images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos ūminės kilpos per Vilnių ir sulaukusi audringos Baltijos kaimynių reakcijos, nūnai sudarė aukšto lygio darbo grupę ir pradėjo stumti seną transporto nomenklatūrininkų „projektą“ – tiltą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.

Praeitą savaitę, Klaipėdos jūrų uosto direkcijoje jau darbavosi LR susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė tilto į Kuršių neriją statybos ir AB „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto alternatyvoms įvertinti. Darbo grupės pirmininkas – susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Kaip praneša Jūrų uosto tarnybos, buvo svarstomos tilto į Kuršių neriją statybos ir galimos tilto į Kuršių neriją vietos.

SUSISIEKIMO MINISTERIJA VEIKIA PRIEŠ LIETUVOS INTERESUS?

Šiuo atveju stebina ne tai, kad į dienos šviesą ištraukta pora dešimtmečių transporto infrastruktūrininkų depozite marinuota absurdiško tilto į Kuršių neriją idėja, bet pats faktas, kad valstybiniu lygiu konstruojamas naujas projektas, kėsinantis į prieš 14metų pasiektą vieną didžiausių Lietuvos valstybės kultūrinių laimėjimų – Kuršių nerijos įrašymą UNESCO paveldo sąraše.

Kaip žinia, 2000-aisiais Lietuva priimdama garbingą UNESCO titulą, prisiėmė ir tam tikrus įsipareigojimus dėl unikaliosios Kuršių nerijos prieš visą pasaulį. Nuo tos dienos Kuršių nerija nebėra vien Neringos savivaldybės ar Lietuvos valstybės vidaus reikalas – Kuršių nerija tapo globalaus formato gamtos ir kultūros objektu. Taigi, valstybės, kaip šeimininko elgesys su UNESCO objektu, – priskirtinas strateginei kultūros ir aplinkos užsienio politikai.

Todėl šiandieną, kai Susisiekimo ministerijos siaurakakčiai imasi „projektų“, akivaizdžiai savo tranzitinio eismo parametrais nukreiptų prieš UNESCO objektą Lietuvos teritorijoje, kyla pagrįstas įtarimas, kad veikiama prieš Lietuvos valstybę. Panašiai, beje, kaip ir destruktyviai ardant tarptautiniu lygiu suderintas „Rail Baltica“ trasas.

TRANZITINIS EISMAS NUŽUDYTŲ KURŠIŲ NERIJĄ

Tilto į Kuršių nerijos būtinybę motyvuojant išaugusiu laivų eismu Klaipėdos jūrų uoste ir būsimu Suskystintu dujų terminalu bei tam neva trukdančia „Smiltynės“ perkėla, derėtų visų pirma pačiai Susisiekimo ministerijai prisipažinti dėl protingais terminais neatliktų namų darbų.

 Visų pirma – dėl begalinio blaškymosi renkant vietą giliavandeniui jūrų uostui. Arba tiksliau, dėl ekologiškai pagrįsto, racionalaus, į ilgalaikę perspektyvą orientuoto Būtingės varianto atmetimo, pradedant pasaką vėl „iš pradžių“. Panašu, kad Susisiekimo ministerijos kavaleristai, apsiavę strategininkų šarvus, iš tiesų nekonstruoja jokių ilgalaikių strategijų, o tik tvarko jūrų uosto interesus buitiniu lygiu, gesindami „degančius klausimus“.

Kita vertus, tranzitinio eismo Karaliaučius – Klaipėda – Ryga kanalizavimas siauru siauros Kuršių nerijos kakliuku iš esmės sugriautų ir ramios kurortinės grandinėlės gyvavimą, ir turėtų žudančiai negatyvų poveikį trapiai nerijos gamtinei aplinkai. Akivaizdu, kad, Kuršių nerijos atveju, neigiamas šalutinis tilto poveikis būtų žymiai stipresnis už ministerijos prognozuojamą gydomąjį tilto poveikį jūrų uosto funkcionavimui.

Šia proga būtų galima Susisiekimo ministerijai priminti ir jos absoliutų neveiklumą, organizuojant susisiekimą su Kuršių nerijos gyvenvietėmis vandens keliais ir alternatyviomis, ekologiškomis eismo priemonėmis, kad automobilių srautai jautriame pusiasalyje būtų minimalizuoti. Bet, stebint ministerijos aistrą išimtinai sunkiasvoriams projektams, toks pasyvumas ekologizuojant eismą UNESCO paveldo objekto zonoje, visiškai nestebina.

PASAULIS TILTO – AKIBROKŠTO NESUPRASTŲ

Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės UNES­CO ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas pro­fe­so­rius Ro­mas Pa­kal­nis, žiniasklaidai jau paaiškino, kad „Kur­šių ne­ri­ją pa­sau­lis pri­pa­žįs­ta kaip ste­buk­lą dėl kul­tū­ri­nio kraš­to­vaiz­džio uni­ka­lu­mo. Pu­sia­sa­lis yra fe­no­me­na­lus žmo­nių ir gam­tos ko­vų bei dar­nos pa­vyz­dys.“ Profesorius teigė, kad „bū­da­mi UNES­CO šei­mo­je pa­sau­liui skel­bia­me apie ver­ty­bes ir par­odo­me, kad mo­ka­me jas sau­go­ti. Tai – gar­bė, pres­ti­žas ir at­sa­ko­my­bė vals­ty­bei, jos įvaiz­dis tarp­tau­ti­nė­je are­no­je, pa­ti­ki­mu­mo, so­li­du­mo, sta­bi­lu­mo sim­bo­lis. Įsi­vaiz­duo­ki­me, ko­kį smū­gį vals­ty­bė pa­tir­tų, jei dėl til­to Kur­šių ne­ri­ja, vi­saip gar­si­nan­ti Lie­tu­vą, bū­tų iš­brauk­ta iš UNES­CO są­ra­šo! Tai reikš­tų, kad vals­ty­bė ne­pa­jė­gi, ne­įga­li sau­go­ti sa­vo gam­tos ir kul­tū­ros per­lų, ku­riuos ver­ti­na ir lan­ko pa­sau­lio bend­ruo­me­nė.“

Komentarai

  1. Xebra, aš tai taip manau – kol nenueisim bent su šakėm pamojuot tilto ir kitų panašių“genialių“ projektų rengėjų panosėj, tol jie ir puoselės tokių statybų viltis.
    Vilniuj sėdintiems kiti argumentai nelabai svarbūs. Liberastai su socialistais visada rasdavo bendrą kalbą ir ar vieni, ar kiti būdami prie lovio vis vien stums savo sumanymus.
    Kol tu jiems į snukį nepasiūlai, tol jie užtikrinti ir nekreipia dėmesio į mus visus dėmesio. Žinoma, yra ir civilizuotas būdas – referendumas. Bet net ir tai negarantuoja, kad bus į jo rezultatus atsižvelgta. Dėl Ignalinos AE rodos viskas aišku turėtų būt, bet ne – toliau samdomi „specialistai“, kad patvirtint atomo Lietuvoje būtinybę, lyg to referendumo nė nebūta. Nori nenori, imi suvokt, jog kol ta gauja sėdės valdžioj, pavojus Nerijai (o kartu ir mums visiems) išliks.

  2. labai idomios izvalgos. gaila tik, kad su nutylejimais. eilines nesamones (o gal nusikaltimo) akivaizdoje butu labai gera proga pasidalinti jusu turima informacija detaliau.

  3. ir dar viena pastaba. pasak vietinių, ne ministerija valdo Klaipėdos miestą ir ne meras, o stambiosios laivybos ir transporto kompanijos. Jos ir ministrams gali pasakyti, ką daryti, o ko ne. Pažiūrėkit, kas valdo tas kompanijas, nustebsit. arba gal ne

  4. prieš kelis metus dalyvavau Klaipėdos terminalo konkurse. Tada nagrinėdamas vietos medžiagą, atkreipiau dėmesį, kad tam tiltui iš esmės viskas seniai paruošta. Smiltynės gatvė Neringoje pataiko tiesiai į Baltijos prospektą Klaipėdoje ir tik paskui pasisuka į keltų prieplauką. Baltijos prospektas ne įsilieja į Minijos gatvę (kaip dabar), o tuneliu neria po ja ir išplatėja į 8 juostas ir pasibaigia niekuo. Taigi viskas paruošta arba tiltui arba tuneliui.

    Tad akivaizdu, kad bandymai statyti tiltą bus nuolatiniai. Arba mes kaip visuomenė turim pareikalauti iš esmės panaikinti tokią galimybę. Kažkaip.

  5. pasaulyje yra desimtys tukstanciu salu, kuriose ypatingai klesti turizmas, nes jos nenuzulintos transporto. mes turime vienintele kursiu nerija, kuri atitinka daugmaz tarptautinio turizmo standartus, ir ta pacia norime sudirbt del kazkieno biznio planu. absurdas, ar ne?

  6. tegul padaro pesciuju tilta i kursiu nerija ir didziuli dviraciu nuomos punkta prie jo ;}} butu kompromisas – apmazintu srauta, ir nekenktu tiek kursiu nerijai, nes tikrai ne kiekvienas vaziuotu iki pat Nidos, greiciausiai apsiribotu Smiltine :}

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

images_straipsniu_foto_2869_uosta_kl_120700_e01_BRA

REKORDINIAI METAI: Nepaisant pandemijos, 2020-ieji Klaipėdos jūrų uostui – sėkmingiausi

2021 sausio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Pandemijos sukaustyti metai nesėkmingi ne visiems – 2020-ieji į Klaipėdos jūrų uosto istoriją įeis kaip sėkmingiausi metai per visą jūrų uosto gyvavimo laikotarpį. Geriausias visų

Gamtos mokykla

MOKYS APIE LAUKINĘ GAMTĄ: Neringoje pradėta statyti Gamtos mokykla

2021 sausio 71 KomentarasPILOTAS.LT

Kuršių nerijos nacionaliniame parke pradėtos ilgai lauktos Gamtos mokyklos statybos. Duris moksleiviams ir gamtos mėgėjams numatoma atverti kitų metų pavasarį. Gamtos mokykla įsikurs pastatuose Smiltynėje

Urbo kalnas

URBO KALNAS RUOŠIASI: Pildosi mažosios architektūros elementais

2021 sausio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Viena pirmųjų apželdintų kopų Kuršių nerijoje – Urbo kalnas – pildosi mažosios architektūros elementais. Čia įgyvendinamas jau 2-asis šios kurorto teritorijos sutvarkymo etapas. KVIES PASIDOMĖTI

Geležinkelio tiltas per Nerį

IlGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Iieškomas rangovas

2021 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo

Prisikėlimo bažnyčia

UNESCO PASAULIO PAVELDAS LIETUVOJE: Lūkesčiai, prioritetai ir galimybės

2020 gruodžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Seimas 2020-uosius yra paskelbęs UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje metais. Sėkmingas Kauno modernizmo architektūros kelias link Pasaulio paveldo sąrašo – ryškiausias šių metų rezultatas. UNESCO pasaulio

Thomo Manno memurialinis muziejus

KANTOMANNIA TĘSIASI: Kuršių nerijos ir Karaliaučiaus krašto dvasia

2020 lapkričio 251 KomentarasPILOTAS.LT

Filosofą Immanuelį Kantą ir rašytoją Thomą Manną sieja Kuršių nerija ir Karaliaučiaus kraštas. Įkvėptos šių sutapimų, unikalų vietos paveldą bei dvasią puoselėjančios Neringos bei Kaliningrado

Architektūros muziejui pritaikytas Kauno centrinis paštas (arch. F.Vizbaras) galėtų tapto Europos sąjungos naujosios iniciatyvos apologetu. Foto : ©PILOTAS.LT

KELYJE Į UNESCO SĄRAŠĄ: Ar Kauno modernizmas atsistos šalia Bauhauzo?

2020 lapkričio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Kultūros ministerija ką tik gavo UNESCO Pasaulio paveldo centro patvirtinimą, kad Kauno modernizmo architektūros nominacinės bylos projektas atitinka administracinius paraiškai keliamus reikalavimus. Tai reikšmingas žingsnis

Vilniaus senamiestis

UNESCO PASAULIO PAVELDAS: Vilniui skirtas edukacinių paskaitų ciklas

2020 rugsėjo 29Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus rotušėje prasideda edukacinių paskaitų ciklas, skirtas Vilniaus istorinio centro įrašymo į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą 25-mečiui. Projektas siekia prisidėti prie sukūrimo neformalios platformos miestiečių

Kuršių marios

TRADICINĖS „ZAVIŠINĖS“: Renkamas geriausias metų rekreacinės architektūros kūrinys

2020 rugpjūčio 24Be komentarųPILOTAS.LT

A.Zavišos fondas paskelbė tradicinį atvirą konkursą „Geriausias rekreacinės architektūros kūrinys“, Lietuvoje propaguojantį rekreacinę architektūrą. Rugsėjo 4 ir 5 dienomis architektai Nidoje rinksis į tradicija jau

Smiltynė

UOSTO BOKŠTAS SMILTYNĖJE: Dviprasmiškas architektūrinės koncepcijos konkursas

2020 rugpjūčio 174 KomentaraiPILOTAS.LT

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė atvirą architektūrinės koncepcijos konkursą uosto radiolokacinės kontrolės sistemos bokšto koncepcijai sukurti. Pasiūlymų, kaip galėtų atrodyti uosto laivybos saugumui

Takai Nidoje

TVARUS JUDUMAS NIDOJE: Pradėtas tvarkyti 1,7 km ilgio pajūrio takas

2020 liepos 21Be komentarųPILOTAS.LT

Neringoje pagaliau pradėtas tvarkyti apleistas pėsčiųjų ir dviračių takas, Nidoje einantis palei pajūrio apsauginį kopagūbrį. Sutvarkytas takas bus integruotas į esamą dviračių takų tinklą. Kaip

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ STATYBOS: Planuojami nauji depai ir kita infrastruktūra

2020 liepos 20Be komentarųPILOTAS.LT

Kaip skelbia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, pradėtas „Rail Baltica“ geležinkeliui aptarnauti skirtų naujų teritorijų planavimas. Esamų depų nepakaks, todėl bus įrengti nauji. Lietuvos Respublikos susisiekimo

Autobusų stotelė Juodkrantėje

AUTOBUSŲ STOTELĖ NERINGOJE: „Archstotelės“ projektinių pasiūlymų pristatymas

2020 liepos 151 KomentarasPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė jau anksčiau yra skelbusi apie realiais tapusius planus priešais Liudviko Rėzos kultūros centrą esančią stotelę „Juodkrantės gyvenvietė“ perkelti į naują vietą. Su iš

keltas

PRIIMS DIDESNIUS KELTUS: Klaipėdos centriniame terminale švartuosis 230 m ilgio laivai

2020 liepos 3Be komentarųPILOTAS.LT

Ką tik užbaigta Klaipėdos jūrų uosto krantinių, kuriomis naudojasi UAB Centrinis Klaipėdos terminalas, rekonstrukcija. Įgyvendintas projektas atveria naujas galimybes terminale priimti didesnių parametrų keltus. Kaip

Palemono transporto mazgas

KAUNE UŽDARĖ PERVAŽĄ: Atidarytas Palemono ir Marių gatvių transporto mazgas

2020 birželio 25Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune uždaryta Marių ir Palemono gatvių geležinkelio pervaža. Šią pavojingą geležinkelio ir gatvių sankryžą pakeitė požeminis tunelis bei įrengtas naujas transporto mazgas. Kaune ką tik

Nendrinės skulptūros

KURŠIŲ NERIJOS TRADICIJOS: Nendriniai „Žvaigždynai“ Gintaro įlankoje

2020 birželio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Nendrinės skulptūros jau yra tapusios neatsiejama Kuršių nerijos tradicijų dalimi. Skulptorių kūrybinį simpoziumą, taip įprasta, kasmet organizuoja Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija. Kuršių nerijos nacionalinio

Urbo kalnas

ATGAUNA TURĖTĄ AURĄ: Tvarkoma 7 km Urbo kalno takų ir laiptų

2020 birželio 181 KomentarasPILOTAS.LT

Metų pradžioje Neringos savivaldybė pradėjo įgyvendinti Urbo kalno tvarkymo pirmąjį etapą. Šiais darbais siekiama atkurti senąją Urbo kalno aurą bei išryškinti svarbiausius gamtinius vaizdinius ir

railba_ti_200600_e01_xxx

STATYS 1,5 KM ILGIO TILTĄ: Viešinamas „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektas

2020 birželio 153 KomentaraiPILOTAS.LT

Ispanijos kompanija IDOM pristatys „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektinius pasiūlymus. Šioje atkarpoje projektuojamas ir įspūdingas naujas inžinerinis statinys – 1,5 km ilgio tiltas per Neries

Klaipėdos jūrų uostas

REKONSTRUOS UOSTO BANGOLAUŽIUS: Projektui paskirta 48,8 mln. eurų

2020 birželio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija per 3 metus planuoja rekonstruoti uosto bangolaužius bei įrengti apžvalgos aikšteles. Dėl šios rekonstrukcijos finansavimo ji jau yra pasirašiusi sutartį

Nidos meno kolonija

NIDOS MENO KOLONIJA KEIČIASI: Sodai, skulptūra ir architektūros rezidencija

2020 birželio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Gegužės viduryje Nidos meno kolonijos lauko teritorija ėmė keisti savo pavidalą. Greta kitų tęstinių NMK projektų, laukinių augalų sodas jau pradėjo įgauti formą, o menininkas

Memelio miestas

POINDUSTRINĖ KLAIPĖDA: Memelio miesto detalųjį planą svarstys internetu

2020 gegužės 181 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje parengtas per 16 ha poindustrinės teritorijos tarp Danės upės žiogių ir Kuršių marių užstatymo projektas. Šios kadaise viešojo gyvenimo centru mieste buvusios teritorijos detaliojo

Nidos švyturys

KURŠIŲ NERIJA, MARIOS IR JŪRA: Lankytojams atvers Nidos švyturį ir panoramas

2020 gegužės 4Be komentarųPILOTAS.LT

Iki šiol Nidos švyturį buvo galima apžiūrėti nebent iš išorės, tačiau nuo šios vasaros pastarasis statinys bus atviras pasiryžusiems užlipti iki pat jo viršaus. Atsidėkodamas

Klaipėdos uostas

VIENAS IŠ NEDAUGELIO EUROPOJE: Klaipėdos uoste laivai vedami ir nuotoliniu būdu

2020 balandžio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Visuotinis  karantinas  diktuoja naujas veiklos sąlygas net uostams. Klaipėda – vienas iš nedaugelio jūrų uostų Europoje, kuriame locmanai gali vykdyti operacijas ne vien tiesiai iš laivo, bet ir

Nidos kioskai

GRIAUS NIDOS KIOSKELIUS: Sutartis baigėsi daugiau nei prieš dešimtmetį

2020 balandžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Šią savaitę Nidoje planuojama nugriauti 2 neteisėtus statinius – prekybinius namelius. Skelbiama, kad griauti numatyti kioskeliai visuomet turėjo tik laikinojo statinio statusą. Kaip praneša Neringos

Neringos architektūros gidas

GAMTAI, ŽMOGUI, ARCHITEKTŪRAI: Neringos architektūros gidas kviečia žvelgti subtiliau

Neringos architektūros gidas šiemet buvo vadinamas laukiamiausia Vilniaus knygų mugės architektūrinių naujiena. Ir tai tikrai nestebina, nes Kuršių Nerija – vienas iš didžiausių ne vien