Tiltų metai Kaune tęsiasi. Pernai įsibėgėjus dviejų naujų jungčių statyboms per Nemuną, jau greitai startuos dar vienerios – šį mėnesį oficialiai pasirašyta sutartis dėl darbų abipus Neries. Tarp Senamiesčio ir Brastos gatvės iškils pėstiesiems ir dviratininkams skirtas statinys. Rangos konkurse staigmenų neįvyko – jį statys eilinį rangos konkursą antrajame šalies mieste laimėjusi ir šiuo metu jau du tiltus mieste statantį Kauno savivaldybės numylėtoji „Autokausta“.
DERINO PRIE SENAMIESČIO PANORAMOS
Kaip praneša Kauno savivaldybė, sutartis su rangovu dėl Brastos tilto statybos pasirašyta birželio mėnesį. Šiuo metu rengiamas darbų planas, artėja paruošiamieji darbai. Gretimas P.Vileišio tiltas nėra pritaikytas dideliems pėsčiųjų ir dviračių srautams, todėl naujoji jungtis tarp Brastos g. ir Senamiesčio išspręs šią problemą.
312 metrų ilgio ir 6,5 m pločio plieninis tiltas (projektuotojai – „SRP projektas“, architektai – Š.Kiaunės studija) suprojektuotas tarp Brastos g. 32 ir Jonavos g. 1A sklypų. Statinys abipus upės natūraliai įsilies į esamus pėsčiųjų bei dviračių takus. Sprendiniai parengti atsižvelgiant į Kauno miesto bendrąjį planą.
Pagrindinis trijų tarpatramių tilto laikantis elementas – plieninė sija, sukomponuota iš plieno lakštų. Pasak projektuotojų, parinkta tilto architektūra – efektyvios ir modernios tiltų inžinerijos sprendinys, derantis su esama kultūros paveldo teritorijos panorama.
Gelžbetoninės krantinės atramos bus pritaikytos prie esamo reljefo, o tarpinės atramos papildomai atliks ledlaužos funkciją. Ant perdangos numatyta įrengti 1,2 m aukščio nerūdijančio plieno turėklus. Siekiant sumažinti matomų elementų skaičių, į tilto konstrukciją integruojama „paslėpta“ vandens nuvedimo sistema.
Atliekant darbus taip pat numatyta sutvarkyti sąnašas ties salos krantais ir sąžalynus. Tai padės pagerinti upės tėkmę dėl numatyto naujo laivakelio. Senamiesčio pusėje, ties projektuojamu tiltu, planuojama atstatyti pasikeitusią upės kranto liniją.
Brastos tilto rangos konkursą laimėjo bendrovė „Autokausta“. Darbų vertė – apie 9,5 mln. Eur su PVM.
VISUS 3 KAUNO TILTUS STATO „AUTOKAUSTA“
Pernai Kaune įsibėgėjo dviejų naujų jungčių statybos. Tarp Brastos ir Užnemunės gatvių statomas Santakos tiltas. Jis savo ilgiu (417 m) nusileis tik M.K.Čiurlionio (475 m) ir Č.Radzinausko-Lampėdžių (446 m) tiltams. 23,2 m plotyje išsiteks keturios eismo juostos ir pėsčiųjų bei dviračių eismui skirtos zonos. Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos. Brastos gatvės pusėje – žiedinė dviejų eismo juostų, o Užnemunės gatvėje nepertraukiamą eismą užtikrins tunelis ir viadukas. Čia atlikta jau 42 proc. darbų.
Per metus darbai pasistūmėjo greta „Mokslo salos“. Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos įrengtos būsimojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto tarpinės atramos, imamasi prietilčių ir krantinės atramų. Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas tiltas sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pastatytu mažesniuoju ties I. Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais.
Visų trijų tiltų rangos konkursus laimėjo bendrovė „Autokausta“, pasiimanti liūto dalį Kauno savivaldybės rangos užsakymų. Beje, būtent šios privačios statybų bendrovės, Kaune milijoninės vertės konkursus laiminčios bendrovės vadovas Juozas Kriaučiūnas buvo sulaikytas dėl kyšio ėmimo iš tuomečio Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus Viliaus Šiliausko. Vis dėlto papirkimu įtarto J.Kriaučiūno atžvilgiu ikiteisminis tyrimas vėliau buvo nutrauktas…
Parengta pagal Kauno savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinis pav.: Dviratininkų ir pėsčiųjų tiltas per Nerį Kaune (projektuotojas – „SRP Projektas“, architektai – Šarūno Kiaunės projektavimo studija).

Dviratininkų ir pėsčiųjų tiltas per Nerį Kaune (projektuotojas – „SRP Projektas“, architektai – Šarūno Kiaunės projektavimo studija).