Bendrovė „Vytauto parkas“ Neries pakrantėje išilgai upės valdo beveik 1,4 ha ploto sklypą, kuriame mato europinio lygio komercinį kompleksą. Kauno architektai Darius Čiuta, Aurimas Valaitis ir Karolis Platakis, suintriguoti išskirtine galimybe atsiduoti architektūrai, parengė 3 konceptualius projektinius siūlymus bei surengė jų ekspoziciją Kauno Rotušės aikštės šokoladinės salėje. Su ja susipažinti gali visi.
MATUOJA EUROPINIO LYGIO STATINĮ
Bendrovė „Vytauto parkas“ neseniai grąžino Kaunui Dainų slėnį ir mainais iš miesto gavo sklypą Neries krante. Dabar 13.517 m² ploto teritoriją čia valdanti bendrovė, ją žada užstatyti pažangios architektūros komercinės ar mišrios paskirties kompleksu. Šis iškiltų siaurame neužstatytame žemės ruože tarp Jonavos g. ir Neries upės (detalusis planas – „Projektų vystymo grupė“), priešais neseniai čia pastatytą prekybos centrą „Prisma“.
„Iki šiol Kaune nėra nė vieno europinio lygio biurų ir komercinių kompleksų“, – PILOTUI.LT ambicingai dėstė „Vytauto parko“ savininkas Ričardas Šidlauskas. Išskirtinė vieta P.Vileišio tilto pašonėje, verslininko nuomonę, tam yra labai tinkama. Su šia jo mintimi sutinka ir parengti pastato projektinius pasiūlymus apsiėmę Kauno architektai D.Čiuta, A.Valaitis ir K.Platakis. Mat projektuotojai įžvelgia galimybę šiuo statiniu pradėti formuoti miesto vartus, į miestą įvažiuojant nuo Klaipėdos ar Vilniaus pusės. Kūrybinių minčių nestokojantys architektai parengė vieną pagrindinę ir dvi alternatyvines projektines koncepcijas, kurios šiuolaikinės architektūros priemonėmis prisidėtų prie miesto reprezentacijos, o taip pat – architektūriškai išreikštų bei stiprintų jo identitetą. Beje, su parengtosiomis architektūros koncepcijomis susipažinti Rotušės aikštės šokoladinėje (Rotušės a. 26), kur surengta jų parodėlė ir rengiami idėjos pristatymai.
IŠNAUDOTŲ NERIES POTENCIALĄ
„Siekėme pastatu užfiksuoti laikmetį. Tai esamos aplinkos laikmečio aktualizavimas“,– pirmojo projektinio varianto koncepciją PILOTUI.LT dėstė architektai D.Čiuta ir A.Valaitis. Siekdami šio savo tikslo, autoriai iš pradžių net svarstė specialios kompiuterinės programos sukūrimą. Ji turėjo padėti nustatyti atspirties taškus tolimesnei kūrybai.
Pasak projektinių pasiūlymų autorių, Neris bei jos pakrantės Kaune dabar yra bemaž užmirštos, tačiau jo turi didelį dar neatskleistą urbanistinį potencialą. Architektų teigimu, čia būtų galima įgyvendinti idėją pažintinės trasos – kilpos ar savotiško miesto vestibiulio, kuriuo atvykėliai galėtų apsukti ratą nuo greitkelio Vilnius-Klaipėda. „Nuo greitkelio tilto iki P.Vileišio tilto ar net iki Kauno pilies galima būtų vykti ne vien automobiliu, bet ir dviračiu ar, pavyzdžiui, Nerimi plaukti kateriu“, – idėją aiškino jie. Pastarąjį autorių sumanymą tiesiogiai atsispindi pastato projektinių siūlymų pirmojo varianto architektūra. Joje architektai Neries upės trasą nuo greitkelio tilto iki P.Vileišio tilto suskaidė į 12 vienodų atkarpų, kurių kiekviena pasižymi individualiu charakteriu. Šių atkarpų kranto linijas jie tiesiog suvedė į daugiau nei 200 metrų ilgio ir apie 20 metrų pločio šiuolaikišką tūrį.
TURĖTŲ 6 FASADUS
Pagal autorių sumanymą, toks biurams bei prekybai skirtas ir kolonų nuo krantinės „atplėštas“ statinys turėtų ne vieną ar du, bet 6 skirtingus reprezentacinius fasadus – 2 ilguosius, 2 galų, dugno ir stogo. Po kelių aukštų statiniu plytėtų apie 500 vietų automobilių parkingas, kurio pilnai užtektų statinio poreikiams. Beje, pastarasis funkcinis sprendimas net tik yra funkcionalus, bet ir leistų išvengti galimos užliejimo galimybės per pavasario potvynius.
Parengtoji architektūros koncepcija pasižymi universalumu, todėl planuojamo statinio vidaus struktūrą galima būtų projektuoti pagal poreikius. Beje, tūrio aukštingumas atitinka detalųjį planą, kuriame aukštingumas numatytas 13 m (žemesnėje dalyje) iki 18 m (aukštesnėje dalyje). Būtų užstatoma apie pusė turimo sklypo ploto. Pasak D.Čiutos, planuojamo pastato geriausia būtų neskaidyti į atskirus tūrius, nes tada jis prarastų didelę dalį savo architektūros raiškos. Architektai pastato fasadams taip pat yra numatę naudoti Neries upės vandens koloritą, kuris skirtingu metų laiku būna vis kitoks. Pasak jų, tai dar labiau sustiprintų jos semantinius ryšius su vieta.
ĮKVĖPĖ IR MEDINIS KAUNAS
Antrajame projektinių pasiūlymų variante architektai D.Čiuta, A.Valaitis ir K.Platakispastato eksterjero tūrį numatė ažūrišką. Vientisas ažūriškas tūris čia deformuotas pagal vietos užstatymo pavyzdį. Tokią architektūros koncepciją įkvėpė gretimi – Vilijampolės bei Žaliakalnio – medinių namų rajonai, kurių gatvių išklotinėms būdingas minkštas laužytas pavidalas. Šį užstatymo charakterį architektai ir pasitelkė kurdami pastato tūrio architektoniką.
Trečiasis užstatymo projektinių pasiūlymų variantas, atrodo, kiek racionalesnis bei realesnis. Jame numatyta modernistine maniera ant kolonų pakelta vienaukštė komercinė dalis – savotiškas stilobatas – ir ant jos numatyti 3 aukštų privačių individualių gyvenamųjų namų ar biurų pastatų tūriai su stogo terasomis. Pagal vieną šio varianto versijų juos galėtų projektuoti skirtingi architektai, todėl statinys įgautų miestui būdingos įvairovės, atspindėtų savo laikmetį bei visuomenę. Kiekvienas toks „namukas“ turėtų savo nuosavą nusileidimą prie upės, o erdvėse tarp namų galėtų būti įrengti, pavyzdžiui, lauko teniso kortai.
DABAR – DISKUSIJŲ PERIODAS
Bendrovės „Vytauto parkas“ vadovo R.Šidlausko bei projektinių pasiūlymų autorių parengta projekto ekspozicija bei rengiami vieši pristatymai – pas mus kol kas dar naujas būdas aktualius plėtros planus dar pirminėje stadijoje rodyti ne vien suinteresuotiems asmenims, bet ir visuomenei, specialistams. Toks demokratiškas kelias turėtų duoti vaisių. Vis dėlto silpniausia projekto vieta kol kas, atrodo, jo realizacija. Tuo labiau, kad įgyvendinant europinio lygio architektūros objektą negalima būtų taupyti ant architektūros, statybinių bei medžiagų ir net detalių…
Bendrovės „Vytauto parkas“ vadovas R.Šidlauskas PILOTUI.LT tvirtino, kad planai Neries krante realizuoti drąsaus šiuolaikiško statinio koncepciją yra rimti ir realūs, vis dėlto konkrečios projekto programos, realizacijos datų ar galimų investuotojų kol kas įvardinti negalėjo. Anot verslininko, dabar – dar tik diskusijų periodas. „Laukiam skirtingų nuomonių bei konstruktyvios kritikos, iš architektų – ypač“, – tikino optimizmo nestokojantis verslininkas. Ekspozicija Rotušės aikštės šokoladinėje žada veikti dar maždaug mėnesį.
nunu
( 2013-07-10 )
Nuo to kaip gimde priklausys kaip veiks ir ka duos miestui. Dabar aisku, kad duos palauzytu liniju arba surikiuotu turiuku, bet tam paciam miestui ir naudotojams nuo to nei blogiau nei geriau. Apskritai tokie tusti pasitampymai kolkas neuzkabina ir tiktu nebent kokiam senam arch zurnale.
mnmn
( 2013-07-10 )
man atrodo, kad kas ir kaip pagimde yra idomu tik patiems tevams, artimiesiems ir vienam kitam tyrinetojui. miestui yra svarbu – kaip pagimdytas statinys atrodys, kaip veiks ir ka duos miestui.
1 variantas man atrodo idomiai, originaliai ir stipriai. su kitais dviem punktais nera taip labai aisku.
d
( 2013-07-09 )
o kam tos klishes kaip bajorkiemis? bajorkiemis yra brand’as o ne architektura. As sakau kad tos sausos 2D pavertimo i 3D filosofijos ir keistos permutacijos kelia daugiau klausimu nei formuluoja kazkoki tais koncepta. kodel butent taip paslinkta? kodel 12 atkarpu o ne 9? isvis prie ko cia tos atkarpos? ir t.t. , man atrodo straipsnio sakinys „Šių atkarpų kranto linijas jie tiesiog suvedė į daugiau nei 200 metrų ilgio ir apie 20 metrų pločio šiuolaikišką tūrį.“ puikiai apibrezia koncepta „tiesiog suvede“, nu ir tiek.
to d
( 2013-07-09 )
Koks nors bojarkiemis ar bernelių užeiga labiau patiktų?
d
( 2013-07-09 )
(ar visgi programuotoju?)
d
( 2013-07-09 )
formalizmas. kazkoks praito desimtmecio parametrines architekturos bandymas, kam ta programa? kad dar labiau uzsausint viska ir uzmuilint turi? nei konceptualu, nei veikia, nei idomu galu gale nei grazu…kaunas juk ne programuotoju miestas kad kompe stumdant splainus ir verciant plana pjuviu ar panasiai galima butu kurti „siuolaikiskus miesto vartus“.
nuomonė
( 2013-07-09 )
Man konceptas silpnas pasirodė. Atrodo buvo žūtbūt norėta pritempt iki „krūto“ laužyto tūrio. Buvo galima ir paprasčiau bei įtikanamiau prisvaigt.
KONCEPCIJA
( 2013-07-09 )
man patiko ? reikia išdiskutuoti …… paimkit ir paruoškit projektą , bent techninį – o dabar piešia piešia KONCEPCIJĄ juk ir taip aišku kad Kaunas viduryje , o ne šone . O dabar piešiat : važiuoji iš Klaipėdos ir užsuki į Kauną , apsisuki ir varai į Vilnių ir iš „kranto linijičių“ sudėlioji pastatą PAISTALAI .
Paruoškit projektą ir statykit . Sėkmės
mnmn
( 2013-07-09 )
gerai, kad architektura vystoma ir grynai koncepciniame lygyje. apsaugo smegenis nuo sukalkejimo. siulyciau palyginti su anksciau piloto skelbtu sveikatos kompleksu vilniaus studentu miestelyje.
Formos paieskos
( 2013-07-08 )
Formos paieskos idomios, siuolaikiskos, nors kita vertus, gali buti ir kitaip. Gaila , kad nelemta buti igyvendinta. Kas zino Sidlauska, visiems aisku, kad nieks nieko statyti nesiruosia. Esu tikras Ciuta ir co dare pasiulymus uz dyka, geriausiu atveju, uz grasius, nes Sidlauskas labai moka uzburti, bet kai prasideda kalba apie pinigus – trintukas.:)