Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024-01-09
PILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė taip siekia plėtoti konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį, gerinti efektyvumą ir laike aiškiai išdėlioti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų infrastruktūros plėtros žingsnius, kad ateityje per metus būtų galima sklandžiai aptarnauti 17 mln. keleivių.

STRATEGIŠKAI ĮVERTINO AVIACIJOS RINKOS POTENCIALĄ
Pasak Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, Lietuva pirmą kartą taip giliai ir strategiškai vertina aviacijos rinkos potencialą ir ateities plėtros perspektyvas, o tai yra didelis bei svarbus kokybinis pokytis Lietuvos oro uostams.
„Per artimiausius kelerius metus mūsų laukia reikšmingas proveržis – kompleksiniai pokyčiai Lietuvos oro uostų tinkle, reikšmingai didinantys oro vartų vaidmenį šalies susisiekimo sistemoje, gerinantys Lietuvos pasiekiamumą, keleivių patirtį, prisidedantys prie ekonomikos augimo. Dalis projektų šiuo metu yra jau įsibėgėję ir sparčiai vyksta, kad artimiausioje ateityje mūsų oro uostai ženkliai pagerintų savo konkurencines pozicijas regione. Tačiau svarbu išlaikyti pasiektą pagreitį ir jau dabar numatyti, ką darysime toliau: tiek po kelerių metų, tiek po dešimtmečio ar dviejų. Būtent į šį klausimą šiandien atsako Lietuvos oro uostų ilgalaikis plėtros planas“, – teigia ministras.
Ilgalaikis plėtros planas buvo parengtas tarptautinių konsultantų, Nyderlandų kompanijos „Royal HaskoningDHV“ – NACO. Ruošiant dokumentą, buvo įvertintas tarptautinis kontekstas, aviacijos srities tendencijos ir ekonominės perspektyvos.
Studiją atlikusios Nyderlandų konsultacinės bendrovės ekspertų komanda per visus 2023 metus analizavo skirtingų sričių duomenis, modeliavo įvairius galimus Lietuvos oro uostų raidos scenarijus, įvertino stipriąsias jų puses, taip pat – ir trūkumus, kuriuos panaikinus ar sušvelninus, bendrovei atsivertų naujos galimybės vystyti aviacines ir neaviacines veiklas.
NACO konsultantai panašias studijas yra atlikę Ženevos, Helsinkio, Frankfurto, Amsterdamo, Abu Dabio, Bankoko ir kitiems oro uostams.

SIEKIS – 17 MLN. KELEIVIŲ PER METUS
Plėtros planas visų pirma apima artimiausios perspektyvos darbus, kuriuos būtina atlikti iki 2030 metų, siekiant išspręsti iššūkius dėl per ankštos infrastruktūros ir užtikrinti metinį 10 mln. keleivių pralaidumą visame tinkle. Tolesnėje perspektyvoje pateikiami sprendiniai, kuriais išplečiami pajėgumai visuose trijuose oro uostuose aptarnauti 17 mln. keleivių.
„Spręsdami šios dienos iššūkius, turime galvoti, o kas laukia toliau. Pavyzdžiui, 14 mln. keleivių srautas per metus Lietuvos oro uostuose yra realus ir pagrįstas ateities modeliavimais, o pagal optimistinį scenarijų po kelių dešimtmečių galime turėti net 17 mln. keleivių per metus. Turėdami šį ir kitus ekspertų pateiktus rodiklius bei įžvalgas, infrastruktūrą turime paruošti maksimaliam apkrovimui. Esame įgalinti jau dabar susidėlioti aiškius prioritetus, reikiamus resursus, kompetencijas, procesus. Toks ilgalaikis strateginis matymas leis maksimizuoti mūsų tinklo apkrovimą, gerinti paslaugų kokybę, didinti saugą ir saugumą, atitikti darnios plėtros principus, o tuo pačiu identifikuoti ir kitas veiklos galimybes“, – sako Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų vadovas.

NAUJASIS IŠVYKIMO TERMINALAS VILNIUJE – TIK PRADŽIA
Šiuo metu vykdomos naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos yra tik pradžia. Jį atidarius 2025 metų pirmąjį ketvirtį, ne tik bus pradėti rekonstruoti senieji terminalai, tačiau iš karto planuojama imtis kito svarbaus projekto – naujojo atvykimo terminalo (T5) statybų projekto. Šis sprendimas leis užtikrinti 7-8 mln. keleivių pralaidumą ne tik išvykimo, bet ir atvykimo dalyje. Šiuo sprendiniu, net tik bus užtikrintas patogus bagažo pasiėmimas, tačiau ir sprendžiamas dar vienas jautrus keleiviams klausimas – dabartiniai nepatogūs atvykimo koridoriai, bus ženkliai sumažintas perteklinis keleivių judėjimas tarp terminale esančių aukštų.
Atvykimo terminalo projektas Vilniuje turėtų būti parengtas atsižvelgiant į modulinę plėtros logiką, kuri pritaikyta ir statant naują išvykimo terminalą. Numatoma, kad esama terminalų infrastruktūra bus plėtojama lygiagrečiai peronui ir kilimo–tūpimo takui.
Taip pat bendrovė šiemet skelbs seniausio atvykimo terminalo integracijos architektūrinį konkursą, kad rekonstrukcijos darbai prasidėtų jau 2025 metais. Planuojama šio pastato nebenaudoti atvykimo funkcijai, tačiau jame išsiplėsti paslaugų ir prekybos vietų erdvės bei pačią infrastruktūrą padaryti patogesne keleiviams.

PLĖTROS PLANAI DERINAMI SU STRATEGINIAIS ŠALIES PROJEKTAIS
Plėtros planas ne tik nubrėžia gaires dabartinės infrastruktūros pritaikymui 10 mln, keleivių per metus bei pasiruošimui aptarnauti 17 mln. keleivių srautą, tačiau pateikia ir siūlymus, kaip dar galima įveiklinti infrastruktūrą.
Pavyzdžiui, visuose trijuose oro uostuose yra numatytos teritorijos saulės jėgainių parkams vystyti. Tiek Vilniaus oro uoste, tiek Kauno oro uoste numatoma įveiklinti teritorijas, esančias kitoje kilimo-tūpimo tako pusėje nei terminalai, jose plėtojant krovinių pervežimo ir orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas. Palangos oro uoste komercinių ir bendrosios aviacijos zonų plėtra numatyta lygiagrečiai kilimo–tūpimo tako, dabartinio terminalo pusėje.
Lietuvos oro uostų plėtros planai buvo glaudžiai derinami su kitais strateginiais šalies susisiekimo projektais, o vienas svarbiausių – geležinkelio vežė „Rail Baltica“. Vilniaus oro uosto terminalai su šiuo projektu planuojami sujungti požemine vėže, tai reiškia, kad po žeme planuojama įrengti ir geležinkelio sustojimą prie sostinės oro uosto.
Kurdama ir tvirtindama strateginį veiklos planą, Lietuvos oro uostų komanda aktyviai bendravo ir su kitomis suinteresuotosiomis šalimis. Į procesą buvo įtrauktos ir Vilniaus, Kauno miesto ir rajono, pajūrio regiono savivaldybės. Planas pristatytas tiek joms, tiek platesnei aviacijos bendruomenei. . Su savivaldybių atstovais buvo konsultuojamasi, kaip oro uostų plėtros projektai dera su ų ateities planais. Tai buvo vienas iš prioritetų rengiant šį strateginį plėtros planą, kad miestų infrastruktūros ir oro uostų plėtra eitų koja kojon, neštų geriausią įmanomą ekonominę, socialinę grąžą
„Sostinė, kurioje yra įsikūręs didžiausias šalyje oro uostas, natūraliai suinteresuota, kad valstybės palaikomos kryptys būtų kuo tikslingesnės, o Vilniuje nusileidžiantys lėktuvai – kuo labiau užpildyti. Paklausą užtikrinti siekiame tiek nuo šių metų įgyvendindami skrydžių skatinimo modelį, tiek mieste gerindami infrastruktūrą. Pavyzdžiui, planuojame 2024 m. inicijuoti dviejų lygių Tūkstantmečio, Žirnių, S. Dariaus ir S. Girėno gatvių sankryžos rekonstrukciją, įrengiant trūkstamą jungtį nuo Žirnių g. iki S. Dariaus ir S. Girėno g.“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

SUPLANUOTOS 250 MLN. EURŲ INVESTICIJOS
Planuojama, kad nuo 2025 metų, pabaigus dabar statomą sostinės oro uosto išvykimo terminalą, į esamų terminalų rekonstrukciją ir naujų statybą iki 2052 metų investicijos gali siekti apie 180 mln. Eurų.
Kauno oro uoste, pabaigus artimiausiais mėnesiais pradedamą terminalo plėtrą, tolimesnės investicijos į naujus terminalus nuo 2025 iki 2052 metų preliminariais skaičiavimais gali siekti apie 50 mln. eurų.
Investicijos į Palangos oro uosto terminalus iki 2052 metų gali siekti apie 20 mln.
Parengta pagal Lietuvos oro uostų informaciją.
Titulinis pav.: Vilniaus oro uosto plėtros planas.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Vilniaus oro uosto plėtros planas. Pav.: Lietuvos oro uostai.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

vilkp_vn_241200_e01_xxx

VENECIJA VILNIUJE: Tęsiamos diskusijos apie Vilkpėdės rajono potencialą

2024 gruodžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kartu su vystytojų, projektuotojų, architektų, urbanistų bei vietos turto savininkų bendruomenėmis tęsia atviras diskusijas apie Vilkpėdės rajono įsibėgėjančius pokyčius

Rail Baltica stotis

PANEVĖŽYS ĮGAUNA TARPTAUTINĘ REIKŠMĘ: Vyriausybė pritarė geležinkelio mazgo vystymo planui

2024 lapkričio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Vyriausybė pritarė „Rail Baltica“ projekto Panevėžio geležinkelio mazgo susisiekimo infrastruktūros vystymo planui – tai istorinė žinia Aukštaitijos sostinei. Didžiausias šio amžiaus geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos

miesta_me_221100_e01_bra

15 MINUČIŲ MIESTAS: Rengiamas XVIII Lietuvos urbanistinį forumas

2024 lapkričio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija kartu su Vilniaus miesto savivaldybe ir Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija rengia XVIII Lietuvos urbanistinį forumą „15 minučių miestas: sprendimai tvariam augimui?“. Bus

elzbe_en_241000_e01_xxx

GERIAUSIA JUNGTINĖJE KARALYSTĖJE: 2024-ųjų Stirlingo premijos laureate tapo Elžbietos linija

2024 spalio 22Be komentarųPILOTAS.LT

2024 metų geriausiu Jungtinės Karalystės pastatu pripažinta Elžbietos linija (angl. „Elizabeth Line“). Šio naujojo Londono transporto tinklo autoriai – „Grimshaw“, „Maynard“, „Equation“ ir „AtkinsRéalis“. Elžbietos

uosta_kl_241000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS RUOŠIASI PLĖSTIS: Gautas pietinių vartų komplekso statybos leidimas

2024 spalio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostui planuojant įgyvendinti vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuoti ir įveiklinti naują 100 hektarų apimančią teritoriją pietinėje uosto dalyje, neatsiejamu projektu turėtų tapti pietinių

viaba_ma_241000_e01_xxx

VOS ILGIAU NEI PER METUS: Eismui atidaroma dar viena magistralės „Via Baltica“ atkarpa

2024 spalio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien atidaroma priešpaskutinė rekonstruojamos magistralės „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atkarpa. Tai ilgiausia ir techniškai sudėtingiausia rekonstruojamo kelio atkarpa. Susisiekimo ministras Marius Skuodis

orouo_kn_241000_e01_xxx

KAUNO ORO UOSTAS PLEČIASI: Montuojami keleivių terminalo naujųjų dalių fasadai

2024 spalio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Spalio mėnesį Kauno oro uoste pradedami montuoti terminalo abiejų naujųjų dalių fasadai. Įsibėgėjant terminalo plėtros projektui, esamas erdves išplės priestatai, kurie antrajame šalies mieste atvers

taran_fo_240900_e01_xxx

VILNIUS MAŽINS EISMO SPŪSTIS: Į priekį stumiasi Tarandės tunelio projektas

2024 rugsėjo 16Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš

uosta_kl_240700_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLEČIASI: Pietinėje dalyje suformuos ir įveiklins 100 ha teritoriją

2024 liepos 22Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostas žengia dar vieną žingsnį įgyvendinant vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuojant ir įveiklinant naują 100 hektarų apimančią teritoriją. Naujos sausumos teritorijos pietinėje Klaipėdos

architekturine-kalva

NAUJOS FORMAVIMO GAIRĖS: Darnins Konstitucijos prospekto „Architektūrinę kalvą“

2024 liepos 19Be komentarųPILOTAS.LT

Abipus sostinės Konstitucijos prospekto išsidėstę aukštybiniai pastatai sudaro vadinamąją „Architektūrinę kalvą“ – tai vienas iš skiriamųjų šiuolaikinio Vilniaus bruožų. Siekiant, kad ši centrinė miesto teritorija

1-aketuri-architektai_bendruomeniu%cc%a8-miestelis-1

„LAUNAGIAI“ ĮGAUNA PAVIDALĄ: Paaiškėjo 3 architektūros konkursų nugalėtojai

2024 liepos 16Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paaiškėjo nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ inicijuotų trijų architektūros konkursų, skirtų pirmiesiems dviem naujojo rajono „Launagiai“ Vilniaus pietinėje dalyje etapams, laimėtojai. SIŪLĖ SCENARIJUS

Muziejaus saugykla Rumšiškėse

MUZIEJAUS VERTYBIŲ SAUGYKLA RUMŠIŠKĖSE: Projekto konkurse varžosi 12 pasiūlymų

2024 birželio 101 KomentarasPILOTAS.LT

Atviros centralizuotos muziejinių vertybių saugyklos su kompetencijų centru pastato atvirame urbanistinio-architektūrinio projekto konkurse varžosi 12 pasiūlymų. Susipažinti su ekspozicija galima darbo dienomis, nuo 9 iki

launa_vn_240600_e01_xxx

URBANISTINIS GŪSIS VILNIUJE: „Darnu Group“ pristatė 71 ha teritorijos užstatymo planus

2024 birželio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Daugiausiai šalyje investuojanti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ pristatė 71 ha teritorijos Vilniaus pietinėje dalyje vystymo planus. Numatoma, kad tarp Eišiškių plento ir P.Joniko

sankr_kl_240500_e01_xxx

PASIRUOŠĖ TRANSPORTO SRAUTAMS: Baigiamas pagrindinis Klaipėdos transporto mazgas

2024 gegužės 20Be komentarųPILOTAS.LT

Baigiami pagrindinės Klaipėdos miesto arterijos – Baltijos prospekto bei Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Tam, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui,

barza_lt_240500_e01_xxx

UPINĖ LOGISTIKA ATGYJA: Į vandenį nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

2024 gegužės 151 KomentarasPILOTAS.LT

Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža. Daugiau nei  75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai

ryana_kn_240500_e01_xxx

„RYANAIR“ INVESTUOJA KAUNE: Atidarytas antrasis orlaivių priežiūros ir remonto angaras

2024 gegužės 14Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno oro uoste oficialiai atidarytas jau antrasis kompanijos „Ryanair“ valdomas orlaivių techninės priežiūros ir remonto paslaugų angaras. Teigiama, kad šis oro bendrovės sprendimas sustiprins antrojo

slipa_kl_240500_e01_xxx

LEIS LAIVUS Į DANĘ: Klaipėda pagaliau įsirengė slipą

2024 gegužės 101 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje pagaliau įrengtas slipas laivų nuleidimui į Danės upę. Visgi įgyvendinti šį svarbų projektą užtruko ilgiau nei planuota. PROJEKTUOJANT BUVO PRIDARYTA KLAIDŲ Nuo sovietmečio Klaipėdoje

ssva_bp_240500_e01_xxx

BENDROJO PLANO ĮGYVENDINIMO GAIRĖS: SSVA parengė aktualią sprendinių santrauką

2024 gegužės 9Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) parengė Lietuvos Respublikos bendrojo plano (LRBP) sprendinių santrauką, padėsiančią rengti ir vertinti savivaldybių bendruosius planus. ATLIKO ESAMOS SITUACIJOS ANALIZĘ Lietuvos

Gargždų centro detalusis planas

KEIS GARGŽDŲ CENTRO VEIDĄ: Patvirtintas detalusis planas ir jo įgyvendinimo programa

2024 gegužės 7Be komentarųPILOTAS.LT

Žengtas dar vienas svarbus žingsnis, keičiant Gargždų centro veidą – patvirtintas detalusis planas ir jo įgyvendinimo programa, numatanti, kaip miesto centras vystysis artimiausią dešimtmetį. Tai

lviv_vn_240500_e01_xxx

POKYČIAI ŠNIPIŠKĖSE: „ID Vilnius“ rengia Lvivo ir Krokuvos gatvių vizijos pristatymą

2024 gegužės 6Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniečiai kviečiami susipažinti su Lvivo ir Krokuvos gatvių pokyčių vizija. Susitikimo metu bus pristatomi „ID Vilnius“ parengti gatvių priešprojektiniai pasiūlymai, dalyviai galės užduoti klausimus ir

pakal_po_231000_e01_xxx

URBANISTINĖ PLĖTRA KLAIPĖDOS REGIONE: Problemos, iššūkiai ir Vilniaus patirtis

2024 balandžio 18Be komentarųMindaugas Pakalnis

Praėjusią savaitę kartu su SSVA (Statybos sektoriaus vystymo agentūra) kolegomis lankėmės Klaipėdos rajone. Skaičiau pranešimą savivaldybės tarybos narių ir administracijos darbuotojų mokymuose teritorijų planavimo ir

tanki_pl_240400_e01_xxx

URBANISTINĖ REGENERACIJA: Architekto-urbanisto D.Baltrušaičio virtuali paskaita

2024 balandžio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Vienas sveikintinų žingsnių tankinant miestą – apleistų teritorijų regeneracija. Tačiau šių ar kitų miesto teritorijų gaivinimas sėkmingas bus tik atsižvelgus į daugybę faktorių, ne vien

orouo_kn_240400_e02_xxx

LIETUVOS ORO UOSTŲ PLĖTRA: Kauno oro uostui numatytas ypatingas vaidmuo

2024 balandžio 21 KomentarasPILOTAS.LT

Karmėlavoje įsikūrusiam Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas itin svarbus vaidmuo. Kauno oro uosto

Tiltas per Kruona

PIRMIAUSIA IMSIS BLOGIAUSIO: Pavasarį planuojama pradėti tvarkyti tiltą per Kruną

2024 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija šių metų pavasarį planuoja pradėti tilto per Kruną tvarkymą, kuris užimą pirmąją vietą prasčiausios būklės tiltų šalyje sąraše. Įmonė paskelbė viešojo

geležinkelis

IMPULSAS SUSISIEKIMUI: Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

LR Vyriausybė neseniai patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. DARBAI