Ką tik paaiškėjo preliminarūs pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį Vilniuje architektūrinių idėjų konkurso laimėtojai. Pagal konkurso komisijos vertinimo rezultatus, tilto tarp sostinės A.Goštauto ir Upės gatvių konkursinių projektų eilės viršuje puikuojasi firmų „INHUS Engineering“ ir „DO architects“ kolektyvo „Alberto tiltas“.
DALYVAVO 9 KŪRĖJŲ KOMANDOS
Kaip skelbia Vilniaus savivaldybė, tilto per Nerį konkurso ekspertų komisija pagal vertinimo kriterijus sudarė darbų įvertinimo sąrašą. Pastarojo viršuje – firmų „INHUS Engineering“ (Justas Petkevičius, Vilius Kryževičius, Rytis Mušauskas) ir „DO architects“ (Andrė Baldišiūtė, Sabina Daugėlienė, Gilma Teodora Gylytė, Algimantas Neniškis, Ignas Uogintas, Kasparas Žiliukas) komandos idėja, pavadinta „Alberto tiltu“. Toliau seka firmų „Studija 501“, „SRP projektas“, „LT projektai“ ir „Mutuss“ sukurti „Neries vartai“. 3-ioje vietoje – „TEC Infrastructure“ su projekt „Lux semita“ architektūrine tilto idėja. Iš viso konkurse dalyvavo 9 tiltų idėjos.
Naujasis tiltas per Nerį žada tapti svarbia pėsčiųjų ir dviratininkų jungtimi tarp dešiniajame Neries krante sparčiai augančio Saltoniškių rajono, Žvėryno ir kairiajame Neries krante esančių Lukiškių rajono. Remiantis naujojo Vilniaus miesto bendrojo plano sprendiniais, tai bus ir svarbios dviračių takų jungties tarp Vilniaus centro ir vakarinių miegamųjų rajonų dalis. Naujasis tiltas bus apie 8,5 metro pločio: 3 metrai bus skirti pėstiesiems, 4 – dviratininkams, jo prieigos taip pat turės būti suprojektuotos atsižvelgiant į pėsčiųjų ir dviratininkų srautus, taip pat pritaikytas neįgaliesiems.
Architektūrines idėjas atrinko Lietuvos architektų sąjungos sudaryta komisija, kuri vertino, kaip architektams pavyko tinkamai užtikrinti saugų ir patogų susisiekimą dviračiais tarp dviejų gatvių, pritaikyti tiltą specialiųjų tarnybų automobiliams, užtikrinti, kad po tiltu galės vykti saugi laivyba, t. y. tilto vietoje upės farvateryje būtina išlaikyti 30 metrų pločio ir 5 metrų aukščio nuo upės iki tilto ribą.
KONSTRUKCIJOS PAGRINDAS – MEDINĖ ARKA
„Įvertinome visas 9 naujojo tilto per Nerį architektūrines idėjas, o dabar, kaip numatyta konkurso sąlygose, vyks aukščiausią įvertinimą gavusių tilto idėjų autorių kvalifikacijos vertinimas. Tikimės sutartį su laimėtojais pasirašyti dar šiais metais“, – kalbėjo Vyriausiasis miesto architektas ir konkurso komisijos narys Mindaugas Pakalnis.
Pateiktos ir komisijos geriausiai įvertintos konkursui idėjos autoriai siūlo naujuoju medinės arkinės konstrukcijos tiltu sujungti upės krantus keturiuose taškuose, apatinėse ir viršutinėse krantinių terasose, taip užtikrinant patogų žmonių judėjimą. Neįgalieji ir šeimos su vaikais vežimėliuose galės patogiai judėti tiltu tiek viršutine, tiek apatine dalimi.
Vakarinėje pusėje tiltas pratęstų esamą dviračių tako trasą, o rytiniame driektųsi link gatvių sankirtos, kur pratęstų pėsčiųjų taką ir įsilietų į dviračių takų sistemą.
Pagal architektų idėją, pagrindinės tilto konstrukcijos bus gaminamos iš vietinės ir atsinaujinančios medžiagos – medienos, kuri yra vienintelė medžiaga gamybos metu ne tik neišskirianti CO², bet jį sugerianti augimo metu. Simboliška, kad tiltas galėtų tapti savotiška Žvėryno medinės architektūros tąsa.
TILTĄ PASTATYS PER 4 METUS
Tolimesniame šio atviro konkurso etape dar vyks finalininkų pateiktų dokumentų vertinimas, po kurio paaiškės, ar nėra jokių teisinių kliūčių skelbti galutinius rezultatus ir įteikti laimėtojams pinigines premijas: 1-osios vietos laimėtojui atitektų 9.000 eurų, 2-osios – 7.000 eurų, 3-iosios – 4.000 eurų.
Su geriausios konkurso idėjos laimėtojais bus sudaryta sutartis. Po to seks kitas etapas – techninio projekto parengimas ir statybos darbų konkurso paskelbimas.
Naujojo tilto per Nerį statybai savivaldybė planuoja skirti apie 5 mln. eurų. Naujasis pėsčiųjų tiltas bus pastatytas per ateinančius ketverius metus.
Architektūros konkursas vyksta bendradarbiaujant su Lietuvos architektų sąjunga.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės informaciją.
Titulinis pav.: Projektas devizu „Alberto tiltas“ („DO architektai“: A.Baldišiūtė, S.Daugėlienė, G.T.Gylytė, A.Neniškis, I.Uogintas, K.Žiliukas; „INHUS Engineering“: J.Petkevičius, V.Kryževičius, R.Mušauskas)
a.k.
( 2019-10-30 )
Alberto tiltas – puikus darbas. Tektoniškas, santūrus, protingas.
Sveikinu kolektyvą. Linkiu laimėti ir pastatyti.