Palangos oro uostas ruošiasi svarbiai infrastruktūros rekonstrukcijai, kuri skrydžius nutrauks 45 dienoms. Jau skelbiama ir rangovo paieška statybos darbams.
ATSINAUJINTI BŪTINA KAS 10 – 15 METŲ
Palangos oro uosto infrastruktūros rekonstrukcija vyks 2021 metų rudenį – bus atlikta būtina oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija, taip pat atnaujintas riedėjimo takas bei kitos perono dalys. Su rangovu planuojama sutartį pasirašyti kitų metų 2-ąjį ketvirtį. Rekonstrukcijos darbai prasidėtų 2021-ųjų rugsėjį – tuo metu oro uosto darbas bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms.
Visų oro uostų infrastruktūros tarnavimo laikas yra 10 – 15 metų. Vėliau ją būtina atnaujinti arba rekonstruoti. Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas pastarąjį kartą rekonstruotas 2007 metais, o peronas – 1996–1997 metais.
Pasak Lietuvos oro uostų vykdomosios direktorės Lauros Joffės, šio oro uosto infrastruktūros atnaujinimas yra būtinas, siekiant užtikrinti saugą aerodrome, aplinkosauginius reikalavimus bei išvengti skrydžių ribojimų ateityje, jei tokie darbai nebūtų padaryti. Inžinerinių konsultacijų bendrovė „Sweco Lietuva“ jau anksčiau atliko Palangos oro uosto rekonstrukcijos pasirengimo darbus: infrastruktūros situacijos vertinimą, tyrinėjimus, statinių gyvavimo trukmės vertinimą, parengė priešprojektinius siūlymus, techninius projektus.
PERNAI AUGO SPARČIAUSIAI ŠALYJE
Svarstant apie geriausią laikotarpį darbams atlikti, buvo atsižvelgta tiek į tinkamiausias meteorologines sąlygas tokiems darbams vykdyti, tiek ir į tikėtinai mažiausius keleivių praradimus.
Apie planuojamus darbus oro bendrovės, kurios veikia Palangos oro uoste, jau įspėtos, todėl skrydžiai ir jų tvarkaraščiai bus atitinkamai pritaikyti. Taip pat informuoti ir verslo partneriai, veikiantys oro uoste, regiono savivaldybės, susijusios institucijos.
„Atlikus rekonstrukciją numatytu laiku, tikimės, mažesnio keleivių skaičiaus praradimo negu tai darytume vėlesniais metais. Nepamirškime, jog 2019 metais Palangos oro uostas buvo sparčiausiai augęs šalies oro uostas, taip pat lenkęs net daugelio Europos oro uostų vidurkius, todėl turime mąstyti apie ateitį ir sudaryti sąlygas tolesnei pajūrio oro uosto plėtrai, kuri be tinkamos infrastruktūros neįmanoma“, – sako L.Joffė.
Per 2019 metus Palangos oro uoste keliavo 338.000 keleivių arba 7 proc. daugiau nei 2018 metais, skrydžių skaičius šiame oro uoste per 2019 metus buvo 5.167 arba net 12 proc. daugiau nei 2018-aisiais.
Parengta pagal Palangos oro uosto informaciją.
Titulinė nuotrauka: Palangos oro uosto.