Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO PLĖTROS STUDIJA: Išorinis uostas – būtinas

2018-08-09
PILOTAS.LT

Ką tik atnaujinta Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija. Jeigu išorinis uostas nebūtų statomas, tikėtina, kad, atsižvelgiant į pasaulines „konteinerizacijos“ tendencijas, esamo Klaipėdos uosto konteinerių krovos pajėgumo nebeužteks. Tokias išvadas studijoje pateikė UAB „Smart Continent LT“ ekspertai.

PAJĖGUMAS GALĖTŲ PASIEKTI 133,45 MLN. TONŲ
UAB „Smart Continent LT“ atnaujino 2011 m. „Inros Lackner AG“, UAB „Ernst & Young Baltic“, SIA „Estonian, Latvian & Lithuanian Environment“ konsultantų konsorciumo parengtą Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studiją. Atnaujintos studijos pagrindu bus kreiptasi į LR Vyriausybę dėl LR Vyriausybės nutarimo, kuriuo išorinis (giliavandenis) uostas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu.
2040 metais Klaipėdos uosto ir išorinio uosto pajėgumas galėtų siekti 133,45 mln. tonų.
„Smart Continent LT“ ekspertų teigimu, 2040 metais pagal realų scenarijų per Klaipėdos uostą bus gabenama 87 mln. tonų, pagal optimistinį – 104,3 mln. tonų, didžiausias augimas – konteinerių. Pagal realų scenarijų būtų kraunama 26,57 mln. tonų konteinerių, pagal optimistinį – 35,37 mln. tonų konteinerių. Didžiausią įtaką šiam augimui, pagal regresinį modelį parengtą prognozę, turės konteinerių krovos augimas pasaulyje – nuo 2010 iki 2017 m. konteinerių srautai pasaulyje augo vidutiniškai 5,8 proc. kasmet. Nestatant išorinio uosto, pagal realų scenarijų, esamo konteinerių krovos pajėgumo neužteks.
Ekspertų manymu, iš viso numatomas tik išorinio uosto krovos pajėgumas 2040 metais – 39,4 mln. tonų, iš kurių konteinerių krovai – 26,4 mln. tonų. Bendras Klaipėdos uosto ir išorinio uosto pajėgumas 2040 metais – 133,45 mln. tonų. Studijoje rašoma, kad 2040 metais per Klaipėdos uostą (įskaitant išorinį uostą) kroviniai bus gabenami ekologiškai ir subalansuotai – vos 21 proc. krovinių pasiektų uostą kelių transportu.
ANALIZAVO 2 IŠORINIO UOSTO VIETAS
Atnaujintoje studijoje akcentuojama esamo ir išorinio uosto vystymo ekonominė nauda, nepriklausomai nuo to, ar uostas būtų statomas ties Melnrage, ar ties Būtinge, nes 2040 metais galėtų būti sukurta 25–30 tūkst. darbo vietų. Šis indeksas apskaičiuotas vadovaujantis kitų išorinių uostų patirtimi. Ekspertai, atnaujindami studiją, analizavo dvi galimas išorinio uosto vietos alternatyvas – Melnragę ir Būtingę.
„Vertinant kompleksiškai, pagal sąnaudų–naudos santykį, Melnragės alternatyva yra beveik 2 kartus naudingesnė ir daugiau kaip 540 mln. Eur pigesnė. Be to, dėl Būtingės varianto, įgyvendinti šioje vietoje tokio masto projektą būtų labai sudėtinga. Būtingės alternatyva yra vos 550 metrų nuo Lietuvos–Latvijos sienos ir patenka į Būtingės geomorfologinio draustinio teritoriją – tai labai apsunkina šios teritorijos vystymą“, – teigė UAB „Smart Continet LT“ direktorius dr. Andrius Jaržemskis. Specialistai, įvertinę ne vieną kriterijų, nurodo, kad pastatyti išorinį uostą ties Būtinge reikėtų 1,163 mlrd. Eur, uostas ties Melnrage kainuotų 619 mln. Eur.
Atnaujintos studijos pagrindu bus kreiptasi į LR Vyriausybę dėl LR Vyriausybės nutarimo, kuriuo išorinis (giliavandenis) uostas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Kol kas nėra aišku, kokia gali būti pasirinkta išorinio uosto vieta – ties Melnrage ar Būtinge. Vieta bus parinkta tik tada, kai bus parengta naujojo Lietuvos Respublikos bendrojo plano koncepcija.
Atnaujintos išorinio uosto galimybių studijos ataskaita galima susipažinti iki rugpjūčio 31 dienos internetu arba VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos I aukšto patalpose (apsaugos poste), J.Janonio g. 24, Klaipėdoje (pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8:00 iki 17:00, penktadieniais – nuo 8:00 iki 15:45).
Supažindinimo su Studijos ataskaita viešas susirinkimas įvyks rugpjūčio 31 dieną 14 val. VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos II aukšto pasitarimo salėje (adresu: J.Janonio g. 24, Klaipėda).
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.
Nuotrauka: ©PILOTAS.LT

Komentarai

  1. Na sunku ten ką nors gabenti. Užtrunka laiko, bei kainuoja pinigus. Aš pats dabar gerą įmonę susiradau. Ji sutartu laiku nugabena krovinius, o tai daro už labai gerą kainą. dalinių krovinių gabenimas tikrai pigus

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

termi_lv_240200_e03_xxx

690 LAIVŲ PER METUS: Paskelbtas naujo Rygos laivų terminalo architektūros konkursas

2024 vasario 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rygos uoste planuojamas naujas keleivių terminalas. Pagal verslo planą per metus planuojama atplaukti 360 ROPAX laivų, 180 RO-RO laivų ir 150 kruizinių laivų. Maksimalus vienu

uosta_kl_231000_e01_xxxx

PROGRESO KELIAS: Apdovanotas Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo projektas

2023 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Maždaug 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruožas pagilintas iki 15,5 metro gylio, o už uosto vartų naujos krypties išorinio 1,7 km laivybos kanalo ruožo

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

svenc_pr_230900_e01_xxx

25-OSIOS „ZAVIŠINĖS“: Geriausiu 2022-ųjų rekreaciniu kūriniu paskelbė Svencelės uostą

2023 rugsėjo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Šiemet rugsėjo 15 ir 16 dienomis jau 25 kartą architektai Nidoje rinkosi į architekto A.Zavišos fondo renginį – „Zavišines“ . Šurmulivo architektų forumas, buvo skaitomi

Klaipėdos uostas

SKAITMENIZUOS UOSTĄ: Pradedamas kurti Klaipėdos uosto 3D modelis

2023 rugpjūčio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostą bus galima apžiūrėti ir virtualiai – Europos Sąjungos skyrė finansavimą 3D modeliui sukurti. Tai galingas valdymo, projektavimo ir veiklos optimizavimo įrankis. Kaip praneša

radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas

RADIOLOKACINĖ PUŠIS: Smiltynėje prasidės 30 m aukščio bokšto statybos

2023 liepos 14Be komentarųPILOTAS.LT

Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį pagal „PST projektavimo biuro“ parengtą

Nacionalinė marina

NACIONALINĖ MARINA KLAIPĖDOJE: Tarėsi suinteresuotos aktualaus projekto pusės

2023 birželio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Nuo mažųjų laivų prieplaukos iki nacionalinės marinos – dabar taip neoficialiai vadinamas pietinėje Klaipėdos dalyje planuojamas mažųjų ir pramoginių laivų uostas. Neseniai šį klausimą uostamiestyje

uosta_jd_230500_e03_xxx

NAUJOJI JUODKRANTĖS MARINA: Nidoje rengiamas projektinių pasiūlymų pristatymas

2023 gegužės 24Be komentarųPILOTAS.LT

Naujoji Juodkrantės keleivinių laivų uosto prieplaukos marina Gintaro įlankos teritorijoje žada atverti naujas perspektyvas kurorto plėtrai bei gyvavimui. Planuojama, jog projektuojamas Juodkrantės uostas talpins apie 80 įvairaus dydžio laivų

Klaipėdos uostas

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOS UOSTE: Akvatorijos ir įplaukos gylis pasiekė 15,5 m

2023 balandžio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas. 15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS VARTAI Į JŪRĄ: Suformuotas naujos krypties laivybos kanalas

2023 vasario 6Be komentarųPILOTAS.LT

Vienas iš svarbiausių pastarųjų metų projektų Klaipėdos uoste baigtas. Laivybos kanalas už uosto vartų į jūrą išgilintas iki 16 metrų, dalyje vidinio laivybos kanalo jau

Vitės miesto kvartalo forumas

VITĖS MIESTO FORUMAS: Tyrimo ir perspektyvų pristatymas Klaipėdoje

2023 sausio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) inicijuoja ir kartu su partneriais organizuoja forumą „Klaipėdos miesto Vitės miesto kvartalo, Žiemos uosto tyrimas ir perspektyvos“. Renginyje

images_pulsas_foto_4157_uosta_kl_120700_e01_bra

ŽALESNEI LAIVYBAI KLAIPĖDOJE: Jūrų uostui paskyrė 65 mln. eurų finansavimą

2022 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Palaikydamas žaliojo jūrų transporto kryptį Europos investicijų bankas Klaipėdos uostui skyrė 65 mln. eurų finansavimą. Finansavimas skiriamas uosto krantinėms rekonstruoti, išplėsti ir pagilinti, kad prie

Baltija žiemą

BALTIJOS PAPLŪDIMIŲ PULSAS: Palangos – dar labiau susiaurėjo, kiti – atsistatė

2022 lapkričio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Hidrologinių tyrimų specialistai šį mėnesį atliko Baltijos jūros krantų pokyčių monitoringą. Nustatyta, jog Palangos paplūdimys per metus dar labiau susiaurėjo, o Melnragės ir Girulių –

Uosto direkcijos administracinio pastato konkursinis projektas „Kuršių vartai“

NAUJIEJI JŪROS VARTAI: Klaipėdoje pradedamas projektuoti Uosto direkcijos pastatas

2022 lapkričio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto konkursą šią vasarą laimėjęs architektūrinis kolektyvas imasi projektavimo darbų. Kaip praneša Klaipėdos valstybinio

Konkursinis projektas „Kuršių vartai“ (arch. G.Čaikauskas, A.Keizikas, A.Deltuva, V.Čeika, J.Augutis), 1-oji vieta, 25.000 eurų premija.

LAIMĖJO „KURŠIŲ VARTAI“: Išrinkta geriausia naujosios Uosto direkcijos būstinės idėja

2022 rugpjūčio 25Be komentarųPILOTAS.LT

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Klaipėdos Uosto direkcijos administracinio pastato architektūros idėjų konkurse išrinktas laimėtojas. Po daugiau nei mėnesį trukusio darbų viešinimo, viešojo

Baltija žiemą

DAUGIAU APSAUGOS PAPLŪDIMIAMS: Vasarą po vandeniu sukas pylimą

2022 liepos 11Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos pajūryje audros niokoja sukurtą infrastruktūrą, laužo medžius, pasiglemžia paplūdimių smėlį, todėl nuolat vyksta krantų erozija, ryškėja kitos su tuo susijusios problemos. Siekiant smėliu papildyti

Nemunas

KITAM KRANTE: Bandymas sugrąžinti Kauno krantams upių kultūros tėkmę

2022 birželio 20Be komentarųPILOTAS.LT

„Kitam Krante“ – tai visą vasarą truksiantis unikalus bandymas sugrąžinti miesto krantams upių kultūros tėkmę, kuri sustojo praėjusiame amžiuje po šimtmečius trukusios turtingos Kauno uostamiesčio

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO KONKURSAS: Varžosi 5 architektūrinės idėjos

2022 birželio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostas planuoja plėtrą – ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas. Savo konkursines architektūrines

Smiltynės perkėla

KELTAIS Į NERINGĄ: Užbaigtas Smiltynės krantinės rekonstrukcijos 1-asis etapas

2022 gegužės 30Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš prasidedant naujam sezonui, užbaigtas Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje rekonstrukcijos 1-asis etapas. Čia jau švartuojami AB „Smiltynės perkėlos“ keltai, užtikrinantys susisiekimą su Kuršių nerija. 1-ojo

Klaipėdos marina

KLAIPĖDOJE PLANUOJAMA MARINA: Pristatomi pietinių vartų projektiniai pasiūlymai

2022 balandžio 293 KomentaraiPILOTAS.LT

Parengti Klaipėdos jūrų uosto pietinių vartų komplekso projektiniai pasiūlymai, kuriuose numatyta ir mažųjų bei pramoginių laivų uosto (marinos) infrastruktūra. Pasiūlymus parengė konkursą laimėjusi UAB „Sweco

Hamburg

ATIDARĖ SEZONĄ: Į Klaipėdos uostą įplaukė pirmasis kruizinis laivas

2022 balandžio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Pro Klaipėdos uosto vartus neseniai įplaukė pirmasis šiemet kruizinis laivas, taip miestui ir šaliai skelbdamas, kad kruizinių laivų sezonas uostamiestyje atidarytas. Manoma, kad šiemet Klaipėda

Klaipėdos jūrų uostas

KLAIPĖDOS UOSTAS: Aptiktos uosto senojo bangolaužio liekanos

2022 balandžio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rekonstruojant Klaipėdos jūrų uosto bangolaužius, aptikti galimai senojo bangolaužio konstrukcijos akmenys. Norint sklandžiai tęsti darbus, juos reikės pašalinti. Bangolaužių rekonstravimo darbai prasidėjo pernai pavasarį. Uosto

Odesos takas

SIUNČIA ŽINIĄ UKRAINAI: Melnragės takui suteikiamas Odesos vardas

2022 kovo 29Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdoje bus įamžintas Odesos vardas. Mūsų uostamiesčio partnerystės sutartis su Ukrainos miestu pasirašyta dar 2004 metais. Kaip praneša Klaipėdos savivaldybė, pėsčiųjų takui Melnragėje bus suteiktas

Klaipėdos perkėla

ATNAUJINS PERKĖLĄ: Paskelbtas rekonstrukcijos konkursas

2022 kovo 21Be komentarųPILOTAS.LT

Naujoji Smiltynės perkėla ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengia Smiltynės perkėlos terminalo konkursą. Bus pakeistos dar sovietmečiu įrengtos ir jau susidėvėjusios rampos, atnaujintos krantinės.

Danės upė

ATGAVO DANĖS PAKRANTĘ: Klaipėdai sugrįžo beveik 219 metrų krantinės

2021 gruodžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien įsigalioja Vyriausybės nutarimas, kuriuo Klaipėdos valstybinis jūrų uostas Klaipėdai perduoda dvi krantines prie Danės upės. Miestui sugrąžinamų krantinių ilgis – beveik 219 metrų. Klaipėdiečiai