Jūra juokų nesupranta. Ji baudžia avantiūristus, pokštininkus ir nemokšas griežtai ir negailestingai. Šįkart skambus stichijos antausis užgesino Šventosios uosto statytojų šypsenas. Birželio 11-ąją triukšmingai atidarytas antrasis Lietuvos jūrų uostas, jachtomis tegalėjo džiaugtis vos 10 dienų ir, sunerimusiai Šventosios uosto kapitono tarnybai birželio 21-ąją atlikus batimetrinius matavimus, buvo skubiai uždarytas. Iš deklaruojamo 3 metrų farvaterio gylio beliko pusė…
Tyliai žadama jau nuo kitos savaitės buriuotojams vėl atverti Šventosios uostą, tačiau gerą vardą šįkart uostui užsitarnauti jau bus žymiai sunkiau. Tiesą sakant, uostas buriuotojų kritikos sulaukė jau per inauguracinę birželio 11-osios regatą, kadangi siauras, molais neapsaugotas, įplaukos kanalas jūroje vertė buriuotojus rizikuoti ir kelios jachtos užplaukė ant seklumų, negalėdamos tinkamai pasinaudoti varikliais. Tapo akivaizdu, kad ir 3 metrų gylis farvateriui yra per menkas, nes kilus net ir nedideliam bangavimui, jis praktiškai trečdaliu sumažėja.
Tačiau didžiausia bėda ištiko nesugebėjus krante stabilizuoti iš įplaukos kanalo dugno iškasto smėlio. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) komisijos išvados teigia, kad kaltas per arti kanalo ir per aukštas „šviežias“ pylimas (iki 5,6 m), kuris veikiamas nebūdingos krypties (šiaurės ir šiaurės vakarų) bangų nuslinko atgal į kanalą.
Kaip teigia KVJU, liepos viduryje sutarta su Šventosios uostą gilinančia Latvijos įmone BGS, atkurti projektinius farvaterio parametrus. Tuo tikslu teks iš įplaukos kanalo vėl iškasti 11.423 m3 smėlio. Dalį darbų latviai esą atliks nemokamai, prisiimdami uosto nesėkmės bedraautorystę. Smėlis šįkart bus kaupiamas praplėstoje laikinoje grunto kaupimo vietoje į pietus nuo pietinio molo.
Anot uosto direkcijos, taip pat bus stebima, ar sukauptame grunte, kurio dalį planuojama naudoti Šventosios šiauriniams paplūdimiams pamaitinti, nėra likę sprogstamųjų medžiagų, nes, pasikeitus uosto dugno reljefui, tokių radinių aptikta.
Kol Šventosios uostas rengiasi antrajam atsidarymo dubliui, anot žiniasklaidos, tarnybą KVJU pabaigė mažiausiai 3 aukšti pareigūnai. Ar šios kuklios aukos pakaks, kad „užburtasis“ Šventosios uostas po 310 metų pertraukos iš tikrųjų sugrįžtų į Baltijos jūrlapius, atsakys pati jūra…
Raima
( 2011-08-12 )
Svarbu, kad del kokiu smulkmenu ar kvailo skubejimo nesuzlugdytu viso Sventosios uosto projekto kokie nors politikai ar siaip kontrolieriai.
Gentvilas
( 2011-08-12 )
Gentvilas siandien per radija kalbejo, kad neabejoja, jog rudenines audros uosto iplaukos kanala ir vel uznes smeliu. Tai ka, jie kiekviena pavasari atsikasines? Nerimtai skamba kazkaip.