Šiuolaikišką Kopenhagos operos teatrą (arch. „Henning Larsen“) pėstute ar dviračiu nuo šiol pasiekti daug patogiau – ką tik specialiai tam atidarytas naujas 180 metrų ilgio tiltas. Šis architektūrinės firmos „Studio Bednarski“ inžinerinis kūrinys yra ne vien funkcionalus ar elegantiškas, bet ir pasižymi originalia technologija, kuri plečia tilto tipologiją ir net savotiškai pratęsia Danijos sostinės uostų tradicijas.
Prieš kelerius metus netikėtai nurungusi garsius architektus bei architektūrinės firmas – Zaha Hadid, „Arup“, „3XN“, „Henning Larsen“ ir kt. – naujo Kopenhagos tilto konkursą gana netikėtai laimėjo palyginti mažai žinoma firma „Studio Bednarski“. Laimėti jai padėjo iki tol tiltų statyboje nenaudotos slankiojančios technologijos idėja, kuri tilto veikimą paverstų originalia patirtimi. Architektai statinį projektavo it naują Kopenhagos viešąją erdvę.
Kartu su firmos „Flint & Neill“ konstruktoriais suprojektuotas Kopenhagos naujasis tiltas yra 180 m ilgio ir 50 m pločio. Kai jis atidarytas navigacijai, pėstieji gali mėgautis kanalo bei laivų vaizdais ar stebėti tilto veikimą nuo įrengtų specialių skulptūriškų platformų. Dėka itin subtiliai sklandžiai veikiančio mechanizmo nuo jų atrodo it tilto slankiojanti dalis sklęstų erdvėje. Beje, tilto plieniniai segmentai buvo pagaminti Lenkijoje ir atplukdyti į Daniją.
Kopenhagos naujasis tiltas iš karto tapo ne vien svarbus pėsčiųjų ir dviratininkų cirkuliacijai, bet ir populiari susitikimų vieta. Architektai sukūrė naujas viešąsias vietas tiek kanalo pakrantėse, tiek ir ant paties tilto. Jie tai pat pasistengė, jog šis statinys kuo mažiau įtakotų istorinį vietos kraštovaizdį bei neužstotų panoramų su Operos teatru. Toks miesto kūrimo pobūdis Kopenhagoje turi gilias tradicijas. Gal todėl šis tiltas yra greičiau nauja miesto urbanistinė erdvė nei tiesiog infrastruktūros objektas.
Parengta pagal „Studio Bednarski“ ir PILOTAS.LT informaciją.