Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024-01-09
PILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė taip siekia plėtoti konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį, gerinti efektyvumą ir laike aiškiai išdėlioti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų infrastruktūros plėtros žingsnius, kad ateityje per metus būtų galima sklandžiai aptarnauti 17 mln. keleivių.

STRATEGIŠKAI ĮVERTINO AVIACIJOS RINKOS POTENCIALĄ
Pasak Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, Lietuva pirmą kartą taip giliai ir strategiškai vertina aviacijos rinkos potencialą ir ateities plėtros perspektyvas, o tai yra didelis bei svarbus kokybinis pokytis Lietuvos oro uostams.
„Per artimiausius kelerius metus mūsų laukia reikšmingas proveržis – kompleksiniai pokyčiai Lietuvos oro uostų tinkle, reikšmingai didinantys oro vartų vaidmenį šalies susisiekimo sistemoje, gerinantys Lietuvos pasiekiamumą, keleivių patirtį, prisidedantys prie ekonomikos augimo. Dalis projektų šiuo metu yra jau įsibėgėję ir sparčiai vyksta, kad artimiausioje ateityje mūsų oro uostai ženkliai pagerintų savo konkurencines pozicijas regione. Tačiau svarbu išlaikyti pasiektą pagreitį ir jau dabar numatyti, ką darysime toliau: tiek po kelerių metų, tiek po dešimtmečio ar dviejų. Būtent į šį klausimą šiandien atsako Lietuvos oro uostų ilgalaikis plėtros planas“, – teigia ministras.
Ilgalaikis plėtros planas buvo parengtas tarptautinių konsultantų, Nyderlandų kompanijos „Royal HaskoningDHV“ – NACO. Ruošiant dokumentą, buvo įvertintas tarptautinis kontekstas, aviacijos srities tendencijos ir ekonominės perspektyvos.
Studiją atlikusios Nyderlandų konsultacinės bendrovės ekspertų komanda per visus 2023 metus analizavo skirtingų sričių duomenis, modeliavo įvairius galimus Lietuvos oro uostų raidos scenarijus, įvertino stipriąsias jų puses, taip pat – ir trūkumus, kuriuos panaikinus ar sušvelninus, bendrovei atsivertų naujos galimybės vystyti aviacines ir neaviacines veiklas.
NACO konsultantai panašias studijas yra atlikę Ženevos, Helsinkio, Frankfurto, Amsterdamo, Abu Dabio, Bankoko ir kitiems oro uostams.

SIEKIS – 17 MLN. KELEIVIŲ PER METUS
Plėtros planas visų pirma apima artimiausios perspektyvos darbus, kuriuos būtina atlikti iki 2030 metų, siekiant išspręsti iššūkius dėl per ankštos infrastruktūros ir užtikrinti metinį 10 mln. keleivių pralaidumą visame tinkle. Tolesnėje perspektyvoje pateikiami sprendiniai, kuriais išplečiami pajėgumai visuose trijuose oro uostuose aptarnauti 17 mln. keleivių.
„Spręsdami šios dienos iššūkius, turime galvoti, o kas laukia toliau. Pavyzdžiui, 14 mln. keleivių srautas per metus Lietuvos oro uostuose yra realus ir pagrįstas ateities modeliavimais, o pagal optimistinį scenarijų po kelių dešimtmečių galime turėti net 17 mln. keleivių per metus. Turėdami šį ir kitus ekspertų pateiktus rodiklius bei įžvalgas, infrastruktūrą turime paruošti maksimaliam apkrovimui. Esame įgalinti jau dabar susidėlioti aiškius prioritetus, reikiamus resursus, kompetencijas, procesus. Toks ilgalaikis strateginis matymas leis maksimizuoti mūsų tinklo apkrovimą, gerinti paslaugų kokybę, didinti saugą ir saugumą, atitikti darnios plėtros principus, o tuo pačiu identifikuoti ir kitas veiklos galimybes“, – sako Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų vadovas.

NAUJASIS IŠVYKIMO TERMINALAS VILNIUJE – TIK PRADŽIA
Šiuo metu vykdomos naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos yra tik pradžia. Jį atidarius 2025 metų pirmąjį ketvirtį, ne tik bus pradėti rekonstruoti senieji terminalai, tačiau iš karto planuojama imtis kito svarbaus projekto – naujojo atvykimo terminalo (T5) statybų projekto. Šis sprendimas leis užtikrinti 7-8 mln. keleivių pralaidumą ne tik išvykimo, bet ir atvykimo dalyje. Šiuo sprendiniu, net tik bus užtikrintas patogus bagažo pasiėmimas, tačiau ir sprendžiamas dar vienas jautrus keleiviams klausimas – dabartiniai nepatogūs atvykimo koridoriai, bus ženkliai sumažintas perteklinis keleivių judėjimas tarp terminale esančių aukštų.
Atvykimo terminalo projektas Vilniuje turėtų būti parengtas atsižvelgiant į modulinę plėtros logiką, kuri pritaikyta ir statant naują išvykimo terminalą. Numatoma, kad esama terminalų infrastruktūra bus plėtojama lygiagrečiai peronui ir kilimo–tūpimo takui.
Taip pat bendrovė šiemet skelbs seniausio atvykimo terminalo integracijos architektūrinį konkursą, kad rekonstrukcijos darbai prasidėtų jau 2025 metais. Planuojama šio pastato nebenaudoti atvykimo funkcijai, tačiau jame išsiplėsti paslaugų ir prekybos vietų erdvės bei pačią infrastruktūrą padaryti patogesne keleiviams.

PLĖTROS PLANAI DERINAMI SU STRATEGINIAIS ŠALIES PROJEKTAIS
Plėtros planas ne tik nubrėžia gaires dabartinės infrastruktūros pritaikymui 10 mln, keleivių per metus bei pasiruošimui aptarnauti 17 mln. keleivių srautą, tačiau pateikia ir siūlymus, kaip dar galima įveiklinti infrastruktūrą.
Pavyzdžiui, visuose trijuose oro uostuose yra numatytos teritorijos saulės jėgainių parkams vystyti. Tiek Vilniaus oro uoste, tiek Kauno oro uoste numatoma įveiklinti teritorijas, esančias kitoje kilimo-tūpimo tako pusėje nei terminalai, jose plėtojant krovinių pervežimo ir orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas. Palangos oro uoste komercinių ir bendrosios aviacijos zonų plėtra numatyta lygiagrečiai kilimo–tūpimo tako, dabartinio terminalo pusėje.
Lietuvos oro uostų plėtros planai buvo glaudžiai derinami su kitais strateginiais šalies susisiekimo projektais, o vienas svarbiausių – geležinkelio vežė „Rail Baltica“. Vilniaus oro uosto terminalai su šiuo projektu planuojami sujungti požemine vėže, tai reiškia, kad po žeme planuojama įrengti ir geležinkelio sustojimą prie sostinės oro uosto.
Kurdama ir tvirtindama strateginį veiklos planą, Lietuvos oro uostų komanda aktyviai bendravo ir su kitomis suinteresuotosiomis šalimis. Į procesą buvo įtrauktos ir Vilniaus, Kauno miesto ir rajono, pajūrio regiono savivaldybės. Planas pristatytas tiek joms, tiek platesnei aviacijos bendruomenei. . Su savivaldybių atstovais buvo konsultuojamasi, kaip oro uostų plėtros projektai dera su ų ateities planais. Tai buvo vienas iš prioritetų rengiant šį strateginį plėtros planą, kad miestų infrastruktūros ir oro uostų plėtra eitų koja kojon, neštų geriausią įmanomą ekonominę, socialinę grąžą
„Sostinė, kurioje yra įsikūręs didžiausias šalyje oro uostas, natūraliai suinteresuota, kad valstybės palaikomos kryptys būtų kuo tikslingesnės, o Vilniuje nusileidžiantys lėktuvai – kuo labiau užpildyti. Paklausą užtikrinti siekiame tiek nuo šių metų įgyvendindami skrydžių skatinimo modelį, tiek mieste gerindami infrastruktūrą. Pavyzdžiui, planuojame 2024 m. inicijuoti dviejų lygių Tūkstantmečio, Žirnių, S. Dariaus ir S. Girėno gatvių sankryžos rekonstrukciją, įrengiant trūkstamą jungtį nuo Žirnių g. iki S. Dariaus ir S. Girėno g.“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

SUPLANUOTOS 250 MLN. EURŲ INVESTICIJOS
Planuojama, kad nuo 2025 metų, pabaigus dabar statomą sostinės oro uosto išvykimo terminalą, į esamų terminalų rekonstrukciją ir naujų statybą iki 2052 metų investicijos gali siekti apie 180 mln. Eurų.
Kauno oro uoste, pabaigus artimiausiais mėnesiais pradedamą terminalo plėtrą, tolimesnės investicijos į naujus terminalus nuo 2025 iki 2052 metų preliminariais skaičiavimais gali siekti apie 50 mln. eurų.
Investicijos į Palangos oro uosto terminalus iki 2052 metų gali siekti apie 20 mln.
Parengta pagal Lietuvos oro uostų informaciją.
Titulinis pav.: Vilniaus oro uosto plėtros planas.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Tiltas per Kruona

PIRMIAUSIA IMSIS BLOGIAUSIO: Pavasarį planuojama pradėti tvarkyti tiltą per Kruną

2024 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija šių metų pavasarį planuoja pradėti tilto per Kruną tvarkymą, kuris užimą pirmąją vietą prasčiausios būklės tiltų šalyje sąraše. Įmonė paskelbė viešojo

geležinkelis

IMPULSAS SUSISIEKIMUI: Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

LR Vyriausybė neseniai patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. DARBAI

Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė

ssva

IEŠKOMI URBANISTIKOS ASAI: Mindaugas Pakalnis buria kompetentingą urbanistų komandą

2023 gruodžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) ieško urbanistikos asų. Urbanistikos specialistų laukiama neseniai įkurtame specialiame Urbanistikos padalinyje, kuriam vadovauja buvęs Vilniaus vyr. architektas Mindaugas Pakalnis. „Augančio

nauja-betono-volavimo-technologija

LIETUVIŠKA INOVACIJA STATYBOMS: Voluojamo betono technologija atveria naujas galimybes

2023 gruodžio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Mokslininkai pastaraisiais metais itin aktyviai prisideda prie modernių statybinių medžiagų kūrimo, kurios dažnai atveria naujų, dar iki tol nematytų galimybių, nes būna lengvesnės, tvirtesnės ir

GIS

TARPTAUTINĖ GIS DIENA: Geodizainas tampa dabartinių miestų metodu

2023 lapkričio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien neįsivaizduojame gyvenimo be skaitmeninių žemėlapių, kurių pagalba galime rasti mums reikalingą maršrutą, konkrečią vietą ir kitaip orientuotis aplinkoje bet kurioje pasaulio vietoje. Jų sudarymui

Mindaugas Pakalnis

SSVA PLANUOJA BŪSIMĄ VEIKLĄ: Teiks pagalbą miestų planavimo klausimais

2023 lapkričio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) teiks metodinę pagalbą savivaldybėms miestų planavimo klausimais. SSVA perduodamos Lietuvos bendrojo plano stebėsenos ir jo įgyvendinimo savivaldybių bendruosiuose planuose funkcijos

forum_vn_231100_e01_xxx

DAUGIAU TEISIŲ PLANUOJANT ATEITĮ: Vilniuje vyksta Urbanistikos forumas

2023 lapkričio 91 KomentarasPILOTAS.LT

Šiandien vykstančiame XVII Lietuvos urbanistiniame forume, kurį organizuoja Aplinkos ministerija, Vilniaus ir Tauragės merai, žinomi šalies architektai, urbanistai, statybininkai, nekilnojamojo turto vystytojai, mokslininkai, ekspertai, bendruomenių

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TVARIOS LIETUVOS VIZIJA: Vilniuje rengiamas XVII Lietuvos urbanistinis forumas

2023 lapkričio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija rengia XVII Lietuvos urbanistinį forumą „Tvarumas – tik skambus šūkis ar urbanistikos kasdienybė?“. Šių metų forume bus aptarta tvarios Lietuvos vizija, kaip ji

VIa Baltica

ISTORINIS MOMENTAS „VIA BALTICA“ TRASOJE: Oficialiai baigta pirmoji kelio atkarpa

2023 spalio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Simboliniu renginiu pažymėta pirmojo magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožo nuo 72,5 iki 79 km darbų pabaiga. Ši atkarpa – tai vienas iš keturių rekonstruojamų „Via

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

Rail Baltica

EUROPINIU TRAUKINIU PER PANEVĖŽĮ: Statys „Rail Baltica“ tarptautinę keleivinę stotį

2023 spalio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija ką tik priėmė sprendimą europinę „Rail Baltica“ geležinkelio keleivinio traukinio atšaką tiesti per Panevėžį. Tarptautinė keleivinė stotis bus pastatyta vakarinėje miesto dalyje, šalia

pakal_po_231000_e01_xxx

BE DARBO NEUŽTRUKO: Mindaugas Pakalnis imasi naujo urbanistinio iššūkio

2023 spalio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Kiek daugiau nei prieš porą mėnesių sostinės vyriausiojo architekto postą palikęs Mindaugas Pakalnis ilgai be darbo neišbuvo. 5 metus itin karštame Vilniaus savivaldybės poste išsilaikęs ir

Panevėžio stoties statyba

BETONINĖ PANEVĖŽIO SKRAISTĖ: Įpusėjo autobusų stoties statybos darbai

2023 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje įpusėjo itin laukiamos autobusų stoties statybos darbai. Projektuodamas stoties pastatą architekto Rolando Paleko kolektyvas stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Savo išorinį pavidalą

Rail Baltica stotis

„RAIL BALTICA“ STOTIS PANEVĖŽYJE: Naujos perspektyvos urbanistinei plėtrai

2023 rugpjūčio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Šiuo metu Aukštaitijos sostinės visuomenei pristatomos 3 europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtros alternatyvos. Kaip prioritetinė įvardijama galimybė Panevėžio tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį įrengti miesto

pasienis

MAŽIAU GRĖSMIŲ: Stabdoma veikla dviejuose pasienio kontrolės punktuose su Baltarusija

2023 rugpjūčio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Reaguojant į „Wagner“ grupuotės persikėlimą į Baltarusiją nuo rytojaus laikinai stabdoma veikla dviejuose iš šešių pasienio kontrolės punktų (PKP) Lietuvos pasienyje su Baltarusija: Šumsko ir

Kaišiadorių viadukas

TARP VARŠUVOS IR PETERBURGO: Sutvarkytas istorinis Kaišiadorių geležinkelio viadukas

2023 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Kaišiadoryse neseniai baigtas tvarkyti istorinis geležinkelio viadukas. XIX a. statybos mūrinis infrastruktūros objektas yra virš kelio Gudiena–Kiemeliai.Kaip praneša Kultūros paveldo departamentas (KPD), pabaigti valstybės saugomo

karinis mobilumas

DAUGIAU KARINIO MOBILUMO: Svarbiems kelių infrastruktūros projektams – 150 mln. Eur

2023 liepos 27Be komentarųPILOTAS.LT

Vyriausybė ką tik pritarė dėl 148,4 mln. Eur iš valstybės biudžeto skyrimo svarbiems karinio mobilumo projektams Lietuvoje. Šios lėšos bus panaudotos magistralinio kelio „Via Baltica“

Via Baltica rekonstrukcija

TARP MARIJAMPOLĖS IR LENKIJOS: Prasideda ilgiausio ruožo rekonstrukcija

2023 birželio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Pirmadienį „Via Baltica“ kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai 66 kilometre oficialioje ceremonijoje bus paskelbta ilgiausio ruožo tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos rekonstravimo darbų pradžia. Dalyvaujant Ministrei Pirmininkei

A1

TVARKYS POILSIO AIKŠTELES: Prie automagistralės A1 projektuojamos 5 pavyzdinės

2023 gegužės 221 KomentarasPILOTAS.LT

Poilsio aikštelių prie magistralinių kelių pertvarką AB Lietuvos automobilių kelių direkcija pradeda nuo šalyje judriausios automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Projektuojamos 5 pavyzdinės aikštelės. Automagistrale A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda

Vievio viadukas

REKONSTRUOTAS BLOGIAUSIAS VIADUKAS: Projektą Vievyje įgyvendino mėnesiu anksčiau

2023 gegužės 18Be komentarųPILOTAS.LT

Vievyje oficialiai atidarytas Paparčių viadukas. Naujojo Vievio transporto mazgo – dviejų lygų sankryžos– projektas įgyvendintas mėnesiu anksčiau, nei buvo numatyta sutartyje, o viaduko prieigose esančiais

tiltas

STATYS LAIKINĄJĮ TILTĄ: Ruošiamasi rekonstruoti automagistralės tiltą per Kruną

2023 gegužės 15Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statyti laikinąjį tiltą per Kruną. Tiltą planuojama suprojektuoti iki kitų metų pradžios ir statybas pradėti dar tais

Užusienis

PLANUOJA „SAVARANKIŠKĄ“ RAJONĄ: „Darnu Group“ Vilniuje įsigijo 65 ha teritoriją

2023 balandžio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ užbaigė sklypų įsigijimo sandorius sostinės pietinėje dalyje, Užusienyje. Čia 65 ha teritorijoje tarp Eišiškių pl. ir P.Joniko gatvės įmonė

Klaipėdos uostas

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOS UOSTE: Akvatorijos ir įplaukos gylis pasiekė 15,5 m

2023 balandžio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas. 15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu

vasil_vn_230400_e03_xxx

ŽAIDŽIANT VILNIŲ: Bravūriški A.Vasiliausko „urbanistiniai paišdykavimai“ akina susimąstyti

2023 balandžio 211 KomentarasPILOTAS.LT

Idėjų nestokojantis jaunos kartos fotomenininkas Adas Vasiliauskas neseniai pradėjo įgyvendinti naują projektą – „Žaidžiu Vilnių“. Visuomenės susidomėjimo greitai susilaukusiame savo fotomontažų projekte žinomus Vilniaus pastatus