Šiandien į Klaipėdos uostą įplaukė laivas, kurio ilgis siekia Vilniaus televizijos bokšto aukštį. Beveik 325 metrų ilgio konteinervežis „MSC Charleston“ įėjo į Klaipėdos uosto istoriją kaip pats ilgiausias ir didžiausias į Klaipėdą atplaukęs konteinerinis laivas. Šio milžino vizitas taip pat pažymi ir laivų krovos bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių paskirstymo centro (HUB’o) oficialią veiklos pradžią.
Iki šiol į Klaipėdos uostą atplaukdavo vien Baltijos ir Šiaurės jūromis kursuojantys konteineriniai laivai-fideriai, atvežantys ir išgabenantys importo, eksporto ir tranzito krovinius. Tuo tarpu tradiciniams didiesiems Vakarų Europos uostams Roterdamui, Antverpenui, Hamburgui ir kitiems tekdavo okeaninių laivų aptarnavimo bei konteinerių paskirstymo į mažesnius laivus funkcija, vadinamasis „tranšipmentas“. Nuo šiol Klaipėdos uostas pajėgus aptarnauti ne vien fiderinius, bet ir okeaninius laivus-konteinervežius, kurių talpa – iki 12.000 TEU. Vienas pirmųjų tokių laivų – į Klaipėdos uostą ką tik įplaukęs 324,8 metro ilgio „MSC Charleston“.
Planuojama, kad Klaipėdos uoste bus pradėtas ir konteinerių skirstymas į mažesnius, fiderinius laivus, išvežiojančius krovinius į kitus Baltijos jūros regiono uostus. Tuomet didiesiems laivams, gabenantiems konteinerius iš kitų žemynų į mūsų regioną, nereikės atlikti tarpinių perkrovimų tradiciniuose Vakarų Europos uostuose.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.