyvai, jubiliejaus proga Klaipėdos uostas kviečia leistis į virtualią kelionę. Klaipėdos

Klaipėdos uostas

DARNUMO KRYPTIS: Klaipėdos uostas skelbia žaliosios koncepcijos konkursą

2021 balandžio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą žaliojo uosto koncepcijai parengti. Klaipėdos jūrų uostas žada brėžti darnumo su aplinka kryptį. Žaliojo uosto koncepcijos tikslas yra

Juodkrantės gelbėjimo stotis

REKONSTRUKCIJOS DARBAI JUODKRANTĖJE: Atnaujinama gelbėjimo stotis

2021 balandžio 151 KomentarasPILOTAS.LT

Juodkrantėje vyksta gelbėjimo stoties rekonstrukcijos darbai. Pabaigti pastato rekonstrukciją ir sutvarkyti gerbūvį planuojama iki rugsėjo mėnesio pabaigos. Kaip praneša Neringos savivaldybė, Juodkrantės gelbėjimo stotis jau

Smiltynės perkėla

REKONSTRUOS SMILTYNĖS KRANTINĘ: Keltų eismas nenutrūks

2021 balandžio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Nuo pavasario pradedama etapais rekonstruoti prastos būklės senosios perkėlos krantinę Smiltynėje, prie kurios švartuojami AB Smiltynės perkėlos keltai, užtikrinantys susisiekimą tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos.

Šventosios uostas

ATSTATYS ŠVENTOSIOS UOSTĄ: Įtraukė į Vyriausybės įgyvendinimo programą

2021 kovo 121 KomentarasPILOTAS.LT

Šventosios uostas ką tik įtrauktas į Vyriausybės įgyvendinimo programą. Uosto atstatymo pradžia – jau netrukus. BE VALSTYBĖS PARAMOS – NEĮMANOMAS Kaip praneša Palangos savivaldybė, Šventosios

Nuotrauka Almanto Bružo

BALTIŠKOJI KULTŪRA: Nendrinių skulptūrų ekspozicijos Juodkrantėje konkursas

2021 kovo 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija kasmet organizuoja tarptautinius skulptorių simpoziumus, kuriuose Gintaro įlankoje, Juodkrantėje sukuriamos nendrinių skulptūrų ekspozicijos ant vandens. Šių metų skulptūrų konkurso dalyviai

Geležinkelio tiltas

ILGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Rangos konkursą skelbs iš naujo

2021 kovo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgiausio šalyje geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas. Taip neseniai nusprendė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“.

Pėsčiųjų tunelis

PRIE KAUNO MARIŲ – SAUGIAI: Kaune įrengtas naujas tunelis po geležinkeliu

2021 kovo 4Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune ties Ugniakuro gatve ką tik pabaigti požeminio tunelio pėstiesiems po geležinkeliu įrengimo darbai. Jau netrukus šiuo tuneliu pėstiesiems bus galima saugiai patekti Kauno marių

laivas

LEGENDA KURI ĮKVĖPIA: Neringa patvirtino strateginius planus

2021 kovo 2Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybės taryba patvirtino ilgalaikį savivaldybės plėtros planas iki 2030 metų bei strateginį veiklos planą 2021-2023 metams. Juose išskiriami 3 pagrindiniai prioritetai: darnaus pajūrio ir

Kuršių nerija

SIŪLOMAS UNESCO ĮSTATYMAS: Projektą rengs Vyriausybės darbo grupė

2021 vasario 11Be komentarųPILOTAS.LT

Valstybinė kultūros paveldo komisija šiandien Prezidentūroje vyksiančiame kultūros forume pasiūlė rengti UNESCO pasaulio kultūros ir gamtos paveldo apsaugos konvencijos įgyvendinimo įstatymą. Tokio įstatymo projektą turėtų

Nidos seklyčia

GRIAUNAMI „SEKLYČIOS“ NELEGALAI: Nidos verslininkas ruošia ieškinius valstybei

2021 vasario 83 KomentaraiPILOTAS.LT

Kuršių nerijoje pradedami griauti „Nidos Seklyčios“ komplekso pastatai. Apie tai įstaigos paskyroje „Facebook“ pranešė pats ją valdantis verslininkas Romas Kvaselis. Teismų sprendimus šiandien pradėjęs vykdyti

Šventosios uostas

ŠVENTOSIOS UOSTO ATKŪRIMAS: Laivybai svarbi idėja palaikyta Seime

2021 sausio 291 KomentarasPILOTAS.LT

Seimas palaiko siekį atkurti Šventosios jūrų uostą – šiai idėjai ką tik pritarė Ekonomikos komitetas. Šalies jūrinei laivybai svarbų uostą numatyta atstatyti 6 etapais, kurių

UNESCO Kaunas

KAUNO MODERNIZMO NOMINACINĖ BYLA: Dar vienas žingsnis link UNESCO sąrašo

2021 sausio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Solidi 500 puslapių Nominacinė byla „Modernist Kaunas: Architecture of Optimism, 1919–1939“ iškeliavo į UNESCO būstinę Paryžiuje. Lietuva žengė dar vieną didelį žingsnį savo moderniosios architektūros

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ ĮGAVO PAGREITĮ: Nuo projektavimo prie statybų

2021 sausio 25Be komentarųPILOTAS.LT

2020-aisiais „Rail Baltica“ statybos prasidėjo visose trijose Baltijos šalyse – Taline jau baigiamas Saustinomos viadukas, Lietuvoje visu greičiu rekonstruojamas Kauno geležinkelio mazgas bei vykdomi statybos

images_straipsniu_foto_2869_uosta_kl_120700_e01_BRA

REKORDINIAI METAI: Nepaisant pandemijos, 2020-ieji Klaipėdos jūrų uostui – sėkmingiausi

2021 sausio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Pandemijos sukaustyti metai nesėkmingi ne visiems – 2020-ieji į Klaipėdos jūrų uosto istoriją įeis kaip sėkmingiausi metai per visą jūrų uosto gyvavimo laikotarpį. Geriausias visų

Gamtos mokykla

MOKYS APIE LAUKINĘ GAMTĄ: Neringoje pradėta statyti Gamtos mokykla

2021 sausio 71 KomentarasPILOTAS.LT

Kuršių nerijos nacionaliniame parke pradėtos ilgai lauktos Gamtos mokyklos statybos. Duris moksleiviams ir gamtos mėgėjams numatoma atverti kitų metų pavasarį. Gamtos mokykla įsikurs pastatuose Smiltynėje

Urbo kalnas

URBO KALNAS RUOŠIASI: Pildosi mažosios architektūros elementais

2021 sausio 51 KomentarasPILOTAS.LT

Viena pirmųjų apželdintų kopų Kuršių nerijoje – Urbo kalnas – pildosi mažosios architektūros elementais. Čia įgyvendinamas jau 2-asis šios kurorto teritorijos sutvarkymo etapas. KVIES PASIDOMĖTI

Geležinkelio tiltas per Nerį

IlGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Iieškomas rangovas

2021 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo

Prisikėlimo bažnyčia

UNESCO PASAULIO PAVELDAS LIETUVOJE: Lūkesčiai, prioritetai ir galimybės

2020 gruodžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Seimas 2020-uosius yra paskelbęs UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje metais. Sėkmingas Kauno modernizmo architektūros kelias link Pasaulio paveldo sąrašo – ryškiausias šių metų rezultatas. UNESCO pasaulio

Thomo Manno memurialinis muziejus

KANTOMANNIA TĘSIASI: Kuršių nerijos ir Karaliaučiaus krašto dvasia

2020 lapkričio 251 KomentarasPILOTAS.LT

Filosofą Immanuelį Kantą ir rašytoją Thomą Manną sieja Kuršių nerija ir Karaliaučiaus kraštas. Įkvėptos šių sutapimų, unikalų vietos paveldą bei dvasią puoselėjančios Neringos bei Kaliningrado