images_phocagallery_2537_ciuta_neri_1307_2537_ciuta_ti_130700_e01_BRA

ARCHITEKTŪROS PROVERŽIS://3 VARIACIJOS ŠIUOLAIKINIŲ KAUNO VARTŲ TEMA

Bendrovė „Vytauto parkas“ Neries pakrantėje išilgai upės valdo beveik 1,4 ha ploto sklypą, kuriame mato europinio lygio komercinį kompleksą. Kauno architektai Darius Čiuta, Aurimas Valaitis ir Karolis Platakis, suintriguoti išskirtine galimybe atsiduoti architektūrai, parengė 3 konceptualius projektinius siūlymus bei surengė jų ekspoziciją Kauno Rotušės aikštės šokoladinės salėje. Su ja susipažinti gali visi.

MATUOJA EUROPINIO LYGIO STATINĮ

Bendrovė „Vytauto parkas“ neseniai grąžino Kaunui Dainų slėnį ir mainais iš miesto gavo sklypą Neries krante. Dabar 13.517 m² ploto teritoriją čia valdanti bendrovė, ją žada užstatyti pažangios architektūros komercinės ar mišrios paskirties kompleksu. Šis iškiltų siaurame neužstatytame žemės ruože tarp Jonavos g. ir Neries upės (detalusis planas – „Projektų vystymo grupė“), priešais neseniai čia pastatytą prekybos centrą „Prisma“.

„Iki šiol Kaune nėra nė vieno europinio lygio biurų ir komercinių kompleksų“, – PILOTUI.LT ambicingai dėstė „Vytauto parko“ savininkas Ričardas Šidlauskas. Išskirtinė vieta P.Vileišio tilto pašonėje, verslininko nuomonę, tam yra labai tinkama. Su šia jo mintimi sutinka ir parengti pastato projektinius pasiūlymus apsiėmę Kauno architektai D.Čiuta, A.Valaitis ir K.Platakis. Mat projektuotojai įžvelgia galimybę šiuo statiniu pradėti formuoti miesto vartus, į miestą įvažiuojant nuo Klaipėdos ar Vilniaus pusės. Kūrybinių minčių nestokojantys architektai parengė vieną pagrindinę ir dvi alternatyvines projektines koncepcijas, kurios šiuolaikinės architektūros priemonėmis prisidėtų prie miesto reprezentacijos, o taip pat – architektūriškai išreikštų bei stiprintų jo identitetą. Beje, su parengtosiomis architektūros koncepcijomis susipažinti Rotušės aikštės šokoladinėje (Rotušės a. 26), kur surengta jų parodėlė ir rengiami idėjos pristatymai.

IŠNAUDOTŲ NERIES POTENCIALĄ

„Siekėme pastatu užfiksuoti laikmetį. Tai esamos aplinkos laikmečio aktualizavimas“,– pirmojo projektinio varianto koncepciją PILOTUI.LT dėstė architektai D.Čiuta ir A.Valaitis. Siekdami šio savo tikslo, autoriai iš pradžių net svarstė specialios kompiuterinės programos sukūrimą. Ji turėjo padėti nustatyti atspirties taškus tolimesnei kūrybai.

Pasak projektinių pasiūlymų autorių, Neris bei jos pakrantės Kaune dabar yra bemaž užmirštos, tačiau jo turi didelį dar neatskleistą urbanistinį potencialą. Architektų teigimu, čia būtų galima įgyvendinti idėją pažintinės trasos – kilpos ar savotiško miesto vestibiulio, kuriuo atvykėliai galėtų apsukti ratą nuo greitkelio Vilnius-Klaipėda. „Nuo greitkelio tilto iki P.Vileišio tilto ar net iki Kauno pilies galima būtų vykti ne vien automobiliu, bet ir dviračiu ar, pavyzdžiui, Nerimi plaukti kateriu“, – idėją aiškino jie. Pastarąjį autorių sumanymą tiesiogiai atsispindi pastato projektinių siūlymų pirmojo varianto architektūra. Joje architektai Neries upės trasą nuo greitkelio tilto iki P.Vileišio tilto suskaidė į 12 vienodų atkarpų, kurių kiekviena pasižymi individualiu charakteriu. Šių atkarpų kranto linijas jie tiesiog suvedė į daugiau nei 200 metrų ilgio ir apie 20 metrų pločio šiuolaikišką tūrį.

TURĖTŲ 6 FASADUS

Pagal autorių sumanymą, toks biurams bei prekybai skirtas ir kolonų nuo krantinės „atplėštas“ statinys turėtų ne vieną ar du, bet 6 skirtingus reprezentacinius fasadus – 2 ilguosius, 2 galų, dugno ir stogo. Po kelių aukštų statiniu plytėtų apie 500 vietų automobilių parkingas, kurio pilnai užtektų statinio poreikiams. Beje, pastarasis funkcinis sprendimas net tik yra funkcionalus, bet ir leistų išvengti galimos užliejimo galimybės per pavasario potvynius.

Parengtoji architektūros koncepcija pasižymi universalumu, todėl planuojamo statinio vidaus struktūrą galima būtų projektuoti pagal poreikius. Beje, tūrio aukštingumas atitinka detalųjį planą, kuriame aukštingumas numatytas 13 m (žemesnėje dalyje) iki 18 m (aukštesnėje dalyje). Būtų užstatoma apie pusė turimo sklypo ploto. Pasak D.Čiutos, planuojamo pastato geriausia būtų neskaidyti į atskirus tūrius, nes tada jis prarastų didelę dalį savo architektūros raiškos. Architektai pastato fasadams taip pat yra numatę naudoti Neries upės vandens koloritą, kuris skirtingu metų laiku būna vis kitoks. Pasak jų, tai dar labiau sustiprintų jos semantinius ryšius su vieta.

ĮKVĖPĖ IR MEDINIS KAUNAS

Antrajame projektinių pasiūlymų variante architektai D.Čiuta, A.Valaitis ir K.Platakispastato eksterjero tūrį numatė ažūrišką. Vientisas ažūriškas tūris čia deformuotas pagal vietos užstatymo pavyzdį. Tokią architektūros koncepciją įkvėpė gretimi – Vilijampolės bei Žaliakalnio – medinių namų rajonai, kurių gatvių išklotinėms būdingas minkštas laužytas pavidalas. Šį užstatymo charakterį architektai ir pasitelkė kurdami pastato tūrio architektoniką.

Trečiasis užstatymo projektinių pasiūlymų variantas, atrodo, kiek racionalesnis bei realesnis. Jame numatyta modernistine maniera ant kolonų pakelta vienaukštė komercinė dalis – savotiškas stilobatas – ir ant jos numatyti 3 aukštų privačių individualių gyvenamųjų namų ar biurų pastatų tūriai su stogo terasomis. Pagal vieną šio varianto versijų juos galėtų projektuoti skirtingi architektai, todėl statinys įgautų miestui būdingos įvairovės, atspindėtų savo laikmetį bei visuomenę. Kiekvienas toks „namukas“ turėtų savo nuosavą nusileidimą prie upės, o erdvėse tarp namų galėtų būti įrengti, pavyzdžiui, lauko teniso kortai.

DABAR – DISKUSIJŲ PERIODAS

Bendrovės „Vytauto parkas“ vadovo R.Šidlausko bei projektinių pasiūlymų autorių parengta projekto ekspozicija bei rengiami vieši pristatymai – pas mus kol kas dar naujas būdas aktualius plėtros planus dar pirminėje stadijoje rodyti ne vien suinteresuotiems asmenims, bet ir visuomenei, specialistams. Toks demokratiškas kelias turėtų duoti vaisių. Vis dėlto silpniausia projekto vieta kol kas, atrodo, jo realizacija. Tuo labiau, kad įgyvendinant europinio lygio architektūros objektą negalima būtų taupyti ant architektūros, statybinių bei medžiagų ir net detalių…

Bendrovės „Vytauto parkas“ vadovas R.Šidlauskas PILOTUI.LT tvirtino, kad planai Neries krante realizuoti drąsaus šiuolaikiško statinio koncepciją yra rimti ir realūs, vis dėlto konkrečios projekto programos, realizacijos datų ar galimų investuotojų kol kas įvardinti negalėjo. Anot verslininko, dabar – dar tik diskusijų periodas. „Laukiam skirtingų nuomonių bei konstruktyvios kritikos, iš architektų – ypač“, – tikino optimizmo nestokojantis verslininkas. Ekspozicija Rotušės aikštės šokoladinėje žada veikti dar maždaug mėnesį.

Komentarai

  1. Nuo to kaip gimde priklausys kaip veiks ir ka duos miestui. Dabar aisku, kad duos palauzytu liniju arba surikiuotu turiuku, bet tam paciam miestui ir naudotojams nuo to nei blogiau nei geriau. Apskritai tokie tusti pasitampymai kolkas neuzkabina ir tiktu nebent kokiam senam arch zurnale.

  2. man atrodo, kad kas ir kaip pagimde yra idomu tik patiems tevams, artimiesiems ir vienam kitam tyrinetojui. miestui yra svarbu – kaip pagimdytas statinys atrodys, kaip veiks ir ka duos miestui.
    1 variantas man atrodo idomiai, originaliai ir stipriai. su kitais dviem punktais nera taip labai aisku.

  3. o kam tos klishes kaip bajorkiemis? bajorkiemis yra brand’as o ne architektura. As sakau kad tos sausos 2D pavertimo i 3D filosofijos ir keistos permutacijos kelia daugiau klausimu nei formuluoja kazkoki tais koncepta. kodel butent taip paslinkta? kodel 12 atkarpu o ne 9? isvis prie ko cia tos atkarpos? ir t.t. , man atrodo straipsnio sakinys „Šių atkarpų kranto linijas jie tiesiog suvedė į daugiau nei 200 metrų ilgio ir apie 20 metrų pločio šiuolaikišką tūrį.“ puikiai apibrezia koncepta „tiesiog suvede“, nu ir tiek.

  4. Koks nors bojarkiemis ar bernelių užeiga labiau patiktų?

  5. (ar visgi programuotoju?)

  6. formalizmas. kazkoks praito desimtmecio parametrines architekturos bandymas, kam ta programa? kad dar labiau uzsausint viska ir uzmuilint turi? nei konceptualu, nei veikia, nei idomu galu gale nei grazu…kaunas juk ne programuotoju miestas kad kompe stumdant splainus ir verciant plana pjuviu ar panasiai galima butu kurti „siuolaikiskus miesto vartus“.

  7. Man konceptas silpnas pasirodė. Atrodo buvo žūtbūt norėta pritempt iki „krūto“ laužyto tūrio. Buvo galima ir paprasčiau bei įtikanamiau prisvaigt.

  8. man patiko ? reikia išdiskutuoti …… paimkit ir paruoškit projektą , bent techninį – o dabar piešia piešia KONCEPCIJĄ juk ir taip aišku kad Kaunas viduryje , o ne šone . O dabar piešiat : važiuoji iš Klaipėdos ir užsuki į Kauną , apsisuki ir varai į Vilnių ir iš „kranto linijičių“ sudėlioji pastatą PAISTALAI .
    Paruoškit projektą ir statykit . Sėkmės

  9. gerai, kad architektura vystoma ir grynai koncepciniame lygyje. apsaugo smegenis nuo sukalkejimo. siulyciau palyginti su anksciau piloto skelbtu sveikatos kompleksu vilniaus studentu miestelyje.

  10. Formos paieskos idomios, siuolaikiskos, nors kita vertus, gali buti ir kitaip. Gaila , kad nelemta buti igyvendinta. Kas zino Sidlauska, visiems aisku, kad nieks nieko statyti nesiruosia. Esu tikras Ciuta ir co dare pasiulymus uz dyka, geriausiu atveju, uz grasius, nes Sidlauskas labai moka uzburti, bet kai prasideda kalba apie pinigus – trintukas.:)

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

vilnius_neris_kita-puse_detale

35 METRŲ ILGIO NUOTRAUKA: Liudo Parulskio fotomanipuliacija ilgame ligonines koridoriuje

2024 rugsėjo 30Be komentarųPILOTAS.LT

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės koridoriuje atidaroma menininko Liudo Parulskio padarytos 35 metrų ilgio skaitmeninės nuotraukos „Vilnius. Neris. Kita pusė“ paroda. 2024 m. spalio 3 d.

flore_vn_240900_e02_xxx

VILNIUJE PRISIŠVARTAVO FLOATEL‘IS: Svečių lauks 23 studijos tipo numeriai

2024 rugsėjo 10Be komentarųPILOTAS.LT

Gedimino pilies papėdėje, Neries upės krantinėje ką tik prisišvartavo plaukiojantis viešbutis (angl. floating hotel – floatel). Čia bus galima apsistoti 23 studijos tipo apartamentuose. Tai

tilta_kn_240700_e02_xxx

DVIRATININKAMS IR PĖSTIESIEMS: Kaune baigiamas projektuoti 312 metrų tiltas per Nerį

2024 liepos 2Be komentarųPILOTAS.LT

Du tiltus per Nemuną šiuo metu jau statantis Kaunas baigia planuoti dar vieną – per Nerį. 312 metrų ilgio dviratininkų ir pėsčiųjų minimalistinės išvaizdos tiltas

dirbt_kl_240400_e02_xxx

KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS KLAIPĖDOJE: Kviečiami architektai, menininkai, planavimo profesionalai

2024 balandžio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdoje rengiamos Pakrantės parko architektūrinės idėjos ir krantinės sutvarkymo kūrybinės dirbtuvės. Dalyvauti kviečiami architektai, viešųjų erdvių menininkai, kraštovaizdžio ir miestų planavimo profesionalai. Gegužės 17 ir

Irklavimo bazė Žirmūnuose

IRKLAVIMO BAZĖS KONKURSAS: Varžosi 8 architektūrinės koncepcijos

2023 spalio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Pavasarį PILOTAS.LT jau rašė apie Vilniaus savivaldybės skelbiamą atvirą Žirmūnų irklavimo bazės architektūrinės idėjos konkursą. Neseniai paaiškėjo, jog dėl galimybės projektuoti varžosi 8 architektūrinių kolektyvų

Neries krantinė

ATNAUJINS SVARBIĄ NERIES KRANTINĖS ATKARPĄ: Skelbiamas rangos konkursas

2023 rugsėjo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybė skelbia naują rangos konkursą kairės Neries krantinės atkarpos, nuo brolių Vileišių skvero iki Žaliojo tilto, rekonstrukcijai. Centrinė Vilniaus miesto dalis, kuri apima

v03_var-01

NUKREIPĖ MINIMALISTINE VAGA: Kaune projektuojamas naujas pėsčiųjų tiltas per Nerį

2023 liepos 28Be komentarųAlmantas Bružas

Kaune pribrendo poreikis tilto, kuris nauja pėsčiųjų ir dviračiu jungtimi surištų Senamiestį su šiuo metu bene sparčiausiai plėtojamu Vilijampolės mikrorajono ruožu. Kauno architektūros ir urbanistikos

Irklavimas Neryje

ŽIRMŪNŲ IRKLAVIMO BAZĖ: Paskelbtas atviras architektūrinės idėjos konkursas

2023 kovo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus savivaldybė skelbia atvirą Žirmūnų irklavimo bazės architektūrinės idėjos konkursą. Konkurso dalyvių pateiktos projektinės idėjos bus vertinamos techniniu, meniniu ir ekonominiu požiūriu. BUS MODERNI SPORTO

Neris krantinė

SOSTINĖ GRĮŽTA PRIE UPĖS: Atvėrė dalį kairiosios Neries krantinės

2023 kovo 6Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje, ties Seimo rūmais naudojimuisi atverta dalis kairiosios Neries krantinės. Krantinėje įrengtas ir nusileidimas iki vandens, suremontuotos nuovažos. SUTVARKYS BEVEIK 2 KM ILGIO KRANTINĖS ATKARPĄ

Kleboniškio tiltas

KLEBONIŠKIO TILTO REKONSTRUKCIJA: Pradedama tvarkyti tranzitui skirta vidurinė dalis

2022 lapkričio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune netrukus prasidės viduriniosios Kleboniškio (A.Meškinio) tilto dalies per Nerį tvarkymas. Planuojama, kad darbai ant tilto pajudės dar šiais metais ir bus baigti iki 2024-ųjų

Vilnelė

RASŲ POILSIO SALOS: Vilnelės slėnio pievoje įrengė netradicinį paplūdimį

2022 spalio 101 KomentarasPILOTAS.LT

Sostinės Rasų seniūnijos gyventojai Vilnelės slėnio pievoje labai norėjo paplūdimio. Projektui „Dalyvauk! Vilnius“ pateikta idėja ką tik įgyvendinta, o apaugusi pieva prie stadiono – pritaikyta

Makys ež.

SAUGOS PLAČIAU, BET PAPRASČIAU: Didinamas minimalus pakrantės apsaugos juostų plotis

2022 rugsėjo 83 KomentaraiPILOTAS.LT

LR Aplinkos ministerija padidino minimalų paviršinių vandens telkinių pakrantės apsaugos juostų plotį ir supaprastino jų nustatymo procesą. Pereinama prie fiksuoto dydžio pakrantės apsaugos juostų nustatymo

Bukčių tiltas

VILKPĖDĖS LAUKIA POKYČIAI: Planuojama Bukčių tilto rekonstrukcija

2022 birželio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Pramoninės Vilniaus Vilkpėdės laukia pokyčiai. Apatinėje Neries upės terasoje išsidėstęs rajonas, gamybinės erdvės ir tarp jų įsiterpianti gamta – daug potencialo transformacijoms turinti teritorija. Vienas

Baltijos jūra

PAJŪRĮ SAUGOS LABIAU: Parengta programa artimiausiam tvarkymo 10-mečiui

2022 gegužės 30Be komentarųPILOTAS.LT

Siekiant išsaugoti stabilų nuo audrų kenčiantį Baltijos jūros krantą, numatytos apsaugos priemonės. Remiantis Aplinkos ministerijos kartu su Gamtos paveldo fondu parengta programa, artimiausią dešimtmetį jis

Vilniaus Neries krantinė (arch. „Vilniaus planas“).

NERIES PAKRANTĖ ATGIS: Vilnius sutvarkys 10 ha krantinės

2022 vasario 11Be komentarųPILOTAS.LT

Sostinėje jau ruošiamasi pradėti kairiosios Neries krantinės atnaujinimo darbus. Bendras dviejų atkarpų tvarkomos teritorijos plotas sieks 10 ha. TVARKYS DVI KRANTINĖS ATKARPAS Kaip skelbia Vilniaus

Kauno grūdai

„KARŠČIAUSIA“ KAUNO VIETA: „Kauno grūdai“ pardavė Nemuno pakrantės sklypą

2021 gruodžio 211 KomentarasPILOTAS.LT

Bendrovės „Linas Agro Group“ šiuo metu valdomi „Kauno grūdai“ ką tik pardavė 3,34 ha žemės sklypą Kauno kairiajame Nemuno krante, Žemojoje Fredoje. Ši Nemuno pakrantės

Lukas Rekevičius

LRT PASTATO KONKURSAS: Pirmauja kolektyvo „Aketuri architektai“ idėja

2021 gruodžio 72 KomentaraiPILOTAS.LT

Ką tik nustatyta preliminari architektūrinių idėjų eilė naujam LRT pastatui. Pranešama, kad šiuo metu pirmauja Luko Rekevičiaus studijos „Aketuri architektai“ projektas devizu „Juosta“, tačiau galutinis

Žemųjų Šančių bendruomenė

BULDOZERIAI SUSTABDYTI: Šančių bendruomenė švenčia pirmą pergalę

2021 balandžio 154 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT jau rašė apie Kauno savivaldybės užsakymu palei Nemuną Šančiuose „Kauno tiltų“ projektuojamą užmiesčio tipo gatvę. Šiam sovietmečio laikus primenančiam sumanymui smarkiai prieštarauja tiek Šančių

Vilniaus elingas

VILNIUS GRĮŽTA PRIE UPĖS: Planuojama atkurti istorinį Neries elingą

2021 kovo 15Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus miesto taryba svarstymui komitetuose priėmė Neries krantinėje, T.Kosčiuškos gatvėje, esančio valčių elingo projekto vystymo koncepciją. Istorinio Vilniaus statinio atkūrimo darbai būtų atliekami lygiagrečiai su

Kauno Šančių rajoną nuo Nemuno planuojama ciniškai atkirsti gatve. Nemuno krantinės gatvės techninis darbo projektas (AB „Kauno tiltai“).

BULDOZERIŲ INVAZIJA: Šančiai nuo Nemuno atkirtinėjami it sovietmečiu

2021 kovo 1010 KomentarųAlmantas Bružas

Vos prieš dvejus metus Kauno Žemųjų Šančių bendruomenė ryžtingai susikibo už rankų bei surengė eitynes „Nemuno kelias“ ir taip ne tik atkreipė dėmesį į demokratijos

Geležinkelio tiltas per Nerį

IlGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Iieškomas rangovas

2021 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo

Bergeno pakrantės parkas (arch. „White Arkitekter“). Pav.: „Aesthetica Studijos“.

PARKAS AKVAFILAMS: Norvegijos miesto pakrantė generuos vandens patirtis

2020 gruodžio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Vasarą architektūros konkursą laimėjusi britų firma „White Arkitekter“ šiaurietiškoje Norvegijoje projektuoja pakrantės parką. Pagrindinis kuriamos naujos Bergeno viešosios erdvės elementas – vanduo – itin svarbus

„Kopos namas“ (arch. „Studio Vural“)

KOPOS NAMAS: Ateities pajūrio architektūra ar antiekologija?

2020 lapkričio 241 KomentarasPILOTAS.LT

Naktinė kalmarų žvejyba Bruklino architektą Selimą Vualį (Selim Vural) įkvėpė Atlanto pakrantėje sukurti originalų energetiškai autonomišką namą. Nors pats jo autorius įsitikinęs, jog „Kopos namo“

Jaunojo tapytojo prizas XII

PASKELBS VIRTUALIAI: XII Jaunojo tapytojo prizo rinkimai

2020 lapkričio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Jau rytoj kūrybinių industrijų centre „Pakrantė“, Vilniuje bus paskelbtas 12-asis Jaunojo tapytojo prizo laimėtojas. Šiais metais projekte dalyvavo 85 menininkai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.

Žemosios Fredos kvartalas

ŽEMOSIOS FREDOS SUGRĮŽIMAS: Pristatomas naujojo rajono 1-ojo etapo projektas

2020 spalio 94 KomentaraiPILOTAS.LT

Apie merdinčios Žemosios Fredos urbanistinę plėtrą Kaune kalbama jau bent du dešimtmečius. Tačiau privatus kapitalas čia drąsiau čia ėmė jaustis tik kairiajame Nemuno krante  sumanius  statyti M.K.Čiurlionio