Kėdainių tiltas

NAUJAS TILTAS KAUNE: Konkursas paskelbtas, abejonės liko

2017-09-18
Audrys Karalius

Ilgus metus abejota dėl miesto Bendrajame plane dar sovietmečiu numatyto tilto racionalumo greta Nemuno ir Neries santakos bei senamiesčio. Kauno savivaldybei staiga paskelbus architektūrinį konkursą tiltui Kėdainių gatvės trasoje projektuoti, abejonės vėl sukilo.

Vadinamojo Kėdainių tilto klausimas tarp specialistų rimčiau taip ir nebuvo diskutuotas. Viešoje erdvėje taip pat nerasime informacijos apie tilto statybos motyvus. Tiltas Bendrajame Kauno plane buvo pažymėtas dar sovietmečiu, kai Kaunas sparčiai augo ir transporto sistema buvo matuojama pusės milijono miestui. Ir tuomet, ir vėliau tilto efektyvumas Kėdainių gatvelės trasoje buvo ne kartą kritikuotas miesto urbanistų, tačiau keliavo iš vienos Bendrojo plano versijos į kitą tarsi savaime.
PROJEKTAS AMBICINGAS, PREMIJOS KUKLIOS
Dabar viešoji įstaiga Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba, administruojanti konkursą, išplatino informaciją, jog bus perkama ne tik idėja, bet ir jos įgyvendinimas – techninio projekto parengimas ir priežiūra.
Kauno savivaldybė šiuo projektu tikisi pagerinti Vilijampolės rajono transportinius ryšius su Užnemune ir sumažinti tranzitinį eismą senamiestyje. Teigiama, jog būtų sukurta nauja Vilijampolės – Užnemunės funkcinė erdvė, sudaranti prielaidas plėstis miesto centrui vakarų kryptimi.
Konkurso sąlygos  skelbia, jog Kėdainių tilto projektavimui ir statybai numatytas 30 milijonų eurų biudžetas. Deja, konkurso premijos, turint omeny sudėtingą ir itin reikšmingą objektą, kuklutės.
Konkurso I-os vietos laimėtojui teks 4000 eurų ir projektavimo darbų sutartis. Antrosios vietos laimėtojų laukia 3000 eurų premija, trečiosios – 2000, o dvi paskatinamos premijos – tebus po 1000 eurų.
ARCHITEKTŪROS GRANDAI KRITIKUOJA TILTĄ
Architektūros profesorius Jonas Minkevičius kritikuoja Kauno savivaldybės sumanymą statyti tiltą prie pat Nemuno ir Neries santakos, unikalaus kraštovaizdžio centre.
„Šioje vietoje pastatytas tiltas sunaikins slėnį ir panoraminį vaizdą tiek iš Santakos parko į Nemuną, tiek ir iš Nemuno pusės Į Senamiestį. Kur mūsų paveldo saugotojai? Kas davė teisę Kauno technokratams naikinti neįkainojamas vertybes? Didžiausių mūsų upių santaka – yra ne vien Kauno, bet ir visos Lietuvos turtas,“- teigia J.Minkevičius.
Profesorius teigia, jog Kėdainių tiltas transporto problemų neišspręs, o jeigu jau transporto sistemai mirtinai trūksta jungties šioje vietoje, tai verčiau statyti tunelį po Nemunu.
Dar griežčiau Kėdainių tilto atžvilgiu nusiteikęs vienas labiausiai patyrusių Kauno urbanistų, Alvydas Steponavičius. Jis išplatino pareiškimą, jog Kėdainių tilto konkursas verčia jį trauktis iš Kauno urbanistikos ir architektūros ekspertų tarybos. Iš pačios Architektų sąjungos – taip pat.
A.Steponavičius teigia nebeturintis nei noro, nei jėgų oponuoti „savivaldybės chunveibiniškąjai frakcijai“. Urbanistas pripažino, kad penkiasdešimt metų atidavė Kauno urbanistikai, tačiau šiandien miestą valdančiųjų „kūryba džiaugtis, toleruoti ją ir taisyti klaidas“ nebeturi instrumentų ir noro.
KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ
Kad ši sunkiasvorė architektūros kritika bus išgirsta Kauno savivaldybėje, tikimybė nedidelė. V.Matijošaičiui tapus meru architektūros diskusijos mieste dingo. Viskas nutariama „už uždarų durų“ ir kiekvienas bandymas abejoti valdžios sprendimais sutinkamas gausiomis propagandinėmis atakomis, net nebandant išgirsti oponentų motyvų.
Kėdainių tilto konkurso organizatoriai optimistiškai teigia, jog bus “sukurta nauja aukščiausios kokybės miestovaizdžio erdvė, pagrįsta erdviniu dialogu tarp vertingos istorinės Senamiesčio aplinkos ir naujo XXI amžiaus miestoženklio – Tilto komplekso”.
Matyt, į dalį klausimų atsakys konkursiniai tilto projektai. Laukti teks neilgai – projektų pateikimo terminas spalio 31-oji. Tačiau ar savivaldybė modeliavo, kaip pastačius Kėdainių tiltą kis transporto srautai ir koks prognozuojamas miesto eismo sistemos pagerinimas, kol kas informacijos nematyti. Negirdėti kol kas nieko ir apie Kėdainių tiltui reikalingų gatvių projektavimą, nes ir kairiajame, ir dešiniajame Nemuno krante laukia statūs ir sudėtingi Aleksoto bei Šilainių šlaitai į kuriuos gatvių tilto trasoje praktiškai nėra.
Foto: Kauno savivaldybės

Kauno miesto susisiekimo tinklas (Bendrojo plano ištrauka).

Kauno miesto susisiekimo tinklas (Bendrojo plano ištrauka).

Komentarai

  1. Ir kas gi tie Kauno“ išminčia’i,užsigeidę sovietmečio užsilikusiu kažkokiu ‘planu’ besiremiantys Kauno Senamiestį sudarkyti.
    Šalin rankas nuo Nemuno ir Neries santakos.Kokį tiltą ?Ar Jūs neįžvelgiate, kur mašinų spūstys?Kodėl norite sunaikinti visą Senamiesčio paveldą ,pataikaudami kažkokiems neaiškios primityvios dvasios ……… .Santaka prašo nedarkyti,kas su meile Lietuvai nuo amžių Kauną puošė,garsino. Plauki Nemunu ir iš tolo jau tave sveikina Kauno Senamiesčio rūmai,upių santaka,šlaitai lyg rūta žaliuojantys.O kai kas visa tai užgriozdinti užsimanė ir dar vadinamajame konkurse be sąžinės graužaties dalyvauja…
    Graži Tu,mano brangi Tėvyne-kiekvienam lietuviui įsimintina daina.Ir suklydusieji prisipažinkite žiauriai klydę ir palikite Santaką ramybėje.JUms už tai dėkos visa Lietuva. AČIŪ.

  2. zinau kas organizuoja pasipriesinima – taigi projetas sutrikdys H.Daktaro teviskes ramybe . ziurekit i sakni 🙂

  3. Vilnius – 1 upė, 12 tiltų.
    Kaunas -2 upės, 8 tiltai.

  4. jeigu jau santurusis Steponavicius pratruko, tai jau kazka reiskia. signalas rimtas.

  5. Tenka pripažinti, kad Kaunui būdingas savinaikos instinktas. Freudą pasiskaitykite, savivaldybininkai. Mažai „erdvinių dialogų“ tarp subtilios praeities ir naujų monstrų pridaryta Sovietijos metais – drįstate dabar vėl apie tai kalbėti? Sunaikinsite subtiliausią Kauno peizažą. Kaip save gerbiantys profesionalai gali dalyvauti tokiame grynos destrukcijos konkurse? Bet, žinoma, atsiras ambicingų šmikių be sąžinės.

  6. be diskusijų…statom tiltą, tik kad tilto tąsa abiejose Nemuno pusėse yra tik punktyrai kurių realizacija visiška utopija. Juokinga jei nebūtų graudu kokie proto bokštai valdo Kauną.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

plana_vn_250200_e01_xxx

VILNIAUS BENDROJO PLANO STEBĖSENA: Rengiamas sprendinių įgyvendinimo pristatymas

2025 vasario 18Be komentarųPILOTAS.LT

Sostinės savivaldybėje rengiamas Vilniaus bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo stebėsenos rezultatų pristatymas. Dalyvavimas pristatyme yra laisvas, registracijos nėra. Vasario 25 dieną (antradienį) 17 val. Vilniaus miesto

Vilniaus senamiestis

NAGRINĖS TEISMAS: Už gatvių siaurinimą siekiama vadovų atsakomybės

2025 vasario 132 KomentaraiPILOTAS.LT

Po Seimo nario Artūro Zuoko pastangų Vilniaus miesto savivaldybės taikytas Gatvių standartas pripažintas negaliojančiu ir panaikintas. Tačiau istorija tuo nesibaigia – teisme, kuriame sprendžiamas atsisakymo

lazdy_fo_250200_e01_xxx

LAZDYNŲ TVARKYMO GAIRĖS: Rengiami paveldosauginės vietovės vystymo principai

2025 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo rengti Lazdynų paveldosauginės vietovės tvarkymo gaires, kurios padės nustatyti, kaip ši unikali sostinės vietovė gali būti tvarkoma ir atnaujinama nepažeidžiant jos

vilkp_vn_241200_e01_xxx

VENECIJA VILNIUJE: Tęsiamos diskusijos apie Vilkpėdės rajono potencialą

2024 gruodžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kartu su vystytojų, projektuotojų, architektų, urbanistų bei vietos turto savininkų bendruomenėmis tęsia atviras diskusijas apie Vilkpėdės rajono įsibėgėjančius pokyčius

miesta_me_221100_e01_bra

15 MINUČIŲ MIESTAS: Rengiamas XVIII Lietuvos urbanistinį forumas

2024 lapkričio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija kartu su Vilniaus miesto savivaldybe ir Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija rengia XVIII Lietuvos urbanistinį forumą „15 minučių miestas: sprendimai tvariam augimui?“. Bus

uosta_kl_240700_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLEČIASI: Pietinėje dalyje suformuos ir įveiklins 100 ha teritoriją

2024 liepos 22Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostas žengia dar vieną žingsnį įgyvendinant vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuojant ir įveiklinant naują 100 hektarų apimančią teritoriją. Naujos sausumos teritorijos pietinėje Klaipėdos

architekturine-kalva

NAUJOS FORMAVIMO GAIRĖS: Darnins Konstitucijos prospekto „Architektūrinę kalvą“

2024 liepos 19Be komentarųPILOTAS.LT

Abipus sostinės Konstitucijos prospekto išsidėstę aukštybiniai pastatai sudaro vadinamąją „Architektūrinę kalvą“ – tai vienas iš skiriamųjų šiuolaikinio Vilniaus bruožų. Siekiant, kad ši centrinė miesto teritorija

1-aketuri-architektai_bendruomeniu%cc%a8-miestelis-1

„LAUNAGIAI“ ĮGAUNA PAVIDALĄ: Paaiškėjo 3 architektūros konkursų nugalėtojai

2024 liepos 16Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paaiškėjo nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ inicijuotų trijų architektūros konkursų, skirtų pirmiesiems dviem naujojo rajono „Launagiai“ Vilniaus pietinėje dalyje etapams, laimėtojai. SIŪLĖ SCENARIJUS

tilta_kn_240600_tit_xxx

PLATUS ŽINGSNIS PER NEMUNĄ: Kaunas iškilmingai pažymėjo Santakos tilto statybų pradžią

2024 birželio 131 KomentarasPILOTAS.LT

Kaunas neseniai iškilmingai pažymėjo oficialią 417 metrų ilgio 23,2 m pločio Santakos tilto per Nemuną statybų pradžia. Pagal architektų firmos „Processoffice“ projektą statomas tiltas – didžiausias

Muziejaus saugykla Rumšiškėse

MUZIEJAUS VERTYBIŲ SAUGYKLA RUMŠIŠKĖSE: Projekto konkurse varžosi 12 pasiūlymų

2024 birželio 101 KomentarasPILOTAS.LT

Atviros centralizuotos muziejinių vertybių saugyklos su kompetencijų centru pastato atvirame urbanistinio-architektūrinio projekto konkurse varžosi 12 pasiūlymų. Susipažinti su ekspozicija galima darbo dienomis, nuo 9 iki

launa_vn_240600_e01_xxx

URBANISTINIS GŪSIS VILNIUJE: „Darnu Group“ pristatė 71 ha teritorijos užstatymo planus

2024 birželio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Daugiausiai šalyje investuojanti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ pristatė 71 ha teritorijos Vilniaus pietinėje dalyje vystymo planus. Numatoma, kad tarp Eišiškių plento ir P.Joniko

ssva_bp_240500_e01_xxx

BENDROJO PLANO ĮGYVENDINIMO GAIRĖS: SSVA parengė aktualią sprendinių santrauką

2024 gegužės 9Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) parengė Lietuvos Respublikos bendrojo plano (LRBP) sprendinių santrauką, padėsiančią rengti ir vertinti savivaldybių bendruosius planus. ATLIKO ESAMOS SITUACIJOS ANALIZĘ Lietuvos

Gargždų centro detalusis planas

KEIS GARGŽDŲ CENTRO VEIDĄ: Patvirtintas detalusis planas ir jo įgyvendinimo programa

2024 gegužės 7Be komentarųPILOTAS.LT

Žengtas dar vienas svarbus žingsnis, keičiant Gargždų centro veidą – patvirtintas detalusis planas ir jo įgyvendinimo programa, numatanti, kaip miesto centras vystysis artimiausią dešimtmetį. Tai

lviv_vn_240500_e01_xxx

POKYČIAI ŠNIPIŠKĖSE: „ID Vilnius“ rengia Lvivo ir Krokuvos gatvių vizijos pristatymą

2024 gegužės 6Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniečiai kviečiami susipažinti su Lvivo ir Krokuvos gatvių pokyčių vizija. Susitikimo metu bus pristatomi „ID Vilnius“ parengti gatvių priešprojektiniai pasiūlymai, dalyviai galės užduoti klausimus ir

pakal_po_231000_e01_xxx

URBANISTINĖ PLĖTRA KLAIPĖDOS REGIONE: Problemos, iššūkiai ir Vilniaus patirtis

2024 balandžio 18Be komentarųMindaugas Pakalnis

Praėjusią savaitę kartu su SSVA (Statybos sektoriaus vystymo agentūra) kolegomis lankėmės Klaipėdos rajone. Skaičiau pranešimą savivaldybės tarybos narių ir administracijos darbuotojų mokymuose teritorijų planavimo ir

tanki_pl_240400_e01_xxx

URBANISTINĖ REGENERACIJA: Architekto-urbanisto D.Baltrušaičio virtuali paskaita

2024 balandžio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Vienas sveikintinų žingsnių tankinant miestą – apleistų teritorijų regeneracija. Tačiau šių ar kitų miesto teritorijų gaivinimas sėkmingas bus tik atsižvelgus į daugybę faktorių, ne vien

Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė

ssva

IEŠKOMI URBANISTIKOS ASAI: Mindaugas Pakalnis buria kompetentingą urbanistų komandą

2023 gruodžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) ieško urbanistikos asų. Urbanistikos specialistų laukiama neseniai įkurtame specialiame Urbanistikos padalinyje, kuriam vadovauja buvęs Vilniaus vyr. architektas Mindaugas Pakalnis. „Augančio

GIS

TARPTAUTINĖ GIS DIENA: Geodizainas tampa dabartinių miestų metodu

2023 lapkričio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien neįsivaizduojame gyvenimo be skaitmeninių žemėlapių, kurių pagalba galime rasti mums reikalingą maršrutą, konkrečią vietą ir kitaip orientuotis aplinkoje bet kurioje pasaulio vietoje. Jų sudarymui

Mindaugas Pakalnis

SSVA PLANUOJA BŪSIMĄ VEIKLĄ: Teiks pagalbą miestų planavimo klausimais

2023 lapkričio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) teiks metodinę pagalbą savivaldybėms miestų planavimo klausimais. SSVA perduodamos Lietuvos bendrojo plano stebėsenos ir jo įgyvendinimo savivaldybių bendruosiuose planuose funkcijos

forum_vn_231100_e01_xxx

DAUGIAU TEISIŲ PLANUOJANT ATEITĮ: Vilniuje vyksta Urbanistikos forumas

2023 lapkričio 91 KomentarasPILOTAS.LT

Šiandien vykstančiame XVII Lietuvos urbanistiniame forume, kurį organizuoja Aplinkos ministerija, Vilniaus ir Tauragės merai, žinomi šalies architektai, urbanistai, statybininkai, nekilnojamojo turto vystytojai, mokslininkai, ekspertai, bendruomenių

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TVARIOS LIETUVOS VIZIJA: Vilniuje rengiamas XVII Lietuvos urbanistinis forumas

2023 lapkričio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija rengia XVII Lietuvos urbanistinį forumą „Tvarumas – tik skambus šūkis ar urbanistikos kasdienybė?“. Šių metų forume bus aptarta tvarios Lietuvos vizija, kaip ji

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

pakal_po_231000_e01_xxx

BE DARBO NEUŽTRUKO: Mindaugas Pakalnis imasi naujo urbanistinio iššūkio

2023 spalio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Kiek daugiau nei prieš porą mėnesių sostinės vyriausiojo architekto postą palikęs Mindaugas Pakalnis ilgai be darbo neišbuvo. 5 metus itin karštame Vilniaus savivaldybės poste išsilaikęs ir

Rail Baltica stotis

„RAIL BALTICA“ STOTIS PANEVĖŽYJE: Naujos perspektyvos urbanistinei plėtrai

2023 rugpjūčio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Šiuo metu Aukštaitijos sostinės visuomenei pristatomos 3 europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtros alternatyvos. Kaip prioritetinė įvardijama galimybė Panevėžio tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį įrengti miesto