Asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ prašymu, Kauno Regioninė architektūros taryba, veikianti prie Lietuvos architektų rūmų, įvertino Sporto gatvės ir dalies sklypo Perkūno al. 5, Kaune, remonto projektinius sprendinius. Konstatuota, kad pristatomas projektas yra dalinis, fragmentiškas ir šiai svarbiai miesto daliai tinkamo kokybinio pokyčio nesuteikia.
PROJEKTAVIMAS BE KONTEKSTO – NEVISAVERTIS
Kauno Regioninė architektūros taryba (RAT) ką tik pateikė išvadas dėl Sporto gatvės ir dalies sklypo Perkūno al. 5, Kaune, remonto projektinių sprendinių. Pastaruosius Kauno SĮ „Kauno planas“ parengė kartu su architektūros bendraautoriais architektais Gintaru Čepurna, Tomu Kuleša, Mantu Navalinskku, Dainiumi Juškūnu.
RAT, asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ prašymu, įvertino sprendinių atitiktį viešojo intereso, architektūros kokybės, ateities perspektyvos ir kitais aspektais. Architektai nutarė, jog fragmentiškas atskirų Ąžuolyno, S.Dariaus ir S.Girėno bei Sporto halės teritorijos komplekso dalių projektavimas be aiškaus visos teritorijos urbanistinio konteksto yra nevisavertis, nesuteikiantis svarbiai miesto daliai tinkamo kokybinio pokyčio.
„Norime atkreipti dėmesį, jog vystant tokią unikalią viešųjų erdvių sistemą, būtina turėti daugialypį, lankstų scenarijų, kuris šioje istorijos ir paveldosaugos požiūriu unikalioje vietoje užtikrintų visų viešosios erdvės naudotojų poreikius. Deja, mes, architektai, šiame projekte to pasigedome“, – teigia Kauno RAT pirmininkė architektė Gražina Janulytė-Bernotienė.
VIEŠĄJĮ INTERESĄ ATITINKA TIK IŠ DALIES
Ekspertai pažymėjo, jog pateiktas svarstymui projektas tik dalinai atitinka viešąjį interesą. Viena pagrindinių visų šios teritorijos projektų problema – transporto sistemos, kuri užtikrintų komplekso lankytojų poreikius, tame tarpe ir specialiuosius, įgyvendinimas. Pastebėta, jog neanalizuojamas saugaus žiūrovų pasišalinimo ar evakuacijos iš renginių klausimas. Dėl šios svarbios miestui teritorijos, apimančios Ąžuolyną, S.Dariaus ir S.Girėno stadioną, Sporto halę, ateities perspektyvų būtina užtikrinti pėsčiųjų ir transporto patogų ryšį tarp viršutinės ir apatinės miesto terasų. Ekspertai siūlo dar kartą nagrinėti keltuvo ties Parodų gatve įrengimo galimybę, tai leistų universaliai naudoti įrengiamas parkavimo sistemas, apjungti dviračių takus ir užtikrinti stabilius pėsčiųjų ryšius.
RAT mano, jog vieša Sporto gatvės erdvė yra nemotyvuota, tad jai kyla grėsmė būti socialiai numarintai. Architektai siūlo ją įveiklinti, įrengiant viešosios (komercinės) paskirties objektus, atsuktus į aikštę – taip būtų užtikrintas kasdienis ir pilnavertis aikštės funkcionavimas.
NURODĖ PATEIKTI ERDVĖS FORMAVIMO SPRENDINIUS
Architektai pabrėžė, jog keičiant Sporto gatvės erdvės apstatymo objektus (siūlomi griauti esami pastatai ir statiniai bei statyti nauji), būtina pateikti architektūrinius ir urbanistinius erdvės formavimo sprendinius: Sporto gatvės kraštinių apstatymą; erdvių proporcijų pokyčius; erdviškai keičiamų vietų vaizdų perspektyvas; kompozinių ašių motyvaciją. Tuo tarpu dabar pateikiamas projektas yra dalinis, fragmentiškas – tai tik grindinio dangų, suoliukų bei šviestuvų dizaino sprendiniai.
Parengta pagal Lietuvos architektų rūmų informaciją.