Kaune tęsiasi tiltų statybų vajus. Birželį įkasus simbolinę kapsulę ir oficialiai pranešus apie vadinamojo Kėdainių tilto statybų pradžią, nepraėjus nė trims mėnesiams, antradienio popietę analogiškai iškilmingą ceremoniją pasitiko ir statybvietė tarp Nemuno salos bei Žemosios Fredos. Žemojoje Fredoje, greta būsimo M.K.Čiurlionio koncertų centro statoma 258 metrų ilgio ir bemaž 6 m pločio jungtis pėstiesiems ir dviratininkams su Nemuno sala.
ŽYMI NAUJĄ MIESTO AŠIES KRYPTĮ
Pasveikinti miestą su dar vienų statybų pradžia atvyko Kauno rajono, Birštono ir Kėdainių rajono savivaldybių merai, kariuomenės, policijos ir kitų institucijų atstovai, taip pat universitetų rektoriai. Ceremonijos svečiai pasirašė po laišku ateities kartoms. Jis su kapsule, atskraidinta dronu iš kito Nemuno kranto, įbetonuotas būsimų tilto pagrindų vietoje. Statybvietę palaiminęs Kauno arkivyskupas metropolitas Kęstutis Kėvalas visiems linkėjo vienybės – būtent tokią funkciją atlieka upės krantus jungiantys tiltai.
Naujasis tiltas, pasak Kauno savivaldybės atstovų, žymi naują miesto centro ašies kryptį, kuri vis labiau gręžiasi Nemuno salos ir Žemosios Fredos link. Tiltą stato AB „Kauno tiltai“.
Bendrovės generalinis direktorius Aldas Rusevičius neslėpė, kad statinio konstrukcija – pakankamai sudėtinga. Tačiau visiems iššūkiams pasiruošta. „Statinio atramos bus įrengiamos tik pakrančių ribose, todėl vidurinės tilto dalies konstrukcijos įrengimas virš upės vagos reikalaus ir aukštų kompetencijų, ir maksimalaus preciziškumo. Galiu patikinti, kad bendrovės „Kauno tiltai“ tiltininkai, inžinieriai bei statybininkai yra patyrę savo sričių specialistai, todėl procesai eisis sklandžiai. Daug pasako faktas, kad iki šiol esame pastatę 4 tiltus į Nemuno salą.
Abipus Nemuno jau suformuotos laikinos krantinės, skirtos tarpinėms atramoms įrengti ir plieninei perdangai montuoti. Lygiagrečiai baigiamas rekonstruoti buitinių nuotekų šalinimo kolektorius kairiajame krante.
SUDARYS ANSAMBLĮ SU MAŽUOJU TILTU
Pasak rangovų, tilto statybai prireiks apie 6.5000 tonų betono. Tiltui pastatyti iš viso bus sunaudota 462 tonos spraustasienės. Vien gelžbetoniniams poliams prireiks beveik 2116 tonų betono ir 62 tonų metalo. Atramoms įrengti numatyta 4.291 tona betono. Plieninei tilto perdangai bus panaudota 814 tonų metalo, o po konstrukcijomis – 1.600 tonų skaldos.
Tiltą iš salos į kairįjį Nemuno krantą suprojektavo įmonė „TEC Infrastructure“ ir KILD architektų komanda, atstovaujama architektų Petro Išoros, Ivane Ksnelashvili ir Dominyko Daunio. Pirminiai sprendiniai pateikti dar 2018 metais. Jie vėliau koreguoti – optimizuoti statybos kaštai.
Pasak architektūrinės projekto dalies vadovo P.Išoros, tiltas sukurtas be atramų upėje, todėl unikaliai peržengs plačią Nemuno vagą ir atvers nuostabias Kauno senamiesčio panoramas. Architektas priminė, kad pėstiesiems ir dviratininkams skirtas naujasis statinys sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pagal to paties autorių kolektyvo projektą pastatytu mažesniuoju tiltu ties I.Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais. Numatyta panašių motyvų turėklų sistema, „lengvumo“ įspūdį kurianti šviesios spalvos metalinė konstrukcija.
„Abu tiltų projektai veiks ansambliškai – praplės viešąsias erdves. Naujuoju tiltu upę bus galima ne tik pereiti, bet ir prie jos priartėti, leisti laisvalaikį.“
Tokie sprendimai neužgoš miesto peizažo tiek žvelgiant nuo krantų, tiek ir iš upės – atsivers 360 laipsnių Kauno panoramos.
PIRMOJI SALOS JUNGTIS SU ŽEMĄJA FREDA IR ALEKSOTU
Naujasis tiltas ypač pasitarnaus keliaujantiems į naujai atgijusį Nemuno salos parką bei ten esančius traukos centrus – „Žalgirio“ areną, vandens sporto centrą, Mokslo ir inovacijų centrą „Mokslo sala“. Pernai čia atnaujinta ir visa aplinka – sutvarkyti želdiniai, įrengti nauji takai, sporto aikštelės, apšvietimas. Žemosios Fredos pakrantėje greta H. ir O. Minkovskių gatvės ruošiamasi M.K.Čiurlionio koncertų centro statyboms.
Tiltų jungtis papildys naujomis spalvomis nušvitusią „gaisrininkų tuneliu“ pramintą požeminę pėsčiųjų perėją po Karaliaus Mindaugo prospektu, tad kelerių metų perspektyvoje susisiekimas su Žemąja Freda iš miesto centro taps kur kas patogesnis ir greitesnis.
Naujasis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas taps šeštąja Nemuno upės ir salos krantus jungiančia susisiekimo arterija. Tačiau tai bus pati pirmoji, vedanti Žemosios Fredos ir Aleksoto link. Iki šiol sala pasiekiama tik iš Karaliaus Mindaugo prospekto – tiltais ties Karmelitų bažnyčia, A.Mickevičiaus, S. Daukanto, Maironio ir I.Kanto gatvėmis.
KAUNE TĘSIASI TILTŲ METAI
Pernai Kaunas užsibrėžė tikslą per pastaruosius kelerius metus pastatyti 3 tiltus ir vieną viaduką. Du tiltai per Nemuną jau statomi. Greitai veiksmo netrūks ir abipus Neries krantų – tarp Senamiesčio ir Brastos gatvės taip pat suplanuota jungtis pėstiesiems ir dviratininkams (architektai – Š.Kiaunės projektavimo studija, konstruktoriai – „ SRP projektas“).
Artimiausiu metu prasidės ir viaduko ties Ašigalio gatve statyba. Šis padės transporto priemonėms patogiai įsilieti į eismą magistralėje A1 Klaipėdos kryptimi arba taps nauja įvaža į Kauną atvykstantiems iš Vilniaus ir Jonavos pusių.
Parengta pagal Kauno savivaldybės informaciją.
Titulinė nuotrauka: Kauno savivaldybės.