Kaune ties Ugniakuro gatve ką tik pabaigti požeminio tunelio pėstiesiems po geležinkeliu įrengimo darbai. Jau netrukus šiuo tuneliu pėstiesiems bus galima saugiai patekti Kauno marių pakrantę.
VIENA IŠ 4 NAUJŲ VIETŲ SAUGIAI KIRSTI GELEŽINKELĮ
Požeminis tunelis iš Petrašiūnų rajono Ugniakuro gatvės – viena iš 4 naujų ir saugių geležinkelio kirtimo vietų pėstiesiems, kurios įrengtos modernizuojant Kauno geležinkelio mazgą, pritaikant jį geležinkelio „Rail Baltica“ reikmėms. Anksčiau šioje vietoje pėsčiųjų perėjos nebuvo, o saugi geležinkelio kirtimo vieta įrengta Kauno miesto prašymu. Krovininiai ir tranzitiniai traukiniai uždarius minėtą ruožą buvo nukreipiami per Kauno geležinkelio stotį.
Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, nuo šiol bus atnaujintas traukinių eismas Kauno geležinkelio mazgo ruože Palemonas-Rokai, todėl visi tranzitiniai ir krovininiai traukiniai vėl važiuos ne per Kauno geležinkelio stotį, o aplinkkeliu. Šis ruožas skirtas tranzitiniams ir krovininiams traukiniams aplenkti Kauno stotį. Juo keleiviniai traukiniai nevažinėja, tad keleivinių traukinių eismui statybos darbai įtakos neturi.
RUOŽAS – VIENAS SVARBIAUSIŲ „RAIL BALTICA“ PROJEKTE
Pritaikant Kauno geležinkelio mazgą geležinkelio „Rail Baltica“ reikmėms, Kaune iš viso įrengti 3 tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams. Ši nauja europinio standarto infrastruktūra ne tik turėtų užtikrinti gerą susisiekimą tarp miesto dalių, kurias skiria geležinkelis, bet ir pasitarnauti eismo dalyvių saugumui.
Geležinkelio ruožas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono yra vienas svarbiausių „Rail Baltica“ projekte – juo jau atvestas europinio standarto geležinkelis nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo.
Šiuo metu visi „Rail Baltica“ statybos darbai Kauno geležinkelio mazge yra finišo tiesiojoje, kuriuos užbaigus tarp Kauno ir Lenkijos ir toliau į Vakarų Europą galės vykti prekiniai traukiniai.
Titulinė nuotrauka: požeminis tunelis pėstiesiems. Foto: „Rail Baltica“.