Vilniaus galerijoje „Meno niša“ atidaroma gruzinų emalio meno paroda „Cloissone iš Gruzijos“. Bendradarbiaujant su galerija „Ornament” iš Gruzijos, pristatoma per 100 emalio meno kūrinių, atliktų kruopščia pertvarinio emalio technika. Gruzijoje esanti pertvarinio emalio meno kūrinių kolekcija šiuo metu yra laikoma pačia vertingiausia pasaulyje dėl nepaprastos darbų kokybės ir jų kiekio.
Gruodžio 10 dieną (antradienį) 18 val. galerijoje „Meno niša“ įvyks Gruzijos menininkų parodos „Cloissone iš Gruzijos“ atidarymas. Atidaryme dalyvaus Maia Jikia, Tamar Grigorashvili, Sopio Kereselidze.
Bendradarbiaujant su galerija „Ornament” iš Gruzijos, pristatoma kolekcija atspindinti geriausias praeities tradicijas, originalų jų raidos kelią ir formas, sudarančius neatsiejamą šiuolaikinio Gruzijos meno dalį. Emalio meno galerija pristato darbus, kurie ne tik yra senovės tradicijų tąsa, bet ir originalios naujovės. Tai unikalus pasaulis, kur viskas yra ypatinga ir nepaprasta.
Parodos autoriai: Marina Babunadze, Nino Jgenti, Maia Jikia, Tamar Grigorashvili, Nino Tadiashvili, Tea Gurgenidze, Paata Paatashvili, Jimi Lominadze, Nino Tadiashvili, Levan Ninua, Tea Gurgenidze, Tamar Grigorashvili.
Gruzija yra reikšmingas pačios kruopščiausios emalio technikos – pertvarinio emalio – centras. Ši emalio technika klestėjo Gruzijoje viduramžiais. Nors daug pertvarinio emalio (cloisonné) darbų amžiams bėgant buvo sugadinti ar išsibarstė, šiuo metu Gruzijoje esanti pertvarinio emalio meno kūrinių kolekcija yra laikoma pačia vertingiausia pasaulyje dėl nepaprastos darbų kokybės ir jų kiekio. Gruzijos valstybiniame dailės muziejuje Tbilisyje saugomi 200 pertvarinio emalio pavyzdžių yra geriausias aukščiau paminėto fakto įrodymas. Joks kitas pasaulio muziejus neturi tokios turtingos pertvarinio emalio darbų, tarp kurių yra tiek Gruzijos, tiek ir Bizantijos šedevrai, kolekcijos. Pirmieji pertvarinio emalio darbai priskiriami VIII amžiui. Pertvarinio emalio menas pasiekė savo klestėjimo viršūnę XI – XII a. Būtent šiuo laikotarpiu buvo sukurtas garsusis Khakhuli triptikas. Jis pripažintas didžiausiu ir geriausiai atliktu pertvarinio emalio meno pavyzdžiu pasaulyje. Deja, ilgai trukusi Gruzijos pertvarinio emalio raida baigėsi XV amžiuje (šiam amžiui priskiriamas paskutinis meno šedevras). Unikali pertvarinio emalio technika dingo ir, kaip mokslininkai iki šiol manė, visiškai išnyko. Tiktai antroje XX amžiaus pusėje tapo įmanoma vėl atrasti dingusią Gruzijos pertvarinio emalio senovinės technikos paslaptį. Reikia paminėti, kad devintajame dešimtmetyje naują emalio meno atgimimo bangą Gruzijoje sukėlė menininkas Rimas Burneika. Gruzijos emalio meistrai yra dėkingi ir visada prisimena jo indėlį į šiuolaikinį Gruzijos emalio meną.
Paroda „Cloissone iš Gruzijos“ galerijoje „Meno niša“ veiks iki gruodžio 20 dienos.
Parengta pagal „Meno nišos“ informaciją.