Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO PLĖTROS STUDIJA: Išorinis uostas – būtinas

2018-08-09
PILOTAS.LT

Ką tik atnaujinta Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija. Jeigu išorinis uostas nebūtų statomas, tikėtina, kad, atsižvelgiant į pasaulines „konteinerizacijos“ tendencijas, esamo Klaipėdos uosto konteinerių krovos pajėgumo nebeužteks. Tokias išvadas studijoje pateikė UAB „Smart Continent LT“ ekspertai.

PAJĖGUMAS GALĖTŲ PASIEKTI 133,45 MLN. TONŲ
UAB „Smart Continent LT“ atnaujino 2011 m. „Inros Lackner AG“, UAB „Ernst & Young Baltic“, SIA „Estonian, Latvian & Lithuanian Environment“ konsultantų konsorciumo parengtą Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studiją. Atnaujintos studijos pagrindu bus kreiptasi į LR Vyriausybę dėl LR Vyriausybės nutarimo, kuriuo išorinis (giliavandenis) uostas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu.
2040 metais Klaipėdos uosto ir išorinio uosto pajėgumas galėtų siekti 133,45 mln. tonų.
„Smart Continent LT“ ekspertų teigimu, 2040 metais pagal realų scenarijų per Klaipėdos uostą bus gabenama 87 mln. tonų, pagal optimistinį – 104,3 mln. tonų, didžiausias augimas – konteinerių. Pagal realų scenarijų būtų kraunama 26,57 mln. tonų konteinerių, pagal optimistinį – 35,37 mln. tonų konteinerių. Didžiausią įtaką šiam augimui, pagal regresinį modelį parengtą prognozę, turės konteinerių krovos augimas pasaulyje – nuo 2010 iki 2017 m. konteinerių srautai pasaulyje augo vidutiniškai 5,8 proc. kasmet. Nestatant išorinio uosto, pagal realų scenarijų, esamo konteinerių krovos pajėgumo neužteks.
Ekspertų manymu, iš viso numatomas tik išorinio uosto krovos pajėgumas 2040 metais – 39,4 mln. tonų, iš kurių konteinerių krovai – 26,4 mln. tonų. Bendras Klaipėdos uosto ir išorinio uosto pajėgumas 2040 metais – 133,45 mln. tonų. Studijoje rašoma, kad 2040 metais per Klaipėdos uostą (įskaitant išorinį uostą) kroviniai bus gabenami ekologiškai ir subalansuotai – vos 21 proc. krovinių pasiektų uostą kelių transportu.
ANALIZAVO 2 IŠORINIO UOSTO VIETAS
Atnaujintoje studijoje akcentuojama esamo ir išorinio uosto vystymo ekonominė nauda, nepriklausomai nuo to, ar uostas būtų statomas ties Melnrage, ar ties Būtinge, nes 2040 metais galėtų būti sukurta 25–30 tūkst. darbo vietų. Šis indeksas apskaičiuotas vadovaujantis kitų išorinių uostų patirtimi. Ekspertai, atnaujindami studiją, analizavo dvi galimas išorinio uosto vietos alternatyvas – Melnragę ir Būtingę.
„Vertinant kompleksiškai, pagal sąnaudų–naudos santykį, Melnragės alternatyva yra beveik 2 kartus naudingesnė ir daugiau kaip 540 mln. Eur pigesnė. Be to, dėl Būtingės varianto, įgyvendinti šioje vietoje tokio masto projektą būtų labai sudėtinga. Būtingės alternatyva yra vos 550 metrų nuo Lietuvos–Latvijos sienos ir patenka į Būtingės geomorfologinio draustinio teritoriją – tai labai apsunkina šios teritorijos vystymą“, – teigė UAB „Smart Continet LT“ direktorius dr. Andrius Jaržemskis. Specialistai, įvertinę ne vieną kriterijų, nurodo, kad pastatyti išorinį uostą ties Būtinge reikėtų 1,163 mlrd. Eur, uostas ties Melnrage kainuotų 619 mln. Eur.
Atnaujintos studijos pagrindu bus kreiptasi į LR Vyriausybę dėl LR Vyriausybės nutarimo, kuriuo išorinis (giliavandenis) uostas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Kol kas nėra aišku, kokia gali būti pasirinkta išorinio uosto vieta – ties Melnrage ar Būtinge. Vieta bus parinkta tik tada, kai bus parengta naujojo Lietuvos Respublikos bendrojo plano koncepcija.
Atnaujintos išorinio uosto galimybių studijos ataskaita galima susipažinti iki rugpjūčio 31 dienos internetu arba VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos I aukšto patalpose (apsaugos poste), J.Janonio g. 24, Klaipėdoje (pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8:00 iki 17:00, penktadieniais – nuo 8:00 iki 15:45).
Supažindinimo su Studijos ataskaita viešas susirinkimas įvyks rugpjūčio 31 dieną 14 val. VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos II aukšto pasitarimo salėje (adresu: J.Janonio g. 24, Klaipėda).
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.
Nuotrauka: ©PILOTAS.LT

Komentarai

  1. Na sunku ten ką nors gabenti. Užtrunka laiko, bei kainuoja pinigus. Aš pats dabar gerą įmonę susiradau. Ji sutartu laiku nugabena krovinius, o tai daro už labai gerą kainą. dalinių krovinių gabenimas tikrai pigus

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

keltas

PRIIMS DIDESNIUS KELTUS: Klaipėdos centriniame terminale švartuosis 230 m ilgio laivai

2020 liepos 3Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik užbaigta Klaipėdos jūrų uosto krantinių, kuriomis naudojasi UAB Centrinis Klaipėdos terminalas, rekonstrukcija. Įgyvendintas projektas atveria naujas galimybes terminale priimti didesnių parametrų keltus. Kaip

Klaipėdos jūrų uostas

REKONSTRUOS UOSTO BANGOLAUŽIUS: Projektui paskirta 48,8 mln. eurų

2020 birželio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija per 3 metus planuoja rekonstruoti uosto bangolaužius bei įrengti apžvalgos aikšteles. Dėl šios rekonstrukcijos finansavimo ji jau yra pasirašiusi sutartį

Memelio miestas

POINDUSTRINĖ KLAIPĖDA: Memelio miesto detalųjį planą svarstys internetu

2020 gegužės 181 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje parengtas per 16 ha poindustrinės teritorijos tarp Danės upės žiogių ir Kuršių marių užstatymo projektas. Šios kadaise viešojo gyvenimo centru mieste buvusios teritorijos detaliojo

Klaipėdos uostas

VIENAS IŠ NEDAUGELIO EUROPOJE: Klaipėdos uoste laivai vedami ir nuotoliniu būdu

2020 balandžio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Visuotinis  karantinas  diktuoja naujas veiklos sąlygas net uostams. Klaipėda – vienas iš nedaugelio jūrų uostų Europoje, kuriame locmanai gali vykdyti operacijas ne vien tiesiai iš laivo, bet ir

Klaipėdos uostas

UOSTO PLĖTRAI – 1,2 MILIJARDO: Klaipėdos miestas vis labiau stumiamas nuo jūros

2020 sausio 151 KomentarasPILOTAS.LT

LR Vyriausybės neseniai patvirtintame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrajame plane numatytos intensyvios uosto plėtros kryptys, kurių įgyvendinimui Susisiekimo ministerija ką tik patvirtino 1,2 mlrd. eurų

Klaipėdos jūrų uostas

KLAIPĖDOS JŪRŲ UOSTAS: Planuojama pertvarkyti vartus ir rekonstruoti molus

2020 sausio 102 KomentaraiPILOTAS.LT

LR Susisiekimo ministerijoje neseniai pristatyti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos bendrovės „Smiltynės perkėla“ 2020–2023 metų planai ir investiciniai projektai. Į Klaipėdos uosto plėtrą iš viso numatoma

Klaipėdos uosto bendrojo plano sprendiniai

KLAIPĖDOS ARCHITEKTŲ KLUBAS: Klaipėdos uosto bendrasis planas ir iššūkiai

2019 gruodžio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Gruodžio viduryje Klaipėdos architektūros kūrėjai rinksis Architektų klube. Architektai Romas Gailius ir Edmundas Benetis jame kolegoms papasakos apie Klaipėdos uosto bendrąjį planą bei šio iššūkius.

straz_pl_191000_e02_xxx

KLAIPĖDOS ARCHITEKTŲ KLUBAS: Susitikimas su stipendijos architektūros studentams laureate

2019 spalio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Šių metų LASKAO-ERGOLAIN stipendijos architektūros studentams konkursą laimėjo Gabrielė Strazdaitė. Susitikti su laureate siūlo po vasaros atostogų atgimęs klaipėdietiškasis Architektų klubas. Spalio 17 dieną (ketvirtadienį)

Melnragės parkas

TURĖS NAUJĄ PARKĄ: Klaipėdoje dėliojami Melnragės parko įrengimo darbai

2019 liepos 15Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdoje netrukus prasidės Melnragės parko įrengimo darbai. Manoma, jog ši vieta prie jūros turi potencialą tapti svarbia rekreacine miesto zona. TERITORIJOS VAIZDAS PASIKEIS IŠ ESMĖS

Konkursas Klaipėdoje

KONKURSAS „LINDENAU“ PAKRANTĖJE :Vietoje atviro – ribotas kviestinis

2019 balandžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Bendrovė „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) vykdo ribotą kviestinį multifunkcinio komplekso Priešpilio g. 6, Klaipėdoje konkursą. Šį konkursą iš

Lindenau

DIDŽIOJO ELINGO METAI: „Lindenau“ laivų statyklai – 100 metų

2019 kovo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos miesto savivaldybės taryba neseniai pritarė Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos siūlymui 2019-uosius metus paskelbti Didžiojo elingo metais. Taip siekiama pažymėti „Lindenau“ laivų statyklos 100 metų

Klaipėdos uostas

ŠUOLIS TĘSIASI: Klaipėda išlieka Baltijos šalių uostų lyderiu

2019 sausio 28Be komentarųPILOTAS.LT

Pernai, viršijęs 46 mln. tonų krovinių apyvartą, Klaipėdos jūrų uostas trečius metus iš eilės yra lyderis tarp Baltijos šalių uostų. Pagal krovinių apyvartą jis išlieka

Konkursas Klaipėdoje

INTRIGAVĘS KONKURSAS – NUTRAUKTAS: Organizatoriai priežasčių nekomentuoja

2019 sausio 212 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT neseniai skelbė UAB „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) rengiamą atvirą architektūros konkursą svarbioje Klaipėdos vietoje – prie Kuršių

Konkursas Klaipėdoje

KLAIPĖDOS VIZITINĖ KORTELĖ: Architektūros konkursas Lindenau krantinėje

2019 sausio 81 KomentarasPILOTAS.LT

UAB „Puiki investicija“ kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija paskelbė vieno etapo multifunkcinio komplekso Klaipėdoje atvirą projekto konkursą. Teigiama, kad šis kompleksas turi

MSC Ingy

AUKŠČIAUSIA KONTEINERIŲ LYGA: Į Klaipėdą įsispraudė 19.462 TEU milžinas

2018 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Vakar į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu sėkmingai įplaukė didžiausias laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) operuojamas laivas – 19.462 konteinerių talpos „MSC Ingy“. Sėkmingas šio

Malkų įlanka

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOJE: Malkų įlanka gilinama iki 14,5 m

2018 lapkričio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos jūrų uosto pietinėje dalyje neseniai darbus pradėjo olandų žemkasė. Pagrindinis šių darbų tikslas –  pasiekti 14,5 m gylį, kuris leistų čia pilnai pakrauti bei remontuoti „Panamax“ tipo laivus.

Klaipėdos uostas

VAKARŲ GALIA: Forumas apie Klaipėdos miesto ir uosto plėtros viziją

2018 spalio 3Be komentarųPILOTAS.LT

„Klaipėda ID“ ir žurnalas IQ rengia forumą „Vakarų galia 2018: kaip Klaipėdai tapti Baltijos regiono žvaigžde?“. Forume bus kalbama ir diskutuojama apie ekonominius, urbanistinius, socialinius

7_11-06-11_svent-uosto-atidar-fkaa-135rdg

REKREACIJAI, ŽVEJAMS IR ĮVAIZDŽIUI: Palangos savivaldybė perėmė Šventosios uostą

2018 spalio 1Be komentarųPILOTAS.LT

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija Šventosios uosto valdymą ką tik oficialiai perdavė Palangos miesto savivaldybei. Planuojama, kad istorinis uostas pagaliau taps dar vienu pajūrio

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO PLĖTROS STUDIJA: Išorinis uostas – būtinas

2018 rugpjūčio 91 KomentarasPILOTAS.LT

Ką tik atnaujinta Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija. Jeigu išorinis uostas nebūtų statomas, tikėtina, kad, atsižvelgiant į pasaulines „konteinerizacijos“ tendencijas, esamo Klaipėdos

Didieji burlaiviai

SUGRĮŠ DIDIEJI BURLAIVIAI: Klaipėdoje startuos 2021-ųjų regata

2018 birželio 13Be komentarųPILOTAS.LT

2021-ųjų vasarą į Klaipėdą vėl suplauks didieji burlaiviai. Tarptautinė buriavimo mokymo organizacija (angl. Sail Training International) neseniai patvirtino, kad Klaipėdai suteikiama teisė priimti regatos „The

Klaipėdos uostas

VALSTYBINIS JŪRŲ UOSTAS: Bendrojo plano sprendinių pristatymas

2018 gegužės 30Be komentarųPILOTAS.LT

Nuo birželio 4 dienos bus galima susipažinti su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrojo plano konkretizuotais sprendiniais. Bendrovių „Sweco Lietuva“, „Urbanistika“ ir „Kelprojektas“ rengiamas pastarasis bendrasis

Laivų paradas

9-ASIS LAIVŲ PARADAS: Šventinis Klaipėdos savaitgalis su daugybe iniciatyvų

2018 gegužės 7Be komentarųPILOTAS.LT

Jau 9-ąjį kartą uostamiestyje rengiamas bene ryškiausias klaipėdietiško pavasario akcentas – „Laivų paradas“. 3 dienų šventinį savaitgalį papildys daugybė iniciatyvų – sporto metus pristatantis Vandens

_tit_11-06-11_svent-uosto-atidar-fkaa-112

PLANUOJA UOSTO PRIKĖLIMĄ: Šventosios jūrų uostą perima Palangos savivaldybė

2018 kovo 263 KomentaraiPILOTAS.LT

Uosto funkcijas praradęs Šventosios uostas, nūnai atlieka vien ramaus pajūrio kurorto misiją. Tačiau šią situaciją planuojama jau greitu laiku pakeisti – Šventosios jūrų uosto žemę

Klaipėdos jūrų uostas

REKONSTRUOS UOSTO MOLUS: Galės įplaukti didžiausi Baltijos jūros laivai

2018 vasario 28Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos jūrų uosto molai bus rekonstruojami neilginant jų ir nekeičiant planinės padėties. Atmetusi maksimalią alternatyvą, tokiai pietinio ir šiaurinio bangolaužių rekonstrukcijai pritarė Klaipėdos uosto plėtojimo

Juodkrantės uostas

JUODKRANTĖS UOSTAS VIS REALESNIS: Pritarta projektiniams pasiūlymams

2018 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė keleivinių laivų ir turistinių jachtų uostą Juodkrantėje pradėjo planuoti dar prieš 10-metį. G.Janulytės-Bernotienės studijos parengtiems šio uosto projektiniams pasiūlymams ką tik pritarė Neringos