Praėjusią savaitę Kaune netikėtai atsistojusi griaunama magistralinio kelio A1 tilto dalis socialiniuose tinkluose sukėlė tikrą audrą bei tapo gausiai lankomu objektu mieste. Entuziastingai į šį įvykį sureagavo ir meno žmonės, siūlę taip šią statinio dalį ir palikti – it tam tikrą miesto kultūrinės realybės simbolį, paversti ją simbolišku meno objektu. Juokauta, jog čia ir yra tas Kultūros sostinės renginiuose pernai išlinksniuotas paslaptingasis „Kauno žvėris“ ir Kauno „Pizos bokštas“. Vis dėlto pamatyti savo akimis ir nuotraukose bei asmenukėse įamžinti šį atsitiktinį statybų kūrinį liko vos kelios dienos, mat per dvi artimiausias savaites jis bus pilnai nuardytas.
ĖMĖSI BŪTINŲ SAUGUMO PRIEMONIŲ
Kaip praneša Kauno savivaldybė, griaunamo senojo A.Meškinio (Kleboniškio) pavojų keliančios „atsistojusios“ dalies demontavimo darbai nenutrūkstamai vyks ištisomis paromis, o intensyviausiai – nakties metu. Vairuotojams iki kovo pradžios teks rinktis alternatyvius maršrutus ir nusiteikti galimoms transporto spūstims. Per rytinį piką jos taps neišvengiamos.
Kauno miesto savivaldybės administracija praėjusį penktadienį surengė pasitarimą su rangovų („Kauno tiltai“), Valstybinės darbo inspekcijos ir Policijos atstovais. Per savaitgalį planuota iš viso supilti iki 9.000 m³ žemių apsauginį pylimą bei pradėti maždaug 400 tonų sveriančios tilto dalies ardymą.
Intensyviausi demontavimo darbai vyks naktimis, kai transporto srautai gerokai sumažėja. Ant šoninių tiltų bus uždaroma po vieną eismo juostą, paliekant vietos specialiajai technikai. Neatmetama, kad protarpiais gali prireikti riboti eismą A1 magistralėje.
Rangovai užtikrino ėmęsi būtinų saugumo priemonių – sumontuota speciali lazerinė sistema, milimetro tikslumu „stebinti“ nuvirtusią tilto konstrukciją. Bet koks jos kryptelėjimas būtų iškart užfiksuotas. Specialistai parengė technologinio projekto korekcijas, numatant saugias zonas technikai ir darbininkams, kad būtų išvengta papildomos rizikos.
NUSVIRO DĖL SOVIETMEČIO INŽINERINIŲ SPRENDIMŲ
Atnaujinti eismą Panerių gatve po tiltais tikimasi pirmomis kovo dienomis.
7-ojo dešimtmečio viduryje A.Meškinio tiltas per Nerį jau baigiamas demontuoti. Iki šiol rangovams sėkmingai pavyko išardyti tris jo dalis, tačiau paskutinė ketvirtoji tapo sudėtingu iššūkiu. Vertindami priežastis, dėl ko galutinė tilto dalis neišsilaikė ir nusviro nuo atramos, specialistai sako, kad tam įtakos galėjo turėti prieš pusę amžiaus priimti inžineriniai sprendimai – vietomis betono konstrukcijose aptikta gerokai mažiau plieno armatūros, lemiančios statinio tvirtumą.
Parengta pagal Kauno savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: Kauno savivaldybės.