Projekto „Rail Baltica“ 1-ąjį etapą įgyvendinusi Lietuva, imasi antro svarbaus žingsnio šiame reikale – pradeda europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimą nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos. Lietuva šį etapą pradeda pirmoji iš trijų Baltijos šalių.
Kaip praneša LR Susisiekimo ministerija, jau pradedami rangos darbai „Rail Baltica“ ruože Jiesia–Rokai. „Lapkričio mėnesį taip pat numatome skelbti rangos darbų konkursą europinei geležinkelio vėžei atkarpoje Rokai–Palemonas–Kaunas įrengti. Viešųjų pirkimų dokumentai parengti ir baigiami derinti su atsakingomis institucijomis“, – sako susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
Projekto rangos darbams ir rangos darbų techninei priežiūrai atlikti iš viso numatyta skirti 88,27 mln. eurų. „Rail Baltica“ veiklas numatoma iš dalies finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) transporto sektoriuje lėšomis (85 proc.). Kitą finansavimo dalį (15 proc.) planuoja skirti AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Iš pradžių bus atliekami esamo geležinkelio ruožo Rokai–Palemonas–Kaunas rekonstrukcijos darbai geležinkelio atkarpoje Kaunas–Palemonas. Po to planuojama rekonstruoti geležinkelio ruožą Palemonas–Rokai. Čia rangos darbai vyks keliais etapais – ruožuose Palemono stotis–Kauno hidroelektrinė (HE), Kauno HE ribose ir geležinkelio atkarpoje Kauno HE–Rokai.
Pernai Lietuvoje baigta 1435 mm geležinkelio vėžės statyba nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno centrinės stoties ir pradėti parengiamieji „Rail Baltica“ antrojo etapo darbai. Buvo pradėtas europinės geležinkelio vėžės nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos specialusis planas, strateginis poveikio aplinkai ir poveikio aplinkai šioje atkarpoje vertinimas. Šiuos darbus numatoma užbaigti iki šių metų pabaigos.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją.