OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TILTAS PAS RADVILAS: Architektas J.R.Palys Kėdainiams mezga ambicingą legendą

2017-02-10
Audrys Karalius

„Tiltas į pagrindinę Kėdainių senamiesčio aikštę – man yra didelis iššūkis. Gal net didžiausias gyvenime. Čia gi Radvilų miestas, vienas pažangiausių ano meto Europoje!“- sako architektas J.R.Palys.

Jurgis Rimvydas Palys yra didelis istorijos mėgėjas. Ypač tos istorijos, kur laivai, lėktuvai, visų rūšių mašinerijos, uostai, tiltai, konstrukcijos… Kartais man atrodo, kad jis dėka kažkokio nuotykio atsiliko nuo XIX a. architektūrinio ešelono, kai architektai išmanė ir konstruktyvą, ir detalių sąrangą, ir funkciją, ir technologiją, ir medžiagą.
Gal dėl to J.R.Palys nežino ir nemoka, kaip „daryti dizainą“, nes visą savo architektūrą iš esmės konstruoja. Ir forma ateina paskui sąrangą ir funkciją. O stilius ir estetika natūraliai gimsta iš mentalinio geno, todėl nėra jokio reikalo jais rūpintis papildomai.
Todėl visai gali būti, jog Kėdainiams labai pasisekė, kad jų pėsčiųjų tilto į Didžiosios Rinkos aikštę ėmėsi tokia patyrusi ir kūrybinga inžineriškai-architektūrinė galva.
Ar ne per garsiai pasakyta…?
Tikrai ne. Lietuvoje nūnai tiltų statoma mažai, patirties nėra. Originalios architektūros tiltų – vienetai. Du iš jų, bene geriausi, būtent ir suprojektuoti dalyvaujant J.R.Paliui: M.K.Čiurlionio tiltas per Nemuną Kaune ir Vytauto Didžiojo tilto per Nemuną rekonstrukcija (irgi Kaune).

Istorinis tiltas per Nevėžį Vilniaus kelią vedė į patį Kėdainių centrą – Didžiosios Rinkos aikštę. PILOTAS.LT archyvas. Pav:
inv_5996
inv_5731
inv_5718
kedainiutiltas-md

Žinoma, dirbant tokios unikalios istorijos mieste, kaip Kėdainiai, kur Radvilos buvo sukūrę pažangų ir ambicingą ekonominį-kultūrinį klasterį,- istorinis matmuo yra neišvengiamas. Tiksliau sakant – būtinas proistoriškas architektūrinis mentalitetas, gebantis kurti su istoriniu kontekstu sąjungą, o ne konfliktuojantis ir forma, ir architektūriniu žodynu, kaip kad atsitiko Didžiosios Rinkos aikštėje projektuojant biblioteką (PRB architektai).
Kaip žinia, istoriniame kontekste šiais laikais populiaru projektuoti trim būdais.
Pirmas: ignoruoti kontekstą, dovanojant jam architektūrinę staigmeną-kontrastą, grįstą egocentriška kūrybine išmone ir estetika (Dažnas, bet nerezultatyvus kol kas).
Antras: atkurti buvusią materiją tiksliai ir skrupulingai, nuosekliai remiantis gausiais ikonografiniais duomenimis ir tyrimais (Lietuvoje itin retas).
Trečias: romantizuoti, sukuriant „iš tolo panašią – iš arti banalią“ abstraktaus personažinio statinio repliką, kurios „tikrovė“ nekelia abejonių tik Brailio rašto skaitytojams ir kičo kolekcininkams su jų Baikalo nerpos kailinių nešiotojomis.
J.R.Palys eina ketvirtuoju keliu. Rizikingu, bet sėkmės atveju, dovanosiančiu lygiavertę kokybę radvilinei Kėdainių prabai.
Architektas J.R.Palys audžia mintį, kad naujasis tiltas turėtų ne tik sujungti Nevėžio krantus, bet ir miestą su upe. J.R.Palio piešiniai:

r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09-1r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09-3Model

Kūrybiškas istorinės patirties interpretavimas, kaip minėjau, slidus reikalas. Dažniausiai kvadužėlių sluoksniuose šis metodas atmetamas, kaip ideologoškai sunkiai suvaldomas ir atpažįstamas. Be to, moksliškai-metodiškai neteisingas – nes remiasi ne faktais (iškasenomis ir archyvenomis), o kūryba. Laisva ir neprotokoline…
Tačiau kūrybos fenomenas ir glūdi tame, kad giliai temą suprantantis menininkas geba ją interpretuoti, pratęsti, išplėtoti naujoje erdvėje ir naujoje medžiagoje, sukurdamas naują produktą, kupiną senų syvų, seno skonio, senų pasakojimų.
Į paviršutiniškumą linkusioje meinstryminėje architektūroje tokių pavyzdžių nerasime, tačiau pasaulis jų turi, pažįsta, didžiuojasi. Mums tokie opusai labiau pažįstami iš grynųjų menų: B.Kutavičiaus muzikos, S.Gedos poezijos, S.Eidrigevičiaus ar P.Repšio dailės.
Tai, ką architektas J.R.Palys (bendraautorė Ieva Palytė-Veilandienė) konstruoja Kėdainiams, būtent ir vertinu kaip autorinę istorinio tilto temos interpretaciją – sąmoningą, motyvuotą, disciplinuotą. Tačiau šiuo atveju naująjį tiltą netgi vadinti „nauju“ didelio noro nėra – nes jis neturi naujumo geno, kai kam atrodančio kaip savaiminė vertybė.
Taigi, nors Kėdainių tiltas ir naujas, tačiau neturi mados dimensijos ir neskleidžia mados propagandos.
Praba yra, vertė yra, stilius yra, o mados – ne.
Nes nėra „naujų“ atradimų, „naujų“ stulbinančių formų, „naujų“ lozungų ir pareiškimų, kaip reikia gyventi architektūrinį gyvenimą „nuo šiandien“.
Ar tai trūkumas tiltui, kaip architektūros kūriniui? Priešingai – tai privalumas, turint omeny aukštos prabos Radvilų miesto istorinį kontekstą, kurio orkestruotei visai netrūksta naujų revoliucingų pareiškimų.
Kėdainių senamiestį lygiaverčiai praturtinti gali tik darnus ir brandžios kokybės architektūrinis indėlis. Ir, esu absoliučiai tikras, kad jo liudininku mes būtent ir esame…
Rupi, vyriškai suręsta medinės tilto santvaros, nutūpusios ant esamų betoninių atramų sukuria ne tik konstruktyvų pagrindą grakščiam tiltotakio šuoliui per Nevėžį, bet ir suformuoja įspūdingą erdvinį koridorių į aikštę.
Istoriniams tiltams, o ypač medinės konstrukcijos, būdingas architektūrinis-erdvinis koridorius, kuris dažnai netgi turėdavo stogą. Manyčiau, kad toks erdvinis sprendimas be žodžių paverčia Kėdainių tiltą istoriniu tipažu ir, tikėtina, miestiečių bus pamėgtas ir pamiltas. Nes „koridorinis“ tiltas apart savo įspūdingos išvaizdos sukuria ir jaukią naminę, interjerinę nuotaiką.
Kita vertus, „eifelinė“ struktūra suteikia Kėdainių tiltui ir aukštesnę nei vien utilitarią hierarchiją.
J.R.Palio tiltas turėtų atkurti pašlijusią urbanistinę pusiausvyrą, kuri nuo Evangelikų reformatų bažnyčios ir Didžiosios Rinkos aikštės bejėgiškai nulinksta Nevėžio pusėje.
Gali būti, kad Kėdainių vyr.architekto Vytauto Kundroto minėti planai ties naujuoju tiltu įrengti nedidelį uostą vytinėms (tradicinis lietuviškas upių laivas), dar labiau sustiprintų istorinį Kėdainių branduolį ir jo akvaurbanistinę potenciją.

Pėsčiųjų tiltas į Kėdainių senamiesčio širdį – autorinė istorinės temos interpretacija. Architektai: J.R.Palys ir I.Palytė-Veilandienė. Foto: A.Bružas:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Komentarai

  1. Tilto projektas tragiškas, bet realizacija savo neproporcingu masteliu pranoko ir projektą…kraupu

  2. Aš taipogi sutinku su komentarais, jog netinka šitaip suprojektuotas tiltas, reikia būtinai pamąstyti apie senyvo amžiaus žmonių patogumą, nes pagrindas pėsčiujų bus vaikai ir pagyvenę žmonės, nes kas į ir iš mokyklos, kas į kapus .

  3. Čiuožykla

  4. Kurejai ir statytojai, galvokite pirmiausia apie senyvus zmones ar judejimo negale turincius, kuriems si tilteli reikes iveikti!!!!

  5. Gerbiamas autorius turėtų neįmti labai į širdį piktų replikų, kurios čia atsirado dėl pykčio ir provincialaus įtarumo bet kokiems pokyčiams. Labai džiaugiuosi, kad mano Kėdainiai eina į priekį ir darosi vis solidesni savo kultūra. Manau, kad čia rašantys pikti žmonės net nežino Radvilų indėlio į mūsų miestą, nes vis dar ilgisi nemokamų Uspaskicho triukų. Gerbiamam autoriui palinkėsiu kantrybės ir pasisekimo. Jūsų tiltas yra nuostabus ir jaučiu, kad taps dar viena Kėdainių ikona.

    • Miestas jau gražus ir išskirtinis tik nereikia jo darkyti. Gerbiamas Gidas galėtų apšviesti „neišmanėlius“ apie Radvilų indėlį į miestą ir ką reiškia ta kreiva, nebaigta pentagrama-tiltas, papasakoti kokie ryšiai sieja „išskirtinį“ architektą ir Kėdainių savivaldybę (užsakovą), kodėl reik rinktis iš vieno varianto, nueiti ant „Vaivotykštės“ tilto ir „pasigrožėti“ Nevėžiu (nes čia kažkas panašaus nusimato). Kėdainiams jau kuris laikas aikštes ir tiltus stato tie kurie nei aikštėse būna, nei tiltais vaikšto. Ikonų poreikis rodo vis tą patį varganą provincijos kompleksą ir svajones apie savo Eifelio bokštą, o tokie tekstai apie tokius tiltus žiauriai smirdi korupcija. Mažučiai.

  6. Pakilimas, kad praplauktų po tiltu gal ir gerai, bet ar tikrai grožėsimės Nevėžiu nuo tilto.? Panašu, kad labaiu teks „grožėtis“ ta stilizuota pentagrama ir kreivų balkių rikiuotėmis. Pezalinis tiltas pezalinis ir tekstas apie jį.

    • Gėda už tave.. 🙂 Būk geras, padaryk visiems paslauga ir nutilk 🙂

  7. jooo

  8. Grakščiai dinamiškas, humaniškas kūrinys. Sėkmės randant dialogą su jautria vietine fauna. Atstovėkit savo poziciją gerb. Palį.

  9. Išprotėjes architektas. Visai nepatogus tiltas bus. Gerai,kad dar ne „beždžionių tiltą“ pakabins.
    Manau, kuriant tokius projektus, pirmiausia reiktų pasiūlyti kelis variantus ir duoti miestelėnams nuspręsti, kuris jų labiausiai tiktu miestui ir jiems patiems.
    O dabar daroma,kaip visada. Valdininkai sumastė, įvertino kosminem kainom ir padarė bileką. Pavizdys: „ramybės sveras“. 7 milijonai iš biudžeto, nei naudos miestui,nei grožio.

    • R.PALYS
      Gerbiamieji, prašom nepergyventi dėl tilto tako statumo., kuris parodytas tilto makete.Ten tik pirminė idėja. Tikruose brėžiniuose tilto takas žymiai lėkštesnis,apskaičiuotas pagal normas ir pritaikytas neįgaliesiems.Be to ir nebus slidus, kadangi takas numatytas iš skersinių rupių tąšelių. Manau, kad bus labai smagu lengvai pakilus stebėti ne tik senamiestį, bet ir Nevėžį, o po paaukštinta vidurine anga galės praplaukti numatyta įsigyti vytinė su stiebu ir kiti plokščiadugniai laiveliai. Nevėžio vagą numatoma šiek tiek pagilinti ir prižiūrėti. Ir bendrai šioks toks tilto pakilimas turi ir tam tikrą atrakciją.Tikiu, kad viskas bus gerai.

  10. Išprotėjes architektas. Visai nepatogus tiltas bus. Gerai,kad dar ne „beždžionių tiltą“ pakabins.
    Manau, kuriant tokius projektus, pirmiausia reiktų pasiūlyti kelis variantus ir duoti miestelėnams nuspręsti, kuris jų labiausiai tiktu miestui ir jiems patiems.
    O dabar daroma,kaip visada. Valdininkai sumastė, įvertino kosminem kainom ir padarė bileką. Pavizdys: „ramybės sveras“. 7 milijonai iš biudžeto, nei naudos miestui,nei grožio.

  11. gene pensininkai su vaikais gales cuozineti ant uzpaklio ziema bus 2-1 me atrakcionai

  12. Sugalvokit ka nors kito. Zmonems bus nepatogu vaikscioti. As pats nebaives inzinerijos bet suprojaktuociau geresni tilta atsizvelkdamas i pategu vaiksciojima ir grazia isvaisda!!!

  13. Suprojektuota neblogai bet idomu dėl to banguoto tako ar ten nesusidarys ledas ir ar neprisidarys traumų pestieji

  14. Reikia pagirti siuo atveju ne tik architekta Pali, bet ir Kedainiu valdzia. Solidus mietietiskas mastymas.

  15. Labai gražus sumanymas,
    Sveikinam autoriû, sèkmes!
    Algirdas

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Tilto per Nerį konkursas

ŽENGS PER NERĮ: Paskelbtas pėsčiųjų tilto Vilniuje architektūros konkursas

2018 gruodžio 112 KomentaraiPILOTAS.LT

Po 15 metų pertraukos Vilnius vėl planuoja naują tiltą – kartu su Lietuvos architektų sąjunga (LAS) paskelbė atvirą pėsčiųjų tilto per Neries upę architektūros projekto

Santakos tiltas Kaune (arch. V.Biekša, A.Galaunytė, M.Kildaitė, E.Matulaitytė, J.Malinauskas, M.Kanevičius). Foto: ©PILOTAS.LT

TILTAS PER SANTAKĄ: Rengiamas projektinių pasiūlymų viešas pristatymas

2018 spalio 48 KomentaraiArtūras Karka

Urbanistikos specialistams kone sutartinai kritikuojant Kėdainių tilto per Nemuną statybos Kaune idėją, antrojo šalies miesto savivaldybė persigalvoti neketina. Visos Lietuvos mastu unikaliame kraštovaizdyje ties Nemuno

Morandi tiltas

GENUJOS TILTO TRAGEDIJA: Griūties privalu buvo išvengti

2018 rugpjūčio 174 KomentaraiPILOTAS.LT

Prieš kelias dienas Italiją ir visą pasaulį sukrėtė tragedija – nugriuvo milžiniškas Genujos viadukas. Naujausiais duomenimis, žuvo 39 žmonės, o dar kelios dešimtys – sužeista.

Belmonto užtvanka

PAVILNIŲ PARKO AKCENTAS: Baigta tvarkyti pernai byrėjusi Belmonto užtvanka

2018 rugpjūčio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje jau galima mėgautis atnaujinta populiaria poilsio vieta prie Belmonto užtvankos pačioje Pavilnių regioninio parko širdyje. Čia ką tik baigta tvarkyti dar pernai avarinės būklės

360

360° KAUNO VAIZDŲ: Pėsčiųjų tiltų konkurse triumfavo KILD architektų kolektyvas

2018 rugpjūčio 35 KomentaraiPILOTAS.LT

Kaune ką tik paskelbti atviro 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą architektūros konkurso nugalėtojai. Jį laimėjusi architektūrinė komanda – Petras Išora, Ivane Ksnelashvili, Dominykas Daunys

Raudondvario grindinys

GRINDINIU LINK SENOJO TILTO: Raudondvaryje atgyja senoji gatvė

2018 rugpjūčio 21 KomentarasPILOTAS.LT

Prie Kauno įsikūrusį Raudondvario miestelį daugelis sieja su XVII amžiuje statyta renesansine pilimi. Tačiau įdomi ir žemutinio Raudondvario istorija, kurios vienas fragmentų – Nevėžio gatvės

_tit_2-tiltu-konk

2 TILTŲ KONKURSAS KAUNE: Kuklioje konkurencijoje varžosi 7 idėjos

2018 liepos 258 KomentaraiPILOTAS.LT

Kaune vyksta Pėsčiųjų tiltų per Nemuno upę nuo Aleksoto iki salos ir nuo salos iki Karaliaus Mindaugo prospekto atviras projekto konkursas. Paaiškėjo, kad galimybė projektuoti

Budapešto tiltas

NAUJI BUDAPEŠTO VARTAI: Tiltą per Dunojų projektuos olandų ir britų tandemas

2018 birželio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paskelbta, kaip atrodys Budapešte planuojamas naujas tiltas. Šio į pietinę miesto dalį per Dunojų numatyto permesti tilto architektūros idėjų konkursą laimėjo žinomas projektuotojų tandemas

Pėsčiųjų tiltai Kaune

PĖSČIŲJŲ JUNGTIS KAUNE: Paskelbtas 2 tiltų į Nemuno salą idėjų konkursas

2018 gegužės 153 KomentaraiPILOTAS.LT

VšĮ Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) paskelbė 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą Kaune atvirą projekto konkursą. Projektinių pasiūlymų laukiama iki liepos 16-osios.

Kėdainių sinagoga

ĮLEIS KULTŪRĄ IR MENĄ: Kėdainiai restauruoja ir tvarko jau trečią sinagogą

2018 balandžio 251 KomentarasPILOTAS.LT

Kėdainiuose neseniai pradėta kompleksiškai tvarkyti ir kultūros reikmėms pritaikyti XIX amžiaus sinagoga. Atnaujinta turtingo siuvėjo I.Vilnerio statyta sinagoga papildys miesto turizmo maršrutą bei bus naudojama

Kazbėjų tiltas

UŽSTOJO VISUOMENĖ: Nugriauti planuotam tiltui suteikta teisinė apsauga

2018 balandžio 111 KomentarasPILOTAS.LT

Visuomenės iniciatyva gali jei ne išsaugoti kultūros vertybę, tai bent apginti nuo visiško sunaikinimo bei užtikrinti jos teisinę apsaugą. Prie Kultūros paveldo departamento veikianti pirmoji

Lyduvėnų tiltas

AUKŠČIAUSIA APŽVALGA: Lyduvėnų geležinkelio tiltas vasarą lauks turistų

2018 balandžio 62 KomentaraiPILOTAS.LT

Šią vasarą Lietuvoje turėtų atsirasti dar viena turistų traukos vieta – Lyduvėnų geležinkelio tiltas. Šis inžinerinis statinys turėtų tapti pačia aukščiausia Lietuvoje apžvalgai skirta vieta.

Atspausdintas tiltas

METALO SPAUSDINIMAS: Skaitmeninio amžiaus tiltas Amsterdamui

2018 balandžio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Olandų kompanija „MX3D“ ką tik baigė unikalų erdvinio spausdinimo projektą – atspausdino plieninį tiltą. Šis firmos „Joris Laarman Lab“ konstruktorių suprojektuotas sudėtingos formos tiltas vieną

Kėdainių tiltas

KONTRAVERSIŠKAS TILTAS GRETA SANTAKOS: Konkursas sulaukė 12 projektų

2017 lapkričio 2013 KomentarųPILOTAS.LT

Kauno savivaldybei nutarus statyti tiltą prie pat Nemuno ir Neries santakos, suorganizuotas atviras architektūrinis konkursas, kuriam pateikta 12 projektų. Nuo antradienio konkursinių projektų ekspoziciją bus

Kabamasis Šventosios tiltas

REMONTUOJAMAS ŠVENTOSIOS SIMBOLIS: Nuo poilsiautojų pramogų labiausiai kenčia metalas

2017 spalio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Šventojoje remontuojamas vadinamasis beždžionių tiltas – kabamasis pėsčiųjų tiltas per Šventosios upę. Vienas iš kurorto svečių traukos objektų bei bene ryškiausias vietos simbolių bus atnaujintas

Kėdainių tiltas

NAUJAS TILTAS KAUNE: Konkursas paskelbtas, abejonės liko

2017 rugsėjo 187 KomentaraiAudrys Karalius

Ilgus metus abejota dėl miesto Bendrajame plane dar sovietmečiu numatyto tilto racionalumo greta Nemuno ir Neries santakos bei senamiesčio. Kauno savivaldybei staiga paskelbus architektūrinį konkursą

Kalnaberžės dvaras

KALNABERŽĖS DVARO SUGRĮŽIMAS: Pradedamas tvarkyti iš politiko perimtas dvaras

2017 rugpjūčio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Imamas gaivinti užmirštas Kėdainių rajono kultūros paveldo objektas – Kalnaberžės dvaro sodyba. Panevėžio apygardos teismo sprendimu ir Lietuvos Respublikos apeliacinio teismo nutartimi apleisti ir neprižiūrimi

Europaweg

EUROPOS TILTAS: Šveicarijos Alpėse pakibo 0,5 km ilgio tiltelis

2017 rugpjūčio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Šveicarijos Alpėse ką tik atidarytas ilgiausias pasaulyje kabamasis pėsčiųjų tiltas. Netoli kurortinio Cermato (Zermatt) miesto įrengtas tiltas „Europabrücke“ yra beveik pusės kilometro ilgio bei virš

keram_pa_170200_www

3 MIESTAI, 3 KERAMIKAI: Keramikos paroda „Kuo gyvenu“ Kėdainiuose

2017 vasario 27Be komentarųPILOTAS.LT

Kėdainiuose, Janinos Monkutės-Marks muziejuje-galerijoje atidaroma keramikos paroda „Kuo gyvenu“. Parodoje pristatomi 3 vyresniosios kartos keramikai iš skirtingų Lietuvos miestų: Daiva Ložytė (Klaipėda), Algimantas Patamsis (Vilnius)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TILTAS PAS RADVILAS: Architektas J.R.Palys Kėdainiams mezga ambicingą legendą

2017 vasario 1019 KomentarųAudrys Karalius

„Tiltas į pagrindinę Kėdainių senamiesčio aikštę – man yra didelis iššūkis. Gal net didžiausias gyvenime. Čia gi Radvilų miestas, vienas pažangiausių ano meto Europoje!“- sako

images_pulsas_foto_4866_liest_kd_161100_e01_xxx

OBJEKTAI, KURIUOS GALIMA LIESTI: Tarptautinė meno paroda Kėdainiuose

Meno galerijose ir įvairiuose muziejuose susiduriame su žodiniu, rašytiniu ir netgi vaizdiniu draudimu „Eksponatai rankomis neliečiami“. Pirmoji šiuolaikinės tekstilės paroda „Objektai, kuriuos galima liesti“ buvo

images_phocagallery_4776_aplin_apdo_1609_4776_palys_po_160900_e01_bra

PAGERBTI KŪRYBIŠKIAUSI://APLINKOS MINISTERIJA ĮTEIKĖ APDOVANOJIMUS

Aplinkos ministerija įteikė 3 apdovanojimus už kūrybinius laimėjimus urbanistikos ir architektūros srityse. Šiemet jie atiteko architektams Jurgiui Rimvydui Paliui ir Ievai Jurgitai Palytei Veilandienei už

images_phocagallery_4731_tilta_kope_1609_4731_tilta_dk_160900_e01_xxx

PIRMAS SLANKIOJAMAS TILTAS://GRAKŠTI NAUJA KOPENHAGOS VIEŠOJI ERDVĖ

Šiuolaikišką Kopenhagos operos teatrą (arch. „Henning Larsen“) pėstute ar dviračiu nuo šiol pasiekti daug patogiau – ką tik specialiai tam atidarytas naujas 180 metrų ilgio

images_phocagallery_4711_tilta_lond_1608_4711_garde_gb_160800_e01_xxx

DAR ŽALESNIS LONDONAS://TEMZĘ PERŽENGS 30 M PLOČIO TILTAS-SODAS

2016 rugpjūčio 26Be komentarųArtūras Karka

Pastaraisiais metais neįtikėtinai sparčiai plėtojamas Londonas dėmesio skiria ne vien masyviems komerciniams projektams, bet ir naujiems urbanistiniams akcentams, šiuolaikiškais bruožais pildančiais šio istorinio miesto veidą.

images_phocagallery_4629_palys_metu_1607__tit_16.07.01_j.r.palys_fkaa

NUOSEKLIAI KAUNOFILIŠKAS://KAUNO METŲ ARCHITEKTU TAPO JURGIS RIMVYDAS PALYS

Kauno architektų cechas, pažymėdamas Liepos 1-ąją – Architektų dieną, išrenka sėkmingiausiai dirbusius kolegas, fiksuoja reikšmingiausius architektūrinius įvykius Kauno krašte. Nepriklausomas architektūros ir kultūros portalas PILOTAS.LT