Jau įpusėtas remontuoti ir restauruoti ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje – Lyduvėnų – tiltas. Šio Dubysos slėnį 42 metrų aukštyje skersai kertančio geležinkelio tilto prieigos taip pat bus pritaikytos visuomenei.
Raseinių rajone remontuojamas ir restauruojamas nacionalinio reikšmingumo kultūros paminklas – Lyduvėnų tiltas. Statinio techninio projekto tvarkybos darbų dalies projektą parengė nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialistas dr. Algirdas Steponavičius. Tilto tvarkybos darbus vykdo „LTG Infra“ skelbtą rangos konkursą laimėjusi bendrovė „Švykai“ (tvarkybos darbų vadovas – atestuotas nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialistas Mindaugas Švykas). PILOTAS.LT žiniomis, darbus planuojama užbaigti iki kitų metų pabaigos.
Nuo Lyduvėnų tilto bene geriausiai atsiveria vienas vaizdingiausių šalyje Dubysos slėnis, pasižymintis stačiais upės šlaitais bei išraiškingu kraštovaizdžiu. Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos kartu su „LTG Infra“ šiuo metu taip pat įgyvendina projektą „Lyduvėnų geležinkelio tilto techninio aptarnavimo tako pritaikymas lankytojams“. Baigus darbus, žmonės galės pasivaikščioti po tilto bėgiais įrengtu taku.
Siauriausią Dubysos slėnio vietą skrodžiančio Lyduvėnų tilto statyba užbaigta 1916 metų gegužės 25 dieną. 42 metrų aukščio ir 670 metrų ilgio tiltui statyti buvo naudojami Tytuvėnų senojo šilo medžiai. Įspūdingas tiltas buvo pavadintas Vokietijos kariuomenės vado feldmaršalo Paulo fon Hindenburgo vardu. Tai buvo didžiausias tokio tipo statinys Baltijos šalyse bei vienas didžiausių Europoje. Vis dėlto dėl nuolatinės gaisro grėsmės bei ribotų tilto apkrovos galimybių medinį tiltą nuspręsta perstatyti iš patvaresnių medžiagų. Plieninių konstrukcijų bei gelžbetoninių atramų 570 metrų ilgio, 45,5 m aukščio 2-asis tiltas baigtas statyti 1918 metų gegužės 17 dieną. Tačiau besitraukianti vokiečių kariuomenė 1944 metų liepos 26 dieną jį susprogdino. 1952 metais ant „vokiškojo“ tilto likučių pastatytas 3-iasis tiltas siekia 599 metrų ilgį ir 42 metrų aukštį. Tai gelžbetoninių atramų plieninis tiltas iš 9 santvarų – 6 sovietinių ir 3 išlikusių vokiškų. Šiuo metu per parą Lyduvėnų tiltu vidutiniškai pravažiuoja apie 12 traukinių.
Parengta pagal Kultūros paveldo departamento ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: ©PILOTAS.LT