images_phocagallery_2823_RailBaltica_pav_2823_RailBaltica_tit

STRATEGIJŲ GUMA://RAIL BALTICA GELEŽINKELIS PAMETĖ KRYPTĮ

Daugiau nei dešimtmetį planuojamas Rail Baltica europinės vėžės greitojo geležinkelio linijos tiesimas nuo Berlyno iki Talino patyrė netikėtą smūgį Lietuvoje. Čia prieš Kalėdas Seimas priėmė rezoliuciją, kuri iš esmės paneigia nuo pat projekto pradžios numatytą Rail Baltica geležinkelio trasą per Lietuvos vidurį ir kelia kilpos per Vilnių alternatyvą.

Staiga apsižiūrėta, neva Rail Baltica projekto sprendiniai nebuvo  pristatyti  Seimo nariams susipažinimui bei įvertinimui ir nėra patvirtinti  nei Seime, nei Vyriausybėje.

Rezoliucijoje, kurią parengė Seimo Ekonomikos komitetas, reiškiamas nepasitenkinimas, kadiki šiol laikytasi tiesiausios trasos per Kauną varianto, tačiau neišnagrinėta Rail Baltica linijos tiesimo per Vilnių ir Panevėžį alternatyva. Nors sostinę su Rail Baltica ketinama sujungti europinio geležinkelio atšaka iki Kauno, tačiau Seimas nutarė, kad to negana.

Rail Baltica trasa kertanti valstybę per patį vidurį, racionaliai galvojant, yra logistiniu požiūriu optimalus variantas visai Lietuvos teritorijai ir tolygiai regionų plėtrai. Tačiau, regionų plėtra šiame dokumente kažkodėl yra atvirai ignoruojama, visas logistines pastangas koncentruojant į Vilniaus interesus.

Taigi, griežtas Seimo nurodymas „atlikti Rail Baltica trasos atkarpos per Lietuvą ekonominį įvertinimą, esant trasos alternatyvoms: a) Varšuva – Kaunas – Ryga –Talinas su atšaka į Vilnių; b) Varšuva – Vilnius – Ryga – Talinas“ reiškia ne ką nors kitą, bet atvirą lobizmą vieno miesto naudai.

Kaip žinia, visose Baltijos valstybėse geležinkelis yra rusiškos vėžės, 1520 milimetrų pločio. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė – 1435 mm. Projektas Rail Baltica anksčiau rėmėsi bendrovės „Cowi“ Europos Komisijos užsakymu 2007-aisiai atlikta studija, kurioje konstatuojama, kad geriausia europinę vėžę tiesti pro Marijampolę, Kauną, Jonavą, Kėdainius, Radviliškį, Šiaulius, Joniškį. Prieš du metus visų trijų Baltijos šalių užsakymu kompanijos „Aecom“ atliktoje studijoje tvirtinama, jog Rail Baltica trasa pro Kauną ir Panevėžį – yra racionalesnė.

Vilniaus variantas transporto specialistų niekuomet nebuvo laikomas logišku ir racionaliu.

Komentarai

  1. Mat Seime manė, kad tiesiamas geležinkelis Berlynas – Sankt Pitersbergas, atkartojant carinį projektą su europine vėže.

  2. Valstybė neturi institucijos, kuris rūpintusi Lietuvos gelžkelių vystymo strategija(kaip ir visos šalies). Iš racionalios greito(300 km/h) Helsinkio –V.Europos trakto idėjos neliko nieko, apart nusikalstamo E.lėšų ,,įsisavinimo”. Tikiu, kad kaltieji kada nors ras tikrąsias savo vietas. Kreivos , lėtos cariškos trasos rekonstrukcija nedomina nei lenkų,nei latvių, nei estų su suomiais. Lietuvai žymiai svarbesnis Klaipėdos –Rytų( Rusijos ,Kazachstano, Kinijos vartų į ES) traktas, kur didėja krovinių srautai. Valstybei būtų naudinga eurovėžės gelžkeliu sujungti Vilniaus ir Kauno stotis ir orouostus. Sostinė negali likti Eurovėžės nuošalėje Ir ne tik. Žinoma Dvimiesčio realizavimui reikės valstybės dotuojamos, arba nemokamos kelionės gelžkeliu. Neilgiau 30 min.trukmės. Ir didelių autoparkingų prie stočių. Dar geriau Trimiestis su Klaipeda. Vilnius -Karmėlavos orouostas-Klaipėda(+Palanga) nauja trasa šalia arba vidury Žemaičių plento. Kelionė turėtų būti neilgesnė kaip 100 min. Šis Rytų-Vakarų traktas svarbiausias valstybei. Krovinių čia keliskart daugiau nei Rail Baltica. Tai bus, jau išryškėjusi Lietuvos kultūros , darbo, poilsio, valdymo ašis.

  3. Manau,labai taikliai pastebėjote dėl ‘politinių dvynių’. Tokia mintis peršasi,pasinagrinėjus ,kas pasiūlė rezoliuciją dėl RAIL BALTICA trasos.

  4. prie geriausiu noru varsuva ir vilnius tegali buti politiniai, bet ne ekonominiai dvyniai. tokiais atstumais dipoliai neveikia. viskas turbut daug primityviau ir susiveda i konkrecios ekonomines grupuotes uzsakymus.

  5. ‘Lobizmas vieno miesto naudai’? O gal viskas yra ne vieno miesto naudai,bet žymiai plačiau? O gal ryškėja dipoliui ‘Vilnius -Kaunas’ stipri alternatyva- ‘Warszawa-Wilno’?

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Zaha Hadid

ITALIJOS PLĖTROS PAMATAS: Virš geležinkelio bėgių banguoja Z.Hadid stotis

2017 birželio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Jau daugiau nei metai nebėra netikėtai pasaulį palikusios žymios XXI amžiaus pradžios architektės Zaha‘os Hadid. Tačiau Patriko Schumacherio vadovaujamas kolektyvas „Zaha Hadid Architects“ vieną po

savivaldis automobilis

ATEITIES TRANSPORTAS ATEINA: Legalizuojamas savivaldis automobilis

2017 birželio 141 KomentarasPILOTAS.LT

Į mūsų kelius besibeldžiančios inovatyvios technologijos verčia keistis. Vyriausybė ką tik pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pataisoms, kuriose apibrėžta savivaldžio automobilio sąvoka bei

gelez_lt_170400_e01_xxx

KARŠTOS GELEŽINKELIO NAUJIENOS: Velykinis traukinys, kelionė į Nidą, nuolaidos

2017 balandžio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Artėjančiam vasaros sezonui „Lietuvos geležinkeliai“ keleiviams žada naujovių. Viena didžiausių iš jų – nauji jungtiniai maršrutai į Palangą ir Nidą savaitgaliais. Taip pat – nuolaidos

rail_ba_170100_e02_xxx

SUSITARĖ DĖL „RAIL BALTICA“ VĖŽĖS: Pradedama žemės sklypų išpirkimo procedūra

2017 vasario 1Be komentarųPILOTAS.LT

Taline neseniai įvyko Baltijos Ministrų Tarybos Ministrų Pirmininkų susitikimas, kuriame buvo pasirašytas susitarimas dėl europinio geležinkelio „Rail Baltica“ jungties plėtros. Pagal jį projektas „Rail Baltica“

images_pulsas_foto_4763_gelez_kn_091100_e01_bra

PROJEKTAS „RAIL BALTICA“ TĘSIAMAS://LIETUVA IMASI ANTROJO ETAPO

Projekto „Rail Baltica“ 1-ąjį etapą įgyvendinusi Lietuva, imasi antro svarbaus žingsnio šiame reikale – pradeda europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimą nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių

images_phocagallery_4632_ryga_konk_1607_4632_ryga_ko_160700_e01_xxx

„RAIL BALTICA“ KEIČIA RYGĄ://ATVIRAS NAUJO TILTO IR STOTIES PLĖTROS KONKURSAS

Latviją kertanti tarptautinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ žada permainas pačiame Rygos centre. Latviai rengia atvirą tarptautinį konkursą, kurio dalyviai kviečiami pateikti naujo tilto bei kuriamo

images_straipsniu_foto_4611_rail_pr_160600_e01_xxx

„RAIL BALTICA“ STIPRINA POZICIJAS://LIETUVA GAUS DAR 191 MLN. EURŲ

„Rail Baltica“ projektas stiprina savo pozicijas. Roterdame ką tik pasirašyta bendra Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir projekto koordinatorės Katerinos Trautman (Catherine Trautmann) deklaracija dėl

images_pulsas_foto_4579_trauk_fo_160600_e01_xxx

Į PAJŪRĮ – PIRMĄJA KLASE://Į KLAIPĖDĄ PALEISTI MODERNŪS NAUJIEJI TRAUKINIAI

Nuo šiol iš sostinės į pajūrį galima važiuoti gerokai patogiau – vakar, birželio 9-ąją iš Vilniaus į Klaipėdą išriedėjo pirmasis naujas traukinys „Pesa 730 ML“.

images_pulsas_foto_4563_gelez_po_160600_e01_xxx

Į LENKIJĄ – TRAUKINIU://PER 77 METUS VAŽIAVIMO GELEŽINKELIU GREITIS NEPADIDĖJO

Po 77-erių metų atnaujinamas tarpvalstybinis susisiekimas traukiniais Lenkija-Lietuva. Neseniai pasirašytas susitarimas jau nuo birželio 17 dienos suteikia galimybę pradėti reguliarųjį susisiekimą europine vėže „Rail Baltica“

images_pulsas_foto_4287_rail_vi_160100_e01_xxx

IŠ PAUKŠČIO SKRYDŽIO://PAVIEŠINTA TRASOS „RAIL BALTICA“ PER LIETUVĄ VIZUALIZACIJA

Projektuojamą „Rail Baltica“ geležinkelio liniją nuo Kauno iki Latvijos sienos nuo šiol galima apžvelgti iš paukščio skrydžio. AB „Lietuvos geležinkeliai“ parengė projekto vizualizaciją, kurią galima

images_pulsas_foto_4167_gelez_fr_140700_e01_bra

GELEŽINKELIO „RAIL BALTICA“ PLĖTRA://ATEINA 442 MLN. EURŲ DOTACIJA

Taline Europos inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA) ir bendroji Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ pasirašė susitarimą dėl ES dotacijos greitojo geležinkelio

images_pulsas_foto_3964_trauk_kn_081100_e01_bra

„RAIL BALTICA“ IDĖJA REALIZUOJASI://IŠ VARŠUVOS Į KAUNĄ – PO 76 METŲ PERTRAUKOS

Baltijos šalis sujungiančio geležinkelio idėja pagaliau realizuojasi praktikoje. Rugpjūčio 27-ąją galima pavadinti simboliška – naująja „Rail Baltica“ vėže į Kauną atvyks traukinys iš Lenkijos. Paskutinį

images_pulsas_foto_3861_trole_st_150600_e01_xxx

STIKLINIS GATVĖS ŠOKĖJAS://KAUNE PARODYTA LIETUVIŠKA TROLEIBUSO MODIFIKACIJA

Kaune ką tik pristatytas permatomas elektrinio troleibuso „Dancer“ prototipas, tamsoje virstantis savotiška interaktyvia šviečiančia instaliacija. Tai Lietuvos ir užsienio šalių mokslininkų, inžinierių bei verslininkų sukurtas

images_pulsas_foto_3803_inter_pa_150500_e01_xxx

TARP RYTŲ IR VAKARŲ://PALEMONE ATIDARYTAS KAUNO INTERMODALINIS TERMINALAS

Palemone ką tik atidarytas Kauno intermodalinis terminalas. Apjungęs dvi skirtingų pločių geležinkelių vėžes, jis taps pirmuoju tokiu intermodaliu mazgu Baltijos šalyse, o nutiesus „Rail Baltica“

images_straipsniu_foto_3329_railb_ES_141000_e01_xxx

ESTAI NESNAUDŽIA://„RAIL BALTICA“ TRASOJE PERNU STATYS ŠIUOLAIKIŠKĄ TERMINALĄ

Nors dar vyksta įvairios diskusijos dėl transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ trasos, estai nesnaudžia. Nesekdami lietuvių pavyzdžiais, europinės svarbos trąsą jie pasiryžę padabinti europinio lygio architektūra.

images_straipsniu_foto_3054_rail_ve_140400_e01_xxx

SUTARĖ DĖL VILNIAUS://LIETUVOS SOSTINĘ ĮTRAUKS Į „RAIL BALTICA“

Lietuva, Latvija ir Estija pasiekė politinį susitarimą, kad Vilnius būtų projekto „Rail Baltica“ dalis. Šio susitarimo pasiekta Susisiekimo ministerijoje neseniai įvykusiame trijų Baltijos valstybių transporto

images_phocagallery_2857_Nerija_tilt_pav_2857_Nerija_tilt_tit

SUSISIEKIMO KLEPTOKRATIJA://KURŠIŲ NERIJA MAINAIS Į BANALŲ TRANZITĄ

Susisiekimo ministerija ir Seimą kontroliuojanti dauguma toliau siautėja strateginiame transporto infrastruktūros aukštyje. Gruodžio mėnesį uoliai pasidarbavusi ardydama tarptautinį „Rail Baltica“ projektą dėl seniai suderintos trasos

images_phocagallery_2823_RailBaltica_pav_2823_RailBaltica_tit

STRATEGIJŲ GUMA://RAIL BALTICA GELEŽINKELIS PAMETĖ KRYPTĮ

Daugiau nei dešimtmetį planuojamas Rail Baltica europinės vėžės greitojo geležinkelio linijos tiesimas nuo Berlyno iki Talino patyrė netikėtą smūgį Lietuvoje. Čia prieš Kalėdas Seimas priėmė

PASIRAŠYTA DEKLARACIJA://STEIGS UŽ „RAIL BALTICA“ PROJEKTĄ ATSAKINGĄ ĮMONĘ

Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos transporto ministrai ką tik pasirašė deklaraciją dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės steigimo ir bendradarbiavimo stiprinimo. Įsteigti bendrą įmonę, kuri

images_pulsas_foto_2531_oranz_dv_130700_e01_xxx

ANTRAS BANDYMAS://Į VILNIAUS GATVES SUGRĮŽTA ORANŽINIAI DVIRAČIAI

Į Vilnių sugrįžta oranžiniai dviračiai – V.Kudirkos aikštėje jau veikia dviračių savitarnos sistemos stotelė „CycloCity Vilnius“. Ji prieinama visiems vilniečiams bei miesto svečiams, norintiems susipažinti

images_straipsniu_foto_1557_gelez_kn_081100_e02_BRA

PRIARTĖJO PRIE LENKIJOS://PRADĖTAS NAUJAS „RAIL BALTICA“ REKONSTRUKCIJOS ETAPAS

Pradedamas rekonstruoti geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ ruožas nuo Mockavos iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. Šios atkarpos tiesimo darbus numatoma baigti iki 2015 metų gruodžio mėnesio.

images_straipsniu_foto_1786_gelez_fo_120500_e02_BRA

„RAIL BALTICA“ PAJUDĖS://LIETUVA, LATVIJA IR ESTIJA KURS BENDRĄ ĮMONĘ

Lietuva, Latvija ir Estija pradeda ruoštis projekto „Rail Baltica“ antrajai fazei įgyvendinti – naujai europinei vėžei nuo Kauno iki Talino nutiesti. Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas

images_straipsniu_foto_1944_panem_in_1208_e01_www

PASTEBĖJO SPŪSTIS://PANEMUNĖJE ĮRENGS ŽIEDINES SANKRYŽAS IR PLATINS GATVES

Kaune uždarius rekonstrukcijai Panemunės tiltą, pagrindiniai transporto srautai pasuko per Piliakalnio, Jiesios bei Vaidoto gatves. Kaip ir galima buvo numatyti, čia ėmė darytis transporto spūstys.

images_pulsas_foto_1929_kelia_PL_120800_e01_xxx

VALSTYBINĖ SVARBA://PERŽIŪRIMAS PAGRINDINIŲ ŠALIES MAGISTRALIŲ STATUSAS

Planuojant svarbių tarptautinių transporto kelių atnaujinimą, „Via Baltica“ ir Rytų–Vakarų transporto koridoriaus projektams numatoma suteikti ypatingos valstybinės svarbos statusą. Susisiekimo ministerijos iniciatyva tokiam sprendimui jau