Po dviejų metų pertraukos į Lietuvos festivalių areną grįžta jaunas ir provokuojantis NOA festivalis. Intriguojančią programą žadantis šių metų NOA sieks atskleisti aktualios dabartinės operos koncepciją. NOA renginiai pulsuos ir socialinėmis, ir giliausius žiūrovų pojūčius bei patyrimus provokuosiančiomis temomis.
200 JAUNOS KARTOS KŪRĖJŲ
Vilniuje, 6-ajame NOA festivalyje dalyvaus apie 200 jaunos kartos kūrėjų iš Lietuvos, Švedijos, Australijos, Didžiosios Britanijos ir Norvegijos. Menininkai kvies kartu pasinerti į operos žanro alchemiją, grįžtant prie originalios termino reikšmės: lot. opera – veikalas. Festivalyje bus pristatyti 8 šiuolaikinės operos ir tarpdisciplininio meno projektai, veiks diskusijų klubas, bus surengtas kūrybinių projektų idėjų pristatymo maratonas. Festivalis vyks balandžio 2 ir 14-19 dienomis.
Festivalis startuos NOA sėkmės talismanu tapusia opera „Geros dienos!“ (libreto autorė V.Grainytė, kompozitorė L.Lapelytė, režisierė R.Barzdžiukaitė). Dažniau užsienyje nei Lietuvoje rodomą, ne vieną tarptautinį apdovanojimą pelniusią operą žiūrovai galės pamatyti „autentiškoje“ Šiuolaikinio meno centro aplinkoje, kur kūrinys ir buvo parodytas pirmąjį kartą.
TYRINĖS BETARPIŠKAS POVEIKIO FORMAS
„NOA festivalis vienija kūryba degančius žmones, kurių įkvėpimo neketinama varžyti jokiais tematiniais rėmais, tad ir šiųmetė programa – įvairi, spalvinga ir šiek tiek nostalgiška“ – žada festivalio organizatoriai, pristatydami ir vieną ryškiausių festivalio aspektų – trisdešimtmečio slenkstį peržengusių arba prie jo artėjančių kūrėjų duoklę vaikystei. Tai – 1990-aisiais per televiziją transliuotos laidos „Videokaukas“ įkvėptas radijo vaidinimas „Audiokaukas“ (autorius A.Bumšteinas), pirmųjų kompiuterinių video žaidimų garsų ir vaizdų pasaulį prikelsiantis „Consolium 3000“ (režisierius M.Žukauskas, kompozitoriai M.Natalevičius ir T.Dailyda) bei H.Bitstrupo karikatūras scenoje atgaivinsiantis „Įstabusis ir graudusis planas B“ (režisierius V.Bareikis, kompozitorė R.Vitkauskaitė, scenografė S.Biekšaitė, dirigentas R.Šumila).
Stipresnes, betarpiškas savęs ir žiūrovų poveikio formas menininkai tyrinės premjeriniuose spektakliuose. Tai – į garso svarbą dėmesį fokusuosianti ir jusles kurstysianti mono opera tamsoje „Confessions“ (autoriai kompozitorė R.Vitkauskaitė ir švedų menininkai Je.Hedman ir Å.Nordgren), migruoti tarp žmonių ir paukščių garsų pasaulių kviesianti australų „Flyway“ (kūrėjai – L.Dunn, L.English ir L.Thoms) bei pasąmonės paribiais vesianti opera „Skylė“ (libreto autorė G.Labanauskaitė, kompozitorė R.Vitkauskaitė, režisierė M.S.Šimulynaitė). Savotišku iššūkiu žiūrovams taps ir į Gineso rekordą pretenduojanti ekstremaliai trumpa nanoopera „Dresscode‘as: Opera“ (kompozitorė R.Mačiliūnaitė, režisierius J.Tertelis).
Parengta pagal NOA informaciją.