Naująjį Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalą statys konkursą laimėjusi bendrovė „Eikos statyba“. Bendrovė buvo laimėjusi ir anksčiau skelbtą konkursą, tačiau tuomet beveik 46 mln. eurų vertės sutartis dėl smarkiai išaugusių kainų taip ir nebuvo pasirašyta.
Kaip praneša Lietuvos oro uostai, „Eikos statyba“ įsipareigojo iki 2024 metų pabaigos už už 50,2 mln. eurų (su PVM) pastatyti A++ energinio naudingumo daugiau nei 14.000 m² ploto terminalą bei pertvarkyti 34.000 m² oro uosto prieigų. „Vertiname, kad besikeičiančioje geopolitinėje ir ekonominėje situacijoje viešasis sektorius sugeba greitai ir lanksčiai reaguoti bei prioritetizuoja tokių svarbių šalies infrastruktūrinių projektų plėtojimą nepaisant esamos situacijos. Tikime, kad sukaupta patirtis statant sudėtingus statinius, įskaitant mūsų jau įgyvendintą Vilniaus oro uosto VIP terminalo statybos projektą, svariai prisidės prie naujojo terminalo statybų sėkmingo įgyvendinimo “, – komentuoja „Eikos statyba“ vadovas Almantas Čebanauskas.
Pastačius naująjį keleivių terminalą, bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei du kartus (nuo 900 iki 2400 keleivių per valandą). „Aviacijai perėjus iš atsigavimo į augimo fazę, investicijos į naująjį terminalą buvo tiesiog būtinos. Senojo terminalo pajėgumai nebeatliepia poreikių. Prognozuojame, kad 2030 m. aptarnausime apie 10 mln. keleivių, tad šio terminalo atsiradimas yra vienas iš paruošimo augsiantiems keleivių srautams etapų“, – pasakojo Lietuvos oro uostų operacijų ir infrastruktūros departamento direktorius Arnas Dūmanas. Jo teigimu, naujojo terminalo statybos suteikia naują kokybinę kartelę infrastruktūrai, o investicijos atsipirks per 10-15 metų.
Dėl naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo rangos viešojo pirkimo sąlygų taip pat vyko intensyvios konsultacijos su Viešųjų pirkimų tarnyba. Pirkime dalyvavo ir pasiūlymus pateikė 5 įmonės.
Naujasis terminalas pagal Vilniaus architektūros studijos projektą bus statomas tarp VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo keleivių terminalo. Dviejų aukštų pastato 1-jame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai. Pastate bus įrengtos visos būtinos techninės erdvės – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos.
Titulinis pav.: Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas (arch. Vilniaus architektūros studija).