Praėjus vos vieneriems metams ir 8 mėnesiams po tragiškos Genujos tilto griūties, toje pat vietoje italai jau pastatė naują. Koronaviruso nustekentoje Italijoje šis tiltas yra viena pačių geriausių pavasario naujienų.
2018-ųjų rugpjūtyje staiga nugriuvusio Morandi tilto per Ligūrijos slėnį vietoje garsaus italų architekto genujiečio Renzo Piano kolektyvas sparčiai suprojektavo naują. Tai 1.067 metrų ilgio 19 tarpatramių gelžbetoninis statinys „PerGenova“, kuris patraukia savo „švaria“ ir paprasta architektūrine estetika. Jam pastatyti užteko vos vienerių metų. Beje, siekiant laiku užbaigti statybas, pandemijos metu darbas Ligūrijos slėnyje truko dieną naktį (ranga – „Fincantieri“ ir „Salini Impregilo“). Iki 40 metrų aukščio pakylančios pjūvyje elipsinės atramos išdėstytos kas 50 metrų, išskyrus vieną 100 metrų ilgio tarpatramį, skirtą saugiai pravažiuoti traukiniams. Reikia pažymėti, kad senojo tilto ilgiausias tarpatramis siekė 210 metrų.
Projektavimo firmos „Stefano Boeri architetti“, „Metrogramma Milano“ ir „Inside outside“ po tiltu „PerGenova“ suprojektavo laisvalaikio parką į kurį bus patenkama pėstiesiems ir dviratininkams skirtu raudono plieninio viaduko žiedu. Architektūrinę tilto ir viaduko kompoziciją vertikaliu akcentu čia papildys raudona alternatyviosios energijos jėgainė – vėjo bokštas.
Naujuoju Genujos tiltu automobilių judėjimą italai planuoja paleisti liepą, kai Prancūzijoje ir Italijoje įsibėgės atostogų sezonas. Tikimasi, koronaviruso šmėkla tuomet jau bus praslinkusi.
Parengta pagal „PerGenova“ ir „Stefano Boeri architetti“ informaciją.
Titulinė nuotrauka: „PerGenova“.
Pav.: „Stefano Boeri architetti“.