Ispanijos kompanija IDOM pristatys „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektinius pasiūlymus. Šioje atkarpoje projektuojamas ir įspūdingas naujas inžinerinis statinys – 1,5 km ilgio tiltas per Neries upę.
ATKARPOS ILGIS – 12,2 KM
Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM liepos 1-ąją pristatys Jonavos rajone esančios atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektinius pasiūlymus (projekto vadovas Jorge Bernabeu Larena). Ši atkarpa yra 12,2 km ilgio, joje numatyti 2 kelių viadukai, 1 geležinkelio viadukas, 1 kelių tunelis, 2 regioninės stotelės ir 1 pralanka. Specialus mokslinis triukšmo modeliavimas leidžia nustatyti, kur reikia įrengti triukšmo mažinimo priemones – slopintuvus ir triukšmo barjerus. Šioje atkarpoje iš viso bus įrengta maždaug 746 m. triukšmo barjerų. Be to, 3 gyvūnų perėjos užtikrins jiems galimybę saugiai kirsti geležinkelį. Keliai Jonava-Čičinai-Smičkiai, Rogožiai-Čiūdai-Kulva ir Jonava-Kėdainiai-Šeduva kirs geležinkelį viadukais arba tuneliais. Siekiant užtikrinti geležinkelio ir gyventojų saugumą, visoje „Rail Baltica“ linijoje nebus vieno lygio sankirtų. Šioje atkarpoje bus uždaryti 4 vietiniai keliai. Geležinkelį kirsti bus galima vidutiniškai kas 4 kilometrus.
ĮSPŪDINGIAUSIAS STATINYS – TILTAS
Šioje atkarpoje projektuojamas įspūdingas inžinerinis statinys – tiltas per Neries upę. Tai bus vienas ilgiausių, 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltų Baltijos šalyse. Saugant aplinką, pačioje upėje nebus nei vienos atramos – 150 m. geležinkelio tilto kabos virš upės tam, kad žuvys galėtų laisvai migruoti, o vandens augmenija – vešėti.
Viešas „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektinių pasiūlymų svarstymas vyks liepos 1 dieną 17 val. Jonavos savivaldybėje – A.Kulviečio salėje (Žeimių g. 13, Jonava).
Sekcijos Kaunas-Ramygala detalusis techninis projektavimas planuojamas užbaigti 2021 metais. AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ jau pradėjo pasirengimą šios sekcijos statybos darbų pirkimui. Statybas taip pat planuojama pradėti kitąmet.
Parengta pagal „Rail Baltica“ informaciją.
Iki šiol mūsų didžiausias tiltas dirba Lyduvėnuose (1916 m; 1918 m; 1952 m.). Jis yra 599 metrų ilgio ir 42 aukščio. Taigi, naujasis Šveicarijos tiltas lenks senolį beveik triskart…
Pav.: IDOM.
diedas iš kaimo
( 2020-12-29 )
„150 m. geležinkelio tilto kabos virš upės tam, kad žuvys galėtų laisvai migruoti, o vandens augmenija – vešėti.“ – BUKESNĮ SAKINĮ (AR PATEISINAMĄ PRIEŽASTĮ, KODĖL NĖRA ATRAMŲ UPĖJE) SUNKU IR SUGALVOT BŪTŲ. Na bet vaistinėse vaistų nuo durnumo neparduoda, lėšos irgi ewrosojuzo – negi gaila jomis taškytis.
Tomas
( 2020-08-17 )
Pirmoje nuotraukoje kažkodėl vienkelis, nenumatyta elektrifikacija. tilto atramos geriausiu atveju pėsčiųjų tiltui, bet ne traukiniui.
mnmn
( 2020-06-16 )
tikra phantastica!