Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija vakar nutarė, kad europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ kelia grėsmę šalies nacionaliniam saugumui, todėl „Lietuvos geležinkeliai“ negalėtų su ja pasirašyti sutarties.
LRT Radijas neseniai pranešė, jog 62,5 mln. eurų vertės sutartį dėl tilto statybų „Lietuvos geležinkeliai“ siūlo pasirašyti su Ispanijos bendrove, kurios du trečdalius akcijų pernai įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, kurią valdo stambi Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“. Šiai pernai rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis. Vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios Komisijos išvados dėl konkurso laimėtojos paprašė „Lietuvos geležinkeliai“.
Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija vakar nusprendė, jog naujo tilto per Neries upę statybos darbų pirkimo sandoris su atrinkta pirmos vietos laimėtoja neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1.510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų. Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM.
Parengta pagal LRT ir PILOTAS.LT informaciją.