Siekiant gerinti laivybos sąlygas ruože Karaliaus Vilhelmo kanalas-Kuršių marios, Drevernos upės senvagėje bus įrengtas naujas šliuzas reguliatorius. Paskelbtas rangos darbų konkursas, o pasiūlymų laukiama iki gruodžio 16 dienos.
Šiuo metu Karaliaus Vilhelmo kanalas jungtį su Kuršių mariomis turi tik per Drevernos upę, tačiau dėl mažo esamo Drevernos šliuzo pločio čia yra ribojamos laivybos galimybės. Sprendimą suprojektuoti (autorius L.Jakštas) ir pastatyti naują šliuzą-reguliatorių Drevernos upės senvagėje priėmė Savivaldybė drauge su AB Vidaus vandens kelių direkcija. Šliuzas suprojektuotas senvagės užpylimo vietoje.
Planuojama, kad visi darbai turėtų būti įgyvendinti iki 2027 metų pavasario. Projektas numatomas finansuoti Klaipėdos rajono savivaldybės biudžeto lėšomis, galimai pasitelkiant ir kitus finansavimo šaltinius.
Viešųjų pirkimų konkursą laimėjęs rangovas įsipareigos per dvejus metus įrengti 18 metrų ilgio ir 6 metrų pločio šliuzą reguliatorių. Numatyta, kad šliuzas turės būti įrengtas su vienais dvivėriais ir rankiniu būdu valdomais vartais. Įrengus šliuzą bus praplėsta vidaus vandens kelių infrastuktūra ir pagerintas susisiekimas tarp Kuršių marių ir Karaliaus Vilhelmo kanalo, skatinama mažųjų laivelių laivyba.
Pagerinus ir išplečiant vidaus vandenų transporto infrastruktūrą, atsiveria naujos galimybės laivybai Kuršių mariose bei Minijos upės kryptimi per Karaliaus Vilhelmo kanalą. Mat Drevernos upė yra svarbi jungiamoji grandis maršrute Dreverna-Karaliaus Vilhelmo kanalas, Minija, Atmata, Kuršių marios-Dreverna. Naujo šliuzo Drevernos upės senvagėje paskirtis – laivų iki 6,0 m pločio praleidimas. Taip pat šliuzas neleistų sūresniam Kuršių marių vandeniui patekti į Karaliaus Vilhelmo kanalą.
Parengta pagal Klaipėdos rajono savivaldybės informaciją.