Po 77-erių metų atnaujinamas tarpvalstybinis susisiekimas traukiniais Lenkija-Lietuva. Neseniai pasirašytas susitarimas jau nuo birželio 17 dienos suteikia galimybę pradėti reguliarųjį susisiekimą europine vėže „Rail Baltica“ maršrutu Kaunas-Balstogė-Kaunas. Vis dėlto maršruto traukinių greitis nuo tų laikų išlieka bemaž nepasikeitęs.
TRAUKINYS PUŠKUOS 50 KM/H GREIČIU
Po ilgai trukusių derybų ir techninių derinimų gegužės. AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lenkijos įmonė „Przewozy Regionalne“ pasirašė susitarimą dėl bendradarbiavimo vykdant tarpvalstybinį keleivių vežimą geležinkeliais per Lenkijos–Lietuvos valstybių sieną.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka atkreipia dėmesį, kad paskutinį kartą traukiniu keleiviai iš Lenkijos į Lietuvą tiesiogiai, be persėdimo buvo atvykę 1939-aisiais metais. „Po tokio ilgo laikotarpio vėl atsinaujinęs tarpvalstybinis susisiekimas geležinkeliais yra svarbus strateginis žingsnis abejoms šalims. Juolab, kad mes pradedame eksploatuoti europinę „Rail Baltica“ vėžę", – teigia bendrovės generalinis direktorius.
Maršrutu Kaunas-Balstogė-Kaunas savaitgaliais kursuos lenkiški modernūs 2-jų vagonų traukiniai SA133, turintys 127 sėdimas vietas. Iš Kauno ir Balstogės geležinkelio stočių traukiniai pajudės ryte bei vidurdienį, atitinkamai atgal į galines stotis atvyks vidurdienį ir vakare. Tiesa, važiuojama bus tik apie 50 km/h greičiu ir kelionė užtruks net 5 val. Mat neįdiegta traukinių eismo valdymo sistema (ERTMS), kuri leistų maksimalų greitį padidinti iki 160 km/h.
KELIONĖS KAINA – 11 EURŲ
Keleiviai į tarptautinį maršrutą bilietus galės nusipirkti bilietų kasose, traukiniuose ir internetu, bet ne anksčiau, kaip likus 30 parų iki traukinio išvykimo dienos. Po susitarimo pasirašymo per kelias darbo dienas bus pradėtas bilietų pardavimas į pirmuosius maršrutus. Kelionės bilietas iš Kauno į Balstogę kainuos 11 eurų.
Vieną vaiką iki 6 metų amžiaus keleivis galės vežti nemokamai, o kitiems bus taikoma 50 proc. suaugusiojo keleivio bilieto kainos nuolaida. Vaikams nuo 6 iki 12 metų amžiaus bus taikoma 50 proc. suaugusiojo keleivio bilieto kainos nuolaida.
Suderintos gyvūnų, dviračių ir rankinio bagažo viršsvorio vežimo sąlygos. Nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo keleiviai už šias paslaugas mokės nustatytą 2 eurų mokestį. Keleivis galės vežti vieną dviratį.
Už nepanaudotą kelionės bilietą, pateiktą iki traukinio išvykimo, keleiviui bus grąžinama 90 proc. bilieto kainos. Bilieto nepanaudojimo atvejais dėl vežėjo kaltės, keleiviui bus grąžinama visa bilieto kaina. Bilietus bus galima įsigyti ir zlotais.
NEPATAIKO Į ŠIUOLAIKINIO KELIAVIMO TAKTĄ
Traukiniai sustos Kazlų Rūdoje, Marijampolėje, Trakiškių kaime, Suvalkuose, Augustave, Dabrova Bialostockoje, Sokulkoje ir Čarnoje Bialostockoje. XXI amžiuje, kai tarptautiniai traukiniai išvysto 300 km/h ar net didesnį greitį, 50 km/h puškavimas tarptautiniu maršrutu akkivaizdžiai nepataiko į šiuolaikinio gyvenimo ir keliavimo taktą.
Parengta pagal „Lietuvos geležinkeliai“ ir PILOTAS.LT informaciją.
Galia
( 2016-06-04 )
Gal Lietuvos geležinkelių vadovybei tiesiog trūksta kompetencijos? Gal metas ją keisti?