Klaipėdos uostas

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOS UOSTE: Akvatorijos ir įplaukos gylis pasiekė 15,5 m

2023-04-26
PILOTAS.LT

Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas. 15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu metu uosto kapitonas įsakymu padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Vienas svarbiausių pastarųjų metų projektų uostui atveria naujas galimybes.

DIDĖJA UOSTO PRALAIDUMAS
„Didesnis uosto kanalo gylis turi panašų poveikį kaip platesnės gatvės nutiesimas. Didėja uosto pralaidumas į miestą ir šios infrastruktūros panaudojimo efektyvumas, dėl galimybės priimti didesnius laivus ir juos daugiau pakrauti trumpėja krovinių gabenimo laikas, taip pat ir transportavimo sąnaudos. Šis projektas neabejotinai prisidės prie Klaipėdos uosto konkurencingumo didinimo. Rytinėje Baltijos jūros pakrantėje uostai konkuruoja maksimaliais parametrais siekdami priimti didžiausius į Baltijos jūrą atplaukiančius laivus. Būtent gylis uostų konkurencingumui yra vienas iš svarbiausių faktorių“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kryptingos investicijos – vienas iš esminių faktorių, leidžiančių uostui auginti krovos rezultatus ir generuoti naudą bei grąžą valstybei. Beveik 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruože pasiektas 15,5 metro gylis, už uosto vartų naujos krypties išoriniame 1,7 km laivybos kanalo ruože pasiektas 16 metrų gylis.
Bendra Klaipėdos uosto gilinimo projekto vertė siekia 94,1 milijono eurų su PVM. Iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirti 28 mln. eurų. Pagal 2022-11-30 su Susisiekimo ministerija pasirašytą sutartį, projektui skirta 9,9 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Likusi projekto dalis finansuojama Uosto direkcijos lėšomis.
„Kiekvienas Klaipėdos uosto gylio centimetras – aukso vertės. Apskaičiuota, kad vienas gylio centimetras leidžia į „Panamax“ tipo laivą papildomai pakrauti iki 100 tonų krovinių, tai reiškia tiesioginę naudą valstybei ir kiekvienam iš mūsų. Ankstesnės investicijos į Malkų įlankos gilinimą generuoja ženklius krovos pokyčius. Malkų įlankoje esančių terminalų krova nuo 2017 iki 2023 metų išaugo nuo 6,3 iki 9,2 milijono tonų. Tikimės, kad šis gilinimo projektas taip pat artimiausiu metu leis fiksuoti krovos augimo tempus“, – gilinimo naudą uostui pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Šiuo metu taip pat keičiami jūrlapiai, padedantys jūrininkams saugiai naviguoti uostuose, jūrose ir kituose vandens telkiniuose. Gegužės pradžioje Lietuvos transporto saugos administracijai atnaujinus leidinius, uosto kapitonas įsakymu Klaipėdos uosto kanale padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Iki šiol ji didžiojoje uosto laivybos kanalo dalyje siekė 13,4 metro.

GILINIMO PROJEKTAS – ISTORINIS ĮVYKIS
„Šis gilinimo projektas kartu ir istorinis įvykis. Klaipėdos uostas iki šiol niekada neturėjo 14,3 metro grimzlės. 90 centimetrų padidinus maksimalią leistiną laivų grimzlę bus sudarytos sąlygos uoste pilniau pakrauti laivus ir taip kartu didinti transporto grandinės efektyvumą. Vykdant gilinimo darbus, išorinėje uosto laivybos kanalo dalyje sumažintas įplaukos posūkis, o povandeninė vidinio kanalo dalis paplatinta 50 metrų – nuo 150 iki 200 metrų. Visa tai dėl didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumo“, – teigia Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.
Vidinį Klaipėdos uosto laivybos kanalą iki 15,5 metro gilino olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“. Beveik 2 milijonus kubinių metrų grunto iškasusi įmonė darbus atliko 2,5 mėnesio arba 74 dienomis greičiau nei pagrindinis sutarties terminas.
Klaipėdos uosto išorinį laivybos kanalą iki 16 metrų ir dalį vidinio kanalo iki 15,5 metro gilino Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“. 79 dienomis arba beveik 3 mėnesiais anksčiau nei pagrindinis sutarties terminas darbus atlikusi įmonė iš viso iškasė 1,8 mln. kubinių metrų grunto. Vykdant šį projektą po vandeniu ties įplaukimu į uostą suformuotas naujos krypties laivybos kanalas, pasiektas didesnis jo plotis.
„Šis projektas – tai mūsų sėkmės istorija. Abu rangovai darbus baigė žymiai greičiau nei popieriuje numatytos datos. Sėkmingą projekto įgyvendinimą lėmė kompetentingi rangovai bei tiesiogiai už projekto įgyvendinimą atsakingų Uosto direkcijos darbuotojų darbų vykdymo ir kitų technologinių procesų koordinavimas, komunikacija su savivaldybės bei kitomis valstybinėmis institucijomis, mokslo darbuotojais“, – sako Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.

AKVATORIJĄ GILINS IKI 17 METRŲ
Klaipėdos uosto išorinio ir dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo darbai kartu siejami su povandeninio pylimo ties I Melnrage formavimo darbais. Apie 180.000 m³ smėlingo grunto buvo panaudota povandeninio pylimo formavimo darbams ties I Melnrage. Šia krantotvarkos priemone siekiama papildyti paplūdimį smėliu, tai tuo pačiu sudaro palankias sąlygas kopagūbrio regeneracijai. Prie kranto po vandeniu supiltas smėlis palaipsniui metamas į krantą, vėjo nunešamas į kopagūbrį. Pajūrio zonoje ties Melnrage Uosto direkcija paplūdimį smėliu, vykdydama laivybos kanalo gilinimą, pildė pirmą kartą.
Šiuo projektu taip pat numatyta Klaipėdos uoste įrengti naujas vedlines, kurios, dėl gilinimo darbų pasikeitus įplaukos kanalo krypčiai, reikalingos laivams saugiai įplaukti į uostą. „Klaipėdos nafta“ nuomojamoje uosto teritorijoje jau surenkamas 50 metrų aukščio bokštas, KLASCO naudojamoje teritorijoje yra įrengtas pagrindas bokštui statyti, artimiausiu metu iškils 70 metrų aukščio bokštas.
Pagal strateginį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos planą, tolimesnis akvatorijos gilinimas iki 17 metrų numatytas 2026 metais.
Parengta pagal LR Susisiekimo ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: ©PILOTAS.LT

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

viaba_ma_241000_e01_xxx

VOS ILGIAU NEI PER METUS: Eismui atidaroma dar viena magistralės „Via Baltica“ atkarpa

2024 spalio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien atidaroma priešpaskutinė rekonstruojamos magistralės „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atkarpa. Tai ilgiausia ir techniškai sudėtingiausia rekonstruojamo kelio atkarpa. Susisiekimo ministras Marius Skuodis

taran_fo_240900_e01_xxx

VILNIUS MAŽINS EISMO SPŪSTIS: Į priekį stumiasi Tarandės tunelio projektas

2024 rugsėjo 16Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš

laiva_kl_240700_e01_xxx

ĮSIGYS MODERNŲ LAIVĄ: Naujasis pakeis pasenusius „Šakius“

2024 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Karinės jūrų pajėgos ketina įsigyti modernų laivą, galėsiantį atlikti ir teršimo incidentų likvidavimo darbus. Planuojama, kad naujasis daugiafunkcis gelbėjimo ir teršalų likvidavimo laivas Lietuvą pasieks

images_pulsas_foto_3960_laiva_ne_060700_e02_bra

STARTUOJA TRADICINIS „BURPILIS“: Istoriniai laivai Klaipėdoje atidarys Jūros šventę

2024 liepos 23Be komentarųPILOTAS.LT

Kurių mariose prasideda tradicinių ir istorinių laivų regata „Burpilis“. Laivai pirmiausia rinksis Nidoje, kur vyks pamario kultūros puoselėtojo Eduardo Jonušo garbei skirtas varžybų etapas. Šiemet

Šventosios uostas

PRITARĖ ŠVENTOSIOS UOSTO PLĖTRAI: Seimas leido uostą pritaikyti vėjo parkų aptarnavimui

2024 liepos 18Be komentarųPILOTAS.LT

Seimas šiandien priėmė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas – leido plėsti netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos esantį nedidelį Šventosios uostą. Šventosios uosto funkcijos bus

ergol_st_240700_e01_xxx

VANDUO IR ARCHITEKTŪRA: „Ergolain“ stipendiją laimėjo architektūros magistrantė N.Šiaulianskaitė

2024 liepos 15Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) kartu su kompanija „Ergolain“ rengiamo stipendijos konkurso nugalėtoja tapo Neda Šiaulianskaitė iš Vilnius TECH universiteto. Jos magistro darbas „Vanduo

irkla_vn_240600_e01_xxx

BAZĖ IRKLAVIMO OLIMPIEČIAMS: „Aketuri architektai“ pradeda Žirmūnų irklavimo bazės projektavimą

2024 birželio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Netrukus prasidės naujos irklavimo bazės Neries krantinėje projektavimo darbai. Šiuolaikiškos ir modernios irklavimo bazės projektavimo darbų sutartis pasirašyta su bendrove „Aketuri architektai“. Naujoji sportinė ir

sankr_kl_240500_e01_xxx

PASIRUOŠĖ TRANSPORTO SRAUTAMS: Baigiamas pagrindinis Klaipėdos transporto mazgas

2024 gegužės 20Be komentarųPILOTAS.LT

Baigiami pagrindinės Klaipėdos miesto arterijos – Baltijos prospekto bei Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Tam, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui,

barza_lt_240500_e01_xxx

UPINĖ LOGISTIKA ATGYJA: Į vandenį nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

2024 gegužės 151 KomentarasPILOTAS.LT

Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža. Daugiau nei  75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai

slipa_kl_240500_e01_xxx

LEIS LAIVUS Į DANĘ: Klaipėda pagaliau įsirengė slipą

2024 gegužės 101 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje pagaliau įrengtas slipas laivų nuleidimui į Danės upę. Visgi įgyvendinti šį svarbų projektą užtruko ilgiau nei planuota. PROJEKTUOJANT BUVO PRIDARYTA KLAIDŲ Nuo sovietmečio Klaipėdoje

margutis

MOKSLEIVIAI IŠMARGINO MARGUTĮ-MILŽINĄ: Kviečia atrasti Velykas ant šiaurinio molo

2024 kovo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos moksleivių margintas 3 m aukščio ir 1,5 m pločio velykinis margutis kviečia atrasti Velykas ant šiaurinio molo Melnragėje. Tai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos

termi_lv_240200_e03_xxx

690 LAIVŲ PER METUS: Paskelbtas naujo Rygos laivų terminalo architektūros konkursas

2024 vasario 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rygos uoste planuojamas naujas keleivių terminalas. Pagal verslo planą per metus planuojama atplaukti 360 ROPAX laivų, 180 RO-RO laivų ir 150 kruizinių laivų. Maksimalus vienu

Tiltas per Kruona

PIRMIAUSIA IMSIS BLOGIAUSIO: Pavasarį planuojama pradėti tvarkyti tiltą per Kruną

2024 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija šių metų pavasarį planuoja pradėti tilto per Kruną tvarkymą, kuris užimą pirmąją vietą prasčiausios būklės tiltų šalyje sąraše. Įmonė paskelbė viešojo

geležinkelis

IMPULSAS SUSISIEKIMUI: Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

LR Vyriausybė neseniai patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. DARBAI

Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė

nauja-betono-volavimo-technologija

LIETUVIŠKA INOVACIJA STATYBOMS: Voluojamo betono technologija atveria naujas galimybes

2023 gruodžio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Mokslininkai pastaraisiais metais itin aktyviai prisideda prie modernių statybinių medžiagų kūrimo, kurios dažnai atveria naujų, dar iki tol nematytų galimybių, nes būna lengvesnės, tvirtesnės ir

uosta_kl_231000_e01_xxxx

PROGRESO KELIAS: Apdovanotas Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo projektas

2023 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Maždaug 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruožas pagilintas iki 15,5 metro gylio, o už uosto vartų naujos krypties išorinio 1,7 km laivybos kanalo ruožo

VIa Baltica

ISTORINIS MOMENTAS „VIA BALTICA“ TRASOJE: Oficialiai baigta pirmoji kelio atkarpa

2023 spalio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Simboliniu renginiu pažymėta pirmojo magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožo nuo 72,5 iki 79 km darbų pabaiga. Ši atkarpa – tai vienas iš keturių rekonstruojamų „Via

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

Rail Baltica

EUROPINIU TRAUKINIU PER PANEVĖŽĮ: Statys „Rail Baltica“ tarptautinę keleivinę stotį

2023 spalio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija ką tik priėmė sprendimą europinę „Rail Baltica“ geležinkelio keleivinio traukinio atšaką tiesti per Panevėžį. Tarptautinė keleivinė stotis bus pastatyta vakarinėje miesto dalyje, šalia

Irklavimo bazė Žirmūnuose

IRKLAVIMO BAZĖS KONKURSAS: Varžosi 8 architektūrinės koncepcijos

2023 spalio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Pavasarį PILOTAS.LT jau rašė apie Vilniaus savivaldybės skelbiamą atvirą Žirmūnų irklavimo bazės architektūrinės idėjos konkursą. Neseniai paaiškėjo, jog dėl galimybės projektuoti varžosi 8 architektūrinių kolektyvų

Panevėžio stoties statyba

BETONINĖ PANEVĖŽIO SKRAISTĖ: Įpusėjo autobusų stoties statybos darbai

2023 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje įpusėjo itin laukiamos autobusų stoties statybos darbai. Projektuodamas stoties pastatą architekto Rolando Paleko kolektyvas stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Savo išorinį pavidalą

Naujoji perkėla

IŠRINKO RANGOVĄ: Naujosios perkėlos Klaipėdoje keleivių stotį rekonstruos „Infes“

2023 rugsėjo 13Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paaiškėjo, jog Naujosios perkėlos Klaipėdoje keleivių stotį rekonstruoti patikėta rangos bendrovei „Infes“. Pastato su stogo terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį rekonstrukcijos ir teritorijos sutvarkymo

Vytinė prie Karalienės Luizės tilto

NEMUNAS IR GYVENIMAS: Kviečia unikali Panemunių regioninio parko ekspozicija

2023 rugsėjo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Jurbarko rajone, Šilinės karčiamoje įsikūrusiame Lankytojų centre galima pamatyti unikalią ekspoziciją – „Nemunas ir gyvenimas prie jo“. Vežiminėje smuklės dalyje lankytojai gali atrasti senuosius Nemuno

Klaipėdos uostas

SKAITMENIZUOS UOSTĄ: Pradedamas kurti Klaipėdos uosto 3D modelis

2023 rugpjūčio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostą bus galima apžiūrėti ir virtualiai – Europos Sąjungos skyrė finansavimą 3D modeliui sukurti. Tai galingas valdymo, projektavimo ir veiklos optimizavimo įrankis. Kaip praneša