VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija dėl pandemijos sukeltų iššūkių kritimo nefiksuoja, priešingai – augo tiek pajamos, tiek pelnas. Išskirtiniai uosto krovinių apyvartos ir finansiniai rezultatai rodo, kad Klaipėdos jūrų uostas išlieka reikšminga Lietuvos ekonomikos dalimi.
Praėjusių metų finansinius rezultatus skaičiuojančios VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos preliminariais, neaudituotais duomenimis, 2020 metų pajamos iš viso siekė 66,16 mln. eurų ir 2 mln. eurų (3,3 proc.) viršijo 2019 m. pajamas. „Uosto direkcijos investicijos (pernai investuota 51,4 mln. eurų) koreliuoja tiek su krovinių apimtimis, tiek su pajamomis: labiau išvystyta uosto infrastruktūra sąlygoja daugiau krovinių, o daugiau krovinių reiškia ir didesnius laivus, iš kurių surenkama daugiau rinkliavų. Visa ši grandinė generuoja didesnę naudą valstybės ekonomikai“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Didžiąją Uosto direkcijos pajamų dalį sudaro rinkliavos iš laivų savininkų už naudojimąsi uostu. Pernai jos siekė 58,02 mln. eurų, tai yra beveik 2 mln. eurų (+3,1 proc.) daugiau nei užpernai. Paėjusiais metais 5,3 proc. augo ir žemės nuomos pajamos, jos sudarė 7,94 mln. eurų. Anot A.Latako, nepaisant to, kad pernai laivų skaičius Klaipėdos uoste mažėjo beveik 5 proc., tačiau pajamų iš rinkliavų gauta daugiau. Tai rodo, kad laivų parametrų didėjimo tendencijos yra akivaizdžios, neaplenkiančios ir mūsų uosto. „Tad uostą turime vystyti, kad jis atitiktų besikeičiančios rinkos poreikius, infrastruktūrą būtina orientuoti į uosto pralaidumo ir laivybos saugumo didinimą. Tokia kryptimi ir einame – besibaigiant metams pasirašytos sutartys dėl išskirtinai svarbių infrastruktūros projektų – bangolaužių rekonstrukcijos ir uosto gilinimo iki 15 m. Tai ateityje uostui suteiks reikšmingą kokybinį pranašumą“, – pabrėžia A.Latakas.
Praėjusių metų Uosto direkcijos pajamos buvo didžiausios per visą uosto istoriją. Preliminariais, neaudituotais duomenimis, per 2020 m. Uosto direkcija uždirbo 35,67 mln. eurų pelno prieš pelno mokestį, tai yra 5,5 proc. daugiau nei 2019 m., kai pelnas prieš mokesčius siekė 33,81 mln. eurų.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.