images_phocagallery_2823_RailBaltica_pav_2823_RailBaltica_tit

STRATEGIJŲ GUMA://RAIL BALTICA GELEŽINKELIS PAMETĖ KRYPTĮ

Daugiau nei dešimtmetį planuojamas Rail Baltica europinės vėžės greitojo geležinkelio linijos tiesimas nuo Berlyno iki Talino patyrė netikėtą smūgį Lietuvoje. Čia prieš Kalėdas Seimas priėmė rezoliuciją, kuri iš esmės paneigia nuo pat projekto pradžios numatytą Rail Baltica geležinkelio trasą per Lietuvos vidurį ir kelia kilpos per Vilnių alternatyvą.

Staiga apsižiūrėta, neva Rail Baltica projekto sprendiniai nebuvo  pristatyti  Seimo nariams susipažinimui bei įvertinimui ir nėra patvirtinti  nei Seime, nei Vyriausybėje.

Rezoliucijoje, kurią parengė Seimo Ekonomikos komitetas, reiškiamas nepasitenkinimas, kadiki šiol laikytasi tiesiausios trasos per Kauną varianto, tačiau neišnagrinėta Rail Baltica linijos tiesimo per Vilnių ir Panevėžį alternatyva. Nors sostinę su Rail Baltica ketinama sujungti europinio geležinkelio atšaka iki Kauno, tačiau Seimas nutarė, kad to negana.

Rail Baltica trasa kertanti valstybę per patį vidurį, racionaliai galvojant, yra logistiniu požiūriu optimalus variantas visai Lietuvos teritorijai ir tolygiai regionų plėtrai. Tačiau, regionų plėtra šiame dokumente kažkodėl yra atvirai ignoruojama, visas logistines pastangas koncentruojant į Vilniaus interesus.

Taigi, griežtas Seimo nurodymas „atlikti Rail Baltica trasos atkarpos per Lietuvą ekonominį įvertinimą, esant trasos alternatyvoms: a) Varšuva – Kaunas – Ryga –Talinas su atšaka į Vilnių; b) Varšuva – Vilnius – Ryga – Talinas“ reiškia ne ką nors kitą, bet atvirą lobizmą vieno miesto naudai.

Kaip žinia, visose Baltijos valstybėse geležinkelis yra rusiškos vėžės, 1520 milimetrų pločio. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė – 1435 mm. Projektas Rail Baltica anksčiau rėmėsi bendrovės „Cowi“ Europos Komisijos užsakymu 2007-aisiai atlikta studija, kurioje konstatuojama, kad geriausia europinę vėžę tiesti pro Marijampolę, Kauną, Jonavą, Kėdainius, Radviliškį, Šiaulius, Joniškį. Prieš du metus visų trijų Baltijos šalių užsakymu kompanijos „Aecom“ atliktoje studijoje tvirtinama, jog Rail Baltica trasa pro Kauną ir Panevėžį – yra racionalesnė.

Vilniaus variantas transporto specialistų niekuomet nebuvo laikomas logišku ir racionaliu.

Komentarai

  1. Mat Seime manė, kad tiesiamas geležinkelis Berlynas – Sankt Pitersbergas, atkartojant carinį projektą su europine vėže.

  2. Valstybė neturi institucijos, kuris rūpintusi Lietuvos gelžkelių vystymo strategija(kaip ir visos šalies). Iš racionalios greito(300 km/h) Helsinkio –V.Europos trakto idėjos neliko nieko, apart nusikalstamo E.lėšų ,,įsisavinimo”. Tikiu, kad kaltieji kada nors ras tikrąsias savo vietas. Kreivos , lėtos cariškos trasos rekonstrukcija nedomina nei lenkų,nei latvių, nei estų su suomiais. Lietuvai žymiai svarbesnis Klaipėdos –Rytų( Rusijos ,Kazachstano, Kinijos vartų į ES) traktas, kur didėja krovinių srautai. Valstybei būtų naudinga eurovėžės gelžkeliu sujungti Vilniaus ir Kauno stotis ir orouostus. Sostinė negali likti Eurovėžės nuošalėje Ir ne tik. Žinoma Dvimiesčio realizavimui reikės valstybės dotuojamos, arba nemokamos kelionės gelžkeliu. Neilgiau 30 min.trukmės. Ir didelių autoparkingų prie stočių. Dar geriau Trimiestis su Klaipeda. Vilnius -Karmėlavos orouostas-Klaipėda(+Palanga) nauja trasa šalia arba vidury Žemaičių plento. Kelionė turėtų būti neilgesnė kaip 100 min. Šis Rytų-Vakarų traktas svarbiausias valstybei. Krovinių čia keliskart daugiau nei Rail Baltica. Tai bus, jau išryškėjusi Lietuvos kultūros , darbo, poilsio, valdymo ašis.

  3. Manau,labai taikliai pastebėjote dėl ‘politinių dvynių’. Tokia mintis peršasi,pasinagrinėjus ,kas pasiūlė rezoliuciją dėl RAIL BALTICA trasos.

  4. prie geriausiu noru varsuva ir vilnius tegali buti politiniai, bet ne ekonominiai dvyniai. tokiais atstumais dipoliai neveikia. viskas turbut daug primityviau ir susiveda i konkrecios ekonomines grupuotes uzsakymus.

  5. ‘Lobizmas vieno miesto naudai’? O gal viskas yra ne vieno miesto naudai,bet žymiai plačiau? O gal ryškėja dipoliui ‘Vilnius -Kaunas’ stipri alternatyva- ‘Warszawa-Wilno’?

Komentuoti: F. Atšaukti atsakymą

Susije straipsniai

Vilniaus geležinkelio stotis

PROJEKTAS „VILNIUS CONNECT“: Teritorijos plėtros koncepcijų viešas pristatymas-diskusija

2019 lapkričio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Rengiamas „Vilnius Connect“ teritorijos plėtros koncepcijų viešas pristatymas-diskusija su Vilniaus miesto savivaldybės atstovais, detaliojo plano rengėjais, projekto partneriais ir suinteresuotomis grupėmis Šiuo metu rengiamas Vilniaus

©negativ.com, „Zaha Hadid Architects“

DAR DAUGIAU PROGRESYVUMO: „Zaha Hadid Architects“ Taline laimėjo antrą konkursą

2019 lapkričio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Žinoma architektūros firma „Zaha Hadid Architects“ ką tik Taline laimėjo jau antrą svarbų architektūros konkursą. Nūnai architekto Patriko Schumacherio vadovaujamas Londone įsikūręs architektų kolektyvas prieš porą metų nuskynė

SLA ir Biecher Architektes

MECHANIKOS SODAS: Geležinkeliečių teritorija Paryžiaus centre pavirs tvaria kaimynija

2019 spalio 281 KomentarasPILOTAS.LT

Paryžiuje neseniai baigėsi 3,7 ha buvusios geležinkeliečių teritorijos Ordener-Poissonniers tarptautinis idėjų konkursas, kurio dalyviai turėjo pasiūlyti gamta paremtus projektinius sprendimus. Pirmąją vietą laimėjęs firmų SLA

Palemonas

PALEMONO INTERMODALINIS: Išryškėjo naujų tunelių kontūrai

2019 rugsėjo 17Be komentarųPILOTAS.LT

Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje jau išryškėjo naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Greta tilto per Nerį išplėtimo projekto šios statybos yra didžiausias Kauno infrastruktūros

Geležinkelio muziejus

CENTRINIS HOLAS: Britų Nacionalinio geležinkelio muziejaus architektūros konkursas

2019 rugsėjo 11Be komentarųPILOTAS.LT

Jorko miesto širdyje įsikūręs Jungtinės Karalystės Nacionalinis geležinkelio muziejus užsibrėžė tapti miesto kultūriniu epicentru. Neseniai jis paskelbė tarptautinį architektūros idėjų konkursą, kurio tikslas – rasti

Ulemiste terminal

ESTAI PERSPĖJA: „Rail Baltica“ terminalo Ulemistėje konkursas – rizikingas

2019 gegužės 29Be komentarųPILOTAS.LT

Estijos architektų asociacija (EAL) įspėja architektus dėl rizikos dalyvauti kompanijos „Rail Baltica Estonia“ rengiamame tarptautiniame geležinkelio terminalo architektūros konkurse. Pasak EAL, Ulemistės „Rail Baltica“ terminalo prie Talino

Kauno geležinkelio tunelis

KAUNO GELEŽINKELIO TUNELIS: Atvirų durų diena ir specialus informacinis spektaklis

2019 gegužės 212 KomentaraiPILOTAS.LT

Jau rytoj Kaune – išskirtinė proga apsilankyti viename įspūdingiausių šalies inžinerinių statinių – geležinkelio tunelyje. Renginio lankytojams įspūdį dar labiau turėtų sustiprinti spektaklis, sukurtas atskleisti

geležinkelis

VILNIUS RAUS TUNELĮ: Stoties rajone po geležinkeliu praners pėsčiųjų jungtis

2019 balandžio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Kitąmet sostinės Iešmininkų gatvėje bus pastatyta pirmoji požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu – šio tunelio projektui jau pritarė sostinės taryba. Tačiau tai tik pradžia pietinėje Vilniaus dalyje suplanuotų

Kauno troleibusai

VAŽINĖJANTI KAUNO PARODA: Troleibusai virsta gatvės meno objektais

2019 sausio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Senieji troleibusai „Škoda“ Kaune pamažu virsta gatvės meno kūriniais. Besiformuojančioje važinėjančioje gatvės meno parodoje šiuo metu – jau 19 eksponatų. Kaip informuoja Kauno savivaldybė, kiekvieną

3D perėja

SKRAIDANTIS „ZEBRAS“: Vairuotojų dėmesiui – erdvinė perėja

2018 gegužės 4Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus pašonėje įsikūrusiuose Balsiuose prie neseniai atidaryto prekybos ir paslaugų centro „Žali“ įrengta neįprasta pėsčiųjų perėja. Važiuojant gatve, šios perėjos „zebras“ sukuria erdvinį efektą ir

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ NESTOJA: Paskelbti 2 geležinkelio atkarpų projektavimo konkursai

2018 balandžio 201 KomentarasPILOTAS.LT

Toliau tęsiami europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektavimo darbai. Bendroji trijų Baltijos valstybių įmonė „RB Rail AS“ paskelbė ribotus konkursus naujų ruožų nuo Talino iki

Elektriniai traukiniai

GELEŽINKELIO ELEKTRIFIKACIJA: Nuo Baltarusijos iki Klaipėdos iki 2022-ųjų

2018 vasario 73 KomentaraiPILOTAS.LT

Iki 2022 metų Lietuva planuoja elektrifikuoti geležinkelio liniją nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Pirmasis elektrifikavimo etapas jau baigtas, o bendra elektrifikavimo projektų vertė siekia

"Lietuvos geležinkeliai"

TRAUKINIU – Į DAUGPILĮ: Naujas maršrutas iš Vilniaus

2018 sausio 12Be komentarųPILOTAS.LT

„Lietuvos geležinkeliai“ ir toliau bando priminti malonumą keliauti traukiniais. Jau nuo rytojaus pastarieji iš Vilniaus pradeda kursuoti nauju tarptautiniu maršrutu – į antrąjį didžiausią Latvijos

Klaipėdos uostas

IDĖJA LIETUVAI: Ranka pasiekiamas Lietuvos pajūris

2017 lapkričio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Klaipėdoje bus diskutuojama kaip Lietuvos pajūrį būtų galima paversti ranka pasiekiamu. Idėjomis čia dalinsis Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas, lenktynininkas Benediktas Vanagas, Klaipėdos valstybinio

Varšuva

Į VARŠUVĄ – GELEŽINKELIU: Ruošiamas patogus traukinio maršrutas

2017 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Kitąmet kelionė iš Kauno į Varšuvą traukiniu turėtų tapti realybe. „Lietuvos geležinkeliai“ su Lenkijos geležinkelių bendrove PKP planuoja maršrutą, kuris kaimyninės šalies sostinę leis pasiekti

Traukinys

ĮVEIKTA SIMBOLINĖ RIBA: Traukiniu iš Kauno į Vilnių greičiau nei per valandą

2017 rugpjūčio 241 KomentarasPILOTAS.LT

Jei akademiko Jurgio Vanago puoselėta Vilniaus-Kauno dvimiesčio idėja ir netapo kūnu, tai bent jau simbolinė 1 valandos susisiekimo laiko riba tarp didžiųjų miestų pagaliau įveikta.

Zaha Hadid

ITALIJOS PLĖTROS PAMATAS: Virš geležinkelio bėgių banguoja Z.Hadid stotis

2017 birželio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Jau daugiau nei metai nebėra netikėtai pasaulį palikusios žymios XXI amžiaus pradžios architektės Zaha‘os Hadid. Tačiau Patriko Schumacherio vadovaujamas kolektyvas „Zaha Hadid Architects“ vieną po

savivaldis automobilis

ATEITIES TRANSPORTAS ATEINA: Legalizuojamas savivaldis automobilis

2017 birželio 142 KomentaraiPILOTAS.LT

Į mūsų kelius besibeldžiančios inovatyvios technologijos verčia keistis. Vyriausybė ką tik pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pataisoms, kuriose apibrėžta savivaldžio automobilio sąvoka bei

gelez_lt_170400_e01_xxx

KARŠTOS GELEŽINKELIO NAUJIENOS: Velykinis traukinys, kelionė į Nidą, nuolaidos

2017 balandžio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Artėjančiam vasaros sezonui „Lietuvos geležinkeliai“ keleiviams žada naujovių. Viena didžiausių iš jų – nauji jungtiniai maršrutai į Palangą ir Nidą savaitgaliais. Taip pat – nuolaidos

rail_ba_170100_e02_xxx

SUSITARĖ DĖL „RAIL BALTICA“ VĖŽĖS: Pradedama žemės sklypų išpirkimo procedūra

2017 vasario 1Be komentarųPILOTAS.LT

Taline neseniai įvyko Baltijos Ministrų Tarybos Ministrų Pirmininkų susitikimas, kuriame buvo pasirašytas susitarimas dėl europinio geležinkelio „Rail Baltica“ jungties plėtros. Pagal jį projektas „Rail Baltica“

images_pulsas_foto_4763_gelez_kn_091100_e01_bra

PROJEKTAS „RAIL BALTICA“ TĘSIAMAS://LIETUVA IMASI ANTROJO ETAPO

Projekto „Rail Baltica“ 1-ąjį etapą įgyvendinusi Lietuva, imasi antro svarbaus žingsnio šiame reikale – pradeda europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimą nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių

images_phocagallery_4632_ryga_konk_1607_4632_ryga_ko_160700_e01_xxx

„RAIL BALTICA“ KEIČIA RYGĄ://ATVIRAS NAUJO TILTO IR STOTIES PLĖTROS KONKURSAS

Latviją kertanti tarptautinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ žada permainas pačiame Rygos centre. Latviai rengia atvirą tarptautinį konkursą, kurio dalyviai kviečiami pateikti naujo tilto bei kuriamo

images_straipsniu_foto_4611_rail_pr_160600_e01_xxx

„RAIL BALTICA“ STIPRINA POZICIJAS://LIETUVA GAUS DAR 191 MLN. EURŲ

„Rail Baltica“ projektas stiprina savo pozicijas. Roterdame ką tik pasirašyta bendra Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir projekto koordinatorės Katerinos Trautman (Catherine Trautmann) deklaracija dėl

images_pulsas_foto_4579_trauk_fo_160600_e01_xxx

Į PAJŪRĮ – PIRMĄJA KLASE://Į KLAIPĖDĄ PALEISTI MODERNŪS NAUJIEJI TRAUKINIAI

Nuo šiol iš sostinės į pajūrį galima važiuoti gerokai patogiau – vakar, birželio 9-ąją iš Vilniaus į Klaipėdą išriedėjo pirmasis naujas traukinys „Pesa 730 ML“.

images_pulsas_foto_4563_gelez_po_160600_e01_xxx

Į LENKIJĄ – TRAUKINIU://PER 77 METUS VAŽIAVIMO GELEŽINKELIU GREITIS NEPADIDĖJO

Po 77-erių metų atnaujinamas tarpvalstybinis susisiekimas traukiniais Lenkija-Lietuva. Neseniai pasirašytas susitarimas jau nuo birželio 17 dienos suteikia galimybę pradėti reguliarųjį susisiekimą europine vėže „Rail Baltica“