images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos ūminės kilpos per Vilnių ir sulaukusi audringos Baltijos kaimynių reakcijos, nūnai sudarė aukšto lygio darbo grupę ir pradėjo stumti seną transporto nomenklatūrininkų „projektą“ – tiltą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.

Praeitą savaitę, Klaipėdos jūrų uosto direkcijoje jau darbavosi LR susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti. Darbo grupės pirmininkas – susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Kaip praneša Jūrų uosto tarnybos, buvo svarstomos tilto į Kuršių neriją statybos ir galimos tilto į Kuršių neriją vietos.

SUSISIEKIMO MINISTERIJA VEIKIA PRIEŠ LIETUVOS INTERESUS?

Šiuo atveju stebina ne tai, kad į dienos šviesą ištraukta pora dešimtmečių transporto infrastruktūrininkų depozite marinuota absurdiško tilto į Kuršių neriją idėja, bet pats faktas, kad valstybiniu lygiu konstruojamas naujas projektas, kėsinantis į prieš 14metų pasiektą vieną didžiausių Lietuvos valstybės kultūrinių laimėjimų – Kuršių nerijos įrašymą UNESCO paveldo sąraše.

Kaip žinia, 2000-aisiais Lietuva priimdama garbingą UNESCO titulą, prisiėmė ir tam tikrus įsipareigojimus dėl unikaliosios Kuršių nerijos prieš visą pasaulį. Nuo tos dienos Kuršių nerija nebėra vien Neringos savivaldybės ar Lietuvos valstybės vidaus reikalas – Kuršių nerija tapo globalaus formato gamtos ir kultūros objektu. Taigi, valstybės, kaip šeimininko elgesys su UNESCO objektu, – priskirtinas strateginei kultūros ir aplinkos užsienio politikai.

Todėl šiandieną, kai Susisiekimo ministerijos siaurakakčiai imasi „projektų“, akivaizdžiai savo tranzitinio eismo parametrais nukreiptų prieš UNESCO objektą Lietuvos teritorijoje, kyla pagrįstas įtarimas, kad veikiama prieš Lietuvos valstybę. Panašiai, beje, kaip ir destruktyviai ardant tarptautiniu lygiu suderintas „Rail Baltica“ trasas.

TRANZITINIS EISMAS NUŽUDYTŲ KURŠIŲ NERIJĄ

Tilto į Kuršių nerijos būtinybę motyvuojant išaugusiu laivų eismu Klaipėdos jūrų uoste ir būsimu Suskystintu dujų terminalu bei tam neva trukdančia „Smiltynės“ perkėla, derėtų visų pirma pačiai Susisiekimo ministerijai prisipažinti dėl protingais terminais neatliktų namų darbų.

 Visų pirma – dėl begalinio blaškymosi renkant vietą giliavandeniui jūrų uostui. Arba tiksliau, dėl ekologiškai pagrįsto, racionalaus, į ilgalaikę perspektyvą orientuoto Būtingės varianto atmetimo, pradedant pasaką vėl „iš pradžių“. Panašu, kad Susisiekimo ministerijos kavaleristai, apsiavę strategininkų šarvus, iš tiesų nekonstruoja jokių ilgalaikių strategijų, o tik tvarko jūrų uosto interesus buitiniu lygiu, gesindami „degančius klausimus“.

Kita vertus, tranzitinio eismo Karaliaučius – Klaipėda – Ryga kanalizavimas siauru siauros Kuršių nerijos kakliuku iš esmės sugriautų ir ramios kurortinės grandinėlės gyvavimą, ir turėtų žudančiai negatyvų poveikį trapiai nerijos gamtinei aplinkai. Akivaizdu, kad, Kuršių nerijos atveju, neigiamas šalutinis tilto poveikis būtų žymiai stipresnis už ministerijos prognozuojamą gydomąjį tilto poveikį jūrų uosto funkcionavimui.

Šia proga būtų galima Susisiekimo ministerijai priminti ir jos absoliutų neveiklumą, organizuojant susisiekimą su Kuršių nerijos gyvenvietėmis vandens keliais ir alternatyviomis, ekologiškomis eismo priemonėmis, kad automobilių srautai jautriame pusiasalyje būtų minimalizuoti. Bet, stebint ministerijos aistrą išimtinai sunkiasvoriams projektams, toks pasyvumas ekologizuojant eismą UNESCO paveldo objekto zonoje, visiškai nestebina.

PASAULIS TILTO – AKIBROKŠTO NESUPRASTŲ

Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės UNES­CO ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas pro­fe­so­rius Ro­mas Pa­kal­nis, žiniasklaidai jau paaiškino, kad „Kur­šių ne­ri­ją pa­sau­lis pri­pa­žįs­ta kaip ste­buk­lą dėl kul­tū­ri­nio kraš­to­vaiz­džio uni­ka­lu­mo. Pu­sia­sa­lis yra fe­no­me­na­lus žmo­nių ir gam­tos ko­vų bei dar­nos pa­vyz­dys.“ Profesorius teigė, kad „bū­da­mi UNES­CO šei­mo­je pa­sau­liui skel­bia­me apie ver­ty­bes ir par­odo­me, kad mo­ka­me jas sau­go­ti. Tai – gar­bė, pres­ti­žas ir at­sa­ko­my­bė vals­ty­bei, jos įvaiz­dis tarp­tau­ti­nė­je are­no­je, pa­ti­ki­mu­mo, so­li­du­mo, sta­bi­lu­mo sim­bo­lis. Įsi­vaiz­duo­ki­me, ko­kį smū­gį vals­ty­bė pa­tir­tų, jei dėl til­to Kur­šių ne­ri­ja, vi­saip gar­si­nan­ti Lie­tu­vą, bū­tų iš­brauk­ta iš UNES­CO są­ra­šo! Tai reikš­tų, kad vals­ty­bė ne­pa­jė­gi, ne­įga­li sau­go­ti sa­vo gam­tos ir kul­tū­ros per­lų, ku­riuos ver­ti­na ir lan­ko pa­sau­lio bend­ruo­me­nė.“

Komentarai

  1. Xebra, aš tai taip manau – kol nenueisim bent su šakėm pamojuot tilto ir kitų panašių“genialių“ projektų rengėjų panosėj, tol jie ir puoselės tokių statybų viltis.
    Vilniuj sėdintiems kiti argumentai nelabai svarbūs. Liberastai su socialistais visada rasdavo bendrą kalbą ir ar vieni, ar kiti būdami prie lovio vis vien stums savo sumanymus.
    Kol tu jiems į snukį nepasiūlai, tol jie užtikrinti ir nekreipia dėmesio į mus visus dėmesio. Žinoma, yra ir civilizuotas būdas – referendumas. Bet net ir tai negarantuoja, kad bus į jo rezultatus atsižvelgta. Dėl Ignalinos AE rodos viskas aišku turėtų būt, bet ne – toliau samdomi „specialistai“, kad patvirtint atomo Lietuvoje būtinybę, lyg to referendumo nė nebūta. Nori nenori, imi suvokt, jog kol ta gauja sėdės valdžioj, pavojus Nerijai (o kartu ir mums visiems) išliks.

  2. labai idomios izvalgos. gaila tik, kad su nutylejimais. eilines nesamones (o gal nusikaltimo) akivaizdoje butu labai gera proga pasidalinti jusu turima informacija detaliau.

  3. ir dar viena pastaba. pasak vietinių, ne ministerija valdo Klaipėdos miestą ir ne meras, o stambiosios laivybos ir transporto kompanijos. Jos ir ministrams gali pasakyti, ką daryti, o ko ne. Pažiūrėkit, kas valdo tas kompanijas, nustebsit. arba gal ne

  4. prieš kelis metus dalyvavau Klaipėdos terminalo konkurse. Tada nagrinėdamas vietos medžiagą, atkreipiau dėmesį, kad tam tiltui iš esmės viskas seniai paruošta. Smiltynės gatvė Neringoje pataiko tiesiai į Baltijos prospektą Klaipėdoje ir tik paskui pasisuka į keltų prieplauką. Baltijos prospektas ne įsilieja į Minijos gatvę (kaip dabar), o tuneliu neria po ja ir išplatėja į 8 juostas ir pasibaigia niekuo. Taigi viskas paruošta arba tiltui arba tuneliui.

    Tad akivaizdu, kad bandymai statyti tiltą bus nuolatiniai. Arba mes kaip visuomenė turim pareikalauti iš esmės panaikinti tokią galimybę. Kažkaip.

  5. pasaulyje yra desimtys tukstanciu salu, kuriose ypatingai klesti turizmas, nes jos nenuzulintos transporto. mes turime vienintele kursiu nerija, kuri atitinka daugmaz tarptautinio turizmo standartus, ir ta pacia norime sudirbt del kazkieno biznio planu. absurdas, ar ne?

  6. tegul padaro pesciuju tilta i kursiu nerija ir didziuli dviraciu nuomos punkta prie jo ;}} butu kompromisas – apmazintu srauta, ir nekenktu tiek kursiu nerijai, nes tikrai ne kiekvienas vaziuotu iki pat Nidos, greiciausiai apsiribotu Smiltine :}

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ NESTOJA: Paskelbti 2 geležinkelio atkarpų projektavimo konkursai

2018 balandžio 201 KomentarasPILOTAS.LT

Toliau tęsiami europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektavimo darbai. Bendroji trijų Baltijos valstybių įmonė „RB Rail AS“ paskelbė ribotus konkursus naujų ruožų nuo Talino iki

Jurgis Gečys

ARCHITEKTŪRINĖ SIMBIOZĖ: Vizionieriški A.Ambrazevičiūtės ir J.Gečio identitetai

2018 balandžio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Bene progresyviausioje Kaune POST galerijoje svečiuosis vizionieriška architektūra – architektūros paroda „Architektūrinė Simbiozė. Tarp Žmogaus ir Gamtos“. Vienos architektūros absolventų Aistės Ambrazevičiūtės ir Jurgio Gečio

_tit_11-06-11_svent-uosto-atidar-fkaa-112

PLANUOJA UOSTO PRIKĖLIMĄ: Šventosios jūrų uostą perima Palangos savivaldybė

2018 kovo 262 KomentaraiPILOTAS.LT

Uosto funkcijas praradęs Šventosios uostas, nūnai atlieka vien ramaus pajūrio kurorto misiją. Tačiau šią situaciją planuojama jau greitu laiku pakeisti – Šventosios jūrų uosto žemę

Juodkrantės uostas

JUODKRANTĖS UOSTAS VIS REALESNIS: Pritarta projektiniams pasiūlymams

2018 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė keleivinių laivų ir turistinių jachtų uostą Juodkrantėje pradėjo planuoti dar prieš 10-metį. G.Janulytės-Bernotienės studijos parengtiems šio uosto projektiniams pasiūlymams ką tik pritarė Neringos

Malkų įlanka

GERINS KONKURENCINGUMĄ: Malkų įlankos rekonstrukcijai 24 mln. eurų

2018 sausio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Netrukus Klaipėdos uoste prasidės vienų iš seniausių krantinių, kurias naudoja UAB Klaipėdos konteinerių terminalas, rekonstrukcija. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su konkursą laimėjusiais rangovais AS

Plazma

PRITRŪKO TRADICIŠKUMO: Projektiniams pasiūlymams Juodkrantėje nepritarta

2018 sausio 91 KomentarasPILOTAS.LT

Neseniai skelbėme, kad Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) teigiamai įvertino sveikatingumo ir poilsio komplekso „Auksinės kopos“ Nidoje projekto idėją (arch. „Do Architects“). Apsvarstyti Ryčio Mikulionio

Auksinės kopos

KLAIPĖDOS RAT: „Do Architects“ architektūrinė idėja Nidoje – plėtotina

2018 sausio 84 KomentaraiPILOTAS.LT

Pradėjusi veikti Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) apsvarstė architektės Andrės Baldišiūtės kolektyvo Nidoje projektuojamo sveikatingumo ir poilsio komplekso „Auksinės kopos“ architektūrinę išraišką bei tipologiją. Taryba

Nidos švyturys

SAUGOS NIDOS SIMBOLĮ: Švyturio kompleksą priėmė į kultūros vertybių sąrašą

2017 spalio 25Be komentarųPILOTAS.LT

Kultūros vertybių registrą ką tik įtrauktas naujas objektas – Nidos švyturys. Per 29 metrų aukščio statinys yra vienas didžiausių ir svarbiausių švyturių Lietuvos pajūryje ir

Nelegali statyba

KURŠIŲ NERIJOS STATYBOS: Kultūros paveldo departamentas pozicijos nešvelnina

2017 rugsėjo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš 3 metus Vyriausybės sudaryta darbo grupė išvadose pasiūlė Aplinkos ministerijai nagrinėti galimybes keisti Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo planą, siekiant sudaryti prielaidas taikos sutartims

Talino uosto gen.planas

SROVIŲ MIESTAS: Genplanio Taline konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“

2017 rugsėjo 1Be komentarųPILOTAS.LT

Talinas nusiteikęs rimtai. Estijos sostinės 2030 metų uosto vizijos konkursą ką tik laimėjo žinoma architektūros firma „Zaha Hadid Architects“ iš Londono. Su reikšmingą urbanistinę plėtrą

dokas_kl_170800_e01_xxx

REMONTUOS IR DIDŽIAUSIUS: Link Klaipėdos pajudėjo 11.000 tonų dokas-milžinas

2017 rugpjūčio 10Be komentarųPILOTAS.LT

11.000 tonų sveriantis plaukiojantis dokas neseniai pradėjo savo kelionę iš Juodkalnijos Klaipėdos link. Didžiausias Baltijos šalyse tokio tipo statinys leis remontuoti maksimalių parametrų bei įvairius

Klaipėdos uostas

UOSTAMIESČIO POLITIKAI: Klaipėdos uostas plėsis pietinėje dalyje

2017 liepos 17Be komentarųPILOTAS.LT

Keičiant miesto bendrąjį planą Klaipėda žada orientuotis į uosto plėtrą pietinėje Klaipėdos dalyje. Už tokį uosto plėtros scenarijų neseniai pasisakė Klaipėdos miesto savivaldybės taryba. Pastarasis

Asmara

ASMARA: Afrikos modernizmo perlas ant UNESCO slenksčio

2017 balandžio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Reta proga susipažinti su italų modernizmo architektūra Afrikoje, Eritrėjos sostinėje Asmaroje, – Edvardo Denisono (Edward Denison) paskaita Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos galerijoje. Balandžio 13-ąją, ketvirtadienį,

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PREILOS BOTELIO ISTORIJA: Parengti mažųjų laivelių ir žvejų uosto projektiniai pasiūlymai

2017 kovo 92 KomentaraiPILOTAS.LT

Siekiant taikiai užbaigti teisminį ginčą dėl neteisėtos vadinamojo Preilos botelio statybos buvo sudaryta Taikos sutartis, kurios sąlygos jau pradedamos įgyvendinti. Neringos savivaldybės administracijos Architektūros skyriuje

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NERINGA SKATINS BURIAVIMĄ: Pristatyti didžiuliai infrastruktūros plėtros planai

2017 vasario 10Be komentarųPILOTAS.LT

Nidos uostas pernai pasipildė naujais pontonais. Tačiau plėtojant laivybą Neringa vien tuo apsiriboti neketina. Kurorto savivaldybės mero Dariaus Jasaičio ką tik pristatytuose planuose – pietinio

stint_ne_170200_e03_xxx

SKELBIAMA STINTAPŪKIO ŠVENTĖ: Tradicinis bumbinimas ir kiti renginiai Neringoje

2017 vasario 3Be komentarųPILOTAS.LT

Šį savaitgalį žuvų ir žvejybos mėgėjus į Kuršių neriją kviečia tradicinė „Stintapūkio“ šventė. Kaip praneša Neringos savivaldybė bei šventės organizatoriai, šiemet vėl į pamarį sugrįš

rail_ba_170100_e02_xxx

SUSITARĖ DĖL „RAIL BALTICA“ VĖŽĖS: Pradedama žemės sklypų išpirkimo procedūra

2017 vasario 1Be komentarųPILOTAS.LT

Taline neseniai įvyko Baltijos Ministrų Tarybos Ministrų Pirmininkų susitikimas, kuriame buvo pasirašytas susitarimas dėl europinio geležinkelio „Rail Baltica“ jungties plėtros. Pagal jį projektas „Rail Baltica“

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

KVIEČIAMA JUODKRANTĖS BENDRUOMENĖ: Gintaro įlankos ateities svarstymas

2017 sausio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Liudviko Rėzos kultūros centre, Juodkrantėje rengiamas vietos bendruomenės susitikimas. Susirinkusieji renginyje galės susipažinti su neseniai parengta Gintaro įlankos detaliojo plano koncepcija bei aptarti šios vietos

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

VERIASI UNESCO DURYS: Kauno tarpukario architektūra ant Pasaulio paveldo slenksčio

Stiprėja Kauno viltys patekti į Pasaulio paveldo elitą. Neseniai paaiškėjo, kad į prestižinį UNESCO Pasaulio paveldo statusą pretenduojanti antrojo šalies miesto tarpukario modernioji architektūra įtraukta

images_pulsas_foto_4763_gelez_kn_091100_e01_bra

PROJEKTAS „RAIL BALTICA“ TĘSIAMAS://LIETUVA IMASI ANTROJO ETAPO

Projekto „Rail Baltica“ 1-ąjį etapą įgyvendinusi Lietuva, imasi antro svarbaus žingsnio šiame reikale – pradeda europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimą nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių

images_phocagallery_4632_ryga_konk_1607_4632_ryga_ko_160700_e01_xxx

„RAIL BALTICA“ KEIČIA RYGĄ://ATVIRAS NAUJO TILTO IR STOTIES PLĖTROS KONKURSAS

Latviją kertanti tarptautinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ žada permainas pačiame Rygos centre. Latviai rengia atvirą tarptautinį konkursą, kurio dalyviai kviečiami pateikti naujo tilto bei kuriamo

images_straipsniu_foto_4611_rail_pr_160600_e01_xxx

„RAIL BALTICA“ STIPRINA POZICIJAS://LIETUVA GAUS DAR 191 MLN. EURŲ

„Rail Baltica“ projektas stiprina savo pozicijas. Roterdame ką tik pasirašyta bendra Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir projekto koordinatorės Katerinos Trautman (Catherine Trautmann) deklaracija dėl

images_pulsas_foto_4589_kursi_ne_120700_bra_e01

SUDARYS SĄLYGAS TAIKAI://TIKSLINAMAS KURŠIŲ NERIJOS NACIONALINIS PARKAS

Iki spalio 1 dienos Vyriausybei turėtų būti pateiktas Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo planas. Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos šiandien, birželio 15-ąją rengia

images_pulsas_foto_4563_gelez_po_160600_e01_xxx

Į LENKIJĄ – TRAUKINIU://PER 77 METUS VAŽIAVIMO GELEŽINKELIU GREITIS NEPADIDĖJO

Po 77-erių metų atnaujinamas tarpvalstybinis susisiekimas traukiniais Lenkija-Lietuva. Neseniai pasirašytas susitarimas jau nuo birželio 17 dienos suteikia galimybę pradėti reguliarųjį susisiekimą europine vėže „Rail Baltica“

images_pulsas_foto_4514_laiva_kl_090800_e01_bra

7-ASIS LAIVŲ PARADAS://KLAIPĖDA ATKELIA VASAROS VARTUS

Jau septintąjį kartą Klaipėdoje vartus į vasarą atkels ryškiausias pavasario renginys – „Laivų paradas“. Europos jūros dienai skirta šventė, uostamiesčio gyventojus ir svečius sukvies į