Šančių krantinė

UŽ KĄ KAUNAS NEKENČIA UPIŲ? Šančių krantinės projektas – vienas atsakymų

2019-04-30
Audrys Karalius

Kas atsitiko, kad šimtus metų iš upių gyvenęs miestas ėmė jų nekęsti ir atsitverti neįveikiamomis betono sienomis bei daugiajuostėmis automagistralėmis ir ūkinėmis tvoromis?

Kodėl sovietmečiu prasidėjusi melioratyvinė krantų fortifikacija vis nesitraukia iš Kauno kankinimo įrankių arsenalo?
Kodėl Kaunas iš paskutiniųjų stengiasi sunaikinti kiekvieną žalią-mėlyną oazę, kad pailiustruotų savo paaugliškas “didelio miesto” ambicijas?
Kodėl nevertinamas konkrečios vietos identitetas ir esama aplinkos kokybė, tačiau skubama ją unifikuotai išeuroremontinti, suniveliuoti ir įsisavinti amžinai “degančiomis” subsidijomis?
Kodėl svarbiose ir jautriausiose miesto vietose landšaftą projektuoja architektūriniai beraščiai, sąmatininkai ar komunalininkai?

SKUBOTAS IR PAVIRŠUTINIŠKAS PROJEKTAS AUKSINĖJE VIETOJE
Suprantama – niekas neatsakys į šiuos klausimus, nes Kauno meras į klausimus neatsakinėja. Mero projektai yra jo atsakymai.
Naujausias Kauno savivaldybės projektas – Šančių krantinė – “Nemuno krantinės Kauno m. sav. rekonstravimo projektiniai pasiūlymai”. Statinys, aišku, neypatingas. Nesvarbu, kad rekonstruojant pailgėja nuo 0,4 iki beveik 3,5 km. (Kaune viskas auga…) Projektuoja kauniečiams savo cinizmu neblogai pažįstama UAB „Simper“ (PV Nerijus Jakulis, PV asist. Rytis Batavičius). Projekte architekto nėra. Tiesiog nėra ir taškas.
Projektas sukaltas žaibiškai (PP rengimo užduotis patvirtinta tik 2019.03.19.), nes nesismulkinta.
Vizualios medžiagos nėra, nes nesismulkinta.
Esamo konteksto tyrimų apskritai nėra, nes nesismulkinta.
Nemuno kranto pjūvių ar bandymų gatvę kaip nors komponuoti, derinti prie urbanistinio konteksto ir landšafto nėra, nes nesismulkinta.
Už tai yra kataloginis dviejų juostų gatvės pjūvis, neturintis nieko bendro su Šančių kontekstu ir ilgas norminių dokumentų sąrašas (31 poz.).
Ciniška, tačiau net projektuojamos krantinės trasa nepažymėta miesto plane. Pateiktos tik apgailėtinos kokybės fragmentiški skiautiniai, kuriuos pavadinti projektiniais sprendiniais apskritai savigarba neleidžia.

KODĖL KRANTINĖS PROJEKTO TIKSLAI IR PASKIRTIS NUTYLIMI?
Ko savivaldybė siekia šiuo projektu, kuris net savo paskirties, nurodytos Projekto rengimo užduotyje  neatitinka – statytojo (Kauno savivaldybės) sumanymo ir sprendinių idėja elementariausiai nėra išreikšta.
Dar daugiau – neįvardinta ne tik projekto idėja, bet ir koks nors apčiuopiamas tikslas statyti naują gatvę-krantinę ramioje, žalioje ir miestiečių seniai pamėgtoje Nemuno pakrantėje.
Be to nutylėtas projektuojamos gatvės-krantinės poreikis bei funkcinis pagrindimas. Taip pat – tokio statinio prognozuojama nauda ir praradimai. Jau nekalbant ape tai, kad daugelyje vietų tokių parametrų (plotis 15 metrų) gatvė Šančių kontekste tiesiog netilptų tarp esamo užstatymo (tvorų) ir Nemuno šlaito, kas iššauktų skausmingą inžinerinį pakrantės pertvarkymą…
Apmaudžiausia tai, kad panašu nei Kauno savivaldybė, nei projektuotojai nesuvokia, jog skėtinė Šančių gatvelių sistema, pasibaigianti akligatviais ties Nemuno krantu – būtent ir yra žaliojo-mėlynojo gamtos karkaso saugiklis, užkertantis kelią masyvioms infrastruktūrinėms intervencijoms ir garantuojantis lėtą eismą (pėsčiųjų ir dviračių) ir ramybę. Tą jau seniai įvertino visas Kaunas! Ypač – sportuojantis, dviratuojantis arba turintis vaikų. Tokią vertybę greta miesto centro sunaikinti – būtų tikras urbanistinis nusikaltimas.

ŠANČIAI NEKETINA TYLĖTI
Šioje vietoje derėtų dėti tašką. Galbūt labai panašų į keiksmažodį. Nes tokie nepagrįsti, nemotyvuoti ir neprofesionalūs, atsiprašant, projektai – yra pati vulgariausia nepagarba ir pasityčiojimas iš savo miesto ir miestiečių. Belieka kliautis, kad, išauginę ne vieną dešimtį žymių ir atsparių žmonių, Šančiai netylės ir nesitaikstys su šiurkščia projektine intervencija ir nepraras žalio upės kranto, kur dar galima įbristi į Nemuną ir išgirsti jo srovę be automobilinio anturažo…

Šiandieną Šančių pakrantė – viena nedaugelio rekreacinių vietų miesto centre. Priešais – napoleono kalnas ir Jiesios intakas. Foto: ©Pilotas.LT

Šiandieną Šančių pakrantė – viena nedaugelio rekreacinių vietų miesto centre. Priešais – Napoleono kalnas ir Jiesios intakas. Foto: ©Pilotas.LT

Šančių krantinės projektas paviršutiniškas ir skubotas: „krantinės” pjūvis. Pav: UAB „Simper“

Šančių krantinės projektas paviršutiniškas ir skubotas: „krantinės” pjūvis. Pav: UAB „Simper“

Šančių krantai (akligatviai) puikiai dirba ramios rekreacinės zonos saugikliais. Foto: ©Pilotas.LT

Šančių krantai (akligatviai) puikiai dirba ramios rekreacinės zonos saugikliais. Foto: ©Pilotas.LT

Savivaldybės numatyta beveik 15 m pločio gatvė tiesiog fiziškai netelptų esamame kontekste. Foto: ©Pilotas.LT

Savivaldybės numatyta beveik 15 m pločio gatvė tiesiog fiziškai netilptų esamame kontekste. Foto: ©Pilotas.LT

Lėtas eismas gausioje peizažinėje aplinkoje – esminis Šančių kranto privalumas šiandien. Foto: ©Pilotas.LT

Lėtas eismas gausioje peizažinėje aplinkoje – esminis Šančių kranto privalumas šiandien. Foto: ©Pilotas.LT

Neregėtai galinga kauniečių protesto akcija prieš transportinę intervenciją Šančių krante balandžio 27. Foto: D.Petrulis

Neregėtai galinga kauniečių protesto akcija prieš transportinę intervenciją Šančių krante balandžio 27. Foto: D.Petrulis

Komentarai

  1. man tai tas proletariskas rajonas tikrai klaikus ,ir nepyksta ten gyvenanntys zmogystos ,,,suprantu ir tuos rajono gyventojus neisgalincius iseiti i padoresne vieta ,juk tam reik lesu ,,,laikykites kiek galit -mes su jumis

  2. 1 v vilniaus taborui,2v z sanciams ,,,,pavydziu

    • Birute, kam jumi tos vaikiškos kaukės?

  3. pagal rajonu grozi ir patoguma Lietuvoje 1 vieta aisku vilniaus taborui ,,,2 vieta jam ant kulku lipa z,,sanciai , s

    • Birute, kam jumi tos vaikiškos kaukės?

  4. Gatvės logika yra visai paprasta. Proletariški Šančiai su savo mažais sklypukais, namukais ir siauromis gatvelėmis, komercinės vertės neturi. Nors miesto centras ir visai arti. Tačiau Nemuno krantas su Jiesios ir Napoleono kalno panorama yra auksinis. Pasidaryti sklypų savivaldybės berniukai moka nuo seno. Bet va reikia prabangios gatvės, kad butai gerai parsiduotų. Tai ir darom privačią gatvę, privačiam reikalui už visuomenės lėšas. Tik su tais neįgaliaisiais ir paplūdymiais truputį perlenkta. Nespėjo karibietiškų vizulkių pasidaryt. Užimti rimtais projektais penki Audėjaičio berniukai, o naujų nesekasi rasti.

  5. tsanciai tai pilkas darbininkiskas bei nusenusiu pensininku rajonas ,,giriantiems si siukslyna patarciau rudens vakara pereit krantu gatvelem ,,,idomu kiek parsinesit dantu burnoje .

    • Miela Birute, mes jūsų jau pasigedome. Kur buvote dingusi, klaviatūros katunskyte…?

  6. Nojui ir Kaunieciui patarciau nekomentuoti ne i tema. Straipsnis apie konkretu krantines projekta, o ne apie Sanciu tvarkyma apskritai. Nors zinoma su tokiu blokiniu mastymu jums gal ir skirtumo nera.
    Mano jau trecia karta gyvena Sanciuose ir mums labai cia patinka. O labiausiai patinka gamtine aplinka ir nuostabus Nemuno vaizdai.
    Bet kokia gatve sita idile sunaikins akimirksniu. Todel mes kitaip cia mastome, negu jus kokiuose nors Silainiuose.

  7. realiai ziurint tai sancius jau senai reikejo pradet tvarkyt,,as ten gyvenau 20 m tai prisiminimai labai prasti,,,sanciai man labai primena pietu amerikos lusnynus ,,,,sanciuose tik kareiviniu kompleksa vertinu teigiamai ,,,

  8. z sanciai tai klaikiausias ]raj, mieste,,, ten atvykus atrodo kad atvykai i klaikia vieta ,kur senai sustojo laikas…tos krantu gatveles tai nusenusiu ir laiko tekmes nesuvokianciu zmoniu irstva ,kuriems jau senai nebereikia jokiu permainu,,,,gal pagaliau miestas iveiks cia lusnu oaze ir toliau vyks miestro pletra

  9. gatvė buvo jau senų seniausiai suplanuota ir visi gerai žinojo, kad ateis ta diena, bet jie mat prisistatė ten vis tiek tvorų, medžių ir dabar nepatenkinti…. Gal aplamai tuos Šančius reik nugriauti ir pastatyti normalų rajoną.

  10. nepasiduokite, jus esate miesto seimininkai, o ne matijosaitis. Musu valdziai tik visus miskus iskirsti ir miestus isbetonuoti.

  11. A.Steponavičiaus urbanistinės įžvalgos remiasi, deja, jau seniai pelėsiais apaugusiu sovietmečiu.
    Pirma – Kaunas jau nrprojektuojamas į pusės milijono miestą.
    Antra – Rusų kariuomenė pasitrsukė išnkarinio miestelio ir Šančių gatvių spindulinė kraujotaka beveik atkurta, nepaisant savivaldubininkų sabotažo.
    Trečia – laisvoj Lietuvoj vertybe tapo gamta ir upė, o ne betoninės krantinės ir mašinų valdžia.
    Tegyvuoja Šančių žmogus kaip prioritetas!

    • Džiaugiuosi Nerijau, pagaliau radęs teisingų minčių ilgametėje tavo ,,savivaldubės“ karjeroje. Karaliaus žargono naudojimas rodo kad mylmeras bus įspyręs tamistos šiknelėn. Puiku – miestas išsiilgęs normalaus urbanistinio valdymo.

    • Saunuolis Nerijau!
      Suprantu tendencija, kad upe butu pasiekiama visiems, taciau butent Sanciuose tai puikiai veikia netgi nesant gaves, atskiriancios gyvenamaja zona nuo upes. Tai unikalus pavyzdys, kad skersinis akligatviu tinklas puikiai atlieka ta funkcija (kadangi atstumas tarp prospekto ir upes labai nedidelis).
      Kalbant apie transporto kamscius Juozapaviciau prospekte, juos imanoma butu sumazinti irengiant papildomas posukiu juostas ties sankryzomis. Taip pat dvieju-triju skersiniu gatviu irengimas tarp Juozapaviciaus prospekto ir Vokieciu gatves per buvusio karinio miestelio teritorija atstatytu isardyta Sanciu kraujotaka. Siu sprendimu puikiai pakatu Zemuju Sanciu aptarnavimui, tranzitui ir gamta mylinciu miestieciu patekimui i zaliasias Sanciu erdves prie Nemuno.
      Neardykit unikalios Zemuju Sanciu paupio zonos!

    • Irena Janulevičienei belieka tik pritarti.
      Išsamus ir profesionalus problemos apibudinimas ir išaiškinimas.

  12. Ačiū autoriams už puikų straipsnį, taikliai nušviečiantį nūdienes Ž. Šančių problemas: vadinamąją kelio, o tuo pačiu, — ir Nemuno pakrantės nuo Panemunės ir Geležinkelio tiltų „rekonstrukciją“ Tikiuosi, kad bendromis žurnalistų ir patriotiškai nusiteikusių šančiškių pajėgomis neleisime sudarkyti gražaus ir unikalaus mūsų gamtovaizdžio.

  13. LINKAS Į PROJEKTĄ TEKSTE NETEISINGAS ABEJOSE VIETOSE< PRAŠOM PAPILDYKIT :
    Naujausias Kauno savivaldybės projektas – Šančių krantinė – “Nemuno krantinės Kauno m. sav. rekonstravimo projektiniai pasiūlymai”. Statinys, aišku, neypatingas.

  14. Šančiśkiai jėga. Ačiū visiems Kauniečiams kurie mus palaiko.

  15. ŠANČIŲ TRIGRAŠIAI.
    Savo archyve radau 1983 m. Ž. Šančių projektą. Buvau (ir esu) įsimylėjęs į šį ypatingą kapitalizmo epochos kareivinių ir darbininkijos rajoną. Juosiamą pasakiškos Nemuno kilpos. Išauginusios architektus A. Miškinį J. Vanagą. V. Stauską, bokso žvaigždę A. Šociką.
    Tai įkišiu ir savo liežuvį į numatomos Nemuno krantinės diskusiją. Labai tikiu – ne trigrašį (nelendant į nesuprantamą sritį).
    Krantinės miestų planavime – būdingos. Netgi neišvengiamos, nes čia dominuoja viešasis interesas. Jos atlieka privalomo visų miestelėnų priėjimo prie vandens telkinio vaidmenį. Netgi, kur privataus sklypo tvoros ribojasi su vandeniu, reikalaujamas praėjimas visiems. Nors sklypvaldžiams atrodo kitaip. Brangiai, arba istoriškai paveldėjus savą krantelį norisi turėti savo pliažiuką su pirtele, erdvę savoms šventėms, uostelį su tiltuku. Kaimo sodybose tai įmanoma. Mieste – ne. Nors Kaune, dominuojant verslui ir jo architektūros patarnautojams – daug bjaurių pavyzdžių Nėries, Lampėdžių karjero, Nevėžio, Kauno marių pakrantėse. Gal neprileiskime prie Nemuno?
    Planuodamas Ž. Šančių gyvenamają dalį pamačiau, jog urbanistiškai sutvarkyti supersiaurų Krantų gatvelių tinklą neįmanoma. Sovietmečiu, neįgaleję buldozeriuoti kvartalėlius, politikai nutarė ekranizuoti nuo upės daugiaaukščiais ir užraugti urbanistinį palikimą ateičiai. Ir ką? Gimė savotiška Ž. Šančių respublika. Nenorinti keisti įprasto gyvenimo būdo. Reikia branginti tradicijas, bet elgtis profesionaliai. Būtinas susisiekimo kraujotakos pagerinimas. Krantinės įrengimas – puikus ,,šuntas“, neprognozuojantis tranzito, bet užtikrinantis gyvybę kvartalėlių modernizavimui.
    Mieli šančiškiai, paukščių maitintojai, šašlykų kepėjai, pliažuojantys ir vaikščiojantys, pasijuskite gyvi miestelėnai, pasinaudokite krantinės galimybėmis. Nepralošite – garantuoju…

    • jus bent buvot sanciuose?

  16. Mačiau V. Mesingą. sudurnindavo žmones panašiai. Bet Šančiuose – rekordas.

  17. Čia ne straipsnis, o kažkokia rauda 🙂
    Siūlyčiau paieškoti sinonimų žodžiui “kodėl”, nes jis šiame tekste tiek kartų panaudotas, kad net vemti verčia.

    • vemkit, juk tai geriausia ką mokate

  18. bukagalviskos urbanistikos recidyvas

    • Labai geras straipsnis! Aciu zurnalistam. Netylekit ur toliau. O jei mylimeras negirdes musu-toks gatves vis tiek nebus, ateisiu i budejima ir statysim barikadas, kad nei viena duobe nebutu iskasta tuo tikslu!!!!

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Architektūros kokybė

ARCHITEKTŪROS KOKYBĖS VERTINIMAS: Aplinkos ministerija kuria aiškesnę metodiką

2024 sausio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija parengė ir teikia derinti Architektūros kokybės vertinimo metodiką. Siekiama sukurti aiškesnę ir skaidresnę architektūros kokybės vertinimo sistemą, iš anksto žinomą visiems, dalyvaujantiems statinių

Drobės fabrikas

ŽVILGSNIS Į ŠANČIUS: M.Gailiūtės tapybos paroda „Drobės“ fabrike

2024 sausio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Buvusiame „Drobės“ fabrike Kauno Šančių rajone įsikūrusioje Lietuvos dailininkų sąjungos meno galerijoje atidaroma personalinė Mildos Gailiūtės tapybos darbų paroda „Pakrantė“. Tai dar vienas kūrėjos stabtelėjimas

Meksikas

PROCENTAS KULTŪRAI! Seimas priėmė Architektūros įstatymo pakeitimus

2023 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Kai rengiami architektūriniu, urbanistiniu, valstybiniu ar viešojo intereso požiūriu reikšmingų objektų architektūriniai konkursai, turi būti numatytos lėšos statinio meno kūriniams sukurti ir (ar) įsigyti. Tokia

Pernai vasarą prie Kauno centrinio pašto jau įvyko vienas reikšmingas architektūrinis įvyks – Nacionalinių architektūros apdovanojimų (NAA) sumanymo paskelbimas. Foto: ©PILOTAS.LT.

ARCHITEKTŲ RŪMŲ IR SĄJUNGOS POZICIJA: Kauno pašto rūmų projekto pirkimo procedūra ydinga

2023 balandžio 141 KomentarasPILOTAS.LT

Netikėta, apmaudu ir absurdiška, kad kuriant ilgai svajotą ir gimdytą Nacionalinį Architektūros Institutą (NAi) – jau pirmasis žingsnis šiurkščiai pažeidžia ir nacionalinį Architektūros įstatymą, ir

Statybos

KEIČIASI TVARKA STATYBŲ SEKTORIUJE: Seimas pritarė įstatymų pakeitimams

2022 gruodžio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Ketvirtadienį Seimas pritarė Aplinkos ministerijos parengtiems Statybos, Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros bei Architektūros įstatymų pakeitimams, kurie statybos sektoriuje mažina korupcijos riziką, didina skaidrumą,

Kleboniškio tiltas

KLEBONIŠKIO TILTO REKONSTRUKCIJA: Pradedama tvarkyti tranzitui skirta vidurinė dalis

2022 lapkričio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune netrukus prasidės viduriniosios Kleboniškio (A.Meškinio) tilto dalies per Nerį tvarkymas. Planuojama, kad darbai ant tilto pajudės dar šiais metais ir bus baigti iki 2024-ųjų

taryba

PAKOREGAVO ARCHĮSTATYMĄ: RAT‘ai dalinai gyvuos iš valstybės biudžeto kišenės

2022 liepos 4Be komentarųPILOTAS.LT

LR Seime ką tik pritarta LR Architektūros įstatymo naujai redakcijai, kurioje numatyta, kad Regioninių Tarybų (RAT) veikla bus dalinai finansuojama iš valstybės biudžeto. Šiuo metu

pakal_po_210900_e01_xxx

DĖL ARCHITEKTŪROS KONKURSŲ: Diskusiją pradeda Mindaugas Pakalnis

2022 sausio 182 KomentaraiPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybė ir Lietuvos architektų rūmai (LAR) inicijuoja diskusiją dėl architektūros konkursų. Pirmas diskusijos renginys – Vilniaus miesto vyriausiojo architekto Mindaugo Pakalnio šios problematikos

Kauno stoties turgus

KAUNO STOTIES TURGUS: 3 projektinės idėjos diskvalifikuotos, liko 2

2021 gruodžio 161 KomentarasPILOTAS.LT

Kauno miesto savivaldybės organizuojamam Viešojo paviljono su automobilių saugykla (stoties turgaus) projekto konkursui buvo pateikti 5 projektai. Vis dėlto daugiau nei pusė jų buvo atmesti.

Kauno stoties turgus

KAUNO TURGUS ATSINAUJINS: Paskelbtas paviljono su parkingu konkursas

2021 spalio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno miesto savivaldybės administracija pagaliau ryžosi imtis stoties turgaus reikalų ir paskelbė viešojo paviljono su parkingu projekto konkursą. Šiuo metu šio Kauno turgaus teritorija yra

Adas Vasiliauskas

KARANTINO PORTRETAI: Išgarsėjusi paroda ir jos autoriaus prisistatymas Šančiuose

2021 rugsėjo 7Be komentarųPILOTAS.LT

Praėjusią savaitę Laikinojoje sostinėje prasidėjus prasidėjusį festivalį „Kaunas Photo“, nuo rytojaus Šančiuose pratęs plačiai nuskambėjusi Ado Vasiliausko paroda „Karantino portretai“. Vyks autoriaus kūrybos pristatymas studijoje.

Koimbra

MIESTAI PRIE UPIŲ: Žemųjų Šančių bendruomenė rengia seminarą

2021 gegužės 242 KomentaraiPILOTAS.LT

Žemųjų Šančių bendruomenė rengia virtualų seminarą „Miestai prie upių“. Seminaro pranešėjai – ekspertai iš įvairių pasaulio šalių. Renginys nemokamas. Su Nemuno krantinėje tiesiama užmiesčio tipo

Sustabdyti buldozerių intervenciją į trapią Žemųjų Šančių krantinę pavyko dėka aktyvios vietos bendruomenės, kuri žada pati imtis gatvės projektavimo iniciatyvos. Nuotrauka: Žemųjų Šančių bendruomenės.

LAIMĖS DIENĄ – ŠLOVINS ASFALTĄ: Šančiai modeliuos Mylmero krantinę patys!

2021 kovo 1934 KomentaraiAudrys Karalius

Ilgą laiką ramų ir romantišką gyvenimą ant Nemuno kranto savinęsis Šančių rajonas, pakviestas grąžinti skolą Kauno miestui. Natūra. Kovo 20-ąją Kaunas pompastiškai švęs, tratant būgnams,

Kauno Šančių rajoną nuo Nemuno planuojama ciniškai atkirsti gatve. Nemuno krantinės gatvės techninis darbo projektas (AB „Kauno tiltai“).

BULDOZERIŲ INVAZIJA: Šančiai nuo Nemuno atkirtinėjami it sovietmečiu

2021 kovo 1010 KomentarųAlmantas Bružas

Vos prieš dvejus metus Kauno Žemųjų Šančių bendruomenė ryžtingai susikibo už rankų bei surengė eitynes „Nemuno kelias“ ir taip ne tik atkreipė dėmesį į demokratijos

Daugiafunkcinis centras Laisvės alėjoje

„MERKURIJAUS“ IŠVARYMAS: Viešinamas 30.000 m² ploto kompleksas Laisvės alėjoje

2021 sausio 273 KomentaraiAlmantas Bružas

Kauno sovietmečio pasididžiavimas Laisvės alėjoje – prekybos centras „Merkurijus“ – nugriautas jau daugiau nei prieš 10-metį, tačiau jo vietoje atsivėręs urbanistinis plyšys akis bado iki

Šančiai

KURS ŠANČIŲ VIZIJĄ: Pirmą kartą Lietuvoje projektą inicijuoja bendruomenė

2020 lapkričio 271 KomentarasPILOTAS.LT

Šančiai – išskirtinė Kauno miesto teritorija, kurią, pasak šančiškių, reikia išsaugoti ir puoselėti, tačiau ir pritaikyti šiandienos gyventojų poreikiams. Dėl šios priežasties Žemųjų Šančių gyventojai

Žemosios Fredos kvartalas

ŽEMOSIOS FREDOS SUGRĮŽIMAS: Pristatomas naujojo rajono 1-ojo etapo projektas

2020 spalio 94 KomentaraiPILOTAS.LT

Apie merdinčios Žemosios Fredos urbanistinę plėtrą Kaune kalbama jau bent du dešimtmečius. Tačiau privatus kapitalas čia drąsiau čia ėmė jaustis tik kairiajame Nemuno krante  sumanius  statyti M.K.Čiurlionio

Kauno žiemos sporto centroas

ĮJUNGĖ AUKŠČIAUSIĄ PAVARĄ: Kauno ledo arenos statybos įsibėgėjo

2020 spalio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš metus Kauno Dainavos rajone pradėtose žiemos sporto centro statybose dabar įjungta aukščiausia pavara. Kovo 11-osios gatvėje ryškėjančiame statinyje visu tempu vyksta išorės ir vidaus apdailos

M.K.Čiurlionio koncertų centras (arch. „Paleko archstudija“, „Baltic Engineers“)

KAUNAS NUTRAUKĖ TYLĄ: Pasirašyta M.K.Čiurlionio koncertų centro projektavimo sutartis

2020 gegužės 2611 KomentarųPILOTAS.LT

Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Rolando Paleko vadovaujamas architektų kolektyvas M.K.Čiurlionio koncertų centro Kaune tarptautinį konkursą laimėjo dar 2017-aisiais. Po šio skambaus įvykio bene

Europos pr. 4

13 AUKŠTŲ DYDŽIO PASISAKYMAS: Architektų diskusijų grupė vertina nevienareikšmiai

2020 gegužės 2110 KomentarųRasytojas

Kauno Aleksoto rajone planuojamas poros daugiabučių namų kompleksas, kurio aukštesnysis „ekraninis“ korpusas iškiltų iki 13 aukštų. Braižomais Europos prospekto naujokais netruko susidomėti architektai, kurie projektą gana

Tiltas per Nerį

RUOŠIASI ŠOKTI PER NERĮ: Kauno tilto statybos vyksta pilnu pajėgumu

2020 balandžio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Naujo tilto per Nerį Kaune statybos vyksta pilnu pajėgumu. Parengiamieji darbai jau atlikti, o šuolį per upę planuojama užbaigti kitų metų rugsėjį. Lietuvos automobilių kelių direkcija

gyva grafika

GALERIJA PO ATVIRU DANGUMI: Šančių fabriką prakalbino 1.100 m² ploto piešinys

2020 balandžio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Antrus metus skaičiuojantis Kauno projektas „Gyvos sienos“ padėjo menininkams prakalbinti dar vieną pastatą. Drobe virtusią buvusio „Drobės“ fabriko pastato sieną Žemuosiuose Šančiuose papuošė įspūdingo dydžio

magis_kn_200100_e01_xxx

SUTAUPYS MILIJONUS VALANDŲ: Kaune pradėtas statyti tiltas per Nerį

2020 sausio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, ką tik pradėta naujo tilto per Nerį statyba. Įgyvendinant šį projektą bus pastatytas tiltas per Nerį, viadukas per Jonavos gatvę ir

K26 viešbutis

ŠALTAS DUŠAS ARCHITEKTŪRAI: G.Natkevičiaus projektuojamas kompleksas bando prisitaikyti

2020 sausio 1517 KomentarųPILOTAS.LT

Architektai su nebaigtu statyti 13 aukštų gelžbetoniniu viešbučiu Kauno Naujamiestyje rugsėjį atsisveikino ant jo stogo atidarę architektūros festivalį KAFe 2019. Vis dėlto pastarojo vietoje architekto

Aukštoji Freda

AUKSINĖ VIETA – PRAMONEI: Aukštosios Fredos 30 ha sklypą Kaunas užleis gamybai

2019 lapkričio 143 KomentaraiPILOTAS.LT

30 ha teritorija Aukštojoje Fredoje, Lakūnų plente – bene vienintelė tokio dydžio neužstatyta vieta Kauno centro pašonėje. Nenuostabu, jog ji netruko įgyti miesto „auksinės teritorijos“