images_phocagallery_2537_ciuta_neri_1307_2537_ciuta_ti_130700_e01_BRA

ARCHITEKTŪROS PROVERŽIS://3 VARIACIJOS ŠIUOLAIKINIŲ KAUNO VARTŲ TEMA

Bendrovė „Vytauto parkas“ Neries pakrantėje išilgai upės valdo beveik 1,4 ha ploto sklypą, kuriame mato europinio lygio komercinį kompleksą. Kauno architektai Darius Čiuta, Aurimas Valaitis ir Karolis Platakis, suintriguoti išskirtine galimybe atsiduoti architektūrai, parengė 3 konceptualius projektinius siūlymus bei surengė jų ekspoziciją Kauno Rotušės aikštės šokoladinės salėje. Su ja susipažinti gali visi.

MATUOJA EUROPINIO LYGIO STATINĮ

Bendrovė „Vytauto parkas“ neseniai grąžino Kaunui Dainų slėnį ir mainais iš miesto gavo sklypą Neries krante. Dabar 13.517 m² ploto teritoriją čia valdanti bendrovė, ją žada užstatyti pažangios architektūros komercinės ar mišrios paskirties kompleksu. Šis iškiltų siaurame neužstatytame žemės ruože tarp Jonavos g. ir Neries upės (detalusis planas – „Projektų vystymo grupė“), priešais neseniai čia pastatytą prekybos centrą „Prisma“.

„Iki šiol Kaune nėra nė vieno europinio lygio biurų ir komercinių kompleksų“, – PILOTUI.LT ambicingai dėstė „Vytauto parko“ savininkas Ričardas Šidlauskas. Išskirtinė vieta P.Vileišio tilto pašonėje, verslininko nuomonę, tam yra labai tinkama. Su šia jo mintimi sutinka ir parengti pastato projektinius pasiūlymus apsiėmę Kauno architektai D.Čiuta, A.Valaitis ir K.Platakis. Mat projektuotojai įžvelgia galimybę šiuo statiniu pradėti formuoti miesto vartus, į miestą įvažiuojant nuo Klaipėdos ar Vilniaus pusės. Kūrybinių minčių nestokojantys architektai parengė vieną pagrindinę ir dvi alternatyvines projektines koncepcijas, kurios šiuolaikinės architektūros priemonėmis prisidėtų prie miesto reprezentacijos, o taip pat – architektūriškai išreikštų bei stiprintų jo identitetą. Beje, su parengtosiomis architektūros koncepcijomis susipažinti Rotušės aikštės šokoladinėje (Rotušės a. 26), kur surengta jų parodėlė ir rengiami idėjos pristatymai.

IŠNAUDOTŲ NERIES POTENCIALĄ

„Siekėme pastatu užfiksuoti laikmetį. Tai esamos aplinkos laikmečio aktualizavimas“,– pirmojo projektinio varianto koncepciją PILOTUI.LT dėstė architektai D.Čiuta ir A.Valaitis. Siekdami šio savo tikslo, autoriai iš pradžių net svarstė specialios kompiuterinės programos sukūrimą. Ji turėjo padėti nustatyti atspirties taškus tolimesnei kūrybai.

Pasak projektinių pasiūlymų autorių, Neris bei jos pakrantės Kaune dabar yra bemaž užmirštos, tačiau jo turi didelį dar neatskleistą urbanistinį potencialą. Architektų teigimu, čia būtų galima įgyvendinti idėją pažintinės trasos – kilpos ar savotiško miesto vestibiulio, kuriuo atvykėliai galėtų apsukti ratą nuo greitkelio Vilnius-Klaipėda. „Nuo greitkelio tilto iki P.Vileišio tilto ar net iki Kauno pilies galima būtų vykti ne vien automobiliu, bet ir dviračiu ar, pavyzdžiui, Nerimi plaukti kateriu“, – idėją aiškino jie. Pastarąjį autorių sumanymą tiesiogiai atsispindi pastato projektinių siūlymų pirmojo varianto architektūra. Joje architektai Neries upės trasą nuo greitkelio tilto iki P.Vileišio tilto suskaidė į 12 vienodų atkarpų, kurių kiekviena pasižymi individualiu charakteriu. Šių atkarpų kranto linijas jie tiesiog suvedė į daugiau nei 200 metrų ilgio ir apie 20 metrų pločio šiuolaikišką tūrį.

TURĖTŲ 6 FASADUS

Pagal autorių sumanymą, toks biurams bei prekybai skirtas ir kolonų nuo krantinės „atplėštas“ statinys turėtų ne vieną ar du, bet 6 skirtingus reprezentacinius fasadus – 2 ilguosius, 2 galų, dugno ir stogo. Po kelių aukštų statiniu plytėtų apie 500 vietų automobilių parkingas, kurio pilnai užtektų statinio poreikiams. Beje, pastarasis funkcinis sprendimas net tik yra funkcionalus, bet ir leistų išvengti galimos užliejimo galimybės per pavasario potvynius.

Parengtoji architektūros koncepcija pasižymi universalumu, todėl planuojamo statinio vidaus struktūrą galima būtų projektuoti pagal poreikius. Beje, tūrio aukštingumas atitinka detalųjį planą, kuriame aukštingumas numatytas 13 m (žemesnėje dalyje) iki 18 m (aukštesnėje dalyje). Būtų užstatoma apie pusė turimo sklypo ploto. Pasak D.Čiutos, planuojamo pastato geriausia būtų neskaidyti į atskirus tūrius, nes tada jis prarastų didelę dalį savo architektūros raiškos. Architektai pastato fasadams taip pat yra numatę naudoti Neries upės vandens koloritą, kuris skirtingu metų laiku būna vis kitoks. Pasak jų, tai dar labiau sustiprintų jos semantinius ryšius su vieta.

ĮKVĖPĖ IR MEDINIS KAUNAS

Antrajame projektinių pasiūlymų variante architektai D.Čiuta, A.Valaitis ir K.Platakispastato eksterjero tūrį numatė ažūrišką. Vientisas ažūriškas tūris čia deformuotas pagal vietos užstatymo pavyzdį. Tokią architektūros koncepciją įkvėpė gretimi – Vilijampolės bei Žaliakalnio – medinių namų rajonai, kurių gatvių išklotinėms būdingas minkštas laužytas pavidalas. Šį užstatymo charakterį architektai ir pasitelkė kurdami pastato tūrio architektoniką.

Trečiasis užstatymo projektinių pasiūlymų variantas, atrodo, kiek racionalesnis bei realesnis. Jame numatyta modernistine maniera ant kolonų pakelta vienaukštė komercinė dalis – savotiškas stilobatas – ir ant jos numatyti 3 aukštų privačių individualių gyvenamųjų namų ar biurų pastatų tūriai su stogo terasomis. Pagal vieną šio varianto versijų juos galėtų projektuoti skirtingi architektai, todėl statinys įgautų miestui būdingos įvairovės, atspindėtų savo laikmetį bei visuomenę. Kiekvienas toks „namukas“ turėtų savo nuosavą nusileidimą prie upės, o erdvėse tarp namų galėtų būti įrengti, pavyzdžiui, lauko teniso kortai.

DABAR – DISKUSIJŲ PERIODAS

Bendrovės „Vytauto parkas“ vadovo R.Šidlausko bei projektinių pasiūlymų autorių parengta projekto ekspozicija bei rengiami vieši pristatymai – pas mus kol kas dar naujas būdas aktualius plėtros planus dar pirminėje stadijoje rodyti ne vien suinteresuotiems asmenims, bet ir visuomenei, specialistams. Toks demokratiškas kelias turėtų duoti vaisių. Vis dėlto silpniausia projekto vieta kol kas, atrodo, jo realizacija. Tuo labiau, kad įgyvendinant europinio lygio architektūros objektą negalima būtų taupyti ant architektūros, statybinių bei medžiagų ir net detalių…

Bendrovės „Vytauto parkas“ vadovas R.Šidlauskas PILOTUI.LT tvirtino, kad planai Neries krante realizuoti drąsaus šiuolaikiško statinio koncepciją yra rimti ir realūs, vis dėlto konkrečios projekto programos, realizacijos datų ar galimų investuotojų kol kas įvardinti negalėjo. Anot verslininko, dabar – dar tik diskusijų periodas. „Laukiam skirtingų nuomonių bei konstruktyvios kritikos, iš architektų – ypač“, – tikino optimizmo nestokojantis verslininkas. Ekspozicija Rotušės aikštės šokoladinėje žada veikti dar maždaug mėnesį.

Komentarai

  1. Nuo to kaip gimde priklausys kaip veiks ir ka duos miestui. Dabar aisku, kad duos palauzytu liniju arba surikiuotu turiuku, bet tam paciam miestui ir naudotojams nuo to nei blogiau nei geriau. Apskritai tokie tusti pasitampymai kolkas neuzkabina ir tiktu nebent kokiam senam arch zurnale.

  2. man atrodo, kad kas ir kaip pagimde yra idomu tik patiems tevams, artimiesiems ir vienam kitam tyrinetojui. miestui yra svarbu – kaip pagimdytas statinys atrodys, kaip veiks ir ka duos miestui.
    1 variantas man atrodo idomiai, originaliai ir stipriai. su kitais dviem punktais nera taip labai aisku.

  3. o kam tos klishes kaip bajorkiemis? bajorkiemis yra brand’as o ne architektura. As sakau kad tos sausos 2D pavertimo i 3D filosofijos ir keistos permutacijos kelia daugiau klausimu nei formuluoja kazkoki tais koncepta. kodel butent taip paslinkta? kodel 12 atkarpu o ne 9? isvis prie ko cia tos atkarpos? ir t.t. , man atrodo straipsnio sakinys „Šių atkarpų kranto linijas jie tiesiog suvedė į daugiau nei 200 metrų ilgio ir apie 20 metrų pločio šiuolaikišką tūrį.“ puikiai apibrezia koncepta „tiesiog suvede“, nu ir tiek.

  4. Koks nors bojarkiemis ar bernelių užeiga labiau patiktų?

  5. (ar visgi programuotoju?)

  6. formalizmas. kazkoks praito desimtmecio parametrines architekturos bandymas, kam ta programa? kad dar labiau uzsausint viska ir uzmuilint turi? nei konceptualu, nei veikia, nei idomu galu gale nei grazu…kaunas juk ne programuotoju miestas kad kompe stumdant splainus ir verciant plana pjuviu ar panasiai galima butu kurti „siuolaikiskus miesto vartus“.

  7. Man konceptas silpnas pasirodė. Atrodo buvo žūtbūt norėta pritempt iki „krūto“ laužyto tūrio. Buvo galima ir paprasčiau bei įtikanamiau prisvaigt.

  8. man patiko ? reikia išdiskutuoti …… paimkit ir paruoškit projektą , bent techninį – o dabar piešia piešia KONCEPCIJĄ juk ir taip aišku kad Kaunas viduryje , o ne šone . O dabar piešiat : važiuoji iš Klaipėdos ir užsuki į Kauną , apsisuki ir varai į Vilnių ir iš „kranto linijičių“ sudėlioji pastatą PAISTALAI .
    Paruoškit projektą ir statykit . Sėkmės

  9. gerai, kad architektura vystoma ir grynai koncepciniame lygyje. apsaugo smegenis nuo sukalkejimo. siulyciau palyginti su anksciau piloto skelbtu sveikatos kompleksu vilniaus studentu miestelyje.

  10. Formos paieskos idomios, siuolaikiskos, nors kita vertus, gali buti ir kitaip. Gaila , kad nelemta buti igyvendinta. Kas zino Sidlauska, visiems aisku, kad nieks nieko statyti nesiruosia. Esu tikras Ciuta ir co dare pasiulymus uz dyka, geriausiu atveju, uz grasius, nes Sidlauskas labai moka uzburti, bet kai prasideda kalba apie pinigus – trintukas.:)

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Žemųjų Šančių bendruomenė

BULDOZERIAI SUSTABDYTI: Šančių bendruomenė švenčia pirmą pergalę

2021 balandžio 154 KomentaraiPILOTAS.LT

PILOTAS.LT jau rašė apie Kauno savivaldybės užsakymu palei Nemuną Šančiuose „Kauno tiltų“ projektuojamą užmiesčio tipo gatvę. Šiam sovietmečio laikus primenančiam sumanymui smarkiai prieštarauja tiek Šančių

Vilniaus elingas

VILNIUS GRĮŽTA PRIE UPĖS: Planuojama atkurti istorinį Neries elingą

2021 kovo 15Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus miesto taryba svarstymui komitetuose priėmė Neries krantinėje, T.Kosčiuškos gatvėje, esančio valčių elingo projekto vystymo koncepciją. Istorinio Vilniaus statinio atkūrimo darbai būtų atliekami lygiagrečiai su

Kauno Šančių rajoną nuo Nemuno planuojama ciniškai atkirsti gatve. Nemuno krantinės gatvės techninis darbo projektas (AB „Kauno tiltai“).

BULDOZERIŲ INVAZIJA: Šančiai nuo Nemuno atkirtinėjami it sovietmečiu

2021 kovo 1010 KomentarųAlmantas Bružas

Vos prieš dvejus metus Kauno Žemųjų Šančių bendruomenė ryžtingai susikibo už rankų bei surengė eitynes „Nemuno kelias“ ir taip ne tik atkreipė dėmesį į demokratijos

Geležinkelio tiltas per Nerį

IlGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Iieškomas rangovas

2021 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo

Bergeno pakrantės parkas (arch. „White Arkitekter“). Pav.: „Aesthetica Studijos“.

PARKAS AKVAFILAMS: Norvegijos miesto pakrantė generuos vandens patirtis

2020 gruodžio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Vasarą architektūros konkursą laimėjusi britų firma „White Arkitekter“ šiaurietiškoje Norvegijoje projektuoja pakrantės parką. Pagrindinis kuriamos naujos Bergeno viešosios erdvės elementas – vanduo – itin svarbus

„Kopos namas“ (arch. „Studio Vural“)

KOPOS NAMAS: Ateities pajūrio architektūra ar antiekologija?

2020 lapkričio 241 KomentarasPILOTAS.LT

Naktinė kalmarų žvejyba Bruklino architektą Selimą Vualį (Selim Vural) įkvėpė Atlanto pakrantėje sukurti originalų energetiškai autonomišką namą. Nors pats jo autorius įsitikinęs, jog „Kopos namo“

Jaunojo tapytojo prizas XII

PASKELBS VIRTUALIAI: XII Jaunojo tapytojo prizo rinkimai

2020 lapkričio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Jau rytoj kūrybinių industrijų centre „Pakrantė“, Vilniuje bus paskelbtas 12-asis Jaunojo tapytojo prizo laimėtojas. Šiais metais projekte dalyvavo 85 menininkai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.

Žemosios Fredos kvartalas

ŽEMOSIOS FREDOS SUGRĮŽIMAS: Pristatomas naujojo rajono 1-ojo etapo projektas

2020 spalio 94 KomentaraiPILOTAS.LT

Apie merdinčios Žemosios Fredos urbanistinę plėtrą Kaune kalbama jau bent du dešimtmečius. Tačiau privatus kapitalas čia drąsiau čia ėmė jaustis tik kairiajame Nemuno krante  sumanius  statyti M.K.Čiurlionio

Neris

KRANTINĖS PROJEKTAS PASENO: Tobulins Vilniaus Neries kairiojo kranto sprendimus

2020 rugsėjo 142 KomentaraiPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybė kritiškai įvertino parengtą Neries kairiosios krantinės rekonstrukcijos projektą ir nusprendė jį tobulinti. Bus išsaugota daugiau medžių, įrengti geresni pėsčiųjų ir dviračių takai,

„Amber Grid“

PRASIGRĘŠ PO NERIMI: Pradedamas sunkiausias dujotiekių jungties etapas

2020 birželio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvai ir viso regiono dujų rinkai svarbiame dujotiekių jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos GIPL projekte pradedami sudėtingiausi 2020-ųjų metų darbai – horizontalus kryptinis dujotiekio gręžimas

Memelio miestas

POINDUSTRINĖ KLAIPĖDA: Memelio miesto detalųjį planą svarstys internetu

2020 gegužės 181 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje parengtas per 16 ha poindustrinės teritorijos tarp Danės upės žiogių ir Kuršių marių užstatymo projektas. Šios kadaise viešojo gyvenimo centru mieste buvusios teritorijos detaliojo

Tiltas per Nerį

RUOŠIASI ŠOKTI PER NERĮ: Kauno tilto statybos vyksta pilnu pajėgumu

2020 balandžio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Naujo tilto per Nerį Kaune statybos vyksta pilnu pajėgumu. Parengiamieji darbai jau atlikti, o šuolį per upę planuojama užbaigti kitų metų rugsėjį. Lietuvos automobilių kelių direkcija

Užvingio salos tiltas

PATOBULINTO PROJEKTO PRISTATYMAS: Vilniaus Užvingio salos tiltas ir jo prieigos

2019 spalio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus savivaldybės surengto pėsčiųjų tilto per Neries upę nuo Vingio parko iki „Litexpo“ teritorijos architektūrinį idėjų konkursą pavasarį laimėjo „Užvingio salos tilto“ idėja. Vilniaus miesto

„Alberto tiltas“, „INHUS Engineering“ ir „DO architects“

LAIMI „ALBERTO TILTAS“: Paskelbti preliminarūs tilto per Nerį idėjų konkurso laureatai

2019 spalio 301 KomentarasPILOTAS.LT

Ką tik paaiškėjo preliminarūs pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį Vilniuje architektūrinių idėjų konkurso laimėtojai. Pagal konkurso komisijos vertinimo rezultatus, tilto tarp sostinės A.Goštauto ir

Užvingio salos tiltas

UŽVINGIO SALOS TILTAS: Konkursą laimėjusio projekto viešas pristatymas

2019 balandžio 30Be komentarųPILOTAS.LT

PILOTAS.LT skelbė, kad pėsčiųjų tilto per Neries upę Vilniuje nuo Vingio parko iki „Litexpo“ teritorijos architektūrinį projekto konkursą laimėjo jaunų architektų komanda KILD su inžinierių

Tilto per Nerį konkursas

VILNIUS RENKASI TILTĄ: Idėjų lauke grumiasi 16 architektūrinių koncepcijų

2019 vasario 152 KomentaraiPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybė ir Lietuvos architektų sąjunga rengia pėsčiųjų tilto per Neries upę konkursą. Neseniai paaiškėjo, kad dėl jo 20.000 eurų prizinio fondo bei sutarties

Tilto per Nerį konkursas

ŽENGS PER NERĮ: Paskelbtas pėsčiųjų tilto Vilniuje architektūros konkursas

2018 gruodžio 112 KomentaraiPILOTAS.LT

Po 15 metų pertraukos Vilnius vėl planuoja naują tiltą – kartu su Lietuvos architektų sąjunga (LAS) paskelbė atvirą pėsčiųjų tilto per Neries upę architektūros projekto

„V&A Dundee“

ŠKOTAI PRIŠVARTAVO MUZIEJŲ: Dandžio krantinėje atidaromas K.Kumos „V&A Dundee“

Škotijos Dandžio miesto krantinėje iškilmingai atidaromas pirmasis šios šalies dizaino muziejus – „V&A Dundee“. Kone 10 metų škotų lauktą ir planuotą statinį čia „prišvartavo“ žinomas japonų

Uperis

„UPERIO“ SĖKMĖ: Ekologiškiems keltams parinktos dar 5 Vilniaus vietos

2018 rugpjūčio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Savo pirmąjį vasaros sezoną Vilniuje baigia ekologiškas upės srovės keltas „Uperis“. Šį švytuoklinį keltą per pirmąjį veiklos sezoną jau išbandė beveik 3.000 vilniečių bei miesto

Architektas R.Giedraitis reprezentacinei Vienybės aikštei paruošė periferinės aikštės scenarijų, kuris nesulaukė nei architektūros specialistų, nei visuomenės palaikymo. ©PILOTAS.LT

VILIJAMPOLĖS PARKO REANIMACIJA: Projektą sukurpė savivaldybės favoritas

2018 kovo 513 KomentarųArtūras Karka

Rytoj Kaune bus pristatytas Neries krantinės parko sutvarkymo projektas. Vaizdingoje Vilijampolės vietoje plytinčio per 20 hektarų ploto parko projektą parengė architekto Algimanto Sprindžio „Miestprojekto“ pastato

Kuršių nerija

KARTOGRAFUOJAMAS PAJŪRIS: Įdarbino nepilotuojamą orlaivį

2018 vasario 12Be komentarųPILOTAS.LT

Bandoma kiekybiškai įvertinti Lietuvos pajūryje vykstančius pokyčius – vėjo ir šlaitų procesų įtaką Lietuvos reljefui. Tam pasitelkus nepilotuojamą orlaivį, maždaug 20 km pajūrio ruožą pavyko

Darius Čiuta

DOZĖ ĮTAIGAUS AKTUALUMO: D.Čiutos instaliacija „F“ galerijoje „Nulinis laipsnis“

2017 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Konceptualioji Vilniaus galerija „Nulinis laipsnis“ tęsia pristatymą eksperimentinių projektų, glaudžiai susijusių su architektais bei architektūra. Jos išprususių lankytojų teismui šįkart bus patiekta žinomo Kauno architektūros

Vestre fiordo parkas

TARP KRANTO IR VANDENS: Daniškas fjordo parkas siūlo scenarijus ir patirtis

2017 lapkričio 231 KomentarasPILOTAS.LT

Pagal danų firmos ADEPT projektą Alborge ką tik įrengtas Vestre fjordo parkas. Tai rekreacinis pažintinis statinys, kuris ne tik išeksponuoja didžiausią Danijos fjordą, bet ir

Uperis

„UPERIU“ PER NERĮ: Vilniuje įgyvendinta ekologiško kelto idėja

2017 rugsėjo 20Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje ką tik įgyvendinta ekologiško kelto per Nerį idėją. Projekto entuziastų Pauliaus Zavišos, Donato Stasiulio, Šarūno Šlektavičiaus ir architekto Justino Dudėno kolektyvinių pastangų dėka pastatytą

Neries krantinės

VILNIAUS KRANTINĖS ATGIS: Bandys vilniečius sugrąžinti prie upės

2017 birželio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Vakarų Europos miestų pavyzdžiai akivaizdžiai įrodė, jog per miestus tekančių upių pakrantės gali būti patraukliausia ir gyviausia jų vieta. Tokiais pavyzdžiais ketinantis sekti Vilnius, imasi