Klaipėdos jūrų uosto pietinėje dalyje neseniai darbus pradėjo olandų žemkasė. Pagrindinis šių darbų tikslas – pasiekti 14,5 m gylį, kuris leistų čia pilnai pakrauti bei remontuoti „Panamax“ tipo laivus.
Kaip praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, nuo įplaukos į Malkų įlanką prasidėjo akvatorijos gilinimo darbų pirmasis etapas. Rugsėjo mėnesį Malkų įlankoje buvo užbaigta įrengti krantosaugos sienutė, kuri buvo būtina prieš pradedant gilinimo darbus. Infrastruktūros plėtros darbai Malkų įlankoje laikomi istoriniais, iš esmės pakeisiančiais sąlygas čia veikiančioms įmonėms. Malkų įlanką pagilinus iki 14,5 m, uoste bus sudarytos vienodos sąlygos, padidės navigacijos saugumas, bus galima plėtoti palankesnių aplinkai transporto priemonių ir daugiarūšio transporto sistemas. Teigiama, kad įgyvendinus didelės apimties projektus Malkų įlankoje, taip pat atsivers naujos galimybės įmonėms bei pagerės ekologinė situacija.
Planuojama, kad gilinant Malkų įlankos akvatoriją bus iškasta apie 1,5 mln. kub. m grunto. Pirmo etapo gilinimo darbus atlieka Olandijos įmonė „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“, kuri vykdė laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbus nuo Danės upės žiočių iki Malkų įlankos, taip pat gilino SGD terminalo akvatoriją. Pirmojo etapo gilinimo sutarties vertė – 15,63 mln. Eur. Projekto investicijomis prisidedama prie aplinkos apsaugos sąlygų regione gerinimo.
Visam Malkų įlankos gilinimo ir susijusių aplinkosaugos priemonių įrengimo projektui skirta 57 mln. eurų ES sanglaudos fondo lėšų.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.
Nuotrauka: KVJUD.