Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, ką tik pradėta naujo tilto per Nerį statyba. Įgyvendinant šį projektą bus pastatytas tiltas per Nerį, viadukas per Jonavos gatvę ir jungiamasis kelias.
Kaip praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, statomas tiltas per Nerį patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, todėl čia vykdomiems darbams dėl gyvūnų ir augalų apsaugos keliami ypatingi reikalavimai. Darbai Neries upės apsaugos zonoje taip pat negali būti vykdomi žuvų migracijos ir neršto metu. Dėl šių priežasčių dalis darbų gali būti atlikti tik žiemos metu.
Statybų metu bus atskirti skirtingo greičio režimo transporto srautai, nes vietinis transportas bus nukreiptas jungiamuoju keliu į Lapes, o magistrale turėtų važiuoti tranzitinis transportas. Vykdant šį projektą vairuotojai galės naudotis A.Meškinio (Kleboniškio) tiltais, bet bus įrengti įspėjamieji ženklai apie vykdomus darbus.
Naujo tilto ir viaduko per Jonavos gatvę kartu su dešinėje magistralinio kelio pusėje įrengtu jungiamuoju keliu statybos darbų pabaiga numatyta 2021 metais, įgyvendinant Kelių direkcijos ir AB „Kauno tiltai“ sutartį „Dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 99,29 iki 100,47 km rekonstravimo projekto įgyvendinimo“. Bendra darbų vertė yra 32,34 mln. eurų su PVM. Projektuotojas – UAB „Kelprojektas“.
Šie statiniai, taip pat ir A.Meškinio tiltų sutvarkymas, yra dalis įgyvendinamo Islandijos plento projekto. Tai labiausiai apkrautas kelio ruožas ir tiltai Lietuvoje. Skaičiuojama, kad per A1 kelio ruožą nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“, į kurią patenka ir A.Meškinio tiltai, eismo intensyvumas siekia vidutiniškai iki 68.000 automobilių per parą.
Sutvarkius visą Islandijos plentą, turėtų ženkliai padidėti tiek eismo pralaidumas, tiek ir saugumas. Planuojama, kad šiame kelio ruože bus sutaupyta apie 8 mln. valandų spūstyse iki šiol prarandamo laiko.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Susisiekimo ministerija.