images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos ūminės kilpos per Vilnių ir sulaukusi audringos Baltijos kaimynių reakcijos, nūnai sudarė aukšto lygio darbo grupę ir pradėjo stumti seną transporto nomenklatūrininkų „projektą“ – tiltą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.

Praeitą savaitę, Klaipėdos jūrų uosto direkcijoje jau darbavosi LR susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti. Darbo grupės pirmininkas – susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Kaip praneša Jūrų uosto tarnybos, buvo svarstomos tilto į Kuršių neriją statybos ir galimos tilto į Kuršių neriją vietos.

SUSISIEKIMO MINISTERIJA VEIKIA PRIEŠ LIETUVOS INTERESUS?

Šiuo atveju stebina ne tai, kad į dienos šviesą ištraukta pora dešimtmečių transporto infrastruktūrininkų depozite marinuota absurdiško tilto į Kuršių neriją idėja, bet pats faktas, kad valstybiniu lygiu konstruojamas naujas projektas, kėsinantis į prieš 14metų pasiektą vieną didžiausių Lietuvos valstybės kultūrinių laimėjimų – Kuršių nerijos įrašymą UNESCO paveldo sąraše.

Kaip žinia, 2000-aisiais Lietuva priimdama garbingą UNESCO titulą, prisiėmė ir tam tikrus įsipareigojimus dėl unikaliosios Kuršių nerijos prieš visą pasaulį. Nuo tos dienos Kuršių nerija nebėra vien Neringos savivaldybės ar Lietuvos valstybės vidaus reikalas – Kuršių nerija tapo globalaus formato gamtos ir kultūros objektu. Taigi, valstybės, kaip šeimininko elgesys su UNESCO objektu, – priskirtinas strateginei kultūros ir aplinkos užsienio politikai.

Todėl šiandieną, kai Susisiekimo ministerijos siaurakakčiai imasi „projektų“, akivaizdžiai savo tranzitinio eismo parametrais nukreiptų prieš UNESCO objektą Lietuvos teritorijoje, kyla pagrįstas įtarimas, kad veikiama prieš Lietuvos valstybę. Panašiai, beje, kaip ir destruktyviai ardant tarptautiniu lygiu suderintas „Rail Baltica“ trasas.

TRANZITINIS EISMAS NUŽUDYTŲ KURŠIŲ NERIJĄ

Tilto į Kuršių nerijos būtinybę motyvuojant išaugusiu laivų eismu Klaipėdos jūrų uoste ir būsimu Suskystintu dujų terminalu bei tam neva trukdančia „Smiltynės“ perkėla, derėtų visų pirma pačiai Susisiekimo ministerijai prisipažinti dėl protingais terminais neatliktų namų darbų.

 Visų pirma – dėl begalinio blaškymosi renkant vietą giliavandeniui jūrų uostui. Arba tiksliau, dėl ekologiškai pagrįsto, racionalaus, į ilgalaikę perspektyvą orientuoto Būtingės varianto atmetimo, pradedant pasaką vėl „iš pradžių“. Panašu, kad Susisiekimo ministerijos kavaleristai, apsiavę strategininkų šarvus, iš tiesų nekonstruoja jokių ilgalaikių strategijų, o tik tvarko jūrų uosto interesus buitiniu lygiu, gesindami „degančius klausimus“.

Kita vertus, tranzitinio eismo Karaliaučius – Klaipėda – Ryga kanalizavimas siauru siauros Kuršių nerijos kakliuku iš esmės sugriautų ir ramios kurortinės grandinėlės gyvavimą, ir turėtų žudančiai negatyvų poveikį trapiai nerijos gamtinei aplinkai. Akivaizdu, kad, Kuršių nerijos atveju, neigiamas šalutinis tilto poveikis būtų žymiai stipresnis už ministerijos prognozuojamą gydomąjį tilto poveikį jūrų uosto funkcionavimui.

Šia proga būtų galima Susisiekimo ministerijai priminti ir jos absoliutų neveiklumą, organizuojant susisiekimą su Kuršių nerijos gyvenvietėmis vandens keliais ir alternatyviomis, ekologiškomis eismo priemonėmis, kad automobilių srautai jautriame pusiasalyje būtų minimalizuoti. Bet, stebint ministerijos aistrą išimtinai sunkiasvoriams projektams, toks pasyvumas ekologizuojant eismą UNESCO paveldo objekto zonoje, visiškai nestebina.

PASAULIS TILTO – AKIBROKŠTO NESUPRASTŲ

Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės UNES­CO ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas pro­fe­so­rius Ro­mas Pa­kal­nis, žiniasklaidai jau paaiškino, kad „Kur­šių ne­ri­ją pa­sau­lis pri­pa­žįs­ta kaip ste­buk­lą dėl kul­tū­ri­nio kraš­to­vaiz­džio uni­ka­lu­mo. Pu­sia­sa­lis yra fe­no­me­na­lus žmo­nių ir gam­tos ko­vų bei dar­nos pa­vyz­dys.“ Profesorius teigė, kad „bū­da­mi UNES­CO šei­mo­je pa­sau­liui skel­bia­me apie ver­ty­bes ir par­odo­me, kad mo­ka­me jas sau­go­ti. Tai – gar­bė, pres­ti­žas ir at­sa­ko­my­bė vals­ty­bei, jos įvaiz­dis tarp­tau­ti­nė­je are­no­je, pa­ti­ki­mu­mo, so­li­du­mo, sta­bi­lu­mo sim­bo­lis. Įsi­vaiz­duo­ki­me, ko­kį smū­gį vals­ty­bė pa­tir­tų, jei dėl til­to Kur­šių ne­ri­ja, vi­saip gar­si­nan­ti Lie­tu­vą, bū­tų iš­brauk­ta iš UNES­CO są­ra­šo! Tai reikš­tų, kad vals­ty­bė ne­pa­jė­gi, ne­įga­li sau­go­ti sa­vo gam­tos ir kul­tū­ros per­lų, ku­riuos ver­ti­na ir lan­ko pa­sau­lio bend­ruo­me­nė.“

Komentarai

  1. Xebra, aš tai taip manau – kol nenueisim bent su šakėm pamojuot tilto ir kitų panašių“genialių“ projektų rengėjų panosėj, tol jie ir puoselės tokių statybų viltis.
    Vilniuj sėdintiems kiti argumentai nelabai svarbūs. Liberastai su socialistais visada rasdavo bendrą kalbą ir ar vieni, ar kiti būdami prie lovio vis vien stums savo sumanymus.
    Kol tu jiems į snukį nepasiūlai, tol jie užtikrinti ir nekreipia dėmesio į mus visus dėmesio. Žinoma, yra ir civilizuotas būdas – referendumas. Bet net ir tai negarantuoja, kad bus į jo rezultatus atsižvelgta. Dėl Ignalinos AE rodos viskas aišku turėtų būt, bet ne – toliau samdomi „specialistai“, kad patvirtint atomo Lietuvoje būtinybę, lyg to referendumo nė nebūta. Nori nenori, imi suvokt, jog kol ta gauja sėdės valdžioj, pavojus Nerijai (o kartu ir mums visiems) išliks.

  2. labai idomios izvalgos. gaila tik, kad su nutylejimais. eilines nesamones (o gal nusikaltimo) akivaizdoje butu labai gera proga pasidalinti jusu turima informacija detaliau.

  3. ir dar viena pastaba. pasak vietinių, ne ministerija valdo Klaipėdos miestą ir ne meras, o stambiosios laivybos ir transporto kompanijos. Jos ir ministrams gali pasakyti, ką daryti, o ko ne. Pažiūrėkit, kas valdo tas kompanijas, nustebsit. arba gal ne

  4. prieš kelis metus dalyvavau Klaipėdos terminalo konkurse. Tada nagrinėdamas vietos medžiagą, atkreipiau dėmesį, kad tam tiltui iš esmės viskas seniai paruošta. Smiltynės gatvė Neringoje pataiko tiesiai į Baltijos prospektą Klaipėdoje ir tik paskui pasisuka į keltų prieplauką. Baltijos prospektas ne įsilieja į Minijos gatvę (kaip dabar), o tuneliu neria po ja ir išplatėja į 8 juostas ir pasibaigia niekuo. Taigi viskas paruošta arba tiltui arba tuneliui.

    Tad akivaizdu, kad bandymai statyti tiltą bus nuolatiniai. Arba mes kaip visuomenė turim pareikalauti iš esmės panaikinti tokią galimybę. Kažkaip.

  5. pasaulyje yra desimtys tukstanciu salu, kuriose ypatingai klesti turizmas, nes jos nenuzulintos transporto. mes turime vienintele kursiu nerija, kuri atitinka daugmaz tarptautinio turizmo standartus, ir ta pacia norime sudirbt del kazkieno biznio planu. absurdas, ar ne?

  6. tegul padaro pesciuju tilta i kursiu nerija ir didziuli dviraciu nuomos punkta prie jo ;}} butu kompromisas – apmazintu srauta, ir nekenktu tiek kursiu nerijai, nes tikrai ne kiekvienas vaziuotu iki pat Nidos, greiciausiai apsiribotu Smiltine :}

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Vitės miesto kvartalo forumas

VITĖS MIESTO FORUMAS: Tyrimo ir perspektyvų pristatymas Klaipėdoje

2023 sausio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) inicijuoja ir kartu su partneriais organizuoja forumą „Klaipėdos miesto Vitės miesto kvartalo, Žiemos uosto tyrimas ir perspektyvos“. Renginyje

Vila „Monbijou“ Juodkrantėje. Foto: Neringos savivaldybės.

MENANTI „AUKSO AMŽIŲ“: Atnaujintas Juodkrantės brangakmenio „rūbas“

2023 sausio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybės pastangomis atnaujinta Juodkrantės vila „Monbijou“ praeivius ir vėl žavi savo ištaikingomis puošybos detalėmis. Tai iliustruoja ir Neringos „aukso amžių“ menančios vilos jau pats

images_pulsas_foto_4157_uosta_kl_120700_e01_bra

ŽALESNEI LAIVYBAI KLAIPĖDOJE: Jūrų uostui paskyrė 65 mln. eurų finansavimą

2022 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Palaikydamas žaliojo jūrų transporto kryptį Europos investicijų bankas Klaipėdos uostui skyrė 65 mln. eurų finansavimą. Finansavimas skiriamas uosto krantinėms rekonstruoti, išplėsti ir pagilinti, kad prie

Neringos vartai

ORIGINALĄ PAKEIS KOPIJA: Neringoje nukėlė pasitikusią skulptūrinę kompoziciją

2022 gruodžio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kuršių nerijoje neseniai nukelta skulptūrinė kompozicija „Neringos vartai“, net pusę amžiaus pasitikusi visus į ją įvažiuojančius. Įsimintiną skulptūrą iš medinių „burių“ su vėtrungėmis turės pakeisti

Perkūno 11

SUSITIKO UNESCO KORIDORIUOSE: Art Deko vilos neviltis ir Kauno modernizmo optimizmas

2022 gruodžio 62 KomentaraiLaura Ramanauskaitė

Socialiniuose tinkluose pasirodžiusi žinia, kad kaunietis Nerijus Jukonis parašė skundą UNESCO dėl žymiosios Petro Rusecko vilos (Perkūno al.11, Kaunas), kurią bandyta nugriauti 2020 spalį, ir

Rimvydas Laužikas

UNESCO PRIPAŽINO: R.Laužikas išrinktas į Nematerialaus kultūros paveldo Vertinimo komisiją

2022 gruodžio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik Rabate, Maroko Karalystėje įvyko UNESCO Nematerialaus kultūros paveldo išsaugojimo konvencijos Tarpvyriausybinio komiteto Vertinimo komisijos rinkimai. Nurungęs konkurentus, į šią garbingą komisiją išrinktas ir

Uosto direkcijos administracinio pastato konkursinis projektas „Kuršių vartai“

NAUJIEJI JŪROS VARTAI: Klaipėdoje pradedamas projektuoti Uosto direkcijos pastatas

2022 lapkričio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto konkursą šią vasarą laimėjęs architektūrinis kolektyvas imasi projektavimo darbų. Kaip praneša Klaipėdos valstybinio

geležinkelis

PASKELBĖ „MILIJARDINĮ“ KONKURSĄ: „Rail Baltica“ statybos krypsta link Latvijos

2022 spalio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Už „Rail Baltica“ geležinkelio Lietuvos teritorijoje statybas atsakinga „LTG Infra“ paskelbė naują konkursą, kurio pagrindu bus atrinktos įmonės, turinčios reikiamą kvalifikaciją įrengti geležinkelio sankasą, pastatyti

Dviejų lygių automobilių saugyklą su saulės jėgaine Nidoje (arch. „SRP projektas“).

AUTOMOBILIŲ SAUGYKLA NIDOJE: Du parkavimo lygiai ir saulės jėgainė

2022 spalio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė Nidoje numatė statyti inovatyvią dviejų lygių automobilių saugyklą su saulės jėgaine. Nevertinant gretimos infrastruktūros kaštų, tokios saugyklos įrengimas turėtų atsieiti 3 mln. eurų

„Slėptuvė“, I.Levi, 2022 m. Foto: Neringos savivaldybės.

SLĖPTUVĖ NIDOJE: Dvasinę būseną bylojantis ukrainietės meninis objektas

2022 rugsėjo 71 KomentarasPILOTAS.LT

Nidoje, ant Kuršių marių pakrantėje esančio molo įrengtas menininkės iš Ukrainos Ingos Levi meninis objektas „Slėptuvė“. Instaliacijos viduje esančiame „sekrete“ yra išlydytų indų stiklo fragmentai

zavis_pl_220800_e01_xxx

ATOSTOGŲ ARCHITEKTŪRA: Paskelbta 24-ojo „Zavišinių“ renginio programa

2022 rugpjūčio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Nidoje jau 24-ąjį kartą vyks architekto Algimanto Zavišos labdaros ir paramos fondo renginys. Šiemet pranešimus skaitys prof. dr. Marija Drėmaitė, pajūrio kraštovaizdžio tyrėjas Arvydas Urbis,

Maltos parlamentas

ARCHITEKTŪRINĖ OPERACIJA MALTOJE: Pirštų galiukais UNESCO paveldo kūne

Projektavimas istoriniuose miestuose neretai panašus į sudėtingą chirurginę operaciją, kai reikia moderniu architektūriniu implantu pakeisti sergantį urbanistinį organą, istorijos eigoje nutrupėjusią miesto struktūros dalį ar

Nemunas

KITAM KRANTE: Bandymas sugrąžinti Kauno krantams upių kultūros tėkmę

2022 birželio 20Be komentarųPILOTAS.LT

„Kitam Krante“ – tai visą vasarą truksiantis unikalus bandymas sugrąžinti miesto krantams upių kultūros tėkmę, kuri sustojo praėjusiame amžiuje po šimtmečius trukusios turtingos Kauno uostamiesčio

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO KONKURSAS: Varžosi 5 architektūrinės idėjos

2022 birželio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostas planuoja plėtrą – ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas. Savo konkursines architektūrines

Smiltynės perkėla

KELTAIS Į NERINGĄ: Užbaigtas Smiltynės krantinės rekonstrukcijos 1-asis etapas

2022 gegužės 30Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš prasidedant naujam sezonui, užbaigtas Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje rekonstrukcijos 1-asis etapas. Čia jau švartuojami AB „Smiltynės perkėlos“ keltai, užtikrinantys susisiekimą su Kuršių nerija. 1-ojo

Nida

NERINGA PASITINKA VASARĄ: Pajūrio kurortas pasirengęs poilsiautojams

2022 gegužės 251 KomentarasPILOTAS.LT

Neringa pasitinka naują vasaros sezoną. Poilsiautojų patogumui – Parnidžio kopos pažintinis takas, panorama iš Nidos švyturio, atnaujinti dviračių ir pėsčiųjų takai bei įvairūs kultūros renginiai. PRISTATO NAUJAI

geležinkelis

PATVIRTINTA „RAIL BALTICA“ TRASA: Pasirinkta trumpiausia ir atokiausia alternatyva

2022 gegužės 17Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija po aktyvių diskusijų ir pokalbių su savivaldybių atstovais ir visuomene patvirtino „Rail Balticos“ geležinkelio trasos nuo Kauno (Jiesios) iki Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos alternatyvą.

Klaipėdos marina

KLAIPĖDOJE PLANUOJAMA MARINA: Pristatomi pietinių vartų projektiniai pasiūlymai

2022 balandžio 293 KomentaraiPILOTAS.LT

Parengti Klaipėdos jūrų uosto pietinių vartų komplekso projektiniai pasiūlymai, kuriuose numatyta ir mažųjų bei pramoginių laivų uosto (marinos) infrastruktūra. Pasiūlymus parengė konkursą laimėjusi UAB „Sweco

putin UNESCO

UNESCO PRAREGĖJO: Ryžtasi atidėti savo posėdį Rusijoje

2022 balandžio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Portalą PILOTAS.LT ką tik pasiekė informaciją, jog Jungtinių Tautų valdoma agentūra UNESCO pagaliau nutarė atidėti savo kasmetinį forumą, kuris anksčiau buvo numatytas Kazanėje, Rusijoje. Nepaisant

Agila

REKONSTRUKCIJA FINIŠO TIESIOJOJE: Skandalų kratyta „Agila“ įgauna pavidalą

2022 balandžio 221 KomentarasPILOTAS.LT

Skandalais pagarsėjusi Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ rekonstrukcija, atrodo, jau eina į pabaigą. Kaip praneša Neringos savivaldybė, ji pagaliau pasiekė reikšmingą etapą –

Klaipėdos jūrų uostas

KLAIPĖDOS UOSTAS: Aptiktos uosto senojo bangolaužio liekanos

2022 balandžio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rekonstruojant Klaipėdos jūrų uosto bangolaužius, aptikti galimai senojo bangolaužio konstrukcijos akmenys. Norint sklandžiai tęsti darbus, juos reikės pašalinti. Bangolaužių rekonstravimo darbai prasidėjo pernai pavasarį. Uosto

UNESCO Rusia

UNESCO NUSIKALSTAMAI NERYŽTINGA: Savo sesiją toliau planuoja susitepusioje Rusijoje

2022 kovo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Kovo pradžioje Jungtinių Tautų Švietimo, Mokslo ir Kultūros organizacija (UNESCO) išreiškė viešą susirūpinimą dėl Rusijos agresijos prieš Ukrainą bei naikinamo pastarosios paveldo. Tačiau jos tolesnėje

Kuršių Nerija

NERINGOS MIŠKO ARCHITEKTŪRA: Rengiamos pavasarinės ekskursijos

2022 kovo 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kiekvieną šeštadienį 12 val. Nidos meno kolonija ragina vietinę bendruomenę susirinkti, klausytis ir diskutuoti projekto Neringos miško architektūra ekskursijose. Kovo 12 dieną numatyta ekskursija su Kuršių

Monbijou

JUODKRANTĖS BRANGENYBĖ: Restauruojama viena gražiausių Neringos vilų

2022 vasario 7Be komentarųPILOTAS.LT

Juodkrantėje pradėta atnaujinti viena gražiausių Neringos vilų – XIX a. pabaigoje statyta „Monbijou“. Ši Juodkrantės kurorto aukso amžių menanti vila kadaise buvo naudojama įvairių Klaipėdos

Nidos švyturys

SUSIVIENIJO KAD IŠSAUGOTŲ: Neringos bendruomenė stoja už viešąjį interesą

2022 vasario 4Be komentarųPILOTAS.LT

Reaguodama į LR Vyriausybės ir VĮ Turto bankas ketinimus Nidos švyturio statinių komplekso bei buvusių poilsio namų „Medikas“ statinius parduoti viešame aukcione, Neringos savivaldybės bendruomenės