barza_lt_240500_e01_xxx

UPINĖ LOGISTIKA ATGYJA: Į vandenį nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

2024-05-15
PILOTAS.LT

Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža. Daugiau nei  75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai pritaikyta sekliems vidaus vandenims.

DIDINAMI KROVININĖS LAIVYBOS PAJĖGUMAI
Stipriai išaugus poreikiui plukdyti krovinius Nemunu tarp Klaipėdos ir Kauno bei tam trūkstant pajėgumų, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pati ėmėsi statyti naują baržą. 1.800 tonų keliamosios galios barža per 2023-2024 m. pastatyta VVKD Kauno žiemos uoste. Vandens transporto priemonę pagamino VVKD specialistai pagal įmonės „Western Baltic Engineering“ projektą. Ji Žiemos uoste ką tik oficialiai nuleista į vandenį.
Nepaisant to, kad baržos grizmė pritaikyta 180 cm gyliui, jos galimas tonažas įspūdingas – 1.800 tonų. Palyginimui tai 25-ių (70t) traukinių vagonų ar net 75-ių (24t) vilkikų krovos pajėgumai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius, ypač – nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius.
„Vidaus laivybos plėtra – tai nuoseklus, bendras Vidaus vandens kelių direkcijos ir ministerijos darbas. Baigus ypatingos reikšmės strateginį projektą – 200 km ilgio laivybos kelio Nemunu modernizavimą – didinami krovininės laivybos pajėgumai. Įrengus bunas, ruožas nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai. Dėl to itin džiugina svarbus naujas etapas, kuris leis patenkinti krovininės logistikos poreikius vandens keliu“, – sako ministras.
Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso trans-europiniam transporto tinklui TEN-T. Lietuvos vidaus vandens keliai jau yra jūrinio uosto tęsinys. Didelis laimėjimas, kad per Klaipėdą ir Kaunas jau šiandien susietas su tarptautiniais logistikos maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su visa Vakarų Europos vidaus vandens kelių sistema. Netolimoje ateityje numatyta strateginė reikšmė ir uostui Jurbarke. Jau šiemet planuojama grūdus gabenti naujai pastatyta barža.

LAIVYBOS KELIAS MODERNIZUOTAS NUO KAUNO IKI KLAIPĖDOS
„Mūsų siekis yra dalį krovinių Lietuvoje perkelti į vandens kelius, kartu sumažinti sunkiojo transporto srautus keliuose. Laivai yra labiau ekologiški, saugesni ir pigesni, palyginti su kitomis transporto rūšimis – automobilių, geležinkelių ar oro linijomis. Lietuva turi Klaipėdos uostą, patogias krantines, kur galima vykdyti krovos darbus iš upės baržų į jūrų laivus, taigi vystydami vidaus laivybą stipriname ir jūrinę valstybę. Stiprinant vidaus laivybą, VVKD rodo lyderystę ir savo pajėgumais pastatė didžiausią baržą, atnaujina turimą laivyną ir jau šiemet paskelbs konkursą dėl pirmojo elektrinio laivo įsigijimo. Esame numatę atnaujinti visą transporto grandinę, kurią sudarys 6 elektriniai laivai-stūmikai, 12 nesavaeigių baržų bei nauja uostų infrastruktūra“, – sako VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Praėjusių metų rugpjūtį pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau raško savo sėkmės vaisius. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu.

Į APLINKĄ IŠMETA 2 KARTUS MAŽIAU CO2
„Mūsų įmonė tiekia plieno gaminius savo klientams visoje Šiaurės Europoje, kurioje požiūris į tvarumą yra itin aktualus. Norime, kad tvarumas būtų atspindimas visuose įmonės procesuose – pradedant tiekimu, baigiant gamyba ir logistika. Upių transportas padeda mums optimizuoti krovinių maršrutus, naudoti aplinkai draugiškas transporto priemones ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką“, – sako UAB „Kaunas Metal“ vadovas Robertas Buckus.
„Džiaugiamės, kad mūsų planai virto realybe ir turime naują galimybę transportuoti krovinius Nemunu, tai leidžia patogų pervežimą maršrutu Kaunas – Klaipėda. Mūsų paskaičiavimais, vandens transporto būdu gabenant krovinį, į aplinką išmetama 2 kartus mažiau CO2 nei transportuojant jį sunkvežimiais. Savo veiklos procesuose skatiname tvarius sprendimus, todėl ir toliau ketiname krovinius iš Kauno gabenti didžiausia Lietuvos upe – Nemunu“, – sako „Milsa grupė“ vadovas Mantas Makulavičius.
„Tikime, kad ir ateityje pavyks toliau tinkamai organizuoti krovinių gabenimą vandens keliu, krovos darbus bei kitas operacijas. Tai suteiktų galimybes krovinių kiekį padidinti keleriopai bei užtikrinti stabilų krovinių srautą. Stengiamės prisidėti prie CO2 mažinimo, nes tvarumo didinimas yra vienas iš įmonės keliamų tikslų. Džiaugiamės, kad ilgus metus pamiršta laivininkystė Nemunu vėl atgyja, suteikia naujas krovinių gabenimo galimybes, supaprastina stambių, didelių ar negabaritinių krovinių gabenimą bei mažina transporto srautus keliuose – teigia „Serfas“ logistikos vadovas Marius Ušeckas.

PUIKI LOGISTINĖ ALTERNATYVA
„Arijus” ekspedijavimo departamento direktorius Tomas Motijauskas pritaria: „Vandens kelias Nemunu yra puiki alternatyva mūsų logistikos poreikiams. Naudojant šią transporto priemonę, mes ne tik efektyviai pervežame krovinius, bet ir prisidedame prie aplinkos apsaugos. Tai puikus žingsnis į priekį link tvarios ir efektyvios logistikos ateities“
Parengta pagal Vidaus vandens kelių direkcijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

sankr_kl_240500_e01_xxx

PASIRUOŠĖ TRANSPORTO SRAUTAMS: Baigiamas pagrindinis Klaipėdos transporto mazgas

2024 gegužės 20Be komentarųPILOTAS.LT

Baigiami pagrindinės Klaipėdos miesto arterijos – Baltijos prospekto bei Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Tam, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui,

barza_lt_240500_e01_xxx

UPINĖ LOGISTIKA ATGYJA: Į vandenį nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

2024 gegužės 15Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža. Daugiau nei  75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai

slipa_kl_240500_e01_xxx

LEIS LAIVUS Į DANĘ: Klaipėda pagaliau įsirengė slipą

2024 gegužės 101 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje pagaliau įrengtas slipas laivų nuleidimui į Danės upę. Visgi įgyvendinti šį svarbų projektą užtruko ilgiau nei planuota. PROJEKTUOJANT BUVO PRIDARYTA KLAIDŲ Nuo sovietmečio Klaipėdoje

termi_lv_240200_e03_xxx

690 LAIVŲ PER METUS: Paskelbtas naujo Rygos laivų terminalo architektūros konkursas

2024 vasario 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rygos uoste planuojamas naujas keleivių terminalas. Pagal verslo planą per metus planuojama atplaukti 360 ROPAX laivų, 180 RO-RO laivų ir 150 kruizinių laivų. Maksimalus vienu

Tiltas per Kruona

PIRMIAUSIA IMSIS BLOGIAUSIO: Pavasarį planuojama pradėti tvarkyti tiltą per Kruną

2024 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija šių metų pavasarį planuoja pradėti tilto per Kruną tvarkymą, kuris užimą pirmąją vietą prasčiausios būklės tiltų šalyje sąraše. Įmonė paskelbė viešojo

geležinkelis

IMPULSAS SUSISIEKIMUI: Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

LR Vyriausybė neseniai patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. DARBAI

Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė

nauja-betono-volavimo-technologija

LIETUVIŠKA INOVACIJA STATYBOMS: Voluojamo betono technologija atveria naujas galimybes

2023 gruodžio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Mokslininkai pastaraisiais metais itin aktyviai prisideda prie modernių statybinių medžiagų kūrimo, kurios dažnai atveria naujų, dar iki tol nematytų galimybių, nes būna lengvesnės, tvirtesnės ir

uosta_kl_231000_e01_xxxx

PROGRESO KELIAS: Apdovanotas Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo projektas

2023 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Maždaug 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruožas pagilintas iki 15,5 metro gylio, o už uosto vartų naujos krypties išorinio 1,7 km laivybos kanalo ruožo

VIa Baltica

ISTORINIS MOMENTAS „VIA BALTICA“ TRASOJE: Oficialiai baigta pirmoji kelio atkarpa

2023 spalio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Simboliniu renginiu pažymėta pirmojo magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožo nuo 72,5 iki 79 km darbų pabaiga. Ši atkarpa – tai vienas iš keturių rekonstruojamų „Via

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

Rail Baltica

EUROPINIU TRAUKINIU PER PANEVĖŽĮ: Statys „Rail Baltica“ tarptautinę keleivinę stotį

2023 spalio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija ką tik priėmė sprendimą europinę „Rail Baltica“ geležinkelio keleivinio traukinio atšaką tiesti per Panevėžį. Tarptautinė keleivinė stotis bus pastatyta vakarinėje miesto dalyje, šalia

Irklavimo bazė Žirmūnuose

IRKLAVIMO BAZĖS KONKURSAS: Varžosi 8 architektūrinės koncepcijos

2023 spalio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Pavasarį PILOTAS.LT jau rašė apie Vilniaus savivaldybės skelbiamą atvirą Žirmūnų irklavimo bazės architektūrinės idėjos konkursą. Neseniai paaiškėjo, jog dėl galimybės projektuoti varžosi 8 architektūrinių kolektyvų

Panevėžio stoties statyba

BETONINĖ PANEVĖŽIO SKRAISTĖ: Įpusėjo autobusų stoties statybos darbai

2023 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje įpusėjo itin laukiamos autobusų stoties statybos darbai. Projektuodamas stoties pastatą architekto Rolando Paleko kolektyvas stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Savo išorinį pavidalą

Naujoji perkėla

IŠRINKO RANGOVĄ: Naujosios perkėlos Klaipėdoje keleivių stotį rekonstruos „Infes“

2023 rugsėjo 13Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paaiškėjo, jog Naujosios perkėlos Klaipėdoje keleivių stotį rekonstruoti patikėta rangos bendrovei „Infes“. Pastato su stogo terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį rekonstrukcijos ir teritorijos sutvarkymo

Vytinė prie Karalienės Luizės tilto

NEMUNAS IR GYVENIMAS: Kviečia unikali Panemunių regioninio parko ekspozicija

2023 rugsėjo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Jurbarko rajone, Šilinės karčiamoje įsikūrusiame Lankytojų centre galima pamatyti unikalią ekspoziciją – „Nemunas ir gyvenimas prie jo“. Vežiminėje smuklės dalyje lankytojai gali atrasti senuosius Nemuno

2L Architects

„DARNU GROUP“ PASIRINKO: „Rimi“ logistikos centrą patikėjo 2L architektams

2023 rugsėjo 1Be komentarųPILOTAS.LT

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ pasirašė projektavimo darbų sutartį su  įmone „2L Architects & Engineers“, kuri rengs naujojo modernaus „Rimi Lietuva“ logistikos centro Lietuvoje

pasienis

MAŽIAU GRĖSMIŲ: Stabdoma veikla dviejuose pasienio kontrolės punktuose su Baltarusija

2023 rugpjūčio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Reaguojant į „Wagner“ grupuotės persikėlimą į Baltarusiją nuo rytojaus laikinai stabdoma veikla dviejuose iš šešių pasienio kontrolės punktų (PKP) Lietuvos pasienyje su Baltarusija: Šumsko ir

Pervalkos pirsas

DAUGIAU LAIVŲ IR ŽMONIŲ: Planuojama atnaujinti apleistą Pervalkos pirsą

2023 rugpjūčio 111 KomentarasPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė siekia atnaujinti apleistą Pervalkos pirsą, kuris ne tik vėl būtų tinkamas laivams švartuoti, bet ir taptų traukos vieta. 230 metrų ilgio ir 6,30

omniv_kn_230800_etit_xxx

MODERNIAUSIAS BALTIJOS ŠALYSE: Kauno LEZ‘e pradėtas statyti „Omniva LT“ terminalas

2023 rugpjūčio 2Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) oficialiai prasidėjo „Omniva LT“ moderniausio Baltijos šalyse siuntų rūšiavimo terminalo statybos. Planuojama, kad bendras terminalo plotas sieks beveik 22.000 m². INVESTUOJA

Kaišiadorių viadukas

TARP VARŠUVOS IR PETERBURGO: Sutvarkytas istorinis Kaišiadorių geležinkelio viadukas

2023 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Kaišiadoryse neseniai baigtas tvarkyti istorinis geležinkelio viadukas. XIX a. statybos mūrinis infrastruktūros objektas yra virš kelio Gudiena–Kiemeliai.Kaip praneša Kultūros paveldo departamentas (KPD), pabaigti valstybės saugomo

karinis mobilumas

DAUGIAU KARINIO MOBILUMO: Svarbiems kelių infrastruktūros projektams – 150 mln. Eur

2023 liepos 27Be komentarųPILOTAS.LT

Vyriausybė ką tik pritarė dėl 148,4 mln. Eur iš valstybės biudžeto skyrimo svarbiems karinio mobilumo projektams Lietuvoje. Šios lėšos bus panaudotos magistralinio kelio „Via Baltica“

kurėnas

SENIAUSIAS PASAULIO KURĖNAS: Neringos simbolis švenčia 30 metų jubiliejų

2023 birželio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Sukako 30 metų, kuomet Neringos garbės piliečio, menininko Eduardo Jonušo iniciatyva pastatytas kurėnas „Kuršis“ buvo pirmąjį kartą nuleistas į Kuršių marias. Seniausiu pasaulyje kurėnu šiandien

Via Baltica rekonstrukcija

TARP MARIJAMPOLĖS IR LENKIJOS: Prasideda ilgiausio ruožo rekonstrukcija

2023 birželio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Pirmadienį „Via Baltica“ kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai 66 kilometre oficialioje ceremonijoje bus paskelbta ilgiausio ruožo tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos rekonstravimo darbų pradžia. Dalyvaujant Ministrei Pirmininkei

Nacionalinė marina

NACIONALINĖ MARINA KLAIPĖDOJE: Tarėsi suinteresuotos aktualaus projekto pusės

2023 birželio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Nuo mažųjų laivų prieplaukos iki nacionalinės marinos – dabar taip neoficialiai vadinamas pietinėje Klaipėdos dalyje planuojamas mažųjų ir pramoginių laivų uostas. Neseniai šį klausimą uostamiestyje