OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TILTAS PAS RADVILAS: Architektas J.R.Palys Kėdainiams mezga ambicingą legendą

2017-02-10
Audrys Karalius

„Tiltas į pagrindinę Kėdainių senamiesčio aikštę – man yra didelis iššūkis. Gal net didžiausias gyvenime. Čia gi Radvilų miestas, vienas pažangiausių ano meto Europoje!“- sako architektas J.R.Palys.

Jurgis Rimvydas Palys yra didelis istorijos mėgėjas. Ypač tos istorijos, kur laivai, lėktuvai, visų rūšių mašinerijos, uostai, tiltai, konstrukcijos… Kartais man atrodo, kad jis dėka kažkokio nuotykio atsiliko nuo XIX a. architektūrinio ešelono, kai architektai išmanė ir konstruktyvą, ir detalių sąrangą, ir funkciją, ir technologiją, ir medžiagą.
Gal dėl to J.R.Palys nežino ir nemoka, kaip „daryti dizainą“, nes visą savo architektūrą iš esmės konstruoja. Ir forma ateina paskui sąrangą ir funkciją. O stilius ir estetika natūraliai gimsta iš mentalinio geno, todėl nėra jokio reikalo jais rūpintis papildomai.
Todėl visai gali būti, jog Kėdainiams labai pasisekė, kad jų pėsčiųjų tilto į Didžiosios Rinkos aikštę ėmėsi tokia patyrusi ir kūrybinga inžineriškai-architektūrinė galva.
Ar ne per garsiai pasakyta…?
Tikrai ne. Lietuvoje nūnai tiltų statoma mažai, patirties nėra. Originalios architektūros tiltų – vienetai. Du iš jų, bene geriausi, būtent ir suprojektuoti dalyvaujant J.R.Paliui: M.K.Čiurlionio tiltas per Nemuną Kaune ir Vytauto Didžiojo tilto per Nemuną rekonstrukcija (irgi Kaune).

Istorinis tiltas per Nevėžį Vilniaus kelią vedė į patį Kėdainių centrą – Didžiosios Rinkos aikštę. PILOTAS.LT archyvas. Pav:
inv_5996
inv_5731
inv_5718
kedainiutiltas-md

Žinoma, dirbant tokios unikalios istorijos mieste, kaip Kėdainiai, kur Radvilos buvo sukūrę pažangų ir ambicingą ekonominį-kultūrinį klasterį,- istorinis matmuo yra neišvengiamas. Tiksliau sakant – būtinas proistoriškas architektūrinis mentalitetas, gebantis kurti su istoriniu kontekstu sąjungą, o ne konfliktuojantis ir forma, ir architektūriniu žodynu, kaip kad atsitiko Didžiosios Rinkos aikštėje projektuojant biblioteką (PRB architektai).
Kaip žinia, istoriniame kontekste šiais laikais populiaru projektuoti trim būdais.
Pirmas: ignoruoti kontekstą, dovanojant jam architektūrinę staigmeną-kontrastą, grįstą egocentriška kūrybine išmone ir estetika (Dažnas, bet nerezultatyvus kol kas).
Antras: atkurti buvusią materiją tiksliai ir skrupulingai, nuosekliai remiantis gausiais ikonografiniais duomenimis ir tyrimais (Lietuvoje itin retas).
Trečias: romantizuoti, sukuriant „iš tolo panašią – iš arti banalią“ abstraktaus personažinio statinio repliką, kurios „tikrovė“ nekelia abejonių tik Brailio rašto skaitytojams ir kičo kolekcininkams su jų Baikalo nerpos kailinių nešiotojomis.
J.R.Palys eina ketvirtuoju keliu. Rizikingu, bet sėkmės atveju, dovanosiančiu lygiavertę kokybę radvilinei Kėdainių prabai.
Architektas J.R.Palys audžia mintį, kad naujasis tiltas turėtų ne tik sujungti Nevėžio krantus, bet ir miestą su upe. J.R.Palio piešiniai:

r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09-1r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09-3Model

Kūrybiškas istorinės patirties interpretavimas, kaip minėjau, slidus reikalas. Dažniausiai kvadužėlių sluoksniuose šis metodas atmetamas, kaip ideologoškai sunkiai suvaldomas ir atpažįstamas. Be to, moksliškai-metodiškai neteisingas – nes remiasi ne faktais (iškasenomis ir archyvenomis), o kūryba. Laisva ir neprotokoline…
Tačiau kūrybos fenomenas ir glūdi tame, kad giliai temą suprantantis menininkas geba ją interpretuoti, pratęsti, išplėtoti naujoje erdvėje ir naujoje medžiagoje, sukurdamas naują produktą, kupiną senų syvų, seno skonio, senų pasakojimų.
Į paviršutiniškumą linkusioje meinstryminėje architektūroje tokių pavyzdžių nerasime, tačiau pasaulis jų turi, pažįsta, didžiuojasi. Mums tokie opusai labiau pažįstami iš grynųjų menų: B.Kutavičiaus muzikos, S.Gedos poezijos, S.Eidrigevičiaus ar P.Repšio dailės.
Tai, ką architektas J.R.Palys (bendraautorė Ieva Palytė-Veilandienė) konstruoja Kėdainiams, būtent ir vertinu kaip autorinę istorinio tilto temos interpretaciją – sąmoningą, motyvuotą, disciplinuotą. Tačiau šiuo atveju naująjį tiltą netgi vadinti „nauju“ didelio noro nėra – nes jis neturi naujumo geno, kai kam atrodančio kaip savaiminė vertybė.
Taigi, nors Kėdainių tiltas ir naujas, tačiau neturi mados dimensijos ir neskleidžia mados propagandos.
Praba yra, vertė yra, stilius yra, o mados – ne.
Nes nėra „naujų“ atradimų, „naujų“ stulbinančių formų, „naujų“ lozungų ir pareiškimų, kaip reikia gyventi architektūrinį gyvenimą „nuo šiandien“.
Ar tai trūkumas tiltui, kaip architektūros kūriniui? Priešingai – tai privalumas, turint omeny aukštos prabos Radvilų miesto istorinį kontekstą, kurio orkestruotei visai netrūksta naujų revoliucingų pareiškimų.
Kėdainių senamiestį lygiaverčiai praturtinti gali tik darnus ir brandžios kokybės architektūrinis indėlis. Ir, esu absoliučiai tikras, kad jo liudininku mes būtent ir esame…
Rupi, vyriškai suręsta medinės tilto santvaros, nutūpusios ant esamų betoninių atramų sukuria ne tik konstruktyvų pagrindą grakščiam tiltotakio šuoliui per Nevėžį, bet ir suformuoja įspūdingą erdvinį koridorių į aikštę.
Istoriniams tiltams, o ypač medinės konstrukcijos, būdingas architektūrinis-erdvinis koridorius, kuris dažnai netgi turėdavo stogą. Manyčiau, kad toks erdvinis sprendimas be žodžių paverčia Kėdainių tiltą istoriniu tipažu ir, tikėtina, miestiečių bus pamėgtas ir pamiltas. Nes „koridorinis“ tiltas apart savo įspūdingos išvaizdos sukuria ir jaukią naminę, interjerinę nuotaiką.
Kita vertus, „eifelinė“ struktūra suteikia Kėdainių tiltui ir aukštesnę nei vien utilitarią hierarchiją.
J.R.Palio tiltas turėtų atkurti pašlijusią urbanistinę pusiausvyrą, kuri nuo Evangelikų reformatų bažnyčios ir Didžiosios Rinkos aikštės bejėgiškai nulinksta Nevėžio pusėje.
Gali būti, kad Kėdainių vyr.architekto Vytauto Kundroto minėti planai ties naujuoju tiltu įrengti nedidelį uostą vytinėms (tradicinis lietuviškas upių laivas), dar labiau sustiprintų istorinį Kėdainių branduolį ir jo akvaurbanistinę potenciją.

Pėsčiųjų tiltas į Kėdainių senamiesčio širdį – autorinė istorinės temos interpretacija. Architektai: J.R.Palys ir I.Palytė-Veilandienė. Foto: A.Bružas:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Komentarai

  1. Kurejai ir statytojai, galvokite pirmiausia apie senyvus zmones ar judejimo negale turincius, kuriems si tilteli reikes iveikti!!!!

  2. Gerbiamas autorius turėtų neįmti labai į širdį piktų replikų, kurios čia atsirado dėl pykčio ir provincialaus įtarumo bet kokiems pokyčiams. Labai džiaugiuosi, kad mano Kėdainiai eina į priekį ir darosi vis solidesni savo kultūra. Manau, kad čia rašantys pikti žmonės net nežino Radvilų indėlio į mūsų miestą, nes vis dar ilgisi nemokamų Uspaskicho triukų. Gerbiamam autoriui palinkėsiu kantrybės ir pasisekimo. Jūsų tiltas yra nuostabus ir jaučiu, kad taps dar viena Kėdainių ikona.

    • Miestas jau gražus ir išskirtinis tik nereikia jo darkyti. Gerbiamas Gidas galėtų apšviesti „neišmanėlius“ apie Radvilų indėlį į miestą ir ką reiškia ta kreiva, nebaigta pentagrama-tiltas, papasakoti kokie ryšiai sieja „išskirtinį“ architektą ir Kėdainių savivaldybę (užsakovą), kodėl reik rinktis iš vieno varianto, nueiti ant „Vaivotykštės“ tilto ir „pasigrožėti“ Nevėžiu (nes čia kažkas panašaus nusimato). Kėdainiams jau kuris laikas aikštes ir tiltus stato tie kurie nei aikštėse būna, nei tiltais vaikšto. Ikonų poreikis rodo vis tą patį varganą provincijos kompleksą ir svajones apie savo Eifelio bokštą, o tokie tekstai apie tokius tiltus žiauriai smirdi korupcija. Mažučiai.

  3. Pakilimas, kad praplauktų po tiltu gal ir gerai, bet ar tikrai grožėsimės Nevėžiu nuo tilto.? Panašu, kad labaiu teks „grožėtis“ ta stilizuota pentagrama ir kreivų balkių rikiuotėmis. Pezalinis tiltas pezalinis ir tekstas apie jį.

  4. jooo

  5. Grakščiai dinamiškas, humaniškas kūrinys. Sėkmės randant dialogą su jautria vietine fauna. Atstovėkit savo poziciją gerb. Palį.

  6. Išprotėjes architektas. Visai nepatogus tiltas bus. Gerai,kad dar ne „beždžionių tiltą“ pakabins.
    Manau, kuriant tokius projektus, pirmiausia reiktų pasiūlyti kelis variantus ir duoti miestelėnams nuspręsti, kuris jų labiausiai tiktu miestui ir jiems patiems.
    O dabar daroma,kaip visada. Valdininkai sumastė, įvertino kosminem kainom ir padarė bileką. Pavizdys: „ramybės sveras“. 7 milijonai iš biudžeto, nei naudos miestui,nei grožio.

    • R.PALYS
      Gerbiamieji, prašom nepergyventi dėl tilto tako statumo., kuris parodytas tilto makete.Ten tik pirminė idėja. Tikruose brėžiniuose tilto takas žymiai lėkštesnis,apskaičiuotas pagal normas ir pritaikytas neįgaliesiems.Be to ir nebus slidus, kadangi takas numatytas iš skersinių rupių tąšelių. Manau, kad bus labai smagu lengvai pakilus stebėti ne tik senamiestį, bet ir Nevėžį, o po paaukštinta vidurine anga galės praplaukti numatyta įsigyti vytinė su stiebu ir kiti plokščiadugniai laiveliai. Nevėžio vagą numatoma šiek tiek pagilinti ir prižiūrėti. Ir bendrai šioks toks tilto pakilimas turi ir tam tikrą atrakciją.Tikiu, kad viskas bus gerai.

  7. Išprotėjes architektas. Visai nepatogus tiltas bus. Gerai,kad dar ne „beždžionių tiltą“ pakabins.
    Manau, kuriant tokius projektus, pirmiausia reiktų pasiūlyti kelis variantus ir duoti miestelėnams nuspręsti, kuris jų labiausiai tiktu miestui ir jiems patiems.
    O dabar daroma,kaip visada. Valdininkai sumastė, įvertino kosminem kainom ir padarė bileką. Pavizdys: „ramybės sveras“. 7 milijonai iš biudžeto, nei naudos miestui,nei grožio.

  8. gene pensininkai su vaikais gales cuozineti ant uzpaklio ziema bus 2-1 me atrakcionai

  9. Sugalvokit ka nors kito. Zmonems bus nepatogu vaikscioti. As pats nebaives inzinerijos bet suprojaktuociau geresni tilta atsizvelkdamas i pategu vaiksciojima ir grazia isvaisda!!!

  10. Suprojektuota neblogai bet idomu dėl to banguoto tako ar ten nesusidarys ledas ir ar neprisidarys traumų pestieji

  11. Reikia pagirti siuo atveju ne tik architekta Pali, bet ir Kedainiu valdzia. Solidus mietietiskas mastymas.

  12. Labai gražus sumanymas,
    Sveikinam autoriû, sèkmes!
    Algirdas

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

keram_pa_170200_www

3 MIESTAI, 3 KERAMIKAI: Keramikos paroda „Kuo gyvenu“ Kėdainiuose

2017 vasario 27Be komentarųPILOTAS.LT

Kėdainiuose, Janinos Monkutės-Marks muziejuje-galerijoje atidaroma keramikos paroda „Kuo gyvenu“. Parodoje pristatomi 3 vyresniosios kartos keramikai iš skirtingų Lietuvos miestų: Daiva Ložytė (Klaipėda), Algimantas Patamsis (Vilnius)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TILTAS PAS RADVILAS: Architektas J.R.Palys Kėdainiams mezga ambicingą legendą

2017 vasario 1015 KomentarųAudrys Karalius

„Tiltas į pagrindinę Kėdainių senamiesčio aikštę – man yra didelis iššūkis. Gal net didžiausias gyvenime. Čia gi Radvilų miestas, vienas pažangiausių ano meto Europoje!“- sako

images_pulsas_foto_4866_liest_kd_161100_e01_xxx

OBJEKTAI, KURIUOS GALIMA LIESTI: Tarptautinė meno paroda Kėdainiuose

Meno galerijose ir įvairiuose muziejuose susiduriame su žodiniu, rašytiniu ir netgi vaizdiniu draudimu „Eksponatai rankomis neliečiami“. Pirmoji šiuolaikinės tekstilės paroda „Objektai, kuriuos galima liesti“ buvo

images_phocagallery_4776_aplin_apdo_1609_4776_palys_po_160900_e01_bra

PAGERBTI KŪRYBIŠKIAUSI://APLINKOS MINISTERIJA ĮTEIKĖ APDOVANOJIMUS

Aplinkos ministerija įteikė 3 apdovanojimus už kūrybinius laimėjimus urbanistikos ir architektūros srityse. Šiemet jie atiteko architektams Jurgiui Rimvydui Paliui ir Ievai Jurgitai Palytei Veilandienei už

images_phocagallery_4731_tilta_kope_1609_4731_tilta_dk_160900_e01_xxx

PIRMAS SLANKIOJAMAS TILTAS://GRAKŠTI NAUJA KOPENHAGOS VIEŠOJI ERDVĖ

Šiuolaikišką Kopenhagos operos teatrą (arch. „Henning Larsen“) pėstute ar dviračiu nuo šiol pasiekti daug patogiau – ką tik specialiai tam atidarytas naujas 180 metrų ilgio

images_phocagallery_4711_tilta_lond_1608_4711_garde_gb_160800_e01_xxx

DAR ŽALESNIS LONDONAS://TEMZĘ PERŽENGS 30 M PLOČIO TILTAS-SODAS

2016 rugpjūčio 26Be komentarųArtūras Karka

Pastaraisiais metais neįtikėtinai sparčiai plėtojamas Londonas dėmesio skiria ne vien masyviems komerciniams projektams, bet ir naujiems urbanistiniams akcentams, šiuolaikiškais bruožais pildančiais šio istorinio miesto veidą.

images_phocagallery_4629_palys_metu_1607__tit_16.07.01_j.r.palys_fkaa

NUOSEKLIAI KAUNOFILIŠKAS://KAUNO METŲ ARCHITEKTU TAPO JURGIS RIMVYDAS PALYS

Kauno architektų cechas, pažymėdamas Liepos 1-ąją – Architektų dieną, išrenka sėkmingiausiai dirbusius kolegas, fiksuoja reikšmingiausius architektūrinius įvykius Kauno krašte. Nepriklausomas architektūros ir kultūros portalas PILOTAS.LT

images_straipsniu_foto_4600_tit2_e15_bra

SENAMIESČIO GATVĖS DIZAINAS:// AR IŠMESIME ORIGINALUS DĖL SERIJINĖS PIGUVOS?

Į Kauno senamiestį pastaruoju metu įsisuko chunveibiniško “modernizavimo” entuziastai, kurie iš komercinių paskatų arba iš visiško neišmanymo keičia originalius gatvės dizaino elementus naujomis tipinėmis štampuotėmis.

images_phocagallery_4549_sraig_post_1605_4549_tit_e22_bra

AEROARCHITEKTŪRA KAUNE://AVIACIJOS LOPŠYJE – SPINDINTIS ARCHITEKTŪRINIS KŪNAS

Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome ką tik iškilmingai kareiviams perduotas Karinių oro pajėgų aviacijos bazės paieškos ir gelbėjimo postas. Aerodromo saulėje spindintis naujas metalinis „kūnas“

images_straipsniu_foto_4543_tilta_al_160500_e01_xxx

PĖSTIESIEMS IR DVIRATININKAMS://ALYTUJE ATIDAROMAS 38 METRŲ TILTAS

Alytuje atidaromas aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas. Ties piliakalniu ir Dainų slėniu per Nemuną permestas statinys – pirmas vien pėstiesiems ir dviratininkams skirtas Alytaus

images_phocagallery_4532_karin_post_1605_4532_karin_kn_160500_e07_bra

SRAIGTASPARNIŲ BAZĖ://ALEKSOTE „NUTŪPĖ“ TECHNIŠKAS KARINIŲ PAJĖGŲ POSTAS

Kauno savivaldybė šiandien karinėms pajėgoms oficialiai perduoda naują Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postą. „Žvynuotąjį“ techniškos išvaizdos statinį Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorijoje „nutupdė“

images_phocagallery_4441_gdans_tilt_1604_4441_tilta_pl_160400_e06_xxx

TILTAS DINAMIŠKAM GDANSKUI://FUNKCIONALI SKULPTŪRA PO SENUOJU KRANU

Tiltas Gdanske (arch. Studio Bednarski Ltd.), 1-oji v. Gdansko miesto savivaldybė pernai surengė tilto per Motlavos upę tarptautinį architektūros idėjų konkursą, kuriame dalyvavo 7 kviestiniai

images_phocagallery_4416_tilta_tint_1603_4416_tilta_gb_160300_e05_xxx

IŠ DABARTIES Į PRAEITĮ://LAIMĖJO PAPRASTAS, BET SIMBOLIŠKAS TILTO SPRENDIMAS

PILOTAS.LT beveik prieš metus rašė apie Anglijos paveldo organizacijos rengiamą konkursą tilto į Tintagelio pilį. Kaip manoma, būtent šioje pilyje yra gimęs legendinis Anglijos karalius

images_straipsniu_foto_4400_vilos_ne_090700_e01_bra

MEDIS LIETUVOS ARCHITEKTŪROJE://PARODA KĖDAINIŲ KRAŠTO MUZIEJUJE

Kėdainiuose atidaroma Lietuvos architektų sąjungos parengta paroda „Medis Lietuvos architektūroje“. Architektūros tyrinėtojų kolektyvo sukurta paroda glaustai pristato medinės architektūros Lietuvoje įvairovę, nagrinėja būdingiausius ir išskirtinius

images_phocagallery_4114_miski_memo_1511_4114_tit-1 fbra

VĖLINIŲ MINTYS:// ALGIMANTAS MIŠKINIS TIKĖJO DARNIU ARCHITEKTŪROS SAMBŪVIU

Prieš porą savaičių atsisveikinome su didžiu žmogumi, akademiku Algimantu Miškiniu. Tai be galo didelė netektis mūsų architektūrai. Laidotuvės buvo itin kuklios, palydinčiųjų į Karmėlavos kapines

images_phocagallery_3832_tilta_siks_1506_3832_tilta_nl_150600_e02_xxx

REKREACIJA OLANDIŠKAI://TILTAS TARNAUS ŽMONĖMS IR ŠIKŠNOSPARNIAMS

Tiltas gali ne tik tarnauti susisiekimui, bet ir atlikti kokią nors papildomą funkciją. Pavyzdžiui, būti ir puikiais gyvūnų namais. Firma „Next Architects“ Olandijoje suprojektavo tiltą,

images_phocagallery_3799_R.Palys. Damba_2_3799_tit-3_Palys damba

DVIVEIDIS KAUNAS: KODĖL MIESTAS SUKA NUGARĄ NEMUNUI IR NERIAI?

2015 gegužės 255 KomentaraiRimvydas Palys

Perskaičius "Pilote" straipsnį "Parduotas krantas" apėmė šiurpas. Net ne šiurpas, o baisus įtūžis ir neviltis. Pasirodo Kauną apėmęs kažkoks pragaištingas dviveidiškumas: vieną kalbame, o elgiamės visai

images_phocagallery_3785_tilta_popi_1505_3785_tilta_e05

BE VARŽTŲ IR KLIJŲ://ANGLIJOJE PASTATYTAS PIRMAS VISIŠKAI POPIERINIS TILTAS

Iš popieriaus galima pasidaryti beveik viską. Britų menininkui Steve‘ui Messamui (Steve Messam) iš šios medžiagos pavyko padaryti ko anksčiau nebuvo pavykę niekam – pastatyti tiltą.

images_phocagallery_3776_tilta_alyt_1505_3776_tilta_al_150500_e01_xxx

AUKŠČIAUSIAS LIETUVOJE://NUTUPDYTA 92 METRŲ ILGIO ALYTAUS TILTO SANTVARA

Alytuje įsibėgėjo 250 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių tilto per Nemuną statybos darbai. Ypač didelio vietos visuomenės susidomėjimo susilaukė centrinio tarpatramio plieninės santvaros užkėlimas, kuriam

images_straipsniu_foto_3259_accoy_me_140900_e01_xxx

EKSTREMALI „ACCOYA“ MEDIENA://GRAKŠTUS TILTAS Į OLANDIJOS TVIRTOVĘ

XVIII amžiaus Olandijos tvirtovė Ravelijn op den Zoom statyta gynybai, todėl ją galima buvo pasiekti nebent laivu. Istorinė tvirtovė nūnai labai praverčia vietos šventėms, o

images_pulsas_foto_2767_tilta_kl_120700_e01_BRA

KLAIPĖDOS PILIES TILTO REMONTAS://PAŽADĖJO BAIGTI IKI KITŲ METŲ PABAIGOS

Klaipėdoje pradėtas pakeliamojo Pilies tilto remontas. Vieno iš trijų miesto tiltų per Danės upę rangos darbų su inžinerinėmis paslaugomis vertė siekia 11 mln. 576 tūkst.

images_phocagallery_2730_tilta_next_1311_2730_tilta_ki_131100_e01_xxx

ARCHITEKTŪRINIS KINŲ MAZGAS://PAGRINDINĮ VAIDMENĮ PATIKĖJO PĖSČIŲJŲ TILTUI

Pastaraisiais metais, ko gero, daugiau architektūros įvykių vyksta ne senojoje gerojoje Vakarų Europoje ar Jungtinėse Amerikos valstijose, bet Kinijoje. Ši didžiulė urbanistiškai sparčiai besiplėtojanti Azijos

images_pulsas_foto_2719_tilta_kn_131000_e01_xxx

PANEMUNĖS TILTO STATYBOS://BELAUKDAMI SIJŲ, ATVERS LAIKINĄJĮ TILTELĮ

Kaune toliau tęsiamos naujo Panemunės tilto statybos. Kaip praneša miesto savivaldybė, čia ant sutvirtintų senųjų atramų ruošiamasi montuoti naujas daugiau nei 3 metrų aukščio sijas.

images_phocagallery_2590_arena_keda_1308_2590_arena_ke_130800_e13_xxx

IT VOKIŠKA MAŠINA://KĖDAINIŲ ARENA TESTUOJA DU NAUJUS MODELIUS

2013 rugpjūčio 206 KomentaraiAlmantas Bružas

Rugpjūčio pradžioje Lietuvos krepšinio rinktinė svečiavosi Kėdainiuose, kur pergale prieš belgų krepšininkus atidarė naują sporto areną. Šį vos per 14 mėnesių pastatytą universalų ir šiuolaikišką

images_phocagallery_2140_kalna_dvar_1212_2140_kalna_dv_121200_e02_xxx

PRECEDENTAS PAVELDOSAUGOJE://V.USPASKICHO DVARĄ PERIMA VALSTYBĖ

Viktoro Uspaskicho verslo bendrovės valdomas Kalnaberžės dvaras grąžinamas valstybei – tokį sprendimą neseniai priėmė Panevėžio apygardos teismas. Kaip PILOTUI.LT pažymėjo Kultūros paveldo departamento (KPD) Kauno