Saudo Arabijos sosto įpėdinis princas Mohammedas bin Salmanas neseniai pristatė itin ambicingą koncepciją per 100 mylių ilgio linijinio miesto, pavadinto „The Line“ (liet. „Linija“). Tai bus pirmoji dalis tuščioje vietoje viduryje dykumos planuojamo Neomo megamiesto.
Pirmą kartą Neomo megamiesto (NEOM) statybos planai buvo paviešinti dar prieš 4 metus, kaip 500 milijardų dolerių vertės futuristinė „laisvoji zona“, orientuota į švariąją energiją ir naujuosius judumo būdus. Remiantis naujame vaizdo įraše pristatytu linijinio miesto projektu, tarp Raudonosios jūros pakrantės ir šiaurės vakarų Saudo Arabijos būtų įkurdinta daugybė pėsčiųjų bendruomenių, kuriose nebūtų automobilių ir įprastų gatvių. Mat šio 1.000.000 žmonių skirto naujoviško urbanistinio darinio projektas numato visus pagrindinius reikalingus bendruomenei objektus vos už 5 minučių kelio pėsčiomis nuo savo būsto. Tokie moduliai tarpusavyje būtų susieti pažangia požemine traukinių sistema.
Beje, 105 mylių (apie 170 km) ilgio linijiniame mieste būtų „įdarbinti“ daugiausia atsinaujinančios energijos šaltiniai.
Saudo Arabijos miesto-linijos statybą žadama pradėti jau šių metų pirmąjį ketvirtį. Tikimasi, 1.000.000 gyventojų jame apsigyvens iki 2030-ųjų.
Parengta pagal NEOM informaciją.
Pav.: NEOM.
Ramunė
( 2021-01-19 )
Juliau, kolega, neprofesionalu nelyginti ir sėdėti su savo provonciniu mąstymu uodegoj.
mnmn
( 2021-01-20 )
kolege, profesionalumas siuo atveju yra niekuo detas.
skirtingu dalyku lyginimas tiesiog yra pazangos variklis.
juk negali visko pats israsti. todel lygini kitu isradimus su savo situacija ir ieskai irankiu, kurie padetu pasiekti pazanga.
neom
( 2021-01-19 )
Panašu, kad Lietuva tiesiog nėra subrendusi urbanistinio lygio sprendimams.
Gal aš klystu, bet nematau jokios konceptualios urbanistikos. Iš principo Lietuvoje NT vystymas yra stichiškas, planuojamas sklypų ribose. Didesniems urbanistiniams žygiams šiandien neturime nei ryžto, nei žinių, nei noro, kas baisiausia.
Šita publikcija jau vien tuom gera, kad galime pamatyti savo menkumą kaip veidrodyje.
JPN
( 2021-01-20 )
Mano galva, Lietuvoje yra tik žemėtvarka, urbanistikos tiesiog nėra…
mnmn
( 2021-01-20 )
pritariu JPN. liudna, bet faktas, kad teritoriju planavimas isstume urbanistika i uzribi su visomis idejomis, strategijomis ir tolimais rezultatais. varnu mentalitetas. kas yra uz musu kaimo ribos, musu nedomina.
O Lietuvoje...
( 2021-01-18 )
O Lietuvoje niekaip negali atsirasti dipolis Vilnius-Kaunas, net traukiniai 100 km atstumo nepaisant pažadų,negali įveikti greičiau,ne per 1 val. 9 min., nors Kinijoje jau dabar panašų atstumą tarp Šanchjaus ir Sudžou miestų centrų traukiniai nuvažiuoja per maždaug 23 minutes..
nebus
( 2021-01-19 )
Liurbystė trukdo, nebus dvimiesčio. Daugu daugiausia – ilgos tuščios sapalionės.
Julius
( 2021-01-19 )
Na lyginti gyventojų 26 milijonus turintį Šanchajų ir 10 milijonų Sudžou su Vilniumi ir Kaunu itin neprofesionalu ir absurdiška 🙂
Švietimo kursai>Julius
( 2021-01-20 )
Danijoje greitieji traukiniai tarp 350 tūkst. gyventojų turinčio Aarhuso ir apie 200 tūkst. gyventojų turinčio Odensės miestų (atstumas 145 km) važinėja 250 km / val. greičiu.