Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras Lietuvos kultūros sostinės metus pradeda Gruzijos šiuolaikinio meno paroda „Spying Future / Spėjant ateitį“. Jos kūriniuose susiduria realybė ir fikcija, išgalvotos ir tikros istorijos sąsajos grindžiamos archeologija, etnografija, istoriniu paveldu, šiuolaikiniu dizainu, mada. Parodoje galima išvysti, kaip smarkiai pasikeitė viduriniosios Gruzijos menininkų kartos vizualinė kalba – nuo tradicinės, piktografinės iki tarpdisciplininės.
Sausio 19 dieną (ketvirtadienį) 17 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose įvyks Gruzijos šiuolaikinio meno parodos „Spying Future / Spėjant ateitį“ atidarymas. Tbilisio šiuolaikinio meno centro kuruojamos atidaryme dalyvaus Gruzijos ambasados Lietuvoje nepaprastoji ir įgaliotoji ambasadorė J. E. ponia Khatuna Salukvadzė.
Projektas „Spying Future / Spėjant ateitį“ susideda iš viena kitą papildančių, ekspozicinėje erdvėje natūraliai komponuojamų temų, kurios sudaro galimybę patirti šiuolaikinio Gruzijos meno koncepcijų raidą, meno ir paties menininko statuso visuomenėje evoliuciją. Parodoje dominuoja Gruzijos kasdienybei būdingos socialinės temos ir kūrybinio bendradarbiavimo strategijos, kuriomis remiasi Tbilisio šiuolaikinio meno centras. Sugretinant asmenines ir kolektyvines patirtis, projektu siekiama intensyviau išgyventi nūdienos aktualijas ir ateities perspektyvas. Menininkai fiksuoja laiko slinktį bei identiteto transformacijas, pasireiškiančias konkrečiame sociopolitiniame kontekste. Parodoje savo kūrinius pristato 17 Gruzijos autorių. Kuratorius – Tbilisio šiuolaikinio meno centro vadovas Wato Tsereteli.
Pasak vieno iš projekto „Spying Future / Spėjant ateitį“ dalyvių Koka Ramishvili, posovietinėje erdvėje iki šiol pastebimas didžiulis mokslinės fantastikos žanro stygius. Be abejo, tai susiję su minties laisvės draudimu anuomet ir išlikusiu poveikiu vėlesnėms kartoms. Tarytum sovietinė invazija į realybę būtų okupavusi ir fantazijos sferą. Deja, tai niekur nedingo – individualumo apraiškų, nepriklausomybės nuo sistemos pasmerktis netgi šiandien šioje „ekspasaulio“ dalyje atgimsta demoniškais pavidalais. Todėl ateities spėjimas visuose laiko ir erdvės parametruose prilygsta meno projektui, kuriuo siekiama peršokti šį chaoso ir absurdo fantazijos liūną bei pateikti pasauliui kažką, kas nei materialiu, nei dvasiniu lygmeniu prieš tai neegzistavo. Šis procesas yra neišvengiama realybės projekcija į ateitį, kurią įgyvendina menininkas, kurdamas dabarties ir nujaučiamo rytojaus koliažą.
Paroda „Spying Future / Spėjant ateitį“ Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre veiks iki vasario 19 dienos.
Parengta pagal Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro informaciją.
Nuotrauka: „Mandala“, M.Samkharadze, 2016 m.