Prieš porą metų PILOTAS.LT rašė apie žinomos olandų architektūrinės kompanijos „UN Studio“ parengtą šiuolaikišką Kutaisio tarptautinio oro uosto projektą. Pastarasis Karaliaus Dovydo Statytojo vardo Gruzijos oro uostas su originaliu terminalu bei 55 metrų aukščio bokštu ką tik atvėrė naujus šalies oro vartus. Statinio architektūra iliustruoja pastaruosius metus šios Kaukazo šalies laikytą Vakarų kryptį.
REPREZENRACINIAMS OBJEKTAMS – IŠSKIRTINIS DĖMESYS
Gruzija iki šiol į Vakarus ėjo gana permainingai. Vis dėlto iš posovietinių šalių, atrodo, būtent ji sugebėjo realizuoti daugiausia įsimintinų visuomenių reprezentacinių architektūros objektų. Bent jau skaičiuojant pagal gyventojų skaičių. Šiuolaikiški kultūros bei infrastruktūros statiniai iškilo ne vien Tbilisyje, bet ir kitose reprezentacijai svarbiose šalies vietose. Pagal firmos „UN Studio“ projektą pastatytas Kutaisio tarptautinis oro uostas – vienas iš šių objektų. Firmos „UN Studio“ parengtas projektas apėmė keleivių terminalo, administracijos korpuso ir valdymo bokšto kompleksą.
Valdovo Dovydo Statytojo vardo Kutaisio oro uosto keleivių terminalą architektai projektavo kaip šviesią ir erdvią, tačiau saugią šiuolaikišką erdvę. 4.500 m² ploto statinys taip pat užtikrina sklandžią ir nesusikertančią atvykimo ir išvykimo srautų eigą. Jo tūris suformuotas aplink specialią centrinę lauko erdvę, kuri skirta išvykstantiems keleiviams.
BOKŠTAS TAMPA ŠVYTURIU
Paviljone įrengta: keleivių atvykimo salė, registracijos bei poilsio zonos, kavinė, automobilių nuomos punktas, išvykimo vartai su prekybinėmis bei kavinės patalpomis. Čia taip pat numatytas lauko sodas, konferencijų patalpa, įvairios techninės ir pareigūnams skirtos patalpos. Statinyje taip pat įntegruotos pažangios inžinerinės technologijos. Pagrindiniai architektūros akcentai čia – skėčio principo konstrukcija bei ryškiai raudonas „X“ formos pastato kampas.
Dar vienas svarbus Kutaisio oro uosto komplekso architektūros elementas – 55 metrų aukštį siekiantis oro erdvės valdymo bokštas su 360° apžvalgos kabina viršuje. Šios erdviame tūryje dirba nuo 4 iki 8 operatorių. Gelžbetonio konstrukcijos bokšto apdaila yra perforuota, kad į vidų įleisti orą. Tarp betoninės šerdies ir eksterjero įrengtas pašvietimas prieblandoje bokštą paverčia švyturiu, kurio spalva priklauso nuo vėjo greičio.
Parengta pagal „UN Studio“ informaciją.