OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TILTAS PAS RADVILAS: Architektas J.R.Palys Kėdainiams mezga ambicingą legendą

2017-02-10
Audrys Karalius

„Tiltas į pagrindinę Kėdainių senamiesčio aikštę – man yra didelis iššūkis. Gal net didžiausias gyvenime. Čia gi Radvilų miestas, vienas pažangiausių ano meto Europoje!“- sako architektas J.R.Palys.

Jurgis Rimvydas Palys yra didelis istorijos mėgėjas. Ypač tos istorijos, kur laivai, lėktuvai, visų rūšių mašinerijos, uostai, tiltai, konstrukcijos… Kartais man atrodo, kad jis dėka kažkokio nuotykio atsiliko nuo XIX a. architektūrinio ešelono, kai architektai išmanė ir konstruktyvą, ir detalių sąrangą, ir funkciją, ir technologiją, ir medžiagą.
Gal dėl to J.R.Palys nežino ir nemoka, kaip „daryti dizainą“, nes visą savo architektūrą iš esmės konstruoja. Ir forma ateina paskui sąrangą ir funkciją. O stilius ir estetika natūraliai gimsta iš mentalinio geno, todėl nėra jokio reikalo jais rūpintis papildomai.
Todėl visai gali būti, jog Kėdainiams labai pasisekė, kad jų pėsčiųjų tilto į Didžiosios Rinkos aikštę ėmėsi tokia patyrusi ir kūrybinga inžineriškai-architektūrinė galva.
Ar ne per garsiai pasakyta…?
Tikrai ne. Lietuvoje nūnai tiltų statoma mažai, patirties nėra. Originalios architektūros tiltų – vienetai. Du iš jų, bene geriausi, būtent ir suprojektuoti dalyvaujant J.R.Paliui: M.K.Čiurlionio tiltas per Nemuną Kaune ir Vytauto Didžiojo tilto per Nemuną rekonstrukcija (irgi Kaune).

Istorinis tiltas per Nevėžį Vilniaus kelią vedė į patį Kėdainių centrą – Didžiosios Rinkos aikštę. PILOTAS.LT archyvas. Pav:
inv_5996
inv_5731
inv_5718
kedainiutiltas-md

Žinoma, dirbant tokios unikalios istorijos mieste, kaip Kėdainiai, kur Radvilos buvo sukūrę pažangų ir ambicingą ekonominį-kultūrinį klasterį,- istorinis matmuo yra neišvengiamas. Tiksliau sakant – būtinas proistoriškas architektūrinis mentalitetas, gebantis kurti su istoriniu kontekstu sąjungą, o ne konfliktuojantis ir forma, ir architektūriniu žodynu, kaip kad atsitiko Didžiosios Rinkos aikštėje projektuojant biblioteką (PRB architektai).
Kaip žinia, istoriniame kontekste šiais laikais populiaru projektuoti trim būdais.
Pirmas: ignoruoti kontekstą, dovanojant jam architektūrinę staigmeną-kontrastą, grįstą egocentriška kūrybine išmone ir estetika (Dažnas, bet nerezultatyvus kol kas).
Antras: atkurti buvusią materiją tiksliai ir skrupulingai, nuosekliai remiantis gausiais ikonografiniais duomenimis ir tyrimais (Lietuvoje itin retas).
Trečias: romantizuoti, sukuriant „iš tolo panašią – iš arti banalią“ abstraktaus personažinio statinio repliką, kurios „tikrovė“ nekelia abejonių tik Brailio rašto skaitytojams ir kičo kolekcininkams su jų Baikalo nerpos kailinių nešiotojomis.
J.R.Palys eina ketvirtuoju keliu. Rizikingu, bet sėkmės atveju, dovanosiančiu lygiavertę kokybę radvilinei Kėdainių prabai.
Architektas J.R.Palys audžia mintį, kad naujasis tiltas turėtų ne tik sujungti Nevėžio krantus, bet ir miestą su upe. J.R.Palio piešiniai:

r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09-1r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09r-palys_kedainiu-tiltas_pies-17-02-09-3Model

Kūrybiškas istorinės patirties interpretavimas, kaip minėjau, slidus reikalas. Dažniausiai kvadužėlių sluoksniuose šis metodas atmetamas, kaip ideologoškai sunkiai suvaldomas ir atpažįstamas. Be to, moksliškai-metodiškai neteisingas – nes remiasi ne faktais (iškasenomis ir archyvenomis), o kūryba. Laisva ir neprotokoline…
Tačiau kūrybos fenomenas ir glūdi tame, kad giliai temą suprantantis menininkas geba ją interpretuoti, pratęsti, išplėtoti naujoje erdvėje ir naujoje medžiagoje, sukurdamas naują produktą, kupiną senų syvų, seno skonio, senų pasakojimų.
Į paviršutiniškumą linkusioje meinstryminėje architektūroje tokių pavyzdžių nerasime, tačiau pasaulis jų turi, pažįsta, didžiuojasi. Mums tokie opusai labiau pažįstami iš grynųjų menų: B.Kutavičiaus muzikos, S.Gedos poezijos, S.Eidrigevičiaus ar P.Repšio dailės.
Tai, ką architektas J.R.Palys (bendraautorė Ieva Palytė-Veilandienė) konstruoja Kėdainiams, būtent ir vertinu kaip autorinę istorinio tilto temos interpretaciją – sąmoningą, motyvuotą, disciplinuotą. Tačiau šiuo atveju naująjį tiltą netgi vadinti „nauju“ didelio noro nėra – nes jis neturi naujumo geno, kai kam atrodančio kaip savaiminė vertybė.
Taigi, nors Kėdainių tiltas ir naujas, tačiau neturi mados dimensijos ir neskleidžia mados propagandos.
Praba yra, vertė yra, stilius yra, o mados – ne.
Nes nėra „naujų“ atradimų, „naujų“ stulbinančių formų, „naujų“ lozungų ir pareiškimų, kaip reikia gyventi architektūrinį gyvenimą „nuo šiandien“.
Ar tai trūkumas tiltui, kaip architektūros kūriniui? Priešingai – tai privalumas, turint omeny aukštos prabos Radvilų miesto istorinį kontekstą, kurio orkestruotei visai netrūksta naujų revoliucingų pareiškimų.
Kėdainių senamiestį lygiaverčiai praturtinti gali tik darnus ir brandžios kokybės architektūrinis indėlis. Ir, esu absoliučiai tikras, kad jo liudininku mes būtent ir esame…
Rupi, vyriškai suręsta medinės tilto santvaros, nutūpusios ant esamų betoninių atramų sukuria ne tik konstruktyvų pagrindą grakščiam tiltotakio šuoliui per Nevėžį, bet ir suformuoja įspūdingą erdvinį koridorių į aikštę.
Istoriniams tiltams, o ypač medinės konstrukcijos, būdingas architektūrinis-erdvinis koridorius, kuris dažnai netgi turėdavo stogą. Manyčiau, kad toks erdvinis sprendimas be žodžių paverčia Kėdainių tiltą istoriniu tipažu ir, tikėtina, miestiečių bus pamėgtas ir pamiltas. Nes „koridorinis“ tiltas apart savo įspūdingos išvaizdos sukuria ir jaukią naminę, interjerinę nuotaiką.
Kita vertus, „eifelinė“ struktūra suteikia Kėdainių tiltui ir aukštesnę nei vien utilitarią hierarchiją.
J.R.Palio tiltas turėtų atkurti pašlijusią urbanistinę pusiausvyrą, kuri nuo Evangelikų reformatų bažnyčios ir Didžiosios Rinkos aikštės bejėgiškai nulinksta Nevėžio pusėje.
Gali būti, kad Kėdainių vyr.architekto Vytauto Kundroto minėti planai ties naujuoju tiltu įrengti nedidelį uostą vytinėms (tradicinis lietuviškas upių laivas), dar labiau sustiprintų istorinį Kėdainių branduolį ir jo akvaurbanistinę potenciją.

Pėsčiųjų tiltas į Kėdainių senamiesčio širdį – autorinė istorinės temos interpretacija. Architektai: J.R.Palys ir I.Palytė-Veilandienė. Foto: A.Bružas:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Komentarai

    • chrestomatinis dvieju „specialistu“ nusisnekejimu recitalis, plius zurnalistinis talentas suplakti rysio tarpusavyje neturincius teiginius i viena kose. menotrydineje publikacijoje akivaizdus vienas simptomas – letinis pykcio nelaikymas.

  1. Tilto projektas tragiškas, bet realizacija savo neproporcingu masteliu pranoko ir projektą…kraupu

  2. Aš taipogi sutinku su komentarais, jog netinka šitaip suprojektuotas tiltas, reikia būtinai pamąstyti apie senyvo amžiaus žmonių patogumą, nes pagrindas pėsčiujų bus vaikai ir pagyvenę žmonės, nes kas į ir iš mokyklos, kas į kapus .

  3. Čiuožykla

  4. Kurejai ir statytojai, galvokite pirmiausia apie senyvus zmones ar judejimo negale turincius, kuriems si tilteli reikes iveikti!!!!

  5. Gerbiamas autorius turėtų neįmti labai į širdį piktų replikų, kurios čia atsirado dėl pykčio ir provincialaus įtarumo bet kokiems pokyčiams. Labai džiaugiuosi, kad mano Kėdainiai eina į priekį ir darosi vis solidesni savo kultūra. Manau, kad čia rašantys pikti žmonės net nežino Radvilų indėlio į mūsų miestą, nes vis dar ilgisi nemokamų Uspaskicho triukų. Gerbiamam autoriui palinkėsiu kantrybės ir pasisekimo. Jūsų tiltas yra nuostabus ir jaučiu, kad taps dar viena Kėdainių ikona.

    • Miestas jau gražus ir išskirtinis tik nereikia jo darkyti. Gerbiamas Gidas galėtų apšviesti „neišmanėlius“ apie Radvilų indėlį į miestą ir ką reiškia ta kreiva, nebaigta pentagrama-tiltas, papasakoti kokie ryšiai sieja „išskirtinį“ architektą ir Kėdainių savivaldybę (užsakovą), kodėl reik rinktis iš vieno varianto, nueiti ant „Vaivotykštės“ tilto ir „pasigrožėti“ Nevėžiu (nes čia kažkas panašaus nusimato). Kėdainiams jau kuris laikas aikštes ir tiltus stato tie kurie nei aikštėse būna, nei tiltais vaikšto. Ikonų poreikis rodo vis tą patį varganą provincijos kompleksą ir svajones apie savo Eifelio bokštą, o tokie tekstai apie tokius tiltus žiauriai smirdi korupcija. Mažučiai.

  6. Pakilimas, kad praplauktų po tiltu gal ir gerai, bet ar tikrai grožėsimės Nevėžiu nuo tilto.? Panašu, kad labaiu teks „grožėtis“ ta stilizuota pentagrama ir kreivų balkių rikiuotėmis. Pezalinis tiltas pezalinis ir tekstas apie jį.

    • Gėda už tave.. 🙂 Būk geras, padaryk visiems paslauga ir nutilk 🙂

  7. jooo

  8. Grakščiai dinamiškas, humaniškas kūrinys. Sėkmės randant dialogą su jautria vietine fauna. Atstovėkit savo poziciją gerb. Palį.

  9. Išprotėjes architektas. Visai nepatogus tiltas bus. Gerai,kad dar ne „beždžionių tiltą“ pakabins.
    Manau, kuriant tokius projektus, pirmiausia reiktų pasiūlyti kelis variantus ir duoti miestelėnams nuspręsti, kuris jų labiausiai tiktu miestui ir jiems patiems.
    O dabar daroma,kaip visada. Valdininkai sumastė, įvertino kosminem kainom ir padarė bileką. Pavizdys: „ramybės sveras“. 7 milijonai iš biudžeto, nei naudos miestui,nei grožio.

    • R.PALYS
      Gerbiamieji, prašom nepergyventi dėl tilto tako statumo., kuris parodytas tilto makete.Ten tik pirminė idėja. Tikruose brėžiniuose tilto takas žymiai lėkštesnis,apskaičiuotas pagal normas ir pritaikytas neįgaliesiems.Be to ir nebus slidus, kadangi takas numatytas iš skersinių rupių tąšelių. Manau, kad bus labai smagu lengvai pakilus stebėti ne tik senamiestį, bet ir Nevėžį, o po paaukštinta vidurine anga galės praplaukti numatyta įsigyti vytinė su stiebu ir kiti plokščiadugniai laiveliai. Nevėžio vagą numatoma šiek tiek pagilinti ir prižiūrėti. Ir bendrai šioks toks tilto pakilimas turi ir tam tikrą atrakciją.Tikiu, kad viskas bus gerai.

  10. Išprotėjes architektas. Visai nepatogus tiltas bus. Gerai,kad dar ne „beždžionių tiltą“ pakabins.
    Manau, kuriant tokius projektus, pirmiausia reiktų pasiūlyti kelis variantus ir duoti miestelėnams nuspręsti, kuris jų labiausiai tiktu miestui ir jiems patiems.
    O dabar daroma,kaip visada. Valdininkai sumastė, įvertino kosminem kainom ir padarė bileką. Pavizdys: „ramybės sveras“. 7 milijonai iš biudžeto, nei naudos miestui,nei grožio.

  11. gene pensininkai su vaikais gales cuozineti ant uzpaklio ziema bus 2-1 me atrakcionai

  12. Sugalvokit ka nors kito. Zmonems bus nepatogu vaikscioti. As pats nebaives inzinerijos bet suprojaktuociau geresni tilta atsizvelkdamas i pategu vaiksciojima ir grazia isvaisda!!!

  13. Suprojektuota neblogai bet idomu dėl to banguoto tako ar ten nesusidarys ledas ir ar neprisidarys traumų pestieji

  14. Reikia pagirti siuo atveju ne tik architekta Pali, bet ir Kedainiu valdzia. Solidus mietietiskas mastymas.

  15. Labai gražus sumanymas,
    Sveikinam autoriû, sèkmes!
    Algirdas

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Zarasai

KĖDAINIAI, PASVALYS IR ZARASAI: Išrinktos trijų metų Lietuvos kultūros sostinės

2024 spalio 21Be komentarųPILOTAS.LT

2026 metais Lietuvos kultūros sostine taps Kėdainiai, 2027 metais – Pasvalys, o 2028-aisiais – Zarasai. Toks eiliškumas patvirtintas kultūros ministro Simono Kairio įsakymu. Konkursui pateiktas

tilta_kn_240900_tit_xxx

ĮKASĖ SIMBOLINĘ KAPSULĘ: Tarp Žemosios Fredos ir Nemuno salos statomas 258 m ilgio tiltas

2024 rugsėjo 4Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune tęsiasi tiltų statybų vajus. Birželį įkasus simbolinę kapsulę ir oficialiai pranešus apie vadinamojo Kėdainių tilto statybų pradžią, nepraėjus nė trims mėnesiams, antradienio popietę analogiškai

tilta_kn_240700_e02_xxx

DVIRATININKAMS IR PĖSTIESIEMS: Kaune baigiamas projektuoti 312 metrų tiltas per Nerį

2024 liepos 2Be komentarųPILOTAS.LT

Du tiltus per Nemuną šiuo metu jau statantis Kaunas baigia planuoti dar vieną – per Nerį. 312 metrų ilgio dviratininkų ir pėsčiųjų minimalistinės išvaizdos tiltas

tilta_kn_240600_tit_xxx

PLATUS ŽINGSNIS PER NEMUNĄ: Kaunas iškilmingai pažymėjo Santakos tilto statybų pradžią

2024 birželio 131 KomentarasPILOTAS.LT

Kaunas neseniai iškilmingai pažymėjo oficialią 417 metrų ilgio 23,2 m pločio Santakos tilto per Nemuną statybų pradžia. Pagal architektų firmos „Processoffice“ projektą statomas tiltas – didžiausias

tarpu_vn_240400_e01_xxx

SULAUKĖ REKONSTRUKCIJOS: Tarpukarinis tiltas per Vokės upę išlaikys autentiškumą

2024 balandžio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų

tilta_it_240400_e03_xxx

„TIBETIETIŠKAS“ TILTAS UMBRIJOJE: Per 1.000 pakopų virš 175 m dydžio bedugnės

2024 balandžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš pat Velykas Umbrijoje, Italijoje atidarytas įspūdingas tibetietiško tipo pėsčiųjų tiltas. Aukščiausias toks tiltas Europoje čia sklendžia net virš 175 metrų dydžio bedugnės ir dovanoja

tilta_us_240300_e02_xxx

TRAGEDIJA AMERIKOJE: Akimirksniu nugriuvo laivo taranuotas pagrindinis Baltimorės tiltas

2024 kovo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Antradienio naktį Jungtinių Amerikos valstijų Baltimorės miesto (Merilendo valstija) gyventojus pažadino griūnančio plieninio Franciso Scotto Key tilto trenksmas. Miesto pagrindinio tilto griūtį nulėmė į vieną jo atramų

tilta_kn_240300_e01_xxx

ELEGANTIŠKAS ŠUOLIS Į SALĄ: Kaune pradedamas statyti naujas pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas

2024 kovo 4Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune pradedamas statyti pirmasis tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos. Naujasis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas bus jau 6-oji Nemuno krantus jungianti susisiekimo arterija abipus

„Rail Baltica“

STATYBOS ĮSIBĖGĖJO: Per Nerį kyla ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse

2023 spalio 31 KomentarasPILOTAS.LT

Įgyvendinant didžiausią geležinkelių infrastruktūros projektą Baltijos šalyse „Rail Baltica“, įsibėgėja ir ilgiausio geležinkelio tilto per Neries upę statybos Jonavos rajone – intensyviai vykdomi polių įrengimo

v03_var-01

NUKREIPĖ MINIMALISTINE VAGA: Kaune projektuojamas naujas pėsčiųjų tiltas per Nerį

2023 liepos 28Be komentarųAlmantas Bružas

Kaune pribrendo poreikis tilto, kuris nauja pėsčiųjų ir dviračiu jungtimi surištų Senamiestį su šiuo metu bene sparčiausiai plėtojamu Vilijampolės mikrorajono ruožu. Kauno architektūros ir urbanistikos

Kėdainių tiltas

KEIS IKONIŠKĄ MIESTOVAIZDĮ: Kaunas išrinko rangovą kontroversiškajam Kėdainių tiltui

2023 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Kaunas imasi įgyvendinti grandiozinį projektą, kuris turėtų visam laikui pakeisti miestovaizdį ties Nemuno ir Neries santaka. Kaip praneša Kauno savivaldybė, rastas ką tik rangovas vadinamojo

tiltas

STATYS LAIKINĄJĮ TILTĄ: Ruošiamasi rekonstruoti automagistralės tiltą per Kruną

2023 gegužės 15Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statyti laikinąjį tiltą per Kruną. Tiltą planuojama suprojektuoti iki kitų metų pradžios ir statybas pradėti dar tais

Elektrinės tilto rekonstrukcija („TEC Infrastructure“).

VILNIAUS „BRUKLINAS“: Po rekonstrukcijos tiltas „dirbs“ pėstiesiems ir dviratininkams

2023 gegužės 12Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje bus rekonstruojamas „Bruklinu“ vadinamas 184 m ilgio Elektrinės tiltas prie Bukčių miško. Iki šiol naudotas tik inžineriniams tinklams, po rekonstrukcijos jis bus pritaikytas pėstiesiems

Pon.Bike

UŽVERS DVIRAČIAIS: Kėdainiuose pradedama 40.000 m² ploto gamyklos statyba

2023 vasario 23Be komentarųPILOTAS.LT

Kėdainių Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) pradedama statyti didžiausios pasaulio dviračių gamintojos „Pon.Bike“ gamykla. Neskelbiamos vertės gamyklos statybų darbus atlieka bendrovė „YIT Lietuva“. 40.000 m² ploto

Kleboniškio tiltas

MENO OBJEKTU NETAPS: Atsistojusios Kauno tilto dalies neliks nė ženklo

2023 vasario 20Be komentarųPILOTAS.LT

Praėjusią savaitę Kaune netikėtai atsistojusi griaunama magistralinio kelio A1 tilto dalis socialiniuose tinkluose sukėlė tikrą audrą bei tapo gausiai lankomu objektu mieste. Entuziastingai į šį

Įgriuvęs tiltas

KĖDAINIUOSE STATYS LAIKINĄJĮ TILTĄ: Žada užtrukti pustrečio mėnesio

2023 vasario 10Be komentarųPILOTAS.LT

Praėjusią savaitę įgriuvus tiltui per Nevėžį Kėdainiuose Tilto gatvėje, po pustrečio mėnesio turėtų būti sumontuotas laikinasis tiltas. Taip Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, įvertinusi įgriuvusio

Lyduvėnų tiltas. Foto: ©PILOTAS.LT

ATVERS UNIKALIUS VAIZDUS: Lyduvėnų geležinkelio tiltas jau kitą vasarą priims lankytojus

2022 gruodžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Kitais metais lankymui bus pritaikytas ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje – Lyduvėnų – geležinkelio tiltas. Dubysos regioninio parko lankytojai jau kitą vasarą nuo jo galės gėrėtis

Kazbėjų tiltas

REMONTUOS KAZBĖJŲ TILTĄ: Prikels visuomenės išsaugotą tarpukarinį tiltą per Vokę

2022 gruodžio 221 KomentarasPILOTAS.LT

Vilniaus savivaldybė imasi į Kultūros paveldo registrą įrašyto Kazbėjų tilto remonto. Šiuo metu vyksta projektavimo darbai, tikimasi, kad gyventojai tiltu saugiai vėl galės naudotis po

Jokšų tiltas

IEŠKOMA ATSAKINGO RANGOVO: Rekonstruos unikalų tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą

2022 gruodžio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos rajonas ruošiasi vienintelio išlikusio pakeliamojo tilto per Karaliaus Vilhelmo (dabar – Klaipėdos) kanalą rekonstrukcijai. Šio rajono savivaldybė jau paskelbė konkursą rangovo, kuris padėtų atstatyti šį

Trijų mergelių tiltas

REMONTAS UŽTRUKS METUS: Kaune uždaromas Trijų mergelių tiltas

2022 gruodžio 11 KomentarasPILOTAS.LT

Virš Nemuno Kaune iškilęs ir Panemunės šilą su Biržiškų gatve jungiantis Trijų mergelių tiltas uždaromas kapitaliniam remontui. Užbaigti visus šio vaizdinga panorama pasižyminčio tilto kapitalinio

Pon.Bike

450.000 DVIRAČIŲ PER METUS: Kėdainių LEZ‘e olandai statys 40.000 m² gamyklą

2022 lapkričio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Didžiausia pasaulio dviračių gamybos kompanija „Pon.Bike“, priklausanti Nyderlandų holdingui „Pon Holdings“, pradeda 40.000 m² ploto gamyklos statybas Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ). Gamybinį pastatą olandams

Jurgis Rimvydas Palys 20221112

7 MIESTO DIMENSIJOS: Pasivaikščiojimas po architekto Jurgio Rimvydo Palio miestą

2022 lapkričio 15Be komentarųRasytojas

Žinomo architekto, technikos žinovo ir Kauno patrioto Jurgio Rimvydo Palio pasaulis toli gražu neapsiriboja vien architektūra. Tuo šį rudenį akivaizdžiai galėjo įsitikinti ir surengto „Palio metų“ paskaitų ciklo dalyviai. Paskutinioji, trečioji, šio

Kleboniškio tiltas

KLEBONIŠKIO TILTO REKONSTRUKCIJA: Pradedama tvarkyti tranzitui skirta vidurinė dalis

2022 lapkričio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune netrukus prasidės viduriniosios Kleboniškio (A.Meškinio) tilto dalies per Nerį tvarkymas. Planuojama, kad darbai ant tilto pajudės dar šiais metais ir bus baigti iki 2024-ųjų

Petras Išora

GRAKŠTUSIS DVIŠUOLIS: Kaune pristatytas „ilgojo“ pėsčiųjų tilto į Nemuno salą projektas

2022 rugpjūčio 30Be komentarųRasytojas

Kaunas rengiasi užbaigti pradėtąjį savo grakštų dvišuolį per Nemuną – jau kitąmet pradėti 258 m ilgio pėsčiųjų tilto tarp Žemosios Fredos ir salos miesto centre

Lyduvėnų tiltas. Foto: ©PILOTAS.LT

REKORDINĮ TILTĄ PRITAIKYS LANKYTOJAMS: Kitąmet pakvies pasivaikščioti 42 m aukštyje

2022 liepos 18Be komentarųPILOTAS.LT

Lankytojai jau kitais metais galės pasivaikščioti ilgiausiu ir aukščiausiu šalyje – Lyduvėnų – geležinkelio tiltu. Nuo įspūdingo tilto, kurio aukštis siekia 42 metrus, lankytojams atsivers