Kėdainių tiltas

NAUJAS TILTAS KAUNE: Konkursas paskelbtas, abejonės liko

2017-09-18
Audrys Karalius

Ilgus metus abejota dėl miesto Bendrajame plane dar sovietmečiu numatyto tilto racionalumo greta Nemuno ir Neries santakos bei senamiesčio. Kauno savivaldybei staiga paskelbus architektūrinį konkursą tiltui Kėdainių gatvės trasoje projektuoti, abejonės vėl sukilo.

Vadinamojo Kėdainių tilto klausimas tarp specialistų rimčiau taip ir nebuvo diskutuotas. Viešoje erdvėje taip pat nerasime informacijos apie tilto statybos motyvus. Tiltas Bendrajame Kauno plane buvo pažymėtas dar sovietmečiu, kai Kaunas sparčiai augo ir transporto sistema buvo matuojama pusės milijono miestui. Ir tuomet, ir vėliau tilto efektyvumas Kėdainių gatvelės trasoje buvo ne kartą kritikuotas miesto urbanistų, tačiau keliavo iš vienos Bendrojo plano versijos į kitą tarsi savaime.
PROJEKTAS AMBICINGAS, PREMIJOS KUKLIOS
Dabar viešoji įstaiga Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba, administruojanti konkursą, išplatino informaciją, jog bus perkama ne tik idėja, bet ir jos įgyvendinimas – techninio projekto parengimas ir priežiūra.
Kauno savivaldybė šiuo projektu tikisi pagerinti Vilijampolės rajono transportinius ryšius su Užnemune ir sumažinti tranzitinį eismą senamiestyje. Teigiama, jog būtų sukurta nauja Vilijampolės – Užnemunės funkcinė erdvė, sudaranti prielaidas plėstis miesto centrui vakarų kryptimi.
Konkurso sąlygos  skelbia, jog Kėdainių tilto projektavimui ir statybai numatytas 30 milijonų eurų biudžetas. Deja, konkurso premijos, turint omeny sudėtingą ir itin reikšmingą objektą, kuklutės.
Konkurso I-os vietos laimėtojui teks 4000 eurų ir projektavimo darbų sutartis. Antrosios vietos laimėtojų laukia 3000 eurų premija, trečiosios – 2000, o dvi paskatinamos premijos – tebus po 1000 eurų.
ARCHITEKTŪROS GRANDAI KRITIKUOJA TILTĄ
Architektūros profesorius Jonas Minkevičius kritikuoja Kauno savivaldybės sumanymą statyti tiltą prie pat Nemuno ir Neries santakos, unikalaus kraštovaizdžio centre.
„Šioje vietoje pastatytas tiltas sunaikins slėnį ir panoraminį vaizdą tiek iš Santakos parko į Nemuną, tiek ir iš Nemuno pusės Į Senamiestį. Kur mūsų paveldo saugotojai? Kas davė teisę Kauno technokratams naikinti neįkainojamas vertybes? Didžiausių mūsų upių santaka – yra ne vien Kauno, bet ir visos Lietuvos turtas,“- teigia J.Minkevičius.
Profesorius teigia, jog Kėdainių tiltas transporto problemų neišspręs, o jeigu jau transporto sistemai mirtinai trūksta jungties šioje vietoje, tai verčiau statyti tunelį po Nemunu.
Dar griežčiau Kėdainių tilto atžvilgiu nusiteikęs vienas labiausiai patyrusių Kauno urbanistų, Alvydas Steponavičius. Jis išplatino pareiškimą, jog Kėdainių tilto konkursas verčia jį trauktis iš Kauno urbanistikos ir architektūros ekspertų tarybos. Iš pačios Architektų sąjungos – taip pat.
A.Steponavičius teigia nebeturintis nei noro, nei jėgų oponuoti „savivaldybės chunveibiniškąjai frakcijai“. Urbanistas pripažino, kad penkiasdešimt metų atidavė Kauno urbanistikai, tačiau šiandien miestą valdančiųjų „kūryba džiaugtis, toleruoti ją ir taisyti klaidas“ nebeturi instrumentų ir noro.
KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ
Kad ši sunkiasvorė architektūros kritika bus išgirsta Kauno savivaldybėje, tikimybė nedidelė. V.Matijošaičiui tapus meru architektūros diskusijos mieste dingo. Viskas nutariama „už uždarų durų“ ir kiekvienas bandymas abejoti valdžios sprendimais sutinkamas gausiomis propagandinėmis atakomis, net nebandant išgirsti oponentų motyvų.
Kėdainių tilto konkurso organizatoriai optimistiškai teigia, jog bus “sukurta nauja aukščiausios kokybės miestovaizdžio erdvė, pagrįsta erdviniu dialogu tarp vertingos istorinės Senamiesčio aplinkos ir naujo XXI amžiaus miestoženklio – Tilto komplekso”.
Matyt, į dalį klausimų atsakys konkursiniai tilto projektai. Laukti teks neilgai – projektų pateikimo terminas spalio 31-oji. Tačiau ar savivaldybė modeliavo, kaip pastačius Kėdainių tiltą kis transporto srautai ir koks prognozuojamas miesto eismo sistemos pagerinimas, kol kas informacijos nematyti. Negirdėti kol kas nieko ir apie Kėdainių tiltui reikalingų gatvių projektavimą, nes ir kairiajame, ir dešiniajame Nemuno krante laukia statūs ir sudėtingi Aleksoto bei Šilainių šlaitai į kuriuos gatvių tilto trasoje praktiškai nėra.
Foto: Kauno savivaldybės

Kauno miesto susisiekimo tinklas (Bendrojo plano ištrauka).

Kauno miesto susisiekimo tinklas (Bendrojo plano ištrauka).

Komentarai

  1. Ir kas gi tie Kauno“ išminčia’i,užsigeidę sovietmečio užsilikusiu kažkokiu ‘planu’ besiremiantys Kauno Senamiestį sudarkyti.
    Šalin rankas nuo Nemuno ir Neries santakos.Kokį tiltą ?Ar Jūs neįžvelgiate, kur mašinų spūstys?Kodėl norite sunaikinti visą Senamiesčio paveldą ,pataikaudami kažkokiems neaiškios primityvios dvasios ……… .Santaka prašo nedarkyti,kas su meile Lietuvai nuo amžių Kauną puošė,garsino. Plauki Nemunu ir iš tolo jau tave sveikina Kauno Senamiesčio rūmai,upių santaka,šlaitai lyg rūta žaliuojantys.O kai kas visa tai užgriozdinti užsimanė ir dar vadinamajame konkurse be sąžinės graužaties dalyvauja…
    Graži Tu,mano brangi Tėvyne-kiekvienam lietuviui įsimintina daina.Ir suklydusieji prisipažinkite žiauriai klydę ir palikite Santaką ramybėje.JUms už tai dėkos visa Lietuva. AČIŪ.

  2. zinau kas organizuoja pasipriesinima – taigi projetas sutrikdys H.Daktaro teviskes ramybe . ziurekit i sakni 🙂

  3. Vilnius – 1 upė, 12 tiltų.
    Kaunas -2 upės, 8 tiltai.

  4. jeigu jau santurusis Steponavicius pratruko, tai jau kazka reiskia. signalas rimtas.

  5. Tenka pripažinti, kad Kaunui būdingas savinaikos instinktas. Freudą pasiskaitykite, savivaldybininkai. Mažai „erdvinių dialogų“ tarp subtilios praeities ir naujų monstrų pridaryta Sovietijos metais – drįstate dabar vėl apie tai kalbėti? Sunaikinsite subtiliausią Kauno peizažą. Kaip save gerbiantys profesionalai gali dalyvauti tokiame grynos destrukcijos konkurse? Bet, žinoma, atsiras ambicingų šmikių be sąžinės.

  6. be diskusijų…statom tiltą, tik kad tilto tąsa abiejose Nemuno pusėse yra tik punktyrai kurių realizacija visiška utopija. Juokinga jei nebūtų graudu kokie proto bokštai valdo Kauną.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Champion Cities Summit 2023: Champions Think Bold

ATVYKSTA MIESTŲ LYDERIAI: Vilnius rengia tarptautinę čempionų konferenciją

2023 sausio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Kitą savaitę į Vilnių rinksis Europos miestų merai, lyderiai ir ekspertai – sostinės savivaldybė organizuoja tarptautinę konferenciją „Champion Cities Summit 2023: Champions Think Bold“. Vilniaus 700-ojo

sovietmečio daugiabučiai

SOVIETMEČIO DAUGIABUČIAI: Transformacijos kompleksinių strategijų pristatymas

2022 gruodžio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Firmos „Martyno Marozo architektūra ir planavimas“ urbanistai nesenai atliko sovietmečio daugiabučių urbanistinę ir architektūrinę analizę bei parengė transformacijos strategijų viziją. Su atliktu darbu bus galima

Frankfurtas

URBANISTIKOS KOKYBĖ IR IŠŠŪKIAI: Įvyks XVI Lietuvos urbanistinis forumas

2022 lapkričio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Šiuolaikiniai pasaulio miestai patiria vis daugiau naujų iššūkių – pandemija, klimato atšilimas ar net karas. Apie architektūros ir urbanistikos kokybę bei jos pritaikymą sparčiai besikeičiančiame

geležinkeliai

„EUROCITIES“ VILNIUJE: Geležinkelių teritorijai vizijos ieškojo dirbtuvėse

2022 birželio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus centre, tarp Naujamiesčio ir Naujininkų, išsidėsčiusi didžiulė geležinkelių pramonei naudojama teritorija ateityje gali tapti svarbiu vilniečių traukos tašku. Į sostinėje vyksiančias „Eurocities“ architektūros dirbtuves

Šnipiškės

ŠNIPIŠKĖS NAUJINASI: Atidaryta beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė

2022 gegužės 231 KomentarasPILOTAS.LT

Ryškiais kontrastais žymios Šnipiškės atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių neseniai šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė. Nuo šiol čia galima ne

geležinkelis

PATVIRTINTA „RAIL BALTICA“ TRASA: Pasirinkta trumpiausia ir atokiausia alternatyva

2022 gegužės 17Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija po aktyvių diskusijų ir pokalbių su savivaldybių atstovais ir visuomene patvirtino „Rail Balticos“ geležinkelio trasos nuo Kauno (Jiesios) iki Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos alternatyvą.

Paupys

TARP 4 GERIAUSIŲ: Vilniaus Paupio rajonas varžosi pasaulinėje NT parodoje

2022 vasario 222 KomentaraiPILOTAS.LT

Paupys – pirmasis lietuviškas nekilnojamojo turto projektas, nominuotas prestižiniuose MIPIM nekilnojamojo turto apdovanojimuose. Šiemet jis Kanuose pretenduoja tapti geriausiu urbanistiniu projektu pasaulyje. Pasaulinėje parodoje MIPIM,

Tulpės

KAUNO „PILIAMIESČIO“ KONKURSAS: Žiuri išrinko 3 finalininkų kolektyvus

2022 vasario 141 KomentarasPILOTAS.LT

Kompanijos „YIT Lietuva“ atvirame „Piliamiesčio“ plėtros architektūriniame konkurse išrinktos 3 geriausios vizijos. Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus kartu su statybų bendrove „YIT Lietuva“ organizuotam konkursui

SBA Urban

SBA LOGISTIKOS MIESTELIS: Plėtotojų tarptautiniame konkurse varžosi 6 idėjos

2022 vasario 93 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT dar pernai skelbė,  kad SBA grupei priklausanti nekilnojamojo turto plėtotoja „SBA Urban“ šalia Vilniaus-Kauno greitkelio įsigijo 12,5 ha sklypą ir jame ėmė planuoti naujos koncepcijos

Sevilija

MENIŠKUMAS URBANISTIKOJE: Nuotolinė kvalifikacijos tobulinimo kursų paskaita

2021 gruodžio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Viešoji įstaiga Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) pakvietė į kvalifikacijos tobulinimo kursų paskaitą, kuri aptars meniškumo veiksnį urbanistikoje. Urbanistinio projektavimo meniniai principai klausytojams bus

urbanistika

KVIEČIAMAS URBANISTINIS FORUMAS: Ant diskusijų stalo – urbanistikos kokybė

2021 lapkričio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Šį penktadienį LR Aplinkos ministerija rengia XV Lietuvos urbanistinį forumą. Pagrindinė renginio tema – „Urbanistikos kokybė šiandien: aktualijos, iššūkiai, perspektyvos“. Lapkričio 26 dieną (penktadienį) 9

Nemunas

SUPLANAVO ATEITĮ: Vyriausybė patvirtino Lietuvos teritorijos bendrąjį planą

2021 rugsėjo 301 KomentarasPILOTAS.LT

Vakar Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos kartu su kitomis ministerijomis, ekspertais ir mokslininkais parengtam Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajam planui (LRBP). Šis planavimo dokumentas numato, kaip artimiausią dešimtmetį

Latvijos nacionalinė koncertų salė

LATVIJOS NACIONALINĖ KONCERTŲ SALĖ: Rasti vietą padeda lietuvių urbanistai

2021 rugpjūčio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Jau 3 dešimtmečius Latvijoje verda diskusijos: vieningai sutariant, kad šaliai reikalinga reprezentatyvi nacionalinė koncertų salė, kategoriškai nesutariama ir nesusitariama, kurioje vietoje ji turėtų iškilti. Į kunkuliuojančią

Edmundas Benetis

VIENAS LAUKE KARYS: E.Benetis nesulaukia LAR paramos dėl Lietuvos bendrojo plano problemų

2021 liepos 274 KomentaraiPILOTAS.LT

Žinomas pajūrio architektas Edmundas Benetis kreipėsi į e-žurnalo Pilotas.LT redakciją dėl pagalbos. Architektui nesiseka bendrauti su Architektų rūmais visuomenei itin svarbiu klausimu. Gal kalti vasaros

Ąžuolyno giraitė

ĄŽUOLYNO GIRAITĖ: Klaipėdoje užbaigtas 8,5 ha teritorijos tvarkymo projektas

2021 kovo 19Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdoje ką tik užbaigtas 8,5 ha Ąžuolyno giraitės teritorijos tvarkymo projektas. Tarp Kauno ir Paryžiaus Komunos gatvių prieš 40 metų įrengtame parke buvo naujai suformuotos

stoti_ko_210300_e01_xxx

SKELBIAMAS TARPTAUTINIS KONKURSAS: Vilniui reikia ikoniškos geležinkelio stoties idėjų

2021 kovo 48 KomentaraiPILOTAS.LT

Stoties rajoną iš esmės pertvarkyti ketinantis Vilnius, kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ (LTG), ką tik paskelbė tarptautinį architektūros konkursą geriausiam pasiūlymui atrinkti. Tokio kompleksiškumo konkursas, kai

NEOM

URBANISTINĖ LINIJA: Dykumoje kuriamas 170 kilometrų ilgio miestas

2021 sausio 189 KomentaraiPILOTAS.LT

Saudo Arabijos sosto įpėdinis princas Mohammedas bin Salmanas neseniai pristatė itin ambicingą koncepciją per 100 mylių ilgio linijinio miesto, pavadinto „The Line“ (liet. „Linija“). Tai bus

Ąžuolyno giraitė

KLAIPĖDOJE ATGIJO PARKAS: Užbaigti Ąžuolyno giraitės atnaujinimo darbai

2021 sausio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos Ąžuolyno giraitėje ką tik baigti atnaujinimo darbai. Atnaujinant parką, įrengtos įvairios sporto aikštelės, o vakarinėje teritorijos dalyje šalia tvenkinio buvo sukurta pasyvaus poilsio zona.

Kauno Naujamiestis

KAUNO NAUJAMIESČIO KODAS: Urbanistinių kūrybinių dirbtuvių rezultatų pristatymas

2020 gruodžio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Šį rudenį Kaune surengtos urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“. Rytoj rengiamame šių dirbtuvių rezultatų pristatyme bus pristatytos jose gimusios urbanistinės gairės Kauno Naujamiesčiui. Gruodžio 17

Merkinė

LIETUVOS URBANISTINIS FORUMAS: Apie iššūkius saugomose teritorijose

2020 gruodžio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija rengia XIV Lietuvos urbanistinį forumą. Šiemetinė tema – „Urbanizacijos iššūkiai saugomose teritorijose: kaip atrasti interesų darną?“. Forumas vyks nuotoliniu būdu. Gruodžio 18 dieną

Šančiai

KURS ŠANČIŲ VIZIJĄ: Pirmą kartą Lietuvoje projektą inicijuoja bendruomenė

2020 lapkričio 271 KomentarasPILOTAS.LT

Šančiai – išskirtinė Kauno miesto teritorija, kurią, pasak šančiškių, reikia išsaugoti ir puoselėti, tačiau ir pritaikyti šiandienos gyventojų poreikiams. Dėl šios priežasties Žemųjų Šančių gyventojai

Panevėžys

PANEVĖŽIO REGIONO JUNGTIS: Įsteigta regiono plėtros taryba

2020 lapkričio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio regionas planuoja sinchronizuoti plėtrą – tam jau įsteigta regiono plėtros taryba. Pirmas numatomas jos darbas – bendrojo regioninio plėtros plano patvirtinimas. Pirmininkaujant Panevėžio miesto

after_su_201100_tit2_xxx

LIETUVIŠKA DĖLIONĖ SUOMIJOJE: „After Party“ duetas pildo šalies architektūros istoriją

Jaunas ir ambicingas architektų Giedriaus Mamavičiaus ir Gabrielės Ubarevičiūtės duetas neseniai įspūdingai papildė lietuvių dalyvavimo užsienio architektūros konkursuose istoriją. Pasitelkę kelis kolegas iš užsienio, jie šį mėnesį

Atvirasis urbanistikos muziejus

GYVOSIOS ERDVĖS: Atvirąjį urbanistikos muziejų pristatanti paroda

2020 spalio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijoje atidaroma Tomo S. Butkaus paroda „Gyvosios erdvės“. Tai 7 skirtingo ilgumo pasakojimai, apimantys skirtingus laikotarpius, miestovaizdžius ir urbanistines struktūras.

AEXN

PIRMAUJA „HANZA“: Komisija surikiavo „Laivitės“ teritorijos pirmojo namo prizininkus

2020 spalio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Verslo centro Klaipėdoje, buvusioje „Laivitės“ teritorijoje, architektūriniame konkurse pirmauja projektas „Hanza“. Iš viso šiam konkursui buvo pateikta 13 projektinių idėjų. Oficialūs nugalėtojai bus paskelbti po