Kaune pradedamas statyti pirmasis tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos. Naujasis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas bus jau 6-oji Nemuno krantus jungianti susisiekimo arterija abipus salos.
TILTĄ SUPROJEKTAVO IDĖJŲ KONKURSĄ LAIMĖJUSI JAUNA ARCHITEKTŲ KOMANDA
Kaip skelbia Kauno savivaldybė, per artimiausius kelerius metus nusidrieks nauja jungtis iš Nemuno salos link Aleksoto bei Žemosios Fredos – dėl 258 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų tilto statybos jau pasirašyta rangos darbų sutartis su bendrove „Kauno tiltai“. Tiltą suprojektavo prieš kelerius metus architektūros idėjų konkursą laimėjusi įmonė „TEC Infrastructure“ bei jauna KILD architektų komanda, atstovaujama architektų Petro Išoros, Ivane Ksnelashvili ir Dominyko Daunio. 2018 metais autorių pateikti pirminiai sprendiniai sulaukė statybos kaštų optimizavimo korekcijų.
Teigiama, jog naujasis tiltas ypač pasitarnaus keliaujantiems į objektus Nemuno saloje. Jau šį rudenį greta „Žalgirio“ arenos ir baseino duris atvers pirmasis šalyje Mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“. Pernai atnaujinta ir visa aplinka – sutvarkyti želdiniai, įrengti nauji takai, sporto aikštelės, apšvietimas.
Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas naujasis tiltas sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pagal to paties projektuotojų kolektyvo pastatytu mažesniuoju ties I.Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais. Čia pat rekonstruota ir „gaisrininkų tuneliu“ praminta požeminė pėsčiųjų perėja.
ATSISAKĖ SUDĖTINGŲ KONSTRUKCIJŲ IR PERKOMPONAVO AMFITEATRUS
Būsimas statinys stilistiškai pratęs mažesnį tiltą ties I.Kanto gatve. Numatyta panašių motyvų turėklų sistema, „lengvumo“ įspūdį kurianti šviesios spalvos metalinė konstrukcija. Toks architektūrinis sprendimas neleis užgošti vaizdo miesto peizažo tiek žvelgiant nuo krantų, tiek ir iš upės, kur atsivers 360 laipsnių Kauno panoramos.
Architektai akcentuoja, kad kuriamas naujas erdves lengvai pasieks visi. Rangovai tilto prieigose įkomponuos patogius 5 proc. nuožulnumo pandusus, kurie ypač pasitarnaus žmonėms su judėjimo negalia. Pagal projektą tilto konstrukcijų ilgis sieks 258 metrus, o plotis – virš 6 metrų.
„Turime tikslą sukurti sėdimą viešą erdvę prie tilto atramų ir vandens. Ir tai pasieksime naujomis priemonėmis. Atsisakėme sudėtingų konstrukcijų ant tiltų ir amfiteatrus perkomponavome į Nemuno krantus“, – kiek anksčiau pristatydamas tilto viziją kalbėjo architektūrinės projekto dalies vadovas Petras Išora.
Viešąjį rangos konkursą tilto statyboms laimėjo AB „Kauno tiltai“, įsipareigoję 14,4 mln. eurų vertės darbus užbaigti per kiek daugiau nei dvejus metus nuo jų pradžios. Darbo projektas pradedamas rengti dar šį mėnesį, o realios statybos numatytos gegužę.
REIKALAUJA AUKŠTŲ RANGOVO KOMPETENCIJŲ
Pasak rangovų, būsimojo tilto konstrukcija yra pakankamai sudėtinga. Anot „Kauno tiltų“ vadovo Aldo Rusevičiaus, atramos bus įrengiamos tik pakrančių ribose, todėl vidurinės tilto dalies konstrukcijos įrengimas virš upės vagos reikalauja ir aukštų kompetencijų, ir maksimalaus preciziškumo: „Galiu patikinti, kad bendrovės „Kauno tiltai“ tiltininkai, inžinieriai bei statybininkai yra patyrę savo sričių specialistai, todėl neabejojame, kad procesai eisis sklandžiai. Apie mūsų gebėjimą laiku ir kokybiškai įgyvendinti mums patikėtus projektus byloja ir faktas, kad iki šiol esame pastatę 4 tiltus į Nemuno salą. Džiugu, jog šiuo – penktuoju – sujungsime salą su kitu Nemuno krantu.“
Tai bus šeštoji Nemuno upės ir salos krantus jungianti susisiekimo arterija, tačiau pati pirmoji, vedanti Žemosios Fredos ir Aleksoto link. Iki šiol sala pasiekiama tik iš Karaliaus Mindaugo prospekto – tiltais ties Karmelitų bažnyčia, A. Mickevičiaus, S. Daukanto, Maironio ir I. Kanto gatvėmis.
Per pastarąjį pusmetį Kaune pradedamos jau antro tilto statybos. Praėjusių metų pabaigoje darbai startavo ties Užnemunės ir Brastos gatvėmis, kur per artimiausius kelerius metus Nemuno krantus Vilijampolėje ir Marvelėje sujungs vadinamasis Kėdainių tiltas.
Parengta pagal Kauno savivaldybės informaciją.
Titulinis pav.: Pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos („TEC Infrastructure“; KILD – architektai P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys).